barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngeborgL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:33

Hier een paar foto's van mijn pinto barock merrie Faith Briljant (Bontfire x Willem van nassau). Ze is sinds augustus 2014 bij mij en ooooh wat is ze lief <3

Afbeelding
Afbeelding
Toen ze nog klein was!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze is nu 1.60

meisje2000

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 13:56

Ik heb ook een bontfire en ook hij heeft van die witte benen Afbeelding

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:39

Oooo wat een prachtige merrie heb je zeg! <3

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:54

Knappe merrie hoor.
Leuk om zo verschillende bp's te zien.
Wat ik mij afvraag is waarom de 1 wel veel sok heeft en de ander niet (snap dat met het warmbloedige te maken heeft hoor, maar is dat iets met een dominant gen ofzo?).

Gisteren wel om Fedde gelachen, hij wilde sneller dan zijn benen de bocht om racen en dus lag meneer op de grond en keek ff verbaasd om vervolgens weer snel in de benen te komen en al bokkend alsnog weg te racen (gelukkig niks aan overgehouden en dus kon ik er met een gerust hart om lachen)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:59

Afbeelding

Zo als Sjaak hier? Is al een oude foto. Stond bij de bokkende paarden foto's te maken en hij gaat zo onderuit....

In die tijd ging hij best vaak onderuit. Bleek dat hij van oren tot staart helemaal vast zat. Tegenwoordig blijft hij netjes op zijn benen staan.... :D

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:14

Haha mooie foto. Van Fedde leek het meer op dommigheid en te enthousiast, ik zag het nl al aankomen, maar is goed om op te Letten of het vaker gebeurd ivm vast zitten in zijn lijf. Tot nu toe heb ik het maar 1 x gezien.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:47

Oke die foto van Sjaak is wel heel grappig. :')
Sterre valt nooit in de wei, maar die is volgensmij ook niet zo actief in de wei... volgende maand komt een nieuw zadel en ook gelijk osteo dus dan zal ik er achter komen.

Wie gaat trouwens nog meer 12 maart naar de hengstenkeuring in Daarleveen? Niet van het barock pinto stamboek maar van het bonte paarden stamboek. Maar moet zeggen dat ik haast geen verschil zie in de paarden.
Ga heen om foto's te maken, omdat ik het leuk vind, maar stiekem ook om een beetje te kijken qua hengsten. Ben ooit van plan om Sterre te laten dekken voor een tweede paard er bij... hihihi.

SJJvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:17

James Bont is zadelmak! :D De tweede keer ben ik er meteen zelf op gaan zitten en hij is super braaf! Alsof hij nooit anders gedaan heeft :) Zou er bij wijze van spreke zo een beginner op kunnen zetten..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:02

Sharon, ik ga ook naar die keuring (als er niks tussen komt). Zag het vandaag op fb langskomen en het is lekker dichtbij.

Goed van James Bont zeg. *\o/*

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:13

Stoer, die James!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:16

Goed joh!! Wat een lange stelten heeft hij :) hoe oud is hij nu?

SJJvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:01

Haha ja hij heeft idd lange benen! :p In mei wordt hij vier :) Net weer gereden en hij leert snel! Snapt het sturen ook al :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:30

Gaaf paard zeg, James Bont! Inderdaad hele lange stelten, jalooeeers! O:)

Nanda, dat dacht ik ook! :) Misschien zie ik je dan nog wel!

SJJvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:16

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:57

SJJvB, o waarom verkoop je hem? :o

edit: Laat maar, ik herinner me weer dat jij er plezier in hebt paarden op te leren etc. leuk! Succes met de verkoop, maar dat moet vast wel goed komen! :)

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:02

SJJvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:18

Esaqar schreef:
SJJvB, o waarom verkoop je hem? :o

edit: Laat maar, ik herinner me weer dat jij er plezier in hebt paarden op te leren etc. leuk! Succes met de verkoop, maar dat moet vast wel goed komen! :)

Inderdaad, ik beleer ze, verkoop ze en begin weer opnieuw :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:20

Wel leuk!
Zou ook wel wat voor mij zijn geweest als ik niet zo'n band om zou bouwen met een paard. Als ik een paard leuk vind kan ik ook niet meer zonder dit paard. Moet er niet aan denken om mijn paard nu weg te doen, maar moet zeggen... het doorrijden, progressie maken etc. is erg leuk! Maar ik kijk er naar uit om straks lekker te springen, crossen etc met Ster! :)

Gisteren voor het eerst met de trailer weg geweest :) ondanks dat Sterre de heletijd in de trailer heen en weer stond te wiebelen en gigantisch aan het stampen was, ging het goed! :)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:34

Sinds dinsdag staat er een nieuw paard op stal, een ruin tussen 3 merrie's. En omdat Sterre niet met hem in de winterpaddock staat besloot ik maar dat ze wel even kennis mochten maken.

Nou, de ruin ging er direct vol voor. <<)
Hierna heeft Sterre 3 a 4 keer geplast op stal. Was duidelijk onder de indruk, merrie's... -O-

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:55

Haha! Ja, dat krijg je als je haar voorstelt aan een knappe bink!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:52

Vandaag had ik de hele ochtend les, met 3 van mijn paarden, waaronder Sjaak. Waar ik dik een jaar geleden nog methanden in mijn haar zat, moet ik nu toch inzien, dat het best wel goed gaat.

Ik moet hem wel echt longeren, voor ik mijn dingen met hem kan doen. Om niet op niks af rondjes te rennen om gewoon moe te worden, is dat voor ons ook serieuze bezigheid.

Deze juf komt elke 3 maanden kijken hoe de zaken er bij staan en ik krijg dan ook huiswerk mee. Vorige keer was dat meer energie in de gangen en galop. Die zijn nu goed, dus nu is mijn nieuwe huiswerk halthouden op de cirkel in stelling en buiging. Het is mooi om te zien hoe snel hij van begrip is. Hij kan heel goed en abrupt halt houden op mijn aanwijzing. Maar hij zwaait dan met zijn achterhand uit. Dus dat deed hij nu natuurlijk weer. Maar dat is nu niet meer goed. We willen een nette halt. Dus ik geef hem een paar keer het travers-teken met mijn zweep en hij had m te pakken hoor. Dan doet hij m uit zichzelf al. Nog niet helemaal perfect, maar het is ook huiswerk voor het komende kwartaal. Maar ik vind het zo mooi om te zien hoe snel hij is en hoe goed hij dat nu kan verwerken. Een paar jaar geleden had hij hier helemaal van over de zeik geraakt. Maar er komt toch meer rust in.

Heb er ook nog op gezeten. Dat gaat ook super, als hij dan een beetje moe is. Stap, draf, wat zijgangen. Zó tof! Hij gaat ook echt met je mee. Hij loopt graag met zijn neus achter de loodlijn. Ik heb m liever niet helemaal in de krul, maar kan dat ook aardig begeleiden. Heel tof om te zien. Volgens mijn juf vindt hij het ook wel leuk als ik op hem zit. Hij trekt er een heel gezellig hoofd bij, zegt ze <<) . Dat geloof ik dan maar := .

Een dik haar geleden dacht ik echt dat het nooit wat zou worden, maar ik moet toch toegeven dat het echt ergens op gaat lijken. Hij heeft alleen heel veel tijd nodig. Nou ja, dat geven we hem dan maar, hè... :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:11

Ugh. Die draak van een Finn heeft overduidelijk wat last van zijn hormoontjes. Jezus wat een klus om hem fatsoenlijk stil te laten staan zeg! Ik BLIJF corrigeren. Hij heeft een concentratievermogen van een slakkenhuis, is zo lomp als een walvis en deinst werkelijk nergens van terug. Knippert niet eens met zijn ogen als hij een correctie krijgt.. ARGH. en hij ging tot overmaat van ramp ook nog VOL op mijn moeder haar teen staan en het interesseert hem niet eens.
Hij springt bovenop zijn stalgenootje (ook hengst) die hem echt op zijn flikker geeft. Echter springt hij in het vervolg ook bovenop Finn. haha.

Finn is niet gemeen of agressief maar echt ontzettend lomp en druk. Mijn vriend heeft met de staleigenaresse geregeld dat ik met Finn in de bak mag oefenen. en dit lijkt me echt geen overbodige luxe om wat energie kwijt te raken! Allemachtig.
Handen vol aan die man :P
Hij wordt midden April 2 jaar. en ik denk er wel over na om hem na de zomer te laten ruinen. Gelukkig fluctueerd hij nog wel in zijn hormoonspiegel en kan hij soms echt nog heel lief knuffelen en issie wat rustiger maar ik werk echt dat hij strak staat van de testosteron haha.
Hopelijk heeft dat een goed effect op zijn lichaam.

Even volhouden maar.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:20

Zo is het. Hij komt nu op een leeftijd dat hij geen puppie meer is en gaat kijken hoe het zit met zijn plaats in de rangorde.

Ik heb Sjaak met 10 maanden laten ruinen. Ik weet dat de meningen daar erg over verdeeld zijn. Sommige vinden het zonde (vooral voor de uitgroei) en anderen vinden het beter, want dan ook geen last van die hormonen. Bij mij was het noodzaak, want ik nam hem toen mee uit pension naar mijn huis en daar stonden ook 2 oude merries (een shet en welsh b), waar ik geen veulens van hem in wilde. Kon ik die merries meteen afvoeren, denk ik :D .

Maar als ik zie hoe hij uitgroeit, doet hij niet onder voor een hengst. Ik vind hem trouwens ook hengsterig in zijn gedrag. Hij dekt mijn merrie ook, als ze hengstig is. Of tenminste: hij springt er op. Maar er gaat niks naar binnen, dus niet echt dekken.

Als je hem buiten ziet lopen aan de hand, maakt hij ook echt wel indruk. Dus in zijn geval maakte het niet veel uit voor zijn fysiek.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:58

Ik denk ook dat het erg per paard verschilt :j Rock is ruim 4 jaar hengst geweest, is best imposant gebouwd daardoor, maar hengstengedrag vertoont hij weer totaal niet.
Succes nog even met de hormonenstreken van Finn :=

Goed bezig met Sjaak! Klinkt als een hele fijne en nuttige les!

Ik zag net een halfzusje (zelfde vader) als Rock voorbij komen op de Markt; http://www.bokt.nl/markt/ad/396796/zeer ... p-angboden

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:07

Ik meld me ook!

Ik ben nu bezig om een hengst voor de hengstenkeuring 12 maart voor te bereiden. Daarna ga ik hem ook onder het zadel beleren. Onwijs lief dier met toch een echte hengsten uitstraling. Ook kan hij een mooi pasje lopen. Ben heel blij met dit dier aan de slag te mogen.