Ik heb gister een heerlijk bosritje gemaakt met onze buitenrijmaatjes. Ze waren fris en stout. Beiden drammerig en hupserig. Vandaag wilden we weer maar mijn hond liep opeens kreupel n zijn we de bak maar ingegaan. Heerlijk in de bak gereden. Ook onze eerste galop in de bak gemaakt. Ze was weer braaf.
Blijft ze wel makkelijk te rijden Belker? Als ze zo fris is?
Stoer dat jullie je eerste bakgalop achter de rug hebben.
Ik ga vanmiddag het bos in samen met een stalgenootje en haar paard. Is al een tijdje geleden dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
Belker
Geplaatst: 19-02-17 13:35
Ja ze blijft wel te rijden. Ze wordt heel druk met haar hoofd en dramt dan. Maar Binky heeft een goede kont (lees bumper), en ik zet haar aan het werk. Maar dit stukje moet snel ingedamd worden. Niet dat ik er vaak opzit
Haha! Belker, rijbewijs technisch een laatbloeier maar als je gaat ben je niet meer te stoppen! Good for you! Ik vind het super leuk om met aanhanger te rijden, jij denk ik ook.
Als De Kolonel zo doet in het bos ga ik wat slingerlijntjes rijden. Zo kan het zich niet sterk maken en gaat hij weer op mij letten. Ik wil dan ook dat hij zijn hoofd wat laat zakken tot op een horizontale lijn. Dat werkt erg goed. Hij kan heel druk doen maar dat is -als ik gewoon normaal doe en niet te lui ben en denk ach lamalopen....- ook binnen 5 minuten opgelost.
Belker
Geplaatst: 19-02-17 13:51
Idd, ik wil ook horizontale lijn, met lengte. Maar dan knikt ze door, gebruikt rug super, trekt het lichamelijk niet, raakt uit balans doet kop omhoog en gaat weer harder. Ze is nog zo puppy. Het heeft even tijd nodig. Komt wel goed.
Ja goed he qua rijbewijzen. Nu mijn man de hele wereld over gaat en ik niks kan plannen moet ik maar alleen weg kunnen. Ik heb alles staan, mag zonder E rijden met de combi, maar met E en vooral de lessen is veel verstandiger.
Mooie (grote ) foto's Ir111, hij ziet er prachtig uit. Die van ons staan dik in de vacht, dus dat zijn nu van die teddyberen. Renato heeft zelfs krullen op zijn buik en hij rolt graag in de modder, dus ik poets me een ongeluk. Gisteren waren wij ook even in het bos, samen met een Freiberger uit de buurt. Ze waren alledrie weer flink fris. Zelfs de draf werd een dralop.
Belker, ik heb E-rijbewijs in een dag gehaald ('s morgens lessen, 's middags examen). wel geslaagd, maar geen aanrader, wat een stress! Beter rustig aan wat lessen, zou ik nu doen.
Op stap met een kudde Freibergers Fribi, das leuk! Wij waren hartstikke laat dus toch maar alleen een rondje over straat gestapt, anders waren we niet voor donker thuis. Jammer.
Een tripalon. Checkt woordenboek: 'angstaanjagend paardenevenment waarvoor Ir111 zich in een vlaag van verstandsverbijstering heeft ingeschreven'. Verdere uitleg vind je HIER.
Verstandsverbijstering, . Gelukkig hoef je de hindernissen in de cross niet te springen als je niet meer durft (of de Kolonel geeft op) halverwege, hahaha. Klinkt als een superleuk evenement! Sta je bij de Treekhoeve? Mooi gebied zeg.
Ik sta niet bij De Treekhoeve. Dat past mij echt totaal niet. De paarden staan daar altijd op stal. Er zijn een paar paddocks maar die zijn qua formaat meer geschikt voor een konijn. Vreselijk. Maar de omgeving is prachtig!
De Kolonel staat vlak brand bij utrecht, in de wei 24/7. Heerlijk!
mivanjine
Geplaatst: 21-02-17 14:17
ik ben hard aan het nadenken over een freiberger merrie van 4. vorige week een proefrit buiten gemaakt, vervolgens een paar dagen later met mijn instructeur in de bak een uurtje gereden om te kijken hoe ze daar reageerde. Allemaal positief, buiten is ze is zeer zeker maar stapt behoorlijk door, ze teste me wel in het begin maar niks vervelends. In de bak leunde ze erg op het bit maar drie keer de handen omhoog en toen was dat over. ze is groen maar mijn instructeur vond haar in de galop al heel erg in balans voor zo'n jong paard en zeer op orde. Nu het budget nog. 7000 euro maar dat vat vast nog wel te onderhandelen, ik vind het nog al wat!! Ik woon in Frankrijk dus hier zie er best nog al wat
Hahaha, Freiberger ausdauer in de cross! Nee, op stal is niet fijn, die van mij staan ook altijd buiten.
Mooi, Mivanjine, is het nou een bonte (met witte vlek op de bibs)? Een uur rijbaanwerk vind ik trouwens best al veel voor een vierjarige. Misschien werd ze daarom ook wat zwaar op de hand?
Nee het is een alezane ( vos in het nl ?? ) met per ongeluk) een witte vlek op de bibs. Ja was misschien beetje veel van het goede maar het leunen was in het begin. Wel een energieke dame hoor, schrok er een beetje van , moest even diep in en uit ademen !! Ging goed verder. Ik houd niet van paarden die je moet "dragen" maar heethoofden is ook niet mijn pakkie aan
Ze zijn energiek maar verschrikkelijk nuchter en zeker geen heethoofd. Ze hebben wel een eigen mening maar leggen zich ook weer makkelojk neer bij wat jij wilt. Tenminste, zo zijn de dieren die ik ken.
Hahaha, Belker, nou ik heb er eentje die zich niet zo gemakkelijk neerlegt. De fokker zei al "Der Hermes braucht ein Chef" en dat is waar. Als Hermes ergens geen zin in heeft, moet je van goede huize komen . Renato is juist weer heel energiek. Ik herken je gevoel wel mivanjine, daar moest ik de eerste keer ook wel erg aan wennen. Nu vind ik het juist heerlijk, hij is goed op zit te remmen. Als hij eenmaal weet dat het niet zo hard hoeft, ontspant hij meteen.
HeidiHeros
Geplaatst: 22-02-17 22:08
Haha, ja dat herken ik ook wel! Heidi is een echte merrie, met dus ook een enorm karakter en af toe best stout. Maar als ze dat niet had gehad had ik denk ik ook niet het zzlicht met haar bereikt. Heros is juist een super onzeker paard en voor veel dingen angstig.. ook zeker geen makkelijke Freiberger. Alles kost veel tijd om hem vertrouwen te geven. Dat alles maakt het voor mij juist een uitdaging t zijn de meest geweldige dieren die ik ken!
Hi Girls, er zijn geen jongens op dit Freiberger forum, toch? Ik zie weer berichten op het leukste paardenforum van Bokt! En wat 'n super leuke foto's Ir111. Mooi om te vergroten die 1ste! Dat ziet er mooi uit Mivanjine, mooi de kleur en grappig die witte vlek, heel apart! De vraagprijs is volgens mij wel gelijk aan wat er gemiddeld gevraagd wordt. Maar er staan best veel Freibergertjes te koop. Heus wel mogelijk om af te dingen, maar ja als je hart al verkocht is!? Suc6 met het onderhandelen, verder zoeken! HeidiHeros wat kan die van jou toch super springen, hij heeft gewoon heel veel ruimte over op de foto's! En Belker hopelijk haal je je E rijbewijs snel. Kan je mij ook 'n keer oppikken om in het Gelderse bos te rijden! hihi, grapje! Fribi je kan op 'n andere manier je foto uploaden, ik had 't in het begin ook steeds dat de foto klein verscheen. Je dient eerst je foto te 'saven' en dan naar je bericht te slepen, volgens mij! Dan krijgen we de mooie paarden beter te zien. Ik probeer ook 'n filmpje up te loaden maar dit lukt niet 1,2,3. Ik probeer het later nog even! Veel plezier met onze leuke paarden.
mivanjine
Geplaatst: 24-02-17 19:57
Gekocht!!! Joliefleur du marais doet haar intrede in de familie ivanjine; happy!!