[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: BPL5 In volle vaart kletsen we verder over het barokke paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:47

Mario Lurashi vouwt zijn paarden op in doosjes, tijdens grote spectakels ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:48

Nou, stuur jij mij Mario voor een trainingssessie, stuur ik jou Mouza ;)

En Denise: gaaf he die kleur, maar een miljoen zou ik er toch ook weer niet voor over hebben :=

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:56

haha, is goed :D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:10

zal dr vanmiddag is bloot in de zon zetten voor een foto ;)

maar om al een idee te krijgen

februari 2011:
Afbeelding

oktober 2010:
Afbeelding

maart 2009:
Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:15

Wow! Wat is zijn uitdrukking verandert. Veel opener en meer rust.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:22

Mies, ik ga mee met wat Branka zegt!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:31

Gave foto's worden er weer geplaatst, Martine, wauw, wat ziet Mouza er geweldig uit zeg :+:
En gave Shannon foto's, echt allemaal geweldig!

Het zonnetje schijnt! *\o/*
Gisteren, net als Beda, in de storm gereden, voor het eerst dat Fuur 's avonds (in het donker) enigszins kon relaxen, dus dat was wel fijn.
Dressuurmatig ff weinig konden doen, maar voornamelijk geprobeerd hem te laten ontspannen en was best tevreden :j

Ook even lekker gegaloppeerd, met die wind lijkt het dan wel alsof je vliegt haha, grappig gevoel :D

Nu even lekker in het zonnetje naar mijn ouders fietsen en vanmiddag weer aan mijn studie -O-

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:00

Shannon is een meisje hoor! :P
Scheelt denk ik wel dat ze op de onderste foto voor het eerst echt alleen was en bij de andere nog 2 paarden stonden te wachten ;)
Al merk ik zelf dat nu we naar een stal zijn verhuisd met veel meer orde en rust dat het dr echt goed doet. Ze komt op mij rustiger over in dr hoofd, alsof ze dingen nu sneller een plekje kan geven en relaxter is.

madelief; geen last van lichtrijden met de wind? ik vind dat altijd zo'n raar gevoel!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:09

Lakshmi: Wow, wat een gave foto's plaats jij toch altijd! Heerlijk die paarden, en prachtig dat land! Die Berbers zijn erg gaaf...

Cloris: wat fijn dat het goed ging! :D

Mies_Apollo: Wat een leuke foto's! Zeker een verandering. Steeds knapper wordt'ie! <3

Madelief: Aaaaah, da's lekker uitgalopperen! Heerlijk! Haha!

Zo, ik zit nu met m'n brakke hoofd op school, te wachten tot m'n huisgenoten me komen halen. Pfff, gister behoorlijk goed feestje gehad! *\o/*

Ennn, aanstaande zondag ga ik opnieuw naar de schimmelruin kijken...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:16

Hallo allemaal, ik ben weer bijgelezen...

Op iedereen reageren wordt een beetje lastig. In iedergeval erg fijn dat Heike en Mabrouk opknappen.
En leuke poezen, Xantha! Harrie vergeten wordt lastig, maar dit is wel een leuk span!

Die kleur van Mouza is gaaf!

Tweety kan ook zo'n mooie metaalglans hebben. Dan moet hij wel kort in z'n vachtje zitten, en het zonnetje moet schijnen. Maar dan is het een echte goudvalk!

Is er iemand die zin heeft om een roze wolk te delen????? Ik zit er sinds woensdagavond al op!!! Ik heb voor het eerst sinds tijden weer gesprongen met Tweety. Hij is lelijk geblesseerd geweest. Sinds november ben ik aan het opbouwen, en dat gaat super. Woensdagavond weer gesprongen. Nog niet te hoog, centimeter of 60, en een simpel parcourtje. Naar het ging heerlijk!! Tweety vindt het ook echt leuk, en hij is heel handig. Hoe scheef hij er ook voorkomt, hij springt altijd, en redt zich altijd. Heerlijk!
T enige nadeel is dat hij gruwelijk heet wordt....
Er reden ook andere mensen mee, en het zag er bij mij vrij makkelijk uit. Werd ook gezegd... Ik heb iemand anders even met Tweety laten rijden, en die vond het na de draf al wel goed.... Een galopje wou ze nog wel doen, maar springen toch maar ff niet... Ik kan het me ook goed voorstellen op zich. T'is een opduveltje van 1.58, maar zo voelt hij dus niet aan....
ach, ik ken die grapjas onderhand... Gemeen wordt hij nooit, alleen heel sterk, en snel. En de reactie van de meeste mensen is dan om er aan de voorkant aan te gaan hangen, en dat werkt dus niet.... Dan gaat ie alleen maar harder... hihi.
En dan is het net alsof hij keihard is in de mond, die vraag kreeg ik ook, hij is wel hard in z'n mond he?
Valt heel erg mee, alleen trekken betekent terugtrekken bij Tweety.
Ik rij m met een leren bit, en de pinken zijn echt genoeg om te sturen...

Terughalen uit een vlotte galop is een ander verhaal, dan houdt meneer nog wel eens vast. Maar das niet omdat ie hard is in de mond, maar omdat hij dan andere ideeen heeft.... Ik ben er druk op aan het oefenen, en dat gaat echt heel aardig, maar voor een ander is dat wel lastig....

Maar op mn roze wolk zit ik, we hadden zo'n heerlijke lol tijdens het springen. En hij is dan zo gruwelijk wendbaar en snel, heerlijk.....

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:32

Femke: dat is geweldig! Wat ontzettend fijn voor jullie/jou! Heerlijk gevoel hè? :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:34

martine - nee een miljoen heb ik er ook niet voor over :n

knappe shannon <3

femke - lekker op je roze wolk blijven zitten. fijn dat je zo lekker hebt kunnen springen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:37

Mies_Apollo schreef:
Shannon is een meisje hoor! :P¨-quote*
:o :o :o :o
Wel een stoere dame!!! ;)

Mies_Apollo schreef:
Scheelt denk ik wel dat ze op de onderste foto voor het eerst echt alleen was en bij de andere nog 2 paarden stonden te wachten ;)
Al merk ik zelf dat nu we naar een stal zijn verhuisd met veel meer orde en rust dat het dr echt goed doet. Ze komt op mij rustiger over in dr hoofd, alsof ze dingen nu sneller een plekje kan geven en relaxter is.

Verschil is heus wel te zien hoor. Bij Frío zagen mensen na een paar maanden ook verschil dat hij veel rustiger uit zijn ogen keek.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:18

alleen die bovenste foto ohz is na de verhuis.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:23

Heey

Martine: Wat een knapperd weer zeg <3.

Cloris: Wat fijn dat je zo lekker gereden hebt :D.

Madelief: Fijn dat je lekker gereden hebt :D.

Mies: Mooie foto's.

Femke: Lekker blijven zitten :D. Echt heerlijk joh :D.

Shaddy heeft nu oranje appeltjes door der vacht heen :P.
Ze glimt je echt tegen moet :D.
Nouchka begint nu ook lekker te glimmen.

Net Shaddy en Nouchka even lekker gepoetst. Ze waren allebei erg aan het genieten :D.
Afbeelding
Afbeelding
Op deze foto zie je de appeltjes een beetje.
In het echt zijn ze veel duidelijker.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:37

weer leuke fotos voor bij gekomen

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:01

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:04

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:32

Fietsen was echt heerlijk vandaag, genoten van de natuur, lammetjes gezien, mooie zwanen en allerlei diertjes!
Net aan studie gezeten, vind het wel weer genoeg voor vandaag :+ Moet wel in mijn eentje eten, vriendlief heeft etentje met zijn werk -O-

Mies, nee dat viel wel mee, ik vond het galopperen zo grappig, leek net alsof we zweefde, voelde me wel een beetje 'een' met de storm haha :') Fijn dat Shannon zo relaxter is op de nieuwe stal! Daar merk je toch altijd aan wat wel/niet goed is voor je paard.

Penny, ja, jij doet nu de "paarden'opleiding in Dronten he. Die wilde ik destijds ook gaan doen, maar toch maar niet gedaan. Bevalt het een beetje? Spannend, weer naar de schimmelruin kijken. Hoe was zijn kleurtje in het echt? Ja echt ff lekker uitgeraasd haha.

Femke, super joh dat je zo lekker hebt gesprongen! Furia springt nogal maf :+ Hij vindt het altijd beetje te leuk, en ik ben ook niet echt een springruiter.

Angela, lekker joh dat de paarden lekker in hun vel zitten, goed teken! Poetsen vinden alle paarden nu lekker denk, even lekker die kriebelende haren kwijt :D Furia geniet er nu ook extra van :j

Zo, nu even lekker niks doen, lekker achter de laptop en zo nog wat eten maken..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:58

Shaddy spam,
Nouchka spam,
Taco spam,

Dit soort spam is er nooit teveel....

Picassox, ben benieuwd of je t paardje nu nog steeds leuk vindt, en of je de knoop van de koop gaat doorhakken of niet. Hoe is z'n kleurtje in het echt?

Met veel wind rijden vind ik soms ook erg lekker. Als het heel koud is wat minder....

Mijn roze wolk is nog een maatje groter, het is een hele gordel van bewolking geworden....
Vandaag heeft Tweety voor t eerst weer voor de kar gestaan. En dat was denk ik nog langer geleden dan springen....
Hij deed t super. We zijn een kleine 3 kwartier op pad geweest. De enige keer dat ik echt merkte dat hij een beetje schrok was toen er 7! crossbrommers van voor op 'm af kwamen scheuren. En dat net bovenop de dijk....
Hij keek even, zette een pasje opzij en liep door.... Ik heb echt een wereldpaard!!!!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:45

Madelief: Ja klopt, ik doe nu 2e jaars die opleiding! Wat is de reden dat je niet bent gegaan uiteindelijk? Ik heb het heel erg naar m'n zin, maar niet per se vanwege de organisatie van school...

Femke: Ja, ik ben ook benieuwd hoe ik me er weer bijvoel zondagmiddag. Zijn kleur is officieel schimmel, maar hij is wel echt zo'n valk-achtig kleurtje, echt leuk!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:48

Femke: Supergaaf! En heerlijk dat je knappe man zo braaf was! Ik wil Fuur ook nog ingespannen hebben, ben er wel eens mee begonnen maar heb de materialen niet.

Penny: Ik zag er te weinig toekomst in, en vond het ook niks om daar te gaan wonen dan eigenlijk.. Het is behoorlijk middle of nowhere.. De opleiding zelf leek me wel super interessant! Ach, meeste hogescholen zijn niet zo handig in de organisatie haha.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:45

Ja, die toekomst er in zien: je moet wel echt connecties hebben in de paarden, anders is het gewoon een Bedrijfskundige opleiding... Maar het wonen is er echt heel erg leuk! Ik vermaak me altijd zeer goed, en hou er alsnog een goed studentenleven op na. :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:47

Heey

Dankjulliewel :D.

Femke: Heerlijk joh :D. Echt super dat ie zo braaf was :D.

Ik kruip ook weer op de roze wolk <3. De bijrijdster heeft vandaag weer gereden sinds 2 maanden. Natuurlijk alleen gestapt. Shaddy was erg braaf. Wel hyper en eigenwijs maar verder erg braaf <3. Daarna ben ik er ook nog even op gegaan <3. Ze was echt heel braaf <3.
Nouchka was ook erg braaf. Die hadden we gewoon in de wei laten lopen. Eerst was ze wel erg druk maar na een paar minuten ging ze rustig grazen :D.

Afbeelding
Ik op Shaddy en de bijrijdster er naast. Ik trek hier niet aan de teugels. Shaddy was de heletijd met het bit aan spelen.
Afbeelding

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:59

Fijn dat het goed ging zeg!

En ik heb een besluit genomen: Ik zou eigenlijk morgen weer naar de 4-jarige schimmel gaan kijken, maar ik heb toch besloten van de koop af te zien. Helaas. Vind het zelf wel erg jammer, want vond het een heel leuk paard. Maar rationeel gezien is het geen verstandige beslissing. Ik kan beter een wat groter paard kopen, meer dressuurgefokt en met potentie voor de (hogere) dressuursport. Dus de zoektocht gaat verder...

En nog iets leuks: morgen heb ik sollicatie bij een Huifkarcentrum hier in de buurt. Ze hebben Fjorden. Ze zoeken iemand die kan werken in de horeca, de paarden kan inspannen/uitspannen, huifkartochten kan begeleiden, mensen te woord kan staan, spullen onderhouden, etc. Dus heel erg leuk weekendbaantje! Ben benieuwd morgen. ;)