[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:17

nombrado schreef:
Lisenka schreef:
Mayke: Goa, ben ik je nog tegengekomen in Amsterdam. Leuk dat ze zelfs op zo'n stal openstaan voor andere dingen. Ja, dat geroddel kom je veel te veel tegen. Ben er ook van overtuigd dat het vaak jaloezie is.

nee...dat was niet Goa toch? ehh....dat was een andere show in amsterdam met die bijzondere fransman..., hoe heette die show ook alweer?
Daar was ik met mijn instructeur (van 76 jaar) ook zon bijzondere man..., gaf Goa mensen les.
weet enorm veel van shows en choreo, reist ook de hele wereld rond om alles te zien.
kent echt enorm veel artiesten en mensen in die wereld.
die ouwe, stapte altijd nog op mijn paarden hahahah, hup, nekkraag om (hij had al 2x nekwervels gebroken) en rijden.

Was dat niet Cavalia? Daar zijn wij toen geweest, was echt schitterend! Was idd het beste wat ik gezien heb!

Chica ja het is heel lang goed gegaan in Brabant, heb nu een natuurlijk bekapper en hoop dat hij het blootvoets vol kan houden. Gate dus niet, die heeft idd aangemeten schoenen. Als het met Dink niet gaat zal ik moeten kiezen, ook schoenen of terug op ijzers. Ik vind het allebei nix :+

Yenneke wat een super mooie foto's, ik sluit me helemaal bij Cloris aan. Fijn dat die dag zo goed ging, je mag zeker trots zijn!

Karina prachtige plaatjes ook, hahaha de lol straalt er vanaf! Sol is al mooi aan t bijkomen idd :j Hoe laat zullen we de 15e bij jou zijn?

Saida hopelijk trekt de pijn snel weg bij Rints, dat klinkt niet lekker!

Sanne gelukkig voel je je weer beter, was het leuk op je stage? Waar loop je nu stage dan?

Ragdoll ook welkom, wij zijn heel erg gezellig maar daardoor gaat het wel erg hard hier in t topic :D

Jus vond je het niet moeilijk om je moeder weer achter te laten? Gelukkig heb je nog wel gesprekken met haar kunnen voeren! Prachtige springfoto van dat meisje!

Nadina beterschap!

Lisenka heerlijk jouw verhalen over Keljan, zo is Dink dus ook mijn oogappel ook al kan ik er niet eens op rijden. Heb er een hele speciale band mee, en ben daarom ook zo blij dat hij weer lekker dichtbij staat!

LOL Ila is plaatsvervangend zenuwachtig voor Kelly *briljante opmerking* :)) Ik doe hier lekker mee, zit er de hele tijd al aan te denken. Maar tis wel plotseling, zou hij eerst (een aantal weken geleden toen jij rotnieuws had) verkocht worden en toen dat niet door ging heb je toen besloten dat je dat niet nog eens mee wilde maken? Enne de foto's stonden in de link van mijn bericht, maar ze staan ook op mn hyves (Ik weet niet of ik jou op hyves heb?).

Iloon wat was er gisteren? Heb t even gemist :o Fijn dat je les zo goed ging, zit altijd te genieten van jouw verhaaltjes over hem! Ik ben blij dat ik jullie de 31e eens IRL mag zien! (Nou ja Chico dan, jou heb ik al eens gemeet :P)

Verder las ik hier iets over die berner sennen, echt zo erg |( Wij kunnen zo'n grote hond ook niet huisvesten, ik hoop dat Elise hem alsnog tijdelijk op kan vangen, misschien op een berner sennen forum en op het hondenforum, moet je even aan Cloris PBen die zet zich altijd in voor zulke dingen. Vind het echt schockerend dat zulke mensen dan wel een derde kind erbij nemen, ik wil me niet uitspreken over wat voor soort ouders en mensen deze personen zijn :(

Mayke interessant hoor zulke readings, dat lijkt me ook heel mooi om te kunnen. Als je wilt oefenen mag je Suevo wel doen, die is net verhuisd en ik ben erg benieuwd hoe hij zich daar voelt!

Een efteling meeting lijkt mij ook wel gezellig! Volgens mij gaat die kamasutra meeting niet meer door :+

Martine ik vind dat schimmeltje ook heel erg leuk, ben je nog aan t verder kijken? En wanneer gaat Flaaf weg of heb ik daarover heen gelezen?

Jasmijn hoe gaat het nu, ben je een beetje aan t opknappen? Beterschap meid :(:)

Volgens mij ben ik weer redelijk bij, sorry als ik iemand vergeten ben! Ik lees en leef met iedereen mee maar het gaat zo snel dat ik soms wel eens over dingen heen lees of ze weer vergeet! Ik ga nu even snel een rondje met de hond lopen, daarna ga ik naar Nispen om Suev op de trailer te zetten en gaan we terug naar Rijsbergen om daar met een vriendin (die staat in de buurt van mijn oude stal en reed ik altijd samen mee buiten) een buitenrit te gaan maken :):)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:19

Vanaf p 21 (?!?!)

Wenda: doorslag was dat hij gewoon goed terecht gaat komen bij mensen die veel van paarden houden en meer gewend zijn met probleempaarden. Dit paardje is zo'n lieverd, hij is inderdaad iets kleiner dan Flavio maar nog steeds flink aan de maat, een ook stevig gebouwd. Ik denk dat hij het wel zal worden, heb flink wat andere paarden gezien maar het is altijd moeilijk de geschiedenis te achterhalen. Van dit paardje is die bekend (we hebben het met wat andere mensen gecheckt) en hij heeft echt een fijn karakter. Pittig karakter maar er zit echt geen kwaads in. Hij is ook zo lekker gevoelig, je weet het hier zijn paarden vaak of verschrikkelijk heet of erg afgestompt.. Had gelijk een klik met dit beestje, heb een paar andere paarden geprobeerd maar daar heb ik die niet bij gevoeld, of niet zo sterk. Hier wilden ze gaan selecteren op kleur, haha, heb ze gezegd dat dat niet belangrijk was maar juist het karakter. Wat leuk jullie gaan dus binnenkort aan de slag :) en misschien nog meer paardjes erbij? Ik heb nu twee vriendinnen over vanuit NL, ik zal met ze overleggen, misschien hebben ze wel zin om een bezoekje aan Douz te brengen!

Cynthia: leuke foto's voorbij zien komen :)

Ilona: ja het gaat dus toch door.. Waarschijnlijk vandaag.. Hij komt erg goed terecht, die mensen hebben een hart voor paarden. Ook het nieuwe paardje is zo'n leukerdje, haha ook een schimpie inderdaad :) dat wordt flink poetsen 8-)

Yenneke: ja dat hoop ik dus ook. Daar zal hij ook gewoon weer buiten staan, wat hij naar mijn idee fijner vond. Die eerste foto van het paardje was idd niet zo, was genomen toen het al bijna donker was. Als het nu doorgaat zal ik wel wat leukere foto's proberen te maken :) wat spannend, naar school met je beestje :) hij deed het dus harstikke goed! Snel die foto's posten!

Sjaad: waaauw super! Gefeliciteerd! Wat een droombaan..

Laura: haha ja die cultuur is soms wel lastig! Nu is het hier dan wel iets moderner dan Marokko, maar soms voel je toch dat het wel anders is dan in europa. Flaaf gaat ook alleen maar weg omdat hij echt goed terecht komt, geen verslechtering voor hem iig, en het schimmeltje is ook echt een droppie inderdaad. Waarschijnlijk gaat het vandaag gebeuren... Heheh Hinc maakt flinke sprongen dus met longeren 8-)

evdpanne: denk inderdaad dat het beter is zo. Hij zal het daar wel naar zijn zin hebben. Leuke foto's, leuke Shaggy! Deze week dus weer rijden?

Barroco: sterkte! Voel je je al wat beter? Ik vind het ook erg mooie honden staffords, en ze hebben ook een erg fijn karakter moet ik zeggen. Het zit er wel een beetje in, die drang tot vechten met andere honden, maar hier onder elkaar zijn ze allemaal goede vrienden en buiten de deur zijn ze dus gewoon aangelijnd. Met mensen zijn het de liefste beesten, onze honden spelen heerlijk met kinderen, dan zit er echt geen kwaad in. Hahaha ja en maf he, stonden ze daar met dat kleine meisje en twee mannen er omheen een beetje aan het paard zijn ballen te trekken.. Hij vond het allemaal wel best. Laat nog even weten hoe het ging met Bandito, vervelend dat hij een beetje slecht in zijn vel lijkt te zitten, hopelijk kan deze persoon wat voor hem betekenen.

Marielle: ja het is echt een schatje, gouden karakter lijkt hij te hebben. En inderdaad, ik doe het alleen maar omdat Flaaf zo goed terecht gaat komen, anders was er sowieso geen sprake van geweest natuurlijk! Auw wespensteek! Leuke foto's!

Frank: leuk de Efteling! Alleen die wachttijden inderdaad.. In de zomer altijd zo druk daar he.. Oh wacht zomervakantie is al afgelopen in NL?

Anouk: wat gek, dat is dus opgevuld dat wit? Ik weet ook niet wat het is, maar paarden met veel wit zijn vaak schrikachtig he.. Flavio ook erg schrikachtig. Ik houd ook wel van zwoele bruine ogen :) Als Darius volwassen is wil ik ook samen met vriendlief gaan rijden, haha, op Flavio durfde hij niet hoewel hij wel vaker heeft gereden. Voordat hij Flavio onder het zadel had gezien zei hij heel stoer 'ik ga er ook gewoon op', daarna bedacht hij zich toch maar.. Hihi het nieuwe paardje heet nu nog Playboy... Omdat schijnbaar alle vrouwen aan zijn lippen hingen (en dan niet omdat hij ze had gebeten...). Als je een leuke suggestie hebt hoor ik hem graag ;) het is echt een lieverdje. Waarschijnlijk gaan we vandaag de inruil doen.
Oeps, een natte bak.. Wonen jullie naast jullie schoonfamilie? Opa is dus een strenge instructeur? Gelukkig heeft Sabrina zo veel plezier in het rijden :) is Prince echt haar pony?

Heidi: oh oh Macho z'n ballen eraf.. Tsja misschien wel beter, hij klinkt als een aardig krengetje ;) een beetje als Flavio maar dan in het klein.. Die heeft laatst ook het zoontje van de stal eigenaar op zijn hoofd geprobeerd te bijten..

Soeske: dank je, ja hij is nu niet mager, maar van mij mag er ook wel een paar kilo aan. Hij heeft de hele zomer aardig hard gewerkt dus nu kan hij het wat rustiger aan doen, kilootjes komen dan vanzelf wel :)

Saida: ja het gaat dus door, enkel omdat hij een goed nieuw baasje krijgt. Het is idd frustrerend als je gewoon geen klik hebt, heb van alles geprobeerd maar het leek dus alleen maar averechts te werken ;( nouja waarschijnlijk is het voor iedereen beter zo.

Twilight: mooie Fries heb je :)

Zilfstar: LOL die laatste foto!

Brenda: wat een mooie merrie heb je, en Sirel is ook een prachtbeest zeg! Ik heb ook een paar maanden op de arabier van een vriendin gereden hier, wat een heerlijk beestje was dat, supergevoelig en een heel fijn karakter (even kijken voor een foto... ja:http://farm3.static.flickr.com/2524/3902714509_aa75b71862_b.jpg) maar voel me toch net wat lekkerder op wat stevigers. Komt er misschien ooit nog een barokje bij jou op stal?

Lalalover: zooo wat een prachtig paard heb je!! Leuke foto's ook, gekke sprongen :+

Borderjay, lekker zo'n buitenrit, maar jammer dat hij er zo vandoor ging.. Foto's zijn wel leuk geworden :)

Karina: leuk die bal, geweldige foto's ook :) fijn dat ze nu met z'n allen losstaan. Over Flavio: ik heb er echt lang over nagedacht, maar aangezien hij naar een heel fijn huis gaat heb ik toch besloten er mee door te gaan. Met Flavio is het zo ver gegaan dat het zelfs levensgevaarlijk is geworden, niet alleen voor mij. Hij valt nu regelmatig de staljongens aan, die zo onderhand als de dood voor hem zijn.. Die man die hem koopt gaat heel bijzonder met zijn paarden om, hij is er letterlijk tussen opgegroeid. Ik denk gewoon dat hij daar beter af zal zijn en het zo voor iedereen dus beter zal zijn. Daarnaast kan ik dus dat paardje van zijn neef overnemen, die wel jaren in het toerisme heeft gewerkt en hem zo een stabieler leven geven. Wat leuk, berbers zijn blijkbaar in opkomst 8-) in NL zijn er maar heel weinig he? In Duitsland en Belgie wel wat meer dacht ik.. Je hebt wel heel verschillende types berbers, in Tunesie zijn ze over het algemeen wat groter en sierlijker, in Marokko wat zwaarder en korter op de benen. Maar zelfs per land zie je heel andere types, wel jammer want pure berbers zijn wel bijna uitgestorven, er zit bijna altijd wel een percentage arabisch bloed in, hoewel dat ook wel heel mooi kan uitpakken :) Heel veel sterkte met Rico trouwens..

Mies: gelukkig :) het is zo'n schatje, waarschijnlijk komt hij vandaag.

Kelly: ben al voor je aan het duimen!! Waauw ik hoop dat het helemaal goedkomt, je verdient het!!

Judith: ik leef met je mee. Heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt met mijn moeder, het is heel zwaar om op je dood te liggen wachten. Hopelijk heeft ze niet te veel pijn..

T/M P31 (aaaahrg!!)

DinkeyGirl

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:25

Oh helemaal vergeten maar daarom niet minder mooi: Gab jouw crossfoto's waren echt heel erg stoerrrrrr!!! 8-)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:31

Jaa, ik wil Suev ook ontmoeten Malin! :D En Chico is zo'n fijn paard. Wil al een tijdje rijfoto's! Maar moet ik iemand zien te scoren die ze maakt :o . Hoop dan ook bij me verhaaltje een plaatje te laten zien *D !

Martine: Spannende dag dus vandaag.. Geef flaaf een knuffel!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:42

Mayke: Ja, er waren veel mensen met eigen paarden bij GOA, daar ken ik er ook een aantal van. De tweede grote man naast Althoff was Gunther Frohlich, de "Friezenpaus". Heel veel paarden in de show Zauberwald waren van hem, waaronder de mini's. Toen de show in Nederland was, ruilde hij bij een kennis kleine witte Fredy (genoemd naar Fredy Knie vertelde hij nog, evenals dat hij hem al 15 jaar had) in bij aankoop van twee mini-appaloosa's. Fredy heeft hij daar gedumpt, samen met een ton grasbrok met zijn naam erop, en de mini's nooit opgehaald. Fredy bleek al ver over de 30 te zijn en bijna geen kies meer in zijn mond te hebben. Hij was ook doof geworden. Overbodig dus... Sorry, maar ik vind dat je dat gewoon niet kan doen met een beestje wat jarenlang zo voor je gewerkt heeft....
Hij werd te veel werk denk ik, hij kwam niet meer door zijn haar natuurlijk, en kon alleen maar vloeibaar eten. Hij heeft nog een aantal jaar bij Peanuts gelopen, Peanuts was zijn oren... zo mooi, maar het was inderdaad een hele zorg. Uiteindelijk nam hij helemaal geen voer meer op en is hij rustig ingeslapen. Hij is tussen de 35 en 40 jaar geweest toen.

Ik heb nog wel foto's ergens... ook nog dat hij in de show liep. Maar die moet ik zoeken. Hij kon liggen en zitten enzo, maar hij hoorde dus niks meer.

Malin: Eh, ergens begin van de middag? Leuk!

Martine: Ik vind het volkomen begrijpelijk hoor, de verkoop van Flavio, zeker nu zich een eigenaar voordeed waar je zo'n goed gevoel bij had is het misschien het beste om te doen. Die man is misschien niet voor niets op je pad gekomen voordat Elise er was.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:46

Malin: Wat een ontzettend leuk span shetties. Echt super schattig. Is voor Dinkey natuurlijk ook heel erg leuk. Veel plezier met je buitenrit.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:01

Karina schreef:
Mayke: Ja, er waren veel mensen met eigen paarden bij GOA, daar ken ik er ook een aantal van. De tweede grote man naast Althoff was Gunther Frohlich, de "Friezenpaus". Heel veel paarden in de show Zauberwald waren van hem, waaronder de mini's. Toen de show in Nederland was, ruilde hij bij een kennis kleine witte Fredy (genoemd naar Fredy Knie vertelde hij nog, evenals dat hij hem al 15 jaar had) in bij aankoop van twee mini-appaloosa's. Fredy heeft hij daar gedumpt, samen met een ton grasbrok met zijn naam erop, en de mini's nooit opgehaald. Fredy bleek al ver over de 30 te zijn en bijna geen kies meer in zijn mond te hebben. Hij was ook doof geworden. Overbodig dus... Sorry, maar ik vind dat je dat gewoon niet kan doen met een beestje wat jarenlang zo voor je gewerkt heeft....
Hij werd te veel werk denk ik, hij kwam niet meer door zijn haar natuurlijk, en kon alleen maar vloeibaar eten. Hij heeft nog een aantal jaar bij Peanuts gelopen, Peanuts was zijn oren... zo mooi, maar het was inderdaad een hele zorg. Uiteindelijk nam hij helemaal geen voer meer op en is hij rustig ingeslapen. Hij is tussen de 35 en 40 jaar geweest toen.

Ik heb nog wel foto's ergens... ook nog dat hij in de show liep. Maar die moet ik zoeken. Hij kon liggen en zitten enzo, maar hij hoorde dus niks meer.

.

je kan het ook anders zien..
Fredie komt niet voor niets op jou pad.
algemeen:
als je over alles en iedereen oordeelt, vergeet je te kijken naar jezelf, en wat je hiervan kan en mag leren. Je bent dan te gefixeerd op de buitenwereld en niet op wat er voor jou aan waarde binnenkomt.
Ik kan en blijf het positief bekijken, want er gebeurd niets voor niets.....ook bij jou niet ;)
en ga eens terug in jou eigen leven, en zie, wat er allemaal op jou pad geweest is en komt...helemaal aan dieren! Moet je daar niet iets mee?

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:01

Ik zag trouwens dat er een strandrit gemaakt gaat worden, even kijken of ik dan kan :)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:04

nombrado schreef:
Karina schreef:

.

je kan het ook anders zien..
Fredie komt niet voor niets op jou pad.
algemeen:
als je over alles en iedereen oordeelt, vergeet je te kijken naar jezelf, en wat je hiervan kan en mag leren. Je bent dan te gefixeerd op de buitenwereld en niet op wat er voor jou aan waarde binnenkomt.
Ik kan en blijf het positief bekijken, want er gebeurd niets voor niets.....ook bij jou niet ;)
en ga eens terug in jou eigen leven, en zie, wat er allemaal op jou pad geweest is en komt...helemaal aan dieren! Moet je daar niet iets mee?

Klopt maar dan hoef je de mensen die het betere dumpwerk doen toch niet tof te vinden? ik heb ook genoeg ellende op mijn pad gehad kwa dieren en alles heeft idd een reden maar dat betekent niet automatisch dat ik iemand dan gelijk maar okej moet vinden omdat hij/zij ervoor gezorgd heeft dat het op mijn pad kwam.
De 'fokker' van alegra zou bij mij het erf niet opkomen hoor ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:10

cloris schreef:
[Klopt maar dan hoef je de mensen die het betere dumpwerk doen toch niet tof te vinden? ik heb ook genoeg ellende op mijn pad gehad kwa dieren en alles heeft idd een reden maar dat betekent niet automatisch dat ik iemand dan gelijk maar okej moet vinden omdat hij/zij ervoor gezorgd heeft dat het op mijn pad kwam.

hihi....dat zeg ik niet....
Van alle dingen tot nu toe, als je naar jezelf kijkt, heeft dat je nu gemaakt tot wie je bent.
zonder al deze ervaringen, zou je niet de cloor zijn die je nu bent.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:18

Gister Hilarisch...

Ik moest ff boodschappen doen, hup master in de auto, deur nog op slot , hek open, in de auto..
rijd ik op de randweg, zie ik in een keer het koppie van Luna (katje van 6 maanden)tussen de stoelen door.."waar gaan we heen?" :+ kwas al 15 minuten onderweg
hahahahaha..kwam niet meer bij.
ze was ook helemaal niet bang. ze vond het wel leuk 8-)

kheb haar toch maar even naar huis gebracht

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:41

Beda verwoordt heel goed wat ik bedoel. Ik heb Fredy ondanks de grote zorg absoluut als een verrijking gezien en ben ook dankbaar dat ik hem heb mogen kennen.
Maar dan vind ik de handelswijze van Frohlich nog niet tof. Het is zijn goed recht om afscheid te nemen van het paardje, als ik zelf niet meer voor mijn paarden kan zorgen om een of andere reden doe ik dat ook, maar de manier waarop verdiende nou niet bepaald een schoonheidsprijs. Mayke, jij zou mij ook niet tof vinden als ik Rico nu vanmiddag bij je aan het hek knoop en hard wegrijdt. Je zou terecht vinden dat het mijn verantwoording is om zijn leven netjes af te ronden. Dat staat los van wat er dan op jouw pad gekomen is ;) . Maar wat jij zegt heeft wel heel veel waarheid hoor. In die zin is mijn gevoel over Fredy zeker positief en heeft zelfs het verdriet wat ik om hem gehad heb zijn waarde!

Oh dat is inderdaad hilarisch met je kat, zo is een klant wel eens weggereden met mijn kat in haar auto!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:59

nombrado schreef:
cloris schreef:
[Klopt maar dan hoef je de mensen die het betere dumpwerk doen toch niet tof te vinden? ik heb ook genoeg ellende op mijn pad gehad kwa dieren en alles heeft idd een reden maar dat betekent niet automatisch dat ik iemand dan gelijk maar okej moet vinden omdat hij/zij ervoor gezorgd heeft dat het op mijn pad kwam.

hihi....dat zeg ik niet....
Van alle dingen tot nu toe, als je naar jezelf kijkt, heeft dat je nu gemaakt tot wie je bent.
zonder al deze ervaringen, zou je niet de cloor zijn die je nu bent.

Eens natuurlijk, maar dat heeft weer niets te maken met mijn mening over mensen die zomaar wat doen met hun dier, ongeacht wat het met mijn leven heeft gedaan ;)
Ik zou niet kunnen genieten van een bepaalt optreden wetende dat zij zo gemakkelijk en onverantwoord met hun dieren om gaan.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:03

Karina schreef:
. Mayke, jij zou mij ook niet tof vinden als ik Rico nu vanmiddag bij je aan het hek knoop en hard wegrijdt. Je zou terecht vinden dat het mijn verantwoording is om zijn leven netjes af te ronden. Dat staat los van wat er dan op jouw pad gekomen is ;) . Maar wat jij zegt heeft wel heel veel waarheid hoor. In die zin is mijn gevoel over Fredy zeker positief en heeft zelfs het verdriet wat ik om hem gehad heb zijn waarde!

Als jij doet zou doen, kan ik nooit oordelen over jou beweegredenen waarom je dit zou doen. Iedereen heeft erin zijn eigen verantwoording. het is niet aan mij , daarover te oordelen. (hoe lastig vaak ook hoor!)
Ik ben er niet voor, andere hun verantwoording aan te wijzen, of ze daarin te sturen.(dat is controle)
het enige wat je kan doen, is het juiste voorbeeld geven, hoe jij het zou doen.

Ooit een verhaal gelezen over een heel wijs man, groot aanzien in het dorp, die door 1 van de bewoners beschuldigt werd van zwanger maken van haar dochter. Hij heeft het kind, liefdevol opgevangen en geen gevecht daartegen aangegaan. 10 jaar later kwam het ware verhaal boven water, dat de wijs man zich daar helemaal niet schuldig aan gemaakt had, maar zich schikte in zijn lot.
deze wijze man oordeelt niet in "goed of slecht" maar vaart mee in de stroom van het leven en leert daar voor zichzelf hele wijze lessen uit.
Dat is kracht

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:05

Vandaag even lekker over de dijk gecrossed met Goya.
Heeft trouwens iemand ervaring met bulten langs de ruggewervel bij het paard? Misschien melanomen?
Edit; het zadel ligt verder goed, dekjes worden regelmatig gewassen en hij komt ook niet in contact met andere paarden of spullen. Ja, met Bram en Spirit, maar zij hebben geen gekke bulten ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:07

soeske schreef:
Vandaag even lekker over de dijk gecrossed met Goya.
Heeft trouwens iemand ervaring met bulten langs de ruggewervel bij het paard? Misschien melanomen?

vocht ophoping door druk
is het hard? zit het vast?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:26

T is geen vocht. T voelt precies hetzelfde als de melanomen onder zn staart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:45

Heeft hij het al langere tijd Suus?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:46

nombrado schreef:
algemeen:

:j :j :j

Te veel ervaringen om op te noemen! Maar weet zeker dat Sando en Jippe niet voor niks bij osn terecht zijn gekomen. Ik bedoel maar: Jippe stond net vanaf die ochtend op MP toen ik 's middags eens ging kijken wat voor Friezen erop stonden... Sando stond al geruime tijd op MP maar niemand was nog komen kijken (was helemaal in Limburg) en wij waren al op weg voor een andere pown toen we gebeld werden dat deze verkocht was. En waren al een eind in de richting van Limburg toen we dus nogmaals op MP rondkeken en die keer dus ook Limburg erbij pakten qua afstand. En zo vonden we Sando.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 09-09-09 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:47

Yenneke schreef:

De bulten op zijn rug nu zo`n 2 weken, misschien iets langer

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:50

soeske schreef:
Yenneke schreef:

De bulten op zijn rug nu zo`n 2 weken, misschien iets langer

ik denk niet dat het melanomen zijn.
wel voel ik bij Goya veel spanning in het lendene gebied.
dit heeft alles (en misschien vind je me nu niet aardig meer, maar het is wel aardig bedoeld) met het juist rijden te maken en hetgeen wat je met je handen doet.
Het voelt ook meer als vochbulten, dat het daar niet meer stroomt, dan melanomen.
verder voel ik goya's maag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:52

Hmm... als het nou korter was kon het best eens een reactie op een insectensteek zijn. Maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk nu.

Reactie op iets wat hij gegeten heeft misschien?

Ik zou het niet weten. Heb geen ervaring met bulten of melanomen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:57

Mayke ik denk toch dat er nuances in aan te brengen zijn, ik geef iedereen altijd het voordeel van de twijfel wat dat betreft maar sommige gevallen zijn mijn energie niet waard, ik verspil daarom ook geen tijd en energie om ze te hekelen maar ik hoef ze ook niet leuk te vinden ;) voor mij zijn ze er gewoon niet meer ;)

Soeske is het aan 1 kant van zijn wervelkolom? wellicht is de afvoer van afvalstoffen niet optimaal, zit het richting schoft of kruis?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:00

cloris schreef:
Mayke ik denk toch dat er nuances in aan te brengen zijn, ik geef iedereen altijd het voordeel van de twijfel wat dat betreft maar sommige gevallen zijn mijn energie niet waard, ik verspil daarom ook geen tijd en energie om ze te hekelen maar ik hoef ze ook niet leuk te vinden ;) voor mij zijn ze er gewoon niet meer ;)

precies..., het is ook niet nodig daar energie in te steken, maar er negatief over praten is ook energie erin steken 8-)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:03

nombrado schreef:
cloris schreef:

precies..., het is ook niet nodig daar energie in te steken, maar er negatief over praten is ook energie erin steken 8-)

Klopt, maar ik kan ook gerust mijn mening over iemand geven zonder dat het mij heel erg veel kost, die mening is gebaseerd op mijn ervaring en als iemand mij er naar vraagt zal ik daar ook heel eerlijk en objectief over zijn zodat mijn ervaring wellicht kunnen bijdragen aan minder ellende ;)