[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyHorse

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:00

Mooie foto’s Boemel. Op de eerste foto lijkt ze je haast enigszins verbaasd aan te kijken, “huh, wat doe jij daar?”

Zijn de laatste 2 van Mirtje? Ik ben geloof ik ontzettend fan van haar. <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:10

Ja, goed gezien. Dat is het puppy koppie van Mirtje. <3 .

Jinthe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:34

Wat een spontane foto's Boemel! Ik kan daar ook zo van genieten als ze allemaal lekker speels zijn :j

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:47

Afbeelding

Mooiste uitzicht is toch wel die mooie Friese oortjes hè?

Goed weekend allemaal!

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:57

Leuke foto's Boemel!

Mooi he SunnyHorse, genieten :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:38

Wat een blaaaaaj hoofd op die eerste foto Boemel. Die een na laatste vind ik ook echt heel stoer!

Heerlijk Sunny! Wij moeten ook nodig weer eens naar het bos :j

Vandaag winstpunt nummer 4 en 5 binnen, dus in 3 wedstrijden naar sport. Vandaag vond ze alles echt mega spannend. We rijden wel vaker in Tolbert, dat is onze eigen rijvereniging. Maar poeh! Ze vond het nu allemaal maar nix. Ik heb er echt hard voor moeten werken en dus niet heel fijn door de proeven heen (geen zitten en lief lachen, zeg maar :D ). Wel extra gaaf dat ondanks dat het vrij moeizaam ging/voelde het toch goed genoeg was voor 2x winst. Ze kan nog zoveel mooier en beter en alles. Dat belooft wat voor als we dat onder de knie hebben.
We zouden morgen ook starten maar daarvoor moest ik dan al om 5.15 uit bed. En ik ben zooooo geen ochtendmens. Dus die gaan we niet doen. Voor volgend weekend hebben we nog 2 wedstrijden ook staan. Maar even kijken of we daar knappe starttijden hebben, want we zijn helaas al te laat om af te melden.

Afbeelding

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:57

Leuke foto’s Boemel. Ze hadden enorme zin in grasjes.

Lekkere oortjes foto SunnyHorse. We hebben er ook super weer bij.

Gefeliciteerd Sanet, mooi resultaat.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 14:23

Wat een prachtige foto's Boemel!
Sanet, je hebt haar echt netjes aan het lopen in die foto, vind ik. Gefeliciteerd!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 14:24

Sanet, dat hebben jullie wel heel vlot en goed bij elkaar gereden. Gefeliciteerd! Knap!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 15:42

Gefeliciteerd Sanet! Ziet er goed uit!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:36

Afbeelding
Nou, het zijn dikke vriendinnen geworden hoor! Zo leuk.

Ook nog even een foto van de “ruwe diamant” die in training is. Slechte kwaliteit, maar je herkent er vast wel een Fries paard in :+

Stiekem droom ik ervan straks “als ie groot is” met hem te gaan mennen en ook sport predicaat te halen. Je bent een goede stimulans en je werkt enthousiasmerend Sanet! Dressuur is niet haalbaar, daar ben ik niet goed genoeg in.

Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:59

Leuke foto's boemel. Heerlijk he die speelsheid.
Vrijdag was ik er niet goed aan dus fysiek niet in staat om te rijden, maar wel even lekker gespeeld met Picasso, tevreden paard:
Afbeelding
Pak me dan:
Afbeelding

En gisteren weer eens heerlijk een bosrit onder het zadel gemaakt, de laatste tijd voornamelijk met de kar weggeweest:
Afbeelding

Goed gedaan Sanet, gefeliciteerd!

Te cute die 2 samen sunnyhorse <3

Aanstaand weekend staat voor mij de Friese paarden strandrit op de planning, duimen voor ietssss beter weer -O-

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 07:52

Gefeliciteerd sanet goed gedaan

Sunnyhorse lieve foto en wat een knapperd.

Lys nog zn knapperd ik hou van deze tijd van het jaar mooie kleuren en perfect voor knappe foto's

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:47

@boemel mooie fotos leuk! <3

@sanet gefeliciteerd super knap lijkt me echt heel fijn gevoel! **\O/**

@sunny horse wat leuk die twee samen fijn dat het goed gaat!
Leuke om straks daar na toe te werken! De moves heeft die wel hahah!

@Lys_PPA wat een leuk dier met lekker hoofd erop :o

Bij ons gaat het ook z’n gangetje al mis ik mn drachtige merrie wel ze staat in training om evt voor de kar sportpredikaat te behalen.
De twee hengsten quick en reitse staan nog lekker samen gaat gelukkig nog goed _/-\o_
Daardoor staan ze in een uitloop stal hopen dat zo lang mogelijk vol te houden als ineens niet meer gaat hebben we ook de mogelijkheid ze snel weer uit elkaar te halen! Worden al hele paarden en pakken de lichte training goed op!

Quick:
Afbeelding
Afbeelding

Reitse:

Afbeelding
Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:03

Mooi paarden Sannahtris! En fijn dat ze samen kunnen staan.
Hoelang is je merrie nog weg en gaat de training goed?

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 12:13

Dat worden zeker al hele stoere paarden Sannatris. Heel fijn als dat zo nog samen kan.
Heeft je merrie er inmiddels al een wedstrijd op zitten? Waar heb je haar in training?

Lys, wat gaaf dat je mee doet aan die strandrit!
Nog meer mensen uit dit topic die meedoen? Begrijp ik nou goed dat het de laatste keer is dat ze dit organiseren?
Picasso ziet er inderdaad tevreden en goed uit! Lekker plekkie ook zo voor hem. Staat hij daar in paddock met schuilstal?

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:34

SunnyHorse schreef:
Dat worden zeker al hele stoere paarden Sannatris. Heel fijn als dat zo nog samen kan.
Heeft je merrie er inmiddels al een wedstrijd op zitten? Waar heb je haar in training?

Lys, wat gaaf dat je mee doet aan die strandrit!
Nog meer mensen uit dit topic die meedoen? Begrijp ik nou goed dat het de laatste keer is dat ze dit organiseren?
Picasso ziet er inderdaad tevreden en goed uit! Lekker plekkie ook zo voor hem. Staat hij daar in paddock met schuilstal?

Het is inderdaad de laatste keer dat ze m organiseren. De vorige keer heb ik ook meegereden met 3 kennissen. Helaas deze keer alleen :') Maar wou zo graag meerijden dat ik dat er wel voor over heb.

Ze hebben vooraan een verhard gedeelte met schuilstal, aansluitend zand paddock en daarachter is de weide (met daarnaast de 20*60 rijbak, zoals je op de foto kunt zien). Ze mogen op de weide totdat het te nat wordt en dan komen ze alleen nog maar op de paddock. Hij staat met 2 andere Friezen.

Afbeelding

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 15:46

Klinkt als een heerlijke plek!!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 18:15

Noujazeg -O-
Hier is er veel water gevallen en plotsklaps is het nu gebeurd met de weide.
Ik hoop toch nog echt op droge dagen dat ze de weide weer opkomen. Wat een nattigheid.
Toch nog lekker even bos in geweest. Was daar ook nat, maar daardoor ook rustig. Fijn!
Afbeelding

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 18:22

Och, zit me net te bedenken dat morgen natuurlijk die strandrit is!
Hopelijk wat minder wind en regen.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 07:51

Mooie foto's heb je gemaakt boemel, geeft een leuke sfeer. Mirthje heeft een ondeugende uitstraling.

Heerlijk sunny, wat een mooie omgeving om te rijden. Wat heb je een lief stelletje veulens bij elkaar, fijn dat het goed gaat samen. En dromen mag, ik zou zeggen ga ervoor.

Gave actie foto sanet, gefeliciteerd met de punten en succes dit weekend!

Veel plezier vandaag met de mega strandenrit. Niet van jullie paard afwaaien *D

Dat zijn al hele mannen aan het worden sannah!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 06:41

Hebben er nog mensen hier meegereden met de strandrit? Ik vind het prachtig om te zien met al die paarden, maar mij veel te massaal.
Nog andere leuke bezigheden gedaan dit weekend? Het was vrij bijzonder weer met regen en zon en regen en hagel en weer zon steeds. Vooral de jongedames bij ons vonden het niets. Helaas is daar weinig aan te doen, de herfst komt eraan…
Daarnaast op wedstrijd nog 3 mooie winstpunten meegenomen, en 2x een eerste en 1x een tweede prijs. De teller staat nu op 8 winstpunten in 5 wedstrijden. Voor nu houden we weer even op. Nu lekker thuis verder trainen. Dan kan ik ook weer wat meer met mijn andere dame doen.
De rijvereniging heeft weer onderlinge wedstrijd in December, ik overweeg mijn 26 jarige weer op te geven in de PsG. Dan hebben we ook een beetje een doel om naartoe te trainen…

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 07:32

Is wel gaaf om je oude dame hiervoor weer voor te bereiden Sanet. Die winstpunten zijn zo heel mooi vlot binnengehaald: knap hoor.

Wij zijn weer bos in geweest zondag: ondanks mijn regenjas helemaal nat en koud!
Brrrrr. Waar het donderdag nog 19 graden was toen ik met de trailer weer terug reed, was het nu 7,5 graden. Vooral mijn handen. Eigenlijk moet ik even waterdichte rijhandschoenen zien te vinden.

We zijn ook in training, heb ook een trainingsdoel: want we gaan in november naar de Veluwe :+

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 07:53

Iemand nog een tip voor een “booster” voor oudere veulen? Is flink aan het verharen, beetje schralig, dof, en mottig. Denk dat verharen het beeld versterkt. Is goed bij qua vaccinaties en ontwormen. Krijgt wat cavalor Probreed.

Of gewoon accepteren dat ze even in zo’n fase zitten? Of is er nog even iets ter ondersteuning om te geven?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:01

Beetje olie erbij? Als ze dat willen eten over de Probreed. En anders gewoon iets meer Probreed? Hoeveel is “wat”?