[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:50

idd suus ik zou ook niet graag zo ruig aangesingeld willen worden

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:59

Nee, ik singel om die reden principieel al niet na. Maar de meeste paarden blazen zich op, omdat het zadel niet goed past. Vooral bij pony's komt dat heel veel voor. Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar het viel zelfs de moeders op, dat Sabrina als enige een niet klapperend zadel op de rug heeft! Ook ligt dat van haar als één van de weinigen niet achterover, zoals zo veel andere ponyzadels. Ik heb op Animal event al de complimenten gehad, dat het zadel wat op Prince ligt het eerste zadel was, wat echt paste op een dartmoor. De anderen hadden staartriempjes en voortuigjes om het zadel maar op de plek te houden. 8-) En als je zadel al zeer doet en je wordt nagesingeld, wordt je daar als pony ook niet blij van. :+

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:13

Suzanne: we komen over twee weken ong en we blijven ook zoiets, misschien kunnen we wel al een keer meeten, we gaan vast wel wat toeristische ritjes maken dus als we een keer in de buurt komen laat ik het je weten!

Anouk: wat vervelend van Sam, maar wel fijn dat er toch goed nieuws is... Hopen dat alles een beetje aanslaat en dat hij snel beter gaat!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:18

Lijkt me leuk!
Anders pb ik je mijn nummer wel even, misschien handig?
Als je inderdaad richting zuidwest friesland afreist laat je het maar weten.. We kunnen ook ergens afspreken hoor :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:35

Martine: Als je het leuk vind, ben je natuurlijk ook hier van harte welkom. Alvast heel veel plezier in Nederland met je mannetje en ik hoop dat jullie wat van dat heerlijke warme weer uit Tunesië in de koffers stoppen en in NL de vrijheid geven!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:37

anouk: ja dat komt ook zeker voor en zou niet mogen, maargoed blijft een jury. Ik heb ook wel is commetaar gehad waar ik het niet mee eens was, maar gelukkig kan ik me er meestal wel in vinden!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:55

Anouk: Je weet het: Jippe is HET voorbeeld wat een fout en een goed passend zadel kan doen. Met het oude zadel blies hij zich zooooo ontzettend op. Zette zich echt schrap gewoon. En dat deed hij van gewoonte dus ook bij longeer- en voltigesingels. Sinds ik het oude zadel eruit heb gegooid en het nieuwe zadel heb... staat hij met 1 hoef in zijn neus en achter op rust te wachten tot ik klaar ben met singelen. Niks geen schrap zetten meer, maar een ontspannen paard! Ik singel ook in etappes aan (en weer af ook trouwens). OK, hij verstart nog even als ik zadel of longeer/voltigeersingel optil om op hem te leggen, maar als het eenmaal ligt, zie je hem denken: OJA! Dit deed geen pijn op mijn rug. De eerste keer trekker aansingelen stond ie vol ongeloof om te kijken omdat ie voelde dat er gesingeld werd en hij niks voelde. Wereld van verschil voor ons beiden!

Heb net mijn verjaardagbestelling alvast gedaan bij Agradi... de jas die ik wilde hebben was nu EN afgeprijsd EN er gaat 10% vanaf EN er worden nu geen vrachtkosten/porto berekend... tel uit uw winst! En aangezien ik begin september jarig ben en die jas 20 werkdagen op zich kan laten wachten heb ik het mooi NU alvast gedaan. Vraag toch elk jaar geld voor mijn verjaardag. kan ik nu ook laten zien wat ik ervan gekocht heb! Oja, het is een zwarte oilskin jas van Bushskin en een zwarte leren hoed... Zilfstar goes outdoor...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:58

Ben benieuwd naar je aankoop Zilfstar!

Hierbij de fotos van heeel lang niet rijden.. Door knie operatie en herstelling, vandaag er weer voor het eerst opgeklommen! Zeker wel 6 weken geleden dat ik getraind heb
Wat een lol
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gimly mocht Goya meenemen naar het land
Afbeelding

Hij houdt hem goed in de gaten, Goya ging de verkeerde kant op:
Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:00

Ah wat leuk! die kleine hond, dat grote paard...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:04

Mooie fotos maar beginnen ze in NL het huis bij het dak ? :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:06

Hahaha! Ja Jus daarna krikken ze hem op :j :j :j :P

Erg leuke foto ja, had het nog niet eens gezien (ik zat meer naar paard en ruiter te kijken)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:09

Ik zeg vaak tegen mijn leerlingen we beginnen het huis niet bij het dak ( spaans gezegde en misschien ook wel in het nederlands) en straks heb ik het mis :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:16

Suzanne zou zeker leuk zijn! Wij zullen in principe in Amsterdam zijn maar we moeten geloof ik toch een keer naar het noorden om wat auto onderdelen te halen dus misschien komen we wel in de buurt. Leuke fotos! Hihihi geweldig met je hondje!

Anouk ook bedankt voor de uitnodiging! Wie weet, we houden contact. Ga trouwens in NL zeker eens kijken weer voor wat vitaminen enzo, hier is het voer wel erg mager..

Oh herinner me dat er nog wat vragen waren vorige keer over de paarden die hier gewoon aan de grond aangebonden staan... Tsja in NL zie je het niet zo veel natuurlijk maar hier gaat het al milennia zo met de berbers, ik heb slechts een keer gezien dat er iets mis ging maar dat was met een paard die aan een ijzeren ketting stond, was om zn been gewikkeld en hij had zich opengehaald. Daarom zitten er waar de paarden staan rubberen slangen om de touwen (geen ijzer dus) heen, het blijft natuurlijk gek om te zien maar waar mijn paarden nu staan staan ze niet dag en nacht zo, enkel een paar uur s ochtends en s avonds.. Wel een verschil in de gewoonten qua paardenhouden hoor hier!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:17

Zilfstar haha, alleen maar goed, dan zijn de fotos niet zo beroerd dus ;)
Jus, zou je wel denken he ;) Huis van de buren stond er al, moest een nieuw dak op.. vandaar ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:17

Laat maar weten Martine! en als je wat ziet en in November weer nodig hebt, neem ik dat gewoon mee

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:19

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:33

Anouk: Goed nieuws over Sam! Hopelijk knapt ie weer snel op en wordt ie weer helemaal de oude! Nog een vraagje heb je anders misschien de prijs van het zadel (of prijsklasse, vind ik ook zo'n lastige inschatting) per PB? Ben wel erg nieuwsgierig...

Suus: Leuke foto's! Famke (de stalhond) ging laatst ook nog aan de wandel met Shaggy :). Ze ging hem netjes naar het land brengen :P.

Martine: Lekker een vakantie naar Nederland! Hopelijk wordt het weer hier dan wat beter anders is het zo'n grote overgang :P.

Ik zit vandaag al de hele dag op kantoor, gezellig aan het overwerken. Maar was het even zat dus nam even een welverdiende bokt pauze!
Laatst bijgewerkt door evdpanne op 11-08-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:04

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:31

Hoi allemaal,

Ook ik ga me eens wagen ana het meekletsen o de barokkepaardentopic ;)
Zal me ff voorstellen: Ik ben Anne, 18 jaar en woon in Rhoon
Ik heb een fries (zie Profiel voor foto's), Jelkhe is inmiddels alweer 7 jaar, en is een zoon van Tsjalke.
Verder staat ie op de Hoge Devel in Zwijndrecht

Groetjes!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:32

leuke spullen wanda

en suus echt super foto's vooral die laatste <3

Esther ik zit ook al de hele dag op kantoor pff mag zo eindelijk naar huis

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:33

ha anne
eindelijk hier hoe is het met je knappe kanjer

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:35

Ja gaat goed, alleen ga ik voorlopig nog niet starten, want er moet eerst weer hoop gewerkt worden aan ons allebei ;)
Verder heb ik er ook nog soort pleegpaard bij.. Jel staat tegenwoordig altijd los met een ander paard, en die 2 zijn heleaal verliefd op elkaar, dus vaak doe ik die andere ook nog beetje der bij .

Met heike alweer wat beter??

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:53

Ik ben ook eindelijk thuis :). Was een lange dag vandaag, morgen weer de hele dag. Dan vrijdag een ochtend bij mijn andere baan en als het nog steeds zo druk is bij Pharos werk ik daar de middag ook nog (als ik het trek). Moet ook wel een beetje aan mezelf denken :P.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:13

is het "geheime" forum gesloten ofzo? password-reset werkt ook niet.... heeeeel vreemd

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:29

MarielleB -> Je hebt gelijk dat je nog niet meteen een nieuw duur zadel aanschaft.
Laat hem eerst nog maar goed uitgroeien en spieren opbouwen.
Maar zorg wel dat wanneer je hem gaat inrijden evengoed een goed passend zadel voor hem hebt, dat is zó belangrijk!
Laat een goede zadelmaker komen en je adviseren, maar verdiep je zelf ook in het zadelpassen.
Er is genoeg te vinden op internet.

Suzanne -> Leuk om jullie weer aan het werk te zien!