[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flamon

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:49

Sanne kei schattigge foto's van otje.
ga maar slapen denk ik weltrusten iedereen Doei, doei
moet morgen alweer naar de dokter maar durf nu echt niet ;
( Verdrietig

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:09

fanny sterkte morgen bij de dokter
Ach gut

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 05:17

Fanny sterkte

Ik ga vrijdag naar de spaanserijschool Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 07:55

Citaat:
Dit is precies wat ik bedoel (lijkt toch 3 vingers en dat is net wat te laag) en als de sperrriem dan te hoog komt te hangen moet je die een gaatje losser doen, dan klopt het weer. Knipoog

Bedankt voor de tip Haha! .

Fanny sterkte!

En ik moet zo naar school..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 07:55

@ Cojolly: Leeeeeeeeeuk, waar?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:25

Sterkte bij de dokter fanny! hopelijk valt het mee!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:00

Zo, even snel een foto die branka had geschoten afgelopen zondag..:

Afbeelding

Van het wijken, dat pakken we af en toe mee in de les, jammer dat hij uit de aanleuning schier want die is juist erg bevestigd op het moment..
Maar vind de kwaliteit super (thnx Branka!!) en hij is mooi actief en neemt zijn achterhand mooi mee dacht ik zo.

Afbeelding

Mijn instructeur die iets uitlegt Vork

Afbeelding

Hij loopt imo vrij correct hier, alleen ik werk te erg tegen met mijn binnenhand, veel te streng!

Afbeelding

Galopje, mooi doorgesprongen dacht ik zo..

Wat vinden jullie ervan?
Hij toont weer heel anders he, zo in de winter, stuk donkerder, en
fuzzyer whahaha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:17

Heidi -> Ik geloof graag dat je heel erg genoten hebt van de shows!
Gaaf dat je die kans hebt gekregen!

Esmée -> Zag weer leuke foto's van Fue en jou voorbij komen, wat ben je lekker bruin!

Madelief -> Ben wel benieuwd naar de foto's van Furia, maar ook naar die van jou met je nieuwe kapsel!

Sanne -> Ot heeft een heel hoog knuffelgehalte! Vingers aflikken

Petra -> Ow Peet, wat heb je nu weer uitgehaald?
Klinkt alsof je hoofdhuid min of meer verbrand is.........
Hoe is het gisteren afgelopen, hopelijk had je niet meer zo'n last van je hoofd.

Fanny -> Sterkte!

Gisteravond had ik les met Grytsje, maar wat was ze heet zeg!
Ik heb spierpijn in mijn bovenarmen en mijn schouders door haar.
Met een gebroken lijn ging ze meteen bij het inzetten óf bij de X heel erg versnellen, totaal niet reagerend op been/stem of wat dan ook.
De hoeken hebben we nauwelijks gezien zo snel ging ze, en we zaten telkens zo snel achter onze voorganger dat we meer aan het oversteken waren en voltes rijden dan dat we iets konden doen.
We gingen ook nog caroussel rijden, op zich vind ik dat best wel leuk, maar nu was er geen lol aan met haar.
Ik was eigenlijk alleen maar bezig met haar inhouden en ontspannen, inhouden en ontspannen, enz. enz. en maar met mijn stem rustig proberen te houden.
Wel een positief puntje; we hebben weer een stukje gegaloppeerd!
Ik moet alleen wel aan mijn houding werken wat betreft in de bochten, dus dat ga ik straks oefenen.
Maar dan wel in de buitenbak, die binnenbak vind ik doodeng met haar! Haha!

Zijn er hier nog meer met zulke hete/voorwaartse friezen?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:49

Ja de shows was erg mooi Haha!
echt gaaf gewoon zoiets vergeet ik nooit meer Bloos

Ik zou zo weer naar een show willen van de weense rijschool Haha!
die nu komt Bloos

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:57

Baron voeld zich niet lekker Verdrietig

hij wil niet meer zo graag lopen of spelen Verdrietig

ik vermoed dat zijn heup scheef staat
en daar door loopt ie niet lekker Verdrietig
Hij struikeld heel veel en hij zakt steeds door zijn achter benen heen als ik hem op jaag of zo dan kijkt ie zuur of ie echt pijn heeft Verdrietig
hij zakt niet met 1 heup als ie zijn been eronder treed Bloos
en hij heeft moeite om zijn achterhand goed eronder tezetten Ach gut

Ik heb een afspraak gemaakt met Utrecht bij Erik Laarakker maar kan pas over 3 weken terecht
tenzei er iemand uitvalt en een plekje vrij komt Bloos

Hij kijkt zo zielig en hangerig Ach gut normaal is hij vrolijk en gild ie de heleboel bij elkaar maar nu houd ie zijn mond dicht Verdrietig
zo kan ik aan hem merken dat er wat aan de hand is Bloos

Normaal longeerd ie gewoon en geen verzet
maar nu geeft ie het echt aan dat ie het niet leuk vind met een aanval houding en oren plat naar achteren als ie loopt Ach gut

Voorlopig maar rustig aan doen Bloos

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:21

@ Madelief: Wat leuk! Van mij mag die wel iets ronder lopen, maar het ziet er zeker goed uit, lekker beest blijft Fuur toch.

@ Saida: Viel me ook al op Clown . Jammer zeg dat het zo slecht ging. Stond ze een dagje in stal ofzo? Gelukkig ging dit keer het galoperen wel goed.

@ Heidie: Jeetje wat zielig! En wat een lange wachtijd, nog 3 weken.. Kan je nergens anders terecht? Ik hoop dat het allemaal snel goed komt, en dat het allemaal niet zo erg is. Beterschap met jou en hem.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:40

jemig had ik vanalles zitten typen,met 2 schermen geopend,klik ik het scherm waar ik zit te schrijven weg...arch...

onhandig dat je nog steeds niet kan terug lezen,maar goed...

nog een keer dan maar...

soeske wat gaaf dat je in een band zit,en gave muziek spelen jullie!!hou daar wel van..

en wat een mooie foto's van goya!

essss,ook jij hebt weer gave foto's en met fuego ga je de show wel stelen hoor,als je weer in nederland bent..

lusitano,hoe is het met jou,en je hondjes??heb je er al een oplossing voor??

voor iedereen die naar de spaanse rijschool gaat,veel plezier,is erg mooi om naar te kijken... Ja

peet,hihihihi zit je hoofd er nog aan???

heb je nu een erge rare kleur haar?? Haha! Haha!

die waterstof peroxide doet altijd zeer..

fanny,en al bij de dokter geweest??

madelief wat een gave foto's van furia! echt heel mooi!

saida,haha lekker frisjes Tong uitsteken ,mijn friesje is ook altijd heet.. Haha! en sterk...

Machonito sterkte met baron...hopenlijk kan hij snel geholpen worden...maar 3 weken is best lang,kan er geen andere osteopaat naar kijken??

zo he he,gelukt!

morgen ga ik het nieuwe friesje halen,hele dag dus in de auto zitten...phoe...maar goed,moeten er iets voor over hebben...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:53

Bedankt Kimmie Haha! Optreden ging verder goed, was erg leuk. Alleen weinig mensen, maarja. Ben benieuwd naar nieuwe friesje!
Heidi, Sterkte! hoop dat het gauw goed komt..
Madelief, leuke fotos!
Ook leuke fotos van Otje voorbij zien komen!
Fanny, hoe ging het bij de dokter? Niets ernstigs hoop ik?

Ik kijk wel een beetje raar, foto van vorig jaar november ongeveer...
Afbeelding

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:29

Essssss schreef:
@ Heidie: Jeetje wat zielig! En wat een lange wachtijd, nog 3 weken.. Kan je nergens anders terecht? Ik hoop dat het allemaal snel goed komt, en dat het allemaal niet zo erg is. Beterschap met jou en hem.

Charlotte is de behandelde arts daar en die kent Baron door en door inmiddels Bloos
zij weet wat wel en niet kan en mag bij Baron.
ook qua medicijnen Baron geeft snel een reactie op een bepaald medicijnen en dat ie daar goed ziek van word Bloos

Maar als er een plekje vrij komt bij haar dan ben ik de eerste Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:06

Femke: Dat had ik nou ook gister! Ik was echt pissed off Bloos! Alles bij gelezen, 2 schermen, en op iedereen gereageerd, was ik weer uitgelogd.. Was ik alles kwijt Boos! Had er geen zin meer in hoor! Maar ik ben niet vergeten dat jij een friesje erbij ging halen!!! Gaaaaaaf man! Ik zou dat ook zo graag willen, allemaal paarden aan huis, heerlijk! Ja Ben zoo benieuwd wat je gaat ophalen, wel foto's plaatsen hoor Bloos

Heidi: Je had het er al over op hyves! Arme Baron Ach gut Hopelijk issie snel de oude! Morgen gaan we elkaar weer zien na zo'n laaaaaaaaange tijd! Heb er zin in Vork

Soeske: Gave foto's hoor van Goya, heerlijk ventje is het toch! Ja Hij is echt knap geworden! Lekkere billen heeft ie ook Clown

Marit: Jeetje, gaat alles verder wel goed? Hoop dat je het een beetje red in je 1tje.. Hoe is het verder met Sam, rijden nog okee? En hoe is t met je hondjes, hebben ze al een nieuw baasje?

Sanne: Dat verhaal over je voetbaltrainer! Wat een l*l is dat zeg Boos! Ik snap dat je daar boos om word. Als ik ergens niet tegen kan zijn het mensen die dat soort dingen doen/zeggen! Verder heeeele lieve foto van Ottieee Haha! Ik ga snel kijkje in je topic nemen!

Madelief: Fuur ziet er goed uit! Fijn dat het lessen ook zo goed gaat, dan gaat de bespiering ook lekker groeien! Straks heeft ie ook een nice as Clown Hij ziet er idd wel wat anders uit in de winter, grappig!

Saida: Jielt is niet bepaald pittig Clown En zo ken ik er nog vele Knipoog Heb nog nooit echt een fries mee gemaakt die liep als een trein, maar ze bestaan wel als ik jou en Femke zo hoor! Haha! Lekker blijven oefenen met Grietepiet, komt het helemaal goed Ja

Peet: Jeetje, wat een verhaal over je haar! Das niet zo fijn zeg.. Is het nu wel goed gekomen dan?

Zo hoop dat ik een beetje op iedereen gereageerd heb! Donderdag is mn laatste dagje bij Jielt Verdrietig Zal m echt missen! Als ik het goed is mag ik a.s. zaterdag (als fabienne ook kan) nog wel de fotoshoot doen! Zou me echt heel leuk lijken nog een paar foto's te hebben van mij en hem! Hij is echt mn schatje, en ben stiekem toch wel veel om hem gaan geven. Donderdag een laatste ritje naar het strand denk ik..

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:55

Essssss schreef:
@ Cojolly: Leeeeeeeeeuk, waar?

Ahoy Roterdam daar zijn ze nu

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:03

Wow, Fuego is toch stout geweest........

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:13

Ja loontje ik zie je morgen na een heel lange tijd Haha!
Oke je was met ons bruiloft erbij Bloos
maar op de manege bij de paardjes is echt heeeeel lang geleden Haha!

hihi Macho is een klein bolletje haar met oortjes Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:14

Ik dacht: Ook al is het laat, lekker rijden op Fuego, heb hem al 2 dagen niet meer gezien. Maandag dicht en vandaag hadden we de auto niet, pas 2 uur geleden ofzo hadden we de auto. Dus eigenlijk 2 dagen op stal gestaan. Dus ik pak hem beet, hij is al een beetje onrustig. Lekker geknuffelt, had echt zin om lekker te rijden. Even staan kletsen, hij liep maar onrustig rond. Toen werd het wel is tijd om te longeren. Joelle stond les te geven. Normaal zit ik ook in die les maar ik was te laat door de auto. Maargoed, ze heeft altijd zo'n luidspreker, en dan staan er 2 boxen aan de zijkanten van de bak. Joelle begon te praten, en onrustige Fee liep er langs. Nou ik heb hem nog nooit zo gekend, hij werd helemaal gek, alsof er iets in hemzelf ontplofde, helemaal gestoord. Overal naartoe bokken, en uiteindelijk dus 2 harde klappen op mijn knie. Ik zakte inelkaar, deed hartstikke pijn, maar Fuego ging door. Joelle kwam uit haar les naar me toe gerent, en haar man, en mensen die er omheen stonden, maar die konden niets doen. Dus ik stond weer op, wankelde voor de longeerbak, Joelle zei dat ik hem naar me toe moest halen, hij zat nog drie rondjes helemaal gek te rennen om me heen en te bokken, uiteindelijk naar me toe gekregen. Toen kwam de man van Joelle naar me toegerent, pakte hem beet, en liet hem in de longeerbak los. Ik stond zó verbaasd, als je dit zag, het leek wel alsof er iets met hem was, helemaal gek. Heel raar hinniken, als maar door, zo ongelovelijk hard galoperen, het zand voelde je over je heen komen, slidings maken, en weer hetzelfde, hij is nog een keer gestruikelt, daarna net zo hard weer verder gegaan. Na een half uur van dat, luisterde die eindelijk naar Joelles man. Helemaal bezweet, en onrustig. Ik was ondertussen geholpen door een dokter die toevallig op de manege was. Haha dat klinkt echt penny, heel toevallig ja. Die zei dat er niets gebroken was, maar dat er wel een grote zwelling kwam, en ik het heel veel rust moest geven, met ijsklonten enzo errop. Na even rusten ging ik weer de longeerbak in, zo min mogelijk op dat been lopen. Toen ging ik nog ff longeren, daarna nog even geborsteld, nog steeds onrustig, heeft zelfs 2 keer gebeten, toen had ik hem maar in zijn stal gezet, want er was eten in zijn bakje en dan is die zoiezo onrustig. Ik begrijp nog steeds niet wat er aan de hand was. Die 2 kleine dingen kunnen het toch niet zijn, hij is nog nooit zo na een dagje op stal geweest, en hij heeft ook al vaker gereden toen Joelle met zo'n luidspreker praatte.. Opeens knapte er gewoon iets in hem..... Verward

Kijken hoe het morgen gaat..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:14

Echt geschrokken dus van mietje dat opeens een draak werd..

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:18

Heb je geen verzorgster voor hem om je uit deze situatie te helpen.
2 dagen op stal staan is wel erg lang voor een paard met veel energie Bloos

Ik heb wat meiden rond lopen die in willen springen als ik plotseling niet kan komen Bloos

maar wel raar dat ie zo reageerde en zo gestrest is eigelijk
na paar rondjes rennen zal ie toch weer normaal zijn Ach gut

en dat ie op stal nog na te springen en bijten is erg gek
hij is vast erg geschrokken van die luidsprekers

Hoop dat ie morgen wat rustiger is Bloos

Nou sterkte met je knieen
het zal wel erg gevoelig zijn nu Ach gut

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:34

Joelle zet hem wel is voor mij in het weiland, en normaal is die nog even braaf na één dagje op stal staan. Elke Maandag is de manege namelijk dicht. Maar ik ben van plan om aan haar dochter Valerie te vragen of ze Fuego wel is wilt berijden. Ze kan ontzettend goed rijden, dus leert Fee weer wat dingentjes erbij en ik ook gelijk, en kan hij meer zijn energie kwijt. Normaal is hij nooit zo, normaal is hij zelfs lui als hij van stal komt, ben ook echt geschrokken.

Dankjewel:-)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:45

Ja ik zou ook flink schrikken als Baron ineens zo zou doen
en zelfs mijn tranen er voor laten lopen. Bloos

raar dat ie zo was denk echt dat ie zo geschokken is en dat hij eigelijk niet bedoelde om jou te raken. Ach gut

een paard kan rare dingen doen als ze in paniek zijn Ach gut

sterkte ermee en hopen dat ie morgen bij gekomen is van de schrik Ach gut

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:07

Es: Ja, ik vind 2 dagen ook wel beetje lang voor op stal hoor!! Dat is echt te lang voor een paard met veel energie.. Klein beetje eigen schuld. Wel vreemd dat ie zo raar reageert op de speakers, maar hij zocht misschien wel een aanleiding om eens flink gek te doen. Hij wou graag zn benen strekken denk ik Knipoog Beetje raar dat heel de maandag de paarden op stal blijven? Gelukkig ben je nog heel, was vast even goed schrikken! Hopen dat dit de 1e en de laatste x was! Knipoog

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:10

Is er nog een bokt meeting 01-12 bij de spaanse rijschool?