[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:00

nou is kate 17jr. dus mag hopen dat ik er voorlopig niet over na hoef te denken .
maar toch ... zelfde als dat ik nog niet weet of ik gecremeerd of begraven wil worden :D

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:12

Ligt denk ook aan de manier waarop van inslapen heb nu emaak een rot ervaring der mee dat 2x verdoofd moest worden voor dat ze het opgaf maar die dag zelf ging al rot dus wie weet telt dat ook mee aan de ervaring starlight de merrie die ingeslapen werd kon niet meer overeind komen dus hadden geen keus. Al wel veel respect voor de dierenarts hoe zij met me omging en alles uitlegde wat er moest en ging gebeuren.

Ow even ego. Zo heerlijk op amor gereden maar 15 minuten maar hij deed alles wat ik wou en stond zelfs stil met opstappen wat ie moeilijk vind en dat terwijl ik al een week niet geweest ben omdat ik ziek was.

Ow deken is voor nu weer even af 17 graden buiten meneertje stond te zweten onder zn deken dus vrees dat het toch scheren gaat worden denk ik.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:07

Ik zou, tenzij het niet anders kan, het eigenlijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen mijn geliefde paard te laten slachten. Mijn Oba hebben we in laten slapen, en die was er lichamelijk misschien ook wel aan toe, maar dat ging erg vredig en vrij snel. Het blijft naar, maar we konden daarna goed afscheid nemen tot ze werd opgehaald. Sowieso zou ik zodra ik bij een slager zou staan denken aan mijn eigen paard als ik die had laten slachten. Nou was het bij Oba simpel, no way dat we haar op een trailer gingen zetten etc, en in de worst mocht ze toch niet meer. Inslapen heeft mijn voorkeur gewoon om verschillende (gewetens) redenen.
Het is alweer bijna een jaar geleden dat we dr hebben laten gaan.. Gaat zo snel en mis haar nog steeds..

Fijn dat Amor goed gaat, en wat een mooie foto Cherello, ben benieuwd naar de rest!

Paardjes hier gaat goed. Sterre kan inmiddels op commando voetje geven, jambette en toeteren haha. Fiëla gaat het longeren wat meer snappen en met beide doen we met de clicker trainen :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:35

fijn dat Amor goed gaat!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:10

amor, fiela en sterre gaan goed, fijn!

wij zijn heerlijk een weekendje van 't bos aan het genieten! *\o/*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:12

wauw heerlijk Nouvel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:33

Ik heb onverwachts op stal 'geslapen'.

Een vriendinnetje was op bezoek met haar paard en die was gisterenavond ineens erg ziek!
Nu gelukkig weer goed maar was heel erg schrikken.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:46

Jeetje wat had die Robijntjah dat is idd schrikken..
Gelukkig dat weer goed gaat
heb me vandaag maar nuttig gemaakt heel de schuur opgeruimd ik heb teveel paardenspullen alles maar is marktplaats gooien ofz.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:39

Dat is even schrikken jolijn zag het al op Facebook voorbij komen.

Zo ik had vandaan ik plak amor achter het behang momentje zo onuitstaanbaar vervelend met opstappen en rijden echt een jong paard echt van dag tot dag bekijken.

Ow en heb even gek gedaan en me ingeschreven voor clinic bij mij in de buurt zij die het geeft rijd zelf zz zwaar en rijden in groepjes eigen niveau dus ik doe mee met amor super spannend (moet alleen nog bevestiging krijgen)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:37

Robijntjah: Wat schrikken als zoiets gebeurd! Maar fijn dat jullie erbij konden blijven 's nachts en helemaal fijn dat het nu beter gaat!

SteffiiY: Ik heb even in je profiel gekeken en ik ben jaloers op jouw setjes :o En ook een beetje op je paarden haha, wat zijn ze mooi :j

Nouvel: Wat genieten inderdaad zo door het bos, ik wil ook heel graag weer gaan mennen gezellig papa en mijn vriend mee en wat lekkers. Ik zwijmel al weg :')

cherell0: Wat een gave foto! Die past toch juist goed in het topic? Het tuig en de kleding zijn ook mooi op elkaar afgestemd.

Ik heb inmiddels bijna alle foto's van mijn meetings met Storm, wil nog wel graag een topic aanmaken maar ik weet niet hoe ik moet beginnen en welke foto's ik moet kiezen....

Ik had trouwens bijrijders voor Storm omdat ik zelf geregeld weinig tijd heb om hem beweging te geven, dus toen er toevallig meiden voor een andere pony kwamen had ik ze Storm aangeboden. Maar wat een regelrechte ramp was dat zeg, ik weet niet waar ik moet beginnen... Ze zijn vorige week ineens ermee opgehouden, maar ik houd m'n hart vast voor de volgende pony die ze gaan verzorgen/leasen -O-

Het lijkt wel of bijrijders en verzorgers tegenwoordig echt geen fatsoen meer hebben, laat staan dat ze hun gezonde verstand gebruiken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:39

Dankjewel Posh! Ik ben ook echt blij met mijn paardjes!

Ik hoor inderdaad ook steeds meer spookverhalen van verzorgers.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:50

Posh ja verzorgsters is moeilijk een goeie te vinden ik ben blij van de mijne af te zijn die zij gewoon dat ze geweest was en ging gewoon niet naar hem toe ook lastig.

Straks op de nieuwe stal geen verzorgster nodig hij word daar gemest binnen/buiten gezet en krijgt eten is betrouwbaarder maar ja soms is verzorgster die jr paardje lekker aandacht geeft ook weer lekker het is moeilijk deze tijd

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:18

het is idd lastig een betrouwbaar persoon te vinden .

ik heb een ongelofelijk baal moment , zoon moment waarop ik zoooo graag gezond zou willen zijn ...
ik wil dus heel graag naar stal , maar heb behoorlijk last van alle handicaps (fybro , mastopatie , moe etc. etc) ... IK - WIL - ZO - GRAAG !!! maar als ik aan de risico's denk weet ik eigenlijk wel beter %) ;(

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:11

Dat is inderdaad super klote..
soms ken je niks aan doen..

verzorgster is idd wel makkekijk ook als je x weg wilt gaan ofzo

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:24

oliebol Cherell, maar soms is je gezondheid even belangrijker :(:)

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:34

Lastig hoor Posh, dat met verzorgers!
Ik vond het vroeger juist heerlijk als ik een paard mocht verzorgen. Hoe meer tutten hoe beter! Het liefst zat ik er de hele dag om te kijken wat het paard aan het doen was (alleen vond mijn schoolwerk dit niet zo fijn, haha).

Zoals SteffiiY al zegt, je gezondheid is even belangrijker :(:)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:50

ja idd erg lastig idd goede verzorgster vinden.

mijn eerste echte verzorgpony deed ik 7 dagen in de week en ben bij het inslapen geweest maar zoals gezegt is goede verzorgsters vind je erg moeilijk.

heb de bevestiging binnen 17 november gaan amor en ik een clinic rijden en als ik er nu al aan denk gieren de zenuwen door me lijf.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:04

Volgens mij is 'verzorgen' echt iets van vroeger en gaat het nu alleen maar om het rijden. Maar de kwaliteit van het rijden van de ruiters van tegenwoordig is ook niet geweldig dus eigenlijk schiet het zo niet op. Ze willen allemaal rijden maar leren ho maar.

Borahlover: Zo kon ik ook echt een dag doorbrengen bij de paarden :j gewoon kijken en dingen ontdekken over wat ze doen in de wei en genieten van borstelen en wandelen.

Ik heb hier al best veel verzorgers gehad en ben ook wel wat gewend, maar die laatste dat was me echt een doortrapt stel. Toen mijn paard koliek had en ik zei dat ze niet konden rijden kreeg ik een berichtje: Oh jammer, maar als we niet kunnen rijden dan komen we niet'. Om vervolgens 6 dagen na zijn koliekaanval een wedstrijdje te gaan racen tegen een andere ruiter met paard :\

Naast alle andere dingen die gebeurd waren (2 hoofdstellen kapot, zweep kapot, paard afmatten tijdens buitenritten, op internet doen of het hun paard is, thuis niet vertellen dat ik hen op hun gedrag had aangesproken zodat ik met hun moeder aan de stok kreeg) was dit voor mij echt het einde wat betreft bijrijders en leasen. :r

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:05

dapperedodo schreef:
Posh ja verzorgsters is moeilijk een goeie te vinden ik ben blij van de mijne af te zijn die zij gewoon dat ze geweest was en ging gewoon niet naar hem toe ook lastig.

Straks op de nieuwe stal geen verzorgster nodig hij word daar gemest binnen/buiten gezet en krijgt eten is betrouwbaarder maar ja soms is verzorgster die jr paardje lekker aandacht geeft ook weer lekker het is moeilijk deze tijd

Aah balen, sterkte! :(:) Extra genieten van de momenten wanneer het wel weer kan :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:11

dapperedodo schreef:
ja idd erg lastig idd goede verzorgster vinden.

mijn eerste echte verzorgpony deed ik 7 dagen in de week en ben bij het inslapen geweest maar zoals gezegt is goede verzorgsters vind je erg moeilijk.

heb de bevestiging binnen 17 november gaan amor en ik een clinic rijden en als ik er nu al aan denk gieren de zenuwen door me lijf.

Is toch juist leuk een clinic :D

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:32

zo deed mjn laaste verzorgster alsof ze geweest was en ik denken dat ie zn hapje en aandacht gehad heeft terwijl ze er niet eens geweest was regelde lessen voor der alle lessen afgezegt omdat ze wou rijden. Nu geen verzorgster wacht daar even mee op me nieuwe stal.

Ja ik kon ook uren op stal zijn had opgegeven moment 4 pony's die ik verzorgde op de zelfde stal kon wel uren poetse idd

Ja clinic is idd leuk maar ben ook niet gewend met toeschouwers te rijden

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:34

ik ken het dapperedodo , ik rij het liefst alleen ( ik blokkeer bij publiek en ga heel anders rijden)

ik was vroeger ook altijd op stal en hielp overal bij paarden in en uit de wei , mesten , poetsen , stappen , longeren en uren kijken naar de paarden op wei of lessen van anderen ... ik wouw dat ik dat nog kon ... mooie tijd :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:43

Ohhh wat een schrikverhalen zeg!! Hoe is 't nu met Ferro en Figo?!

Wat een ont-zet-tend gave foto Cherell!! :oo Echt héél erg gaaf!!! :D :D :D

Heb een beetje vluchtig gelezen hoor, was zoveel gekletst!!! :oo
Heb wel goed nieuws over Tammetje :D Heb hem zondag weer gelongeerd en hij liep weer aanzienlijk beter :D Ben dus vanaf zondag elke dag een stukje met 'm aan 't wandelen :):) Aankomend weekend weer kijken hoe ie loopt, hoop dat 't gelijk/beter is en dan volgende week ook kleine stukjes draven aan de hand proberen en zo steeds verder opbouwen :D :D :D :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:09

Dat is goed nieuws over Tamme meid...!!
Gaat de goeie kant op..

ik tref met me verzorgster als ik iets vraag doet ze ook.. :-)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:50

Hoi Allemaal paar dagen niet gelezen want ik ben net terug van een paar daagjes New York, ik heb niets terug gelezen maar vanaf nu weer wel.