Geduld en veel trainen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Maar of ik ook echt het Z zal halen...
. Lijkt me wel gaaf, maar denk niet dat het hem gaat worden
. Ben meer een recreatieruiter die dressuur wel leuk vind en misschien ook wel is een keer springen tussendoor
. [/quote]Citaat:Hosante: Hahaha rijd de officier van justitie ook paard. Hmmm misschien moet ik die eens ergens per ongeluk tegen komen op buitenrit (echt niet gepland hoor...). Mensen met paarden kunnen vaak gigantisch goed met elkaar praten
.
. 
. Ik wil ook wel goed dressuurmatig kunnen rijden, maar meer omdat het ook goed is voor Shaggy. En in de krul rijden komt daar niet bij kijken
. Een keer een dressuurwedstrijdje lijkt mij ook wel leuk, en dan zie ik wel hoe lang we het leuk vinden
.
, alleen moet ie even geduld hebben tot ik het kan
.
Alddable schreef:Leuk dat je in het blad komt! Een artikel of een vermelding?
Ook op Despi komt een Silhouette zadel te liggen en ook die ga ik in elk geval van de winter een paar keer onderling starten. Kijken hoe of het gaat.
Hoe is het met Heike? Je zou morgen meer weten ivm zijn koprol toch? Heeft hij nog last van zijn val?
Maar ik geloof nog steeds dat die droom met hem haalbaar is. De laatste maanden gaan wij ook als een speer door de L1 heen. Volgend jaar wordt het hopelijk L2 en mss wel M. Ik streef in elk geval naar L2 met 1 wp. Dan mag ik ook een hengst starten als ik dat wil. Hangt ook af van het aantal wedstrijden dat ik rijd. Eigenlijk ben ik daar zelf niet fanatiek genoeg voor.
Ik moest veel meer dressuurmatig blijven rijden en minder genieten. Duh! Ech nie! Nee, doe mij dan toch maar de rauwdouwer die gewoon kan doen wat ik en hij willen! Dressuur is voor in de manegebak, niet voor in het bos. Dan moet de rem het doen en het gaspedaal en meer hebben we niet nodig.

. En ik blijf er inderdaad van overtuigd dat je met elk gezond paard Z kan halen
. Bij ons op stal heeft iemand ook een 18-jarige en die kan het niet hoor (veel te vlakke gangen en wil niet verruimen). En ja dat kan je niet meer trainen.... Je kan het ook niet willen, zij traint 1x in de week en voor dr wedstrijd misschien 3x in de week en dat is het... Dan kun je het paard ook niet de schuld geven. Ik denk als ze naar hun ogen een echt 'dressuurpaard' hebben ze ineens wel vaker gaan trainen. En dan ligt het verschil niet in het paard (wat ze denken) maar in hun manier van en bereidheid om te trainen! 
evdpanne schreef:Anouk: Ach ja lelijke eendjes worden vaak mooie zwanen zeggen ze toch. En ik blijf er inderdaad van overtuigd dat je met elk gezond paard Z kan halen
. Bij ons op stal heeft iemand ook een 18-jarige en die kan het niet hoor (veel te vlakke gangen en wil niet verruimen). En ja dat kan je niet meer trainen.... Je kan het ook niet willen, zij traint 1x in de week en voor dr wedstrijd misschien 3x in de week en dat is het... Dan kun je het paard ook niet de schuld geven. Ik denk als ze naar hun ogen een echt 'dressuurpaard' hebben ze ineens wel vaker gaan trainen. En dan ligt het verschil niet in het paard (wat ze denken) maar in hun manier van en bereidheid om te trainen!
. evdpanne schreef:Dat zal ik ook wel tegen me hebben als ik ooit met Shaggy ga starten, geen papier, kruising, pony. Maar ach zijn heerlijke betoverende blik zal ze uiteindelijk wel weer voor ons winnen.
Zeg nooit nooit... Al is ie jouw topper maar, dat is toch voldoende? Een paard blijft een paard hoor, alleen de Penny-dames vergeten dat wel eens. Paardrijden doe je maar voor één iemand: Jezelf. Ik vergeet dat ook wel eens, maar het is het allerbelangrijkste, dat we zelf plezier hebben met onze beesten. Wat een ander vindt, maakt dan helemaal niets meer uit. tessyke schreef:mag ik me hier ook melden
Ik ben gisteren naar een keuring geweest en heb daar mijn droomveulen gespot. Ik ben met de eigenaar gaan praten en die heeft zijn gegevens gegeven.
Over een paar weken bel ik hem op om deze kanjer te reserveren (hij is nog maar 15 dagen oud)