Alddable schreef:Leuk dat je in het blad komt! Een artikel of een vermelding?
Volgens mij met een advertentie. Mijn pa maakt het blad en ik heb foto's gemaild van Sabrina met ponyzadel en van het nieuwe zadel en hij zou de site bekijken om er wat moois van te maken. Het wordt een advertentie op een half A4-tje.
Binnenkort heb ik een Silhouette zadel liggen op de dagkampioene van vorig jaar. Een heel mooie driekleur Irish Cob. Een goed passend zadel verkoopt het beste op de rug van een paard hè? Mijn ouders staan veel op keuringen en als ik het vraag, hangt het zadel daar in de stand.
Ook op Despi komt een Silhouette zadel te liggen en ook die ga ik in elk geval van de winter een paar keer onderling starten. Kijken hoe of het gaat.
Denise: Dat is natuurlijk helemaal waar! Maar zoals ik je al eens heb verteld, je gaat me ook aan het hart hoor, ik wil je niets onthouden.
Hoe is het met Heike? Je zou morgen meer weten ivm zijn koprol toch? Heeft hij nog last van zijn val?
Ingrid dat blijft heel moeilijk! Maar ik had gisteren visite van een paar bokkers van een ander topic en die jongen had Sam een paar weken geleden gezien en vond hem beteren. Dat geeft de burger moed hè? Ik zie Sam natuurlijk elke dag en dan zit je letterlijk de gezondheid op zijn lijf te kijken. Maar een minder betrokken persoon ziet het nu gelukkig ook wel.
Wanda: Zo is het maar net! En je staat ook nog open voor goed advies! Dat je toen meteen actie ondernam, toen je werd gewezen op zijn zadelongemak, daar neem ik nog steeds mijn hoed voor af! Ik kan je zat verhalen ook vertellen van mensen die de schouders ophalen en doorgaan met wat ze bezig zijn. Niet iedereen wil luisteren. Zelfs maar liefst al 2 paardeneigenaren die doelbewust rijden met een zadel met gebroken boom, want aan een zadel: Daar geef je toch geen geld aan uit?
Ik heb ook al een paar keer de uitleg gehoord: 'Realiseer je waarom je dit paard hebt gekocht en kijk dan of het paard voldoet aan jouw verwachtingen.' Dat heeft al een paar keer geresulteerd in niet de aankoop van een nieuw zadel, maar eerst de aankoop van een ander paard. Ook ik heb er vaak over nagedacht, maar ik weet gewoon dat Sam de capaciteit heeft, als ie gezond is en ik nog niet. Na 10 jaar is hij nu voor het eerst echt ziek en wie ben ik dan om hem dan maar meteen op te ruimen hè? Stiekem heeft hij me ook nog eens verrekt goed leren paardrijden. Andere paarden zijn een stuk makkelijker dan hij! En met hem lukt het steeds vaker ook!
En uhm: Bij een ruin geldt zeker: met de papieren kun je kont afvegen!
Sam heeft ze overigens wel, anders had mijn schoonpa hem nooit gekocht. (En had ik mss nu een anda'tje gehad...) Ik heb hem voor de aankoopprijs overgekocht, want dat was opa's bedoeling. Anders had ik al 10 jaar eerder met hem overhoop gelegen denk ik. hihi.
Esther: En jij kent Sam niet hè? Maar als gezond is, dan is het ja, toevallig ook.. een verschijning. Hij is gewoon erg mooi voor een WPN. Maar dat had je hem niet gegeven toen ie anderhalf was, toen was het één en al bottigheid en lelijkheid. Het grootste compliment kreeg ik toen van de eigenaar van Sam zijn papa. Die wilde Sam toen ie drie was, als fokresultaat aankopen om zijn hengst te promoten! Als 3-jarige was Sam een heuse playboy.
Een vriendin van mij redeneerde al dat ik Sam moest verkopen, want hij is al stokoud en die haalt het Z niet meer. Dat blief ik niet te geloven. Ik heb al een verhaal gelezen van een 18-jarig manegepaard die het nog is gelukt! Zelf heeft ze natuurlijk wel een paard gekocht voor de dressuur en ze gaat als een speer. Maar of ik het op haar manier voor elkaar wil krijgen? Nope! Liever niet! Ik had overigens wel de droom met Sam voor het Z. Daar heb ik hem ook wel op uitgezocht. Voor mij is kort na zijn komst zo veel veranderd in mijn leven en ik heb 4 jaar niks kunnen trainen. Dus ik heb het aan mezelf te danken dat hij nog geen Z gehaald heeft.
Maar ik geloof nog steeds dat die droom met hem haalbaar is. De laatste maanden gaan wij ook als een speer door de L1 heen. Volgend jaar wordt het hopelijk L2 en mss wel M. Ik streef in elk geval naar L2 met 1 wp. Dan mag ik ook een hengst starten als ik dat wil. Hangt ook af van het aantal wedstrijden dat ik rijd. Eigenlijk ben ik daar zelf niet fanatiek genoeg voor.
Gut gut, en wat een gedoe was dat in de bossen met dat dressuurpaard. Ze wilde niet op het zand want dan kon haar paard zich blesseren en ik Sam maar tegenhouden. Die wilde gaan! En al die wortels, als ze maar niet zou gaan struikelen en dan daarna zeggen dat we meer hadden moeten draven? En ze wilde op kop en Sam is gewend om zelf op kop te gaan. Slaat die merrie van haar ook nog naar Sam... Je snapt dat Sam meer voorstander was van zelf op kop lopen...
Ik moest veel meer dressuurmatig blijven rijden en minder genieten. Duh! Ech nie! Nee, doe mij dan toch maar de rauwdouwer die gewoon kan doen wat ik en hij willen! Dressuur is voor in de manegebak, niet voor in het bos. Dan moet de rem het doen en het gaspedaal en meer hebben we niet nodig.
Denise: Wat leuk om je paard vanaf de geboorte te kennen. Bijzonder hè? Ik heb Sam dan als anderhalfjarige gekocht, maar ook wij zijn dikke maatjes. Frank vond de foto's van Des als veulen ook super om te krijgen van Jan en Lisenka. De fokker van Sam is helaas niet zo toeschietelijk. Zo te lezen streven we naar hetzelfde doel! Dat hoedje wil ik ook wel eens op!