Mijn eerste Friese veulentje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lys_PPA schreef:Ik ben na vandaag weer heel wat eurotjes lichter, hoefsmid 6x waarvan 1 met vierkant ijzersmaar wel heerlijk gereden. Morgenvroeg weer met Picasso met de kar op pad. 'Verjaardagsactiviteit' geregeld door mn vriend, denk dat ie vooral zelf zin had om te gaan haha.
SunnyHorse schreef:Merrieveulen bij ons zoekt echt alles op. Stond nog even een krukje in de bak. Dacht nog toen haar erin zette, die moet er straks uit. Haal nog even ander paard op, en jawel, ze staat alweer met haar been in een smal gaatje van de kruk. Dit gaat echt met alles zo! De trampoline, de kruiwagen, emmers. Alle 3D voorwerpen met een opening daar moet mevrouw op of in. Ze blijft overigens wel rustig.
Lys, super belangrijk de smid, maar inderdaad, kan weer een rib uit je lijf zijn. Ijzers vind ik altijd heel deftig klinken. Heb je ze voor de sport?
Ik probeer extra lief te zijn voor mijn smid, want ik heb het idee dat ze schaars worden. Onze smid heeft ook een klantenstop. Hoe is dat bij jullie? Kunnen jullie nog goed bij smid terecht?
Jelske, leuk dat jullie geweest zijn! Ongelofelijk hè, dat ze stoppen. Mooie paard en een prachtig visite kaartje in de top sport voor het Friese ras. Wat viel je op waarover je verbaasde?
Wat betreft trots voelen: Klopt hoor, gevoel van trots, maar ook gewoon echt heel wijs en gek zijn met je dieren. Al had hij drie benen en een gekke bobbel op zijn neus: dan was ik ook helemaal verliefd op hemben gewoon een bejaarde Penny.
_Jelske schreef:Oh ja, goed punt idd. Hoe bevallen ze voor de mini? Ik vraag dit omdat ik eigenlijk bijzonder nieuwsgierig ben naar het gebruik, de effectiviteit en wat het voor het paard wel/niet doet. Ik zie ze in de omgeving namelijk steeds vaker voorbij komen en heb het idee dat best wel eens interessant voor ons zou kunnen zijn t.z.t.