Leuk sababber!! spannend he? Gaat vast goedkomen! Hou je ons op de hoogte? Hier inmiddels ook de nieuwe startpas binnen
Masi1
Geplaatst: 26-08-15 21:13
Dank je wel Sababber! Ga ik me ook maar aanmelden denk ik, als mijn zus tenminste mee kan als groom haha...
Edit: Voel me een beetje een oliebol Heb die site (kfpssport.nl) steeds op mijn mobiel bekeken, nu blijkt dat mijn mobiel niet de volledige pagina laat. Heb het nu op de laptop bekeken en alle info staat er duidelijk op... Blond momentje haha...
Vanmiddag toch maar een nieuw jasje met cap gekocht voor ons wedstrijd debuut over 2 weken! Grijs op zwarte (beetje bruin verkleurde) Fries. Ik heb er erg veel zin in! Trailer laden nog even geoefend, klopt het dat hij er zo oploopt, en ja, hij loopt er nog steeds zo op!
Ooh leuk Boro! Wat voor jasje heb je gekocht? Ik heb ook grijs op zwart paard Vind het zelf heel mooi staan. En wat fijn dat het trailerladen goed ging!
Ik had een zwarte Pikeur waar ik al jaren mee rijd, en nu een goedkoop grijs jasje van red horse erbij gekocht. Ik vind op een Fries grijs ook zo mooi staan. Ik zag in een ander topic iemand met grijs, ik dacht wil ik ook graag, grijs jasje en grijs met zwarte cap. EJ heeft nu 3 halen, 1 gratis, dus gratis een wit sjabrak met grijs biesje om het af te maken. Ach ik weet wel het gaat om het rijden, en dat vind ik ook altijd, maar toch.... ik zag dat grijs..... tja....lief paard... tja dan koop je wel eens wat..
hahaha heel herkenbaar Leuk leuk.. Mijn jasje is van HH volgens mij.. Ik hou ook gewoon van setjes. De actie van EJ is super! Ben vanmorgen ook geweest
Hier vandaag naar Noordwijk geweest om lekker over het strand te rijden en plasjes spetteren was een onwijs leuke dag met prachtig weer. Vriendin ging voor het eerst mee en die kan de glimlach niet meer van dr gezicht halen.
BoRo
Geplaatst: 29-08-15 17:15
Rijden langs het strand, wauw.. Daar kan shoppen niet tegenop!!!!!
Suusenmalvin
Geplaatst: 29-08-15 17:51
BoRo schreef:
Precies!! Wat heerlijk zeg..
Laura1982
Geplaatst: 29-08-15 18:23
BoRo schreef:
Hahaha gaan jullie vast ook een keertje doen kan het je aanraden!
Ja!Hij stond midden in z'n poel te spetteren en had de grootste lol geen slof er meer aan en aan lang teugeltje galopperen hij os zo vooruit gegaan niet meer zo snel onder de indruk en dan de poten willen nemen.
Wij staan helaas sinds een weekje stil, paard was van de een op de andere dag niet helemaal goed/stijf. Dierenarts erbij gehad zou bevangen zijn. Week later is hij nog steeds erg stijf met lopen, en gisteren was het linkerbeen iets dik en gevoeliger
Lauke
Geplaatst: 30-08-15 18:49
Ah, heerlijk langs het strand Laura!
En wat gaaf dat crossen Jenny! Ook erg leuk dat je friezel het ook leuk vind!
Nu even ego Wij zijn L2+1
Vandaag tweede keer L2 gestart. Lekker nuchter losgereden, net als thuis en gewoon fijn kunnen rijden. Ze is thuis op het moment zo lekker licht in de hand, in een lage halshouding iig. Als ik haar iets hoger wil hebben wordt het moeilijk voor der om daarin ook der rug goed te gebruiken en wordt ze vaak wat onrustig in aanleuning. Dus lekker lang en laag losgereden en later ietsje opgepakt. Geen L2 houding, maar ach wel heerlijk losjes en licht En blijkbaar was dat goed genoeg! Fouten op t wijken en achterwaarts na, ging ze eigenlijk heel fijn. Heb een mooie 184 punten in ontvangst mogen nemen Merkte wel aan het einde van de proef dat ze het zwaar begon te krijgen. In de laatste lijnen wou ze al niet meer linksom buigen en kreeg dat ook niet meer voor elkaar. Maar uiteraard moesten we nog een proef Nog even een rondje door de baan gegaan en maar begonnen. buiging linksom zat er toch niet meer in. Dit maakte de proef ook nog eens erg slordig, was bijna van plan om af te groeten Het wijken 10m haalde ze bij lange na niet, galop aanspringen was nogal onstuimig en die lastige lijntjes in galop met een stukje contra vielen totaal in het water En tot slot ook nog dazen die ons kwamen pesten in het stapgedeelde en achterwaarts Maar ach, ze deed zo der best, dus maar gewoon de proef uit gereden. Gelukkig net geen verliespunt 163 hihi.
Gefeliciteerd lauke!ja die L2 proeven zijn best lastig vergeleken bij het L1 Vooral het galop gedeelte is best heftig.
Lauke
Geplaatst: 30-08-15 19:33
Laura1982 schreef:
Gefeliciteerd lauke!ja die L2 proeven zijn best lastig vergeleken bij het L1 Vooral het galop gedeelte is best heftig.
Ja klopt indd. Galop is vrij lang en in die tweede proef erg lastige lijntjes. Heb ook het idee dat de middengalop erg moeilijk is om te beoordelen vanaf het zicht dat de jury heeft. Ik heb 4x een 5, terwijl ik wel degelijk heel veel voelde gebeuren onder me
Maar ben vooral blij dat ze zo mooi ontspande nu zelf lekker oefenen met het doorzitten en vooral even kijken of ik dan scheef ga zitten oid. Dat ze linksom niet meer wou buigen komt denk ik daar uit voort. Dus lekker weer verder thuis trainen
Herkenbaar douwe springt de contra nog om en terug markeren in de galop is nog lastig maar hij verruimt gelukkig wel. Het doorzitten viel me erg mee op de moeilijke momenten mocht je net weer lichtrijden hahaha. Ja wij hebben eind september pas weer wedstrijd nog genoeg om te oefenen.
gefeliciteerd Lauke! Toch nog ff een mooie punt meegepakt En wat heerlijk dat ze zo lekker los loopt met het inrijden ook. Goed van je dat je het 'probleem' bij jezelf zoekt mbt het links inbuigen. Er zijn er zoveel die het op het paard schuiven. Echt knap! Hoop dat je het opgelost krijgt
Hier ff balen. De dierenarts heeft Belle afgelopen donderdag electrisch gevijld, maar per ongeluk met de boor haar wang geraakt. Kon dus ff een paar dagen niet rijden. Kom ik vanavond, heeft ze echt een meeeeeeeeeeega kwab tussen haar voorbenen hangen!! Ik denk van een daas of een horzel, maar het is echt heel naar om te zien. Nog maar even lekker vrij laten lopen en hopelijk morgen er weer op.