[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:50

Anouk: ik heb nu (nou ja, straks als de vakanties voorbij zijn...) instructie in grondwerk en rechtrichten etc. En dan wil ik ook een stuk trailer erin meenemen. Ik heb hem de laatste keer dat ie de trailer in moest (toen ik hem kocht) zelf erin gekregen en vrij makkelijk. Dus ik verwacht geen problemen eigenlijk. Maar we hebben zelf ook geen eigen trailer dus moet er eentje lenen. En ik weet neit of mijn stalgenootjes dat zomaar doen met die van hun. En ik kan zelf niet rijden met trailer, dus moet manlief er weer bij zijn.

Maar ik denk met een stuk grondwerk dat ik een heel eind kan komen dat ie het niet meer zo eng/ spannend vind om te passeren etc. Dit was gewoon echt heel erg heftig voor hem. Hij kon geen kant uit (stond ana 2 kanten vast) zijn enige uitzicht was die open trailer, en er werd in gerommeld en gedaan. Het was geen rustige desensibilisatie zeg maar...

Oja, zit nog wel te denken om bij de aanhechting van de frontriem (dus links en rechts) een klein koperen ornamentje te doen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:02

evdpanne schreef:
Ik ben gister lekker uit eten geweest met een vriendin van mij. Zaten heerlijk bij een strandtent, zonsondergang nog gezien en naderhand begon de band queenmania te spelen, een coverband van queen :P. Er is nu zomerfestival in Katwijk en dat was de aftrap. Dus wij hoorde net genoeg wat betreft muziek op het terras. Maar ja we hebben heerlijk gegeten! Na het eten had ze nog een nieuwtje.... Of ik wat te doen had met kerst, uhmmm nee nog niet. Owww nu waarschijnlijk wel, een afspraak in het ziekenhuis. Dus ik zit dr vaag aan te kijken, ja gok maar even.... En dr kwam 1 ding in me op maar dacht neeee dat kan niet! Dus ik al heel voorzichting moet ik nu maanden gaat tellen? Dus zij al lachen. Maar ze was inderdaad zwanger. Had het echt niet zien aankomen (zij ook niet trouwens). Maar ja wel leuk! Maar ze had al weer een paar geweldige verhalen dus we hebben ook echt weer gelachen!

Wat lief dat ze je daar bij wil hebben! Ontzettend leuk en ook een beetje gefeliciteerd natuurlijk!

Gewoonhanna: Wie jij ook bent, je richt het aan mij en de anderen vinden mij toch al niet zo bijster aardig meer :+, dus ik reageer maar. Dank voor je geïnteresseerde medeleven. Da's niet zo mooi als wat je zegt waar zou zijn. Maar ik kan het wel hebben, dat iemand dat tegen me zegt. Ik koester zelf nog wel hoop. Ik vind persoonlijk 2 weken nogal kortstondig om dat te beweren, maar ik houd er zelf ook wel rekening mee, dat ie het looike kan leggen ja. Ik kan zijn verzekering opzeggen, maar doe dat doelbewust idd nu nog niet! Dit speelt pas een maand of 2 en de afgelopen 3 weken gaat hij echt hard achteruit. Zelf vermoed ik een tekenbeet. Ik ben ze afgelopen week tegengekomen op mijn kinderen en die speelden bij zijn weiland.
Ik ben wel met je eens, dat een oordeel zo geveld is als er alleen maar over geschreven wordt. Iets wat ik met mijn kennis schrijf, kan door een ander immers heel anders worden geïnterpreteerd. Maar ik heb meer voorkennis en daarom koester ik dus nog wat hoop.

Wanda: Klinkt minder! Was er echt niks leuk aan je vakantie? Sam is inmiddels stokoud, hij is al 11... :+

Ellis: Stoer plaatje!!! Mooi!

Heidi: Ik kan wel tegen een stootje. Liever zo iets, dan het verwijt krijgen dat ik mijn paard mishandel, omdat ik er op ga zitten als ie zogenaamd rugpijn heeft en dan ook nog horen dat ik niet kan paardrijden. Dat laatste wist ik natuurlijk al. Dat houd mij namelijk nederig. :D Kun je nagaan wat voor schat Sam is! Maar ik houd er inmiddels zelf ook wel ernstig rekening mee. Daarom meld ik er hier nu ook zo min mogelijk over.
Wat super dat Macho weer helemaal beter is. Een zorg minder! En die datum zit in mijn gedachten. Een spannende datum. Eén om naar uit te kijken en om niet naar uit te kijken. Als hij na die drie weken de ruimte heeft in zijn lichaam om uit te groeien tot een heerlijk lastige puber en een fijne man, dan zijn die drie weken afzien een peuleschil!
Ik vond een ochtend voor de KNO al een verschrikking!

Monique: Wat een beauty! Hij ziet er helemaal happy uit! Gefeliciteerd nogmaals!

Esther: Ik voel met je mee. Ik heb er ook al last mee! Solliciteren is ook niet mijn ding!

Heidi: Wat voor bit gebruik jij met een buitenrit?

Ingrid: Jij ook al op een roze wolk! Wat super!

Wanda: Dat kan idd mooi opkomen. Ik heb met dank aan Judith ook veel mooie dingen gevonden in Spanje. Zaterdag is de zadelmaker terug, dus dan kan ik hem ook vragen om ideetjes. Mss heeft hij ook nog tips.
En slim om het zo mee te pakken. Ik ben meestal heel genereus met trailer, maar ik krijg nog de rillingen als ik aan dat dijkje denk! Als dat zou gebeuren. pfff, ik weet niet of ik dat durf met trailer. :o

Bij Sam is de DA vandaag geweest en hij kon me nog wat hoop geven. Het gaat zeker niet goed met hem. Hij heeft bloed afgenomen. Woensdag hopen we meer te weten. Sam komt nauwelijks aan, ook al eet hij de hele hooischuur leeg en staat stijf van de stress. Sommigen hebben pb gehad. Ik ben nogal geschokt door de reacties van enkelen van jullie en om die reden voel ik me niet meer vrij om hier nog erover te vertellen. Degenen die meer willen weten sturen me maar pb.
Desperado heeft zaterdag zijn beste beentje voorgezet. Hij mocht eens mee naar de club en grote kans, dat als zijn nieuwe zadel er is, dat ik hem onderling ga starten op de club. Hij vond een rijtje stoelen langs de bak bere-eng! Een goede oefening voor ons dus! Zo leert hij dat fenomeen ook eens kennen. Daarna zien we wel verder. Frank mag op de club eigenlijk niet rijden en om gezeur te voorkomen heb ik dat gedaan. Ondertussen reed Sabrina mee in de ponyles. Ook Prince zien we vooruit gaan!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:20

Anoek dit keer gewoon met mijn pelham bitje
maar normaal met een gewoon dubbel gebroken trensje
en daar doet ie het ook mee.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:21

elende op het land
het blijkt dat er helemaal geen paarden op de dijk mogen lopen
dus afwachten of we eraf moeten
maar dan zit ik met Baron als we 3 weken in het ziekenhuis zitten. :(

al jaren lopen er paarden op en nu hebben wij het en gaat alles fout :(

Macho kan op de manege wel weer in de tuin staan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:29

En Baron? Kan hij ook terug?

Apart dat Baron het buiten doet! Sam doet dat voornamelijk op concoursen. :+ Mijn merrie reden we met een lepel op het bit.

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:33

wanda - stoere plaatjes van jippe en zo te lezen gaat dat dadelijk ook helemaal goed komen met de trailer. als je lekker grondwerk met hem gaat doen moet dat weer helemaal goed komen.

Ellis - fijn dat je het naar je zin hebt gehad en dat je er een extra week hebt aangeplakt zegt al genoeg

heidi - het zit ook niet mee he met het land ik duim nog steeds voor je dat ze er lekker op kunnen blijven staan

Anouk - je geeft nu zelf al aan dat je sommige een pb hebt gestuurd als jij het met die personen toch onderling hebt uitgezocht en hebt uitgepraat dan is dat toch klaar, als jij hier zelf nog wilt reageren is dat jou eigen beslissing je bent vrij om te doen wat je wilt.
en ook al kunnen er nu wat frustratie's zijn ontstaan tussen jou en ''anderen'' wij vinden het net zo goed erg wat er met sam aan de hand is.
en ik kan uit eigen ervaring spreken dat ik niemand iets ergs gun met hun paard zelfs niet mijn ''vijanden'' (niet naar jou gericht maar als voorbeeld) ik hoop dat je snel de uitslag van het bloed krijg zodat je zelf ook weer waar je aan toe bent met sam, want in deze onzekerheid leven is slopend en ook dat is eigen ervaring

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:55

Baron kan wel terug naar de manege maar we hebben niemand voor hem die hem kan berijden en verzorgen als we 3 weken in het ziekenhuis zitten.
en een half uurtje perdag laten stappen ana de hand vind ik teweinig voor de heledag.

Ik zit dan tedenken om hem in training tezetten die ook via Bent Branderup rijd.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:11

monique: oww wat een mooierd! Hoe gaat het nu?

esther: moet je weg op je werk nu? of wil je gewoon wat anders?

ellis: Weer vakantie kiekjes! jullie reizen wat af ;)! Ze ziet er mooi uit!

wanda: als het nodig is krijgt een paard vanzelf wel (positieve) ervaring met trailers. nu shannon vaak mee op concours gaat heeft ze er ook geen probleem meer mee. Het oefenen is handig als je paard lastig ermee is, maar anders zou ik er niet teveel aandacht aan besteden. ik vind het meer raar dat die mensen hem precies zo voor je paard zetten, plek genoeg toch lijkt me?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:43

oh wat ik trouwens nog helemaal vergeten was in mijn bericht is dat ik zaterdag nog een soort van minimeeting hebt gehad met malin. en ik heb suevo ontmoet.
wat een prachtpaard kan je trots op zijn hoor malin

en ik zie je snel weer op stal

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:08

Zilfstar, kijk je dochter eens glunderen, schattig!!

Anouk, ik heb ergens op een ander forum iets over Lyme gelezen.
Dat schijnt wel te behandelen te zijn met langdurig antibiotica!!
Misschien goed om te weten.

Heidi, balen joh van dat land.
Hopelijk vind je een oplossing, kunnen ze niet voor een paar weken ergens anders op het land??

Denise, kan me wel voorstellen dat het gezellig was bij Malin!!
Suevo is leuk he.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:17

Mies_Apollo: tsja... Erin is nooit ene probleem geweest. Het is meer als je richting een trailer loopt die open is dat hij echt zoiets heeft van: HUH }:0 Moet ik erin? Zodra hij doorheeft dat we erlangs gaan is er niks ana het handje. Ik ben zelf dan ook niet bang dat ik hem er niet in zou krijgen als het nodig is.

Probleem was dat de enige plek om hem uit te spuiten dus precies daar in die hoek zit. Maar ja, anderen mesten hem gewoon even met schep en kruiwagen uit en vegen hem uit. Evt een emmer water erdoor gooien. Ze vonden het ook wel vervelend voor mij hoor! Maar zo is zij het gewend (nzuinig op haar trailer wat ik kan begrijpen) en er is geen andere plek voor. En ikzelf had de eerste minuten zoiets van: Jippe, stel je niet aan, en ben gewoon door gaan poetsen. Maar met zadelen werd ie echt zo onrustig en dan die kleine meid erbij... Kleine moeite voor mij om Jippe even weg te zetten.

Hier nog effe kiekje van de amazone zelf:
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:50

Heidi: Fijn dat je zo lekker gereden hebt met Baron! Hopelijk mag Baron lekker blijven staan waar die staat (ze hebben het toch al zo lang gedoogd, zou bijna over het vertrouwensbeginsel gaan beginnen (als ik dat nog goed onthouden heb van mijn studie rechten...). En hopelijk vind je anders snel een goed plekje voor hem!
Ingrid: Ik heb gesolliciteerd naar een administratieve functie bij de rechtbank Rotterdam. Eigenlijk dossiers bijhouden en ter zitting ook optreden als griffier. Sluit gedeeltelijk aan bij mijn opleiding (HBO-rechten) maar het is een functie voor een jaar en hoop stiekem dan intern te kunnen solliciteren naar juridisch medewerker :P.
Wanda: Gave foto's, het tuig staat hem goed! Ik zou als ik jou was ook gaan oefenen met de trailer! Is altijd handig als er is iets gebeurd en je moet op stel en sprong naar de kliniek... Je hoopt natuurlijk nooit dat het gebeurd, maar je kan maar beter voorbereid zijn...
Anouk: Solliciteren is idd een drama, ben nooit zo goed in mezelf verkopen :P. Hopelijk komt alles nog goed met Sam! Lastig als je niet zeker weet wat het is dan kun je er ook weinig tegen doen... Is er tegen een tekenbeet (wat je vermoed) wel een goede behandeling?
Michelle: Ik wil heel graag wat anders :). Ben nu natuurlijk afgestudeerd dus het wordt tijd voor een normale vaste baan. Heb het ook echt wel gehad op de bloemenveiling (voornamelijk met de werktijden).

Vandaag weer lekker een hele dag gewerkt. Zou deze week lekker de woensdag en donderdag vrij hebben maar helaas... Het is erg druk bij het reisbureau dus ze hebben gevraagd of ik wil overwerken, ach ja dan doen we dat toch wel even :). Extra geld is nooit weg, als is vrije tijd ook wel erg prettig. Maar ja kan na 1 oktober weer uitrusten want dan loopt mijn contract daar weer af... Kreeg van de week nog te horen dat ik 25 vakantie uren heb gekregen (boven op mijn twee weken die al betaald zijn), toch wel aardig voor een baantje waar je drie maanden 14 uur in de week werkt :P). Maar die uren kan ik ook allemaal laten uitbetalen dus dat wordt een leuk salaris daar!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:21

Denise: Ik wil niemand beledigen, er waren er al een paar die hiervoor al behoorlijk wat tips hadden gegeven via PB en flink hebben meegedacht. Dat was dus simpelweg een reply-tje. Omdat die mensen al zoveel moeite doen om mee te denken, heb ik ze gelijk ingelicht. Ze toonden bij voorbaat al interesse en bij de rest heb ik eigenlijk geen idee meer of ze me nog de moeite vinden. Vandaar dat ik het zo maar doe. Okay? Ik ga ze met mijn sores niet lastig vallen. Maar mijn hyves houd ik ook up to date hoor! Mss had ik het anders moeten verwoorden. :o Jullie gaan me hier allemaal aan het hart, maar ja, als ik dat bij die ander niet doe, waarom die dan lastig vallen hè?

Heidi: Dat zou wel een mooie oplossing zijn voor Baron. Ik zou eerder voor zo iets kiezen lijkt me dan er zo maar iemand op laten rijden. Zowiezo heb ik al besloten, dat ik Sam niet zo maar meer meegeef aan iemand. Zelfs 'gewoon' rijden is voor sommige ruiters nog heel moeilijk. Ik heb geluk gehad met mijn bijrijdster van een paar jaar geleden, maar de pech ken ik jammergenoeg ook al.

Debby: Ja, echt iets om naar uit te kijken hè? Ik duim heel hard dat het geen lyme is. Want ik vrees dat de kans dan ook bestaat dat er een andere oplossing gaat volgen. Hangt helemaal af van de kansen. Maar de DA dacht ook niet aan lyme gelukkig. Hij neemt het wel mee in het onderzoek. Hij vermoed een maagzweer.

Wanda: Geen roze? Ik heb bij Divoza een heel gaaf roze hoofdstel gezien. :P Maar ja, dan kan je je nieuwe frontriem er niet op zetten. Of we moeten er nog één in het roze maken. ;)

Esther: Ja, het is behandelbaar. Maar dan zou het afwachten zijn in hoeverre het aan zou slaan. De DA dacht echter aan een maagzweer en Sam is daar ook wel het type naar. Dat is een binnenvetter. Maar dan moet ie zijn brok ook traag eten en dat doet ie niet. Ik duim dat het dat is. Mijn gevoel zegt, dat dat makkelijker te behandelen is. Maar hij heeft een korst op zijn buik en de DA beaamde dat dat van een teek kan afkomen. Sam is nog steeds te mager, maar voor mijn idee begint hij wel weer wat massa op zijn lijf te krijgen. Vandaag was hij weer zo lui als dat ie groot was. Hij is heel wisselend in gedrag. Geen pijl op te trekken.
Vandaag maar wat vrijheidsdressuur met hem gedaan, samen met iemand. Hij kon zo onder hem door kruipen! Des kan inmiddels het compliment behoorlijk goed! Omdat hij niet wilde gaan liggen, hebben we Sam erbij gehaald. Dan wil ie nog wel eens meedoen met Sam. Dus ik zeg tegen Sam dat ie maar lekker moet gaan rollen en plof! daar lag ie recht voor mijn voeten! Haha. Het compliment vond Sam ook wel interessant. Hij kwam een eind, tot er een vlieg vervelend werd.
Vandaag ook maar alle wedstrijden gecancelled die ik nog had staan met Sammetje.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:18

Ellis: Wat een super gave werk foto! _/-\o_
Monique: Leuk om je kanjer te bewonderen. :o
Esther: Heel veel succes met je sollicitatie, ziet er interessant uit.
Zilfstar: Lieve foto's van je dochter met Jippe.
Anouk: Erg vervelend om te lezen dat het niet goed gaat met Sam, heb de laatste tijd niet alles gevolgd ivm drukte. Ik hoop dat de bloedonderzoeken meer antwoorden geven en dat jullie dan de juiste behandelmethode kunnen toepassen. Ik neem een slok (slok thee dan) op Sam en duim voor een gezond paard! :(:)
Ohja, Tinkers bestaan, als ik het goed heb, uit 4 verschillende types waaronder de Vanner. Vandaar.

Ik ben de laatste dagen alleen maar aan het overwerken bij mn nieuwe baan en neem zelfs geen pauze....heel slecht van mij...daarnaast nog uren in mn eigen zaak steken, dus erg druk! :Z
Verzameling en oprichting gaat steeds beter bij Dable (kan ook bijna niet anders met een Barokje). Dus hopen dat mn instructeur dit donderdag ook bemerkt!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:22

Aha, je hebt me door! Ik ken alleen de naam Tinker en irish cob. ;) Dieper heb ik me niet verdiept. Was nog niet nodig. Mss tzt wel, want ik kom vanwege mijn beroep in het stamboekblaadje van de Irish Cob te staan. Da's op zich wel leuk natuurlijk.

Hier kun je hem ook aanmelden?
http://ics-nederland.com/index.php?opti ... &Itemid=14

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:26

Nee, dieper heb ik me ook er niet in verdiept. Weet alleen van de Irish cob en Vanner, heb me donderdag laten vertellen dat er nog 2 andere types zijn.
Bedankt voor de tip, ik denk dat ze hiervan al op de hoogte is. Zal het voor de zekerheid nog wel vragen.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:29

Leuk dat je in het blad komt! Een artikel of een vermelding?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:16

Debby – suevo is echt leuk ja en die manen :9

Wanda – echt een schattig dochtertje

Esther – wel een lekker zakcentje straks dan al hoewel ik vrije tijd ook wel af en toe lekker vindt :D maar gelukkig gebeurt het niet elke keer dus dan is het niet erg

Anouk – als je de mensen die met je meedenken gewoon up to date houd dan is dat toch goed, je moet helemaal zelf weten wat je doet

Alicia – je moet echt wel pauze nemen hoor want straks ga je daar echt aan onderdoor :j je hebt af en toe rust nodig

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:27

Anouk, Ik hoop dat Sam snel opknapt en blijf gewoon vertrouwen op je gevoel wanneer je met hem bezig bent.

Esther, ik zal voor je duimen dat je de baan krijgt (zal ik een goed woordje voor je doen bij de Officier van Justitie die ken ik toevallig heeft nl. ook een paard) :+

Zilfstar, het is toch geweldig zo als jullie van je paard genieten, hij heeft het echt getroffen bij jullie.

Verder weinig nieuws gisteren alleen drollen uit de wei geschept vanavond maar weer lekker aan het werk met de paardjes.

Ingrid.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:01

Hosante: ja... laatst was er iemand op stal op bezoek. En die vond Jippe niet zo'n mooie Fries. Of ik wel zeker wist dat ie 100% Fries was want anders had ik me misschien bekocht. En welke papieren die dan had etc...

Ach, zei ik terloops: Jippe heeft geen papieren. Zijn pappie is onbekend, zijn moeder heb ik kunnen traceren en die had wel papier maar niks hoogdravends ofzo. Ja hij is 100% Fries, maar kan 3 vaders hebben (moeder stond in kudde)...

Ik heb Jippe niet gekocht om zijn afstamming (heeft ie niet :+ ), schoonheid van buiten (hanglipje :Y) ) or what ever... maar om zijn innerlijk ;) . Ik weet dat hij geen supertopFries is, maar hij is de beste die er is! Als ik een mooie Fries had willen hebben waar iedereen bij stond te watertanden had ik die 4jarige hengst gekocht (heb ik de dag voor ik naar Jippe ging kijken op gereden) waar ik geen enkele band mee voelde en die geen interesse in ons toonde. Trouwens: Ik heb in mijn paardengeschiedenis supermooie paarden gezien die dan vervolgens niet te berijden waren (dan wel door karakter dan wel door lichamelijk ongemak) dus wat heb je daar nou aan. Wij wilden een gezinspaard en dat hebben we nu. Want hoe vaak vind je nu een paard dat gaat staan omkijken waar zijn 5jarige bazinnetje blijft... DAT is goud waard :Y) Hanglipje of niet.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:15

laat ze maar kletsen
Ik heb een keer een fries gekocht op zijn knapheid en hij was knap en erg mooi en mooie papieren erbij
maar heb ik hem nog
NEE
Hij was wel knap en je kon er mee pronken maar normaal rijden ho maar
het is een zeer dominant Fries waar ik dus erg bang van werd.

dus wat heb je aan een heel knap fries met papieren waar ik niet eens op kon rijden
het was een les ik kijk nu maar gewoon naar hoe ze zijn qua gedrag en innerlijk en niet meer naar de uiterlijk.

Baron heeft ook geen papieren en ik heb hele knappe andalusiers en lusitano,s en Lipi,s gezien met papieren.
maar ruilen nee dat doe ik niet zijn karakter is voor mij goud waard
en op papier kan je niet rijden zeg ik altijd :+

op het land staat een hele mooie echte Pre Andalusier vanuit spanje.
maar ik zou voor geen goud willen ruilen ik ben zo gek op Baron. <3
Laatst bijgewerkt door Machonito op 10-08-10 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:17

en zo is het maar net wanda,

bij die van mij vroegen ze op de keuring ook of we wel zeker wisten dat die 100% fries was en het is dat wij wel papieren en een stamboom hebben.
want anders hadden ze ons ook nooit geloofd maar ik weet ook 100% zeker dat die van mij goud waar is ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:44

Wanda: Van een mooi bord kun je niet eten is het gezegde toch :P. Shaggy heeft ook geen papieren, maar ach wat maakt het uit! Hij heeft een super karakter en buiten dat ie is ie ook zo knap dat iedereen altijd complimentjes komt geven :D. Het belangrijkste is dat je een band hebt met je paard en dat je er op een leuke manier mee om kunt gaan!

Hosante: Hahaha rijd de officier van justitie ook paard :P. Hmmm misschien moet ik die eens ergens per ongeluk tegen komen op buitenrit (echt niet gepland hoor...). Mensen met paarden kunnen vaak gigantisch goed met elkaar praten :D.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:11

Ik heb het geluk met Rints dat ze zowel qua uiterlijk mooi is als qua innerlijk.
Maar om het uiterlijk heb ik haar niet gekocht, puur vanaf een hoofdfoto waarbij haar manen niet eens te zien waren.
Die blik in haar ogen zei mij genoeg, en de klik was er toen al.
Ik heb in de jaren daarvoor honderden friese paarden gezien op foto en in het echt, maar wat ik voelde toen ik Rints haar foto op MP tegenkwam heb ik bij al die anderen nooit gevoeld.
Toen ik haar de dag daarna in het echt zag was het een bevestiging van mijn gevoel op de foto.
Na nog een bezoek en een klinische keuring stond ze 2 weken daarna bij mij.
Nooit een seconde spijt van gehad!

Maar ik heb ook paarden gezien die je geen stuiver zou geven, tot ze aan het werk gaan.
Alsof ze dan in een andere huid kruipen, en de uitstraling die je dan ziet is ongelovelijk!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:18

Dat heb ik dus ook wel eens als paarden goed gereden worden, dan zien ze er zo mooi uit. Vaak nog mooi geknot en alles. Maar dan bedenk ik maar heel snel dat ik dat er toch niet uit rij en dat het er bij mij dus heel anders zou uitzien :D. Want als je dan de standfoto's ziet lijkt het paard helemaal niet zo indrukwekkend :P.