[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:40

Doe je een opleiding diergeneeskunde dan?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:41

Doe opleiding Dierenartsassistente Diergeneeskunde is mij te hoog gegrepen. Zou het wel heel leuk vinden, dierenarts worden, maar denk niet dat ik 7 jaar kan studeren.. Vrij moeilijk allemaal enzo..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:42

hihihi allemaal soeske opbellen,das pas leuk...

ja hoor sanne lucky is al helemaal over jou heen, Haha!

ahh is wel een lekker ding hoor,met ozzy gaat ook alles goed...

en friesje komt bij fer lucky en ozzy te staan...lucky en ozzy lopen toch nu zo veel mogelijk op de wei,dus plek zat... Lachen

en ik heb een eigen stal gehad,en geloof mij,je moet echt heel heel heel hard werken voor niets...

je verdiend minder als dat alles kost!

en geld verdienen met paarden,begin dan vooral geen stal,neem hobby matig een jong paardje,rijd deze in en dan verkopen,verdien je meer als het hebben van een stal,alleen al hypotheek/huurkosten zijn zo inmens hoog...

maar goed be there done that,en het was eens maar nooit meer...

daarnaast is het dus echt 7 dagen per week minimaal 15 uur per dag werken...echt zo zwaar,en iedereen die bij je wil komen werken verwachten een top salaris,of ze willen wel komen werken,maar dan geen stallen uitmesten,daar zijn ze tegenwoordig allemaal te goed voor,nee leuk paarden rijden,dat wil iedereen,maar dat is nu net waarvoor je geen personeel wil aannemen... Knipoog

nee hoor,echt ga voor een goede opleiding,zorg dat je goede papieren hebt,en hou paarden als hobby..
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 23-11-07 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:43

Ja, diergeneeskunde is een zware studie! Maar wat jij doet klinkt ook leuk Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:44

jaa, is ook zeker leuk. Mag ook helpen met beestjes opereren enzo, en ook bij de grote huisdieren op bezoek Lachen
Kim haha, gezellig Knipoog Kan me voorstellen hoor dat het zwaar is.. Idd lekker hobbyen kom je ook een eind..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:08

Wat gaat het allemaal snel. Half uurtje geleden hield ik het nog bij maar nu ff lekker zonnen, genieten van het warme zonnetje die nu schijnt nu het nog kan!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:09

Ziet er mooi uit Nouvel, jullie kijken alleen niet zo blij?!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:18

zoo, weer thuis, dus jullie hoeven niet meer te bellen Knipoog
Mag altijd hoor daar niet van haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:31

regine schreef:
Ziet er mooi uit Nouvel, jullie kijken alleen niet zo blij?!

Haha!

nee, we keken meer geconcentreerd denk ik.... Clown

De paarden waren verschrikkelijk gespannen en vooral het paard was zo terug dat de achterpaarden er steeds tegenop liepen en de hele 'loop' er dus uit was...
Tijdens het losrijden was het helemaal een ramp, uiteindelijk kregen we het weer redelijk aan het lopen, maar het was dus wel even erg spannend of ze in de ring aan de gang wilden blijven...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:14

Geen idee wie het heeft gedaan maar ben inderdaad wel goed boos!

Het is zo omdat ik met school zit verzorgt de stalhouder haar (doet de stal, zet voer klaar, zet der buiten en binnen)
iemand die in dienst van hem werkt poets mijn friesje zo nu en dan geen problemen graag zelfs! maar nu heeft die gene dus aan de manne ge***!! Ben er echt niet blij om en ik ga ook even bellen wie die gene is!

Echt heel vervelend Boos!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:49

Kan me voorstellen dat je het zo vervelend vind.. Zou ik ook echt vervelend vinden!

Vandaag niet naar Fee geweest, heeft wel een rust dagje verdiend, morgen weer hard werken dan komt mijn zus ook kijken, mag die ook nog even op Feetje.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:46

tjeetje sts wat een k@t gevoel zal jij hebben nu er aan je paard zij manen is geknipt

probeer er gewoon een beejte aan te treken zodat het lijkt ofdat ze getrokken zijn ipv geknipt mss helpt het
leef metje mee
liefs peet Ach gut

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:18

Esmée -> Vervelend dat hij nog zo naar buiten kijkt, weet je ook hoe dat komt?

Sanne -> Hoe ging de presentatie van je vriend?
Spannend je nieuwe camera! Welke had je nou gekocht?

Michelle -> Hoe is je tentamen gegaan?
Gryt en ik doen een 'puppycursus', oftewel net zoiets als NH.
Alleen lig ik niet op één lijn met de persoon die mij afgelopen woensdag les gaf.
Ze 'vergeet' even dat Grytsje geen manegepaard is en dat ze nog niet alles kent, het paard móét gewoon maar even doen wat zij zegt.
Ze gaat niet uit van de persoon die dagelijks met het paard bezig is en het daardoor ook heel goed kent.

Ilona -> Haha! Wat een mafkees in dat filmpje!

Suzanne -> Ik ben ook erg trots op mijn meissie!
Idd goed voor haar rugspieren, maar ook voor haar achterhandspieren!

Kimmie -> Spannend een nieuwe fries erbij!
Wel foto's plaatsen hoor!

Ellis -> Sorry, maar ik kan je foto's niet vinden...... Verdrietig
Oeps, al gevonden! Haha!

Angels -> Owjee, het is je eigen paard nog wel! Dat is echt jammer!
Kan me goed voorstellen dat je ontzettend boos bent, hoe haalt iemand zoiets in zijn hoofd zeg! Boos!

Vanmorgen weer les gehad.
Grytsje liep goed, maar jammer genoeg niet zoals afgelopen maandag.
Omdat ze toen best veel neerwaarts liep kan het natuurlijk ook zijn dat haar rugspieren nog wat gevoelig zijn en het niet zo fijn voelt op dit moment.
Ze probeerde het wel een paar keer, dus daar ben ik ook al blij mee!
Vanmiddag kwam er een smid op stal om iemands paard te doen, en omdat de vaste smid nog steeds niet is geweest vroeg ik of hij Grytsje ook wilde doen.
Ze staat ondertussen al 5 weken op het bord om bekapt te worden, en de smid is ondertussen al 2x geweest, maar heeft haar nog steeds niet gedaan.
Ik hoorde van de persoon voor wie hij nu kwam dat de vaste smid alleen komt wanneer het hem uitkomt en ook al mist je paard een ijzer dan nog kan je vaak 2-3 weken wachten.
Nu was ik dan wel iets meer kwijt, maar met deze man kan ik wel een afspraak maken.
Ook heb ik het met hem over de kniespierproblemen van Grytsje gehad waarop hij verschillende vragen stelde.
Hij heeft Grietepiet nu binnendoor bekapt en hopelijk zakt ze nu niet meer regelmatig door haar achterhand.
Hij heeft veel uitleg gegeven over wat het nut is van binnendoor bekappen en wat ik eventueel kan doen als ze ooit weer eens op slot staat.
Na het bekappen moest ik met Gryts een stukje recht lopen en weer terug zodat hij goed kon zien hoe ze liep.
Echt een heel groot verschil met de smid die de meeste paarden bij ons op stal doet!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 02:15

@ Saida: Tja het heeft er vast mee te maken dat hij verkeerd is bereden. Dus dat is hij niet echt gewend. Gaat alweer wat beter hoor alleen is het best moelijk. Fijn dat het zo goed ging met Gryt. Jeetje, wat een rare hoefsmid zeg op de manege. Gelukkig heb je nu wel weer een goede.

Ik heb mijn camera! Vief en Lorenzo ( zus en haar vriend ) zijn al gearriveerd, we gaan net slapen. Morgen komen er dus beslisd foto's. Vief Lor en ik gaan naar Fee toe, lekker rijden, Vief maakt de foto's en op het einde ook nog even Vief errop. Ze zijn al 22 ofzo hoor hahah.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:33

Saida: De presentatie van mijn vriend ging goed Haha! Iedereen was erg enthousiast. Ze hebben een website gemaakt waar studenten van het instituut communicatie een stage plek die goed bij hun past kunnen uitzoeken en waar bedrijven zich kunnen aanmelden als ze stagiares zoeken.
Mijn nieuwe camera is een canon eos 400d, en als het goed is komt hij overmorgen Go jij! Go jij! En dan ga ik gelijk foto's maken van Ot! Want die hebben jullie ook al veel te lang niet meer gezien.
Jeetje, wat stom dat hij Grytsje gewoon niet even doet. Ze staat toch niet voor niks op het bord. Gelukkig is het nu wel gebeurt!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:51

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:31

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:36

Hey,daar ben ik ook weer Clown
Van de week was ineens m´n pc overleden Huilen dus heb een aantal dagen zonder gezeten.
Werd er helemaal gestresst van,moest zwaar afkicken Nagelbijten / Gniffelen
Maar gelukkig heb ik vandaag weer een nieuwe gekregen van m´n lieffie,dus nu ga ik eerst tig blz teruglezen.
Weet alleen nu al bijna zeker dat ik daar niet allemaal op ga reageren,maar pas weer vanaf hier Bloos

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 09:56

Balen Pipi, ik moet zo overstappen van multikabel naar UPC (iemand ervaring met UPC), vanwege de verhuizing, multikabel komt daar niet Boos!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:25

cojolly schreef:
Balen Pipi, ik moet zo overstappen van multikabel naar UPC (iemand ervaring met UPC), vanwege de verhuizing, multikabel komt daar niet Boos!

Hier ervaring met UPC. Als het werkt is het goed, als het niet werkt begint de ellende. Let op dat je aanmelding in behandeling wordt genomen. Gebeurt niet vaak, maar was bij mij wel het geval. En als je tegen een probleem oploopt, bij de hulplijn net zo lang drammen tot ze een monteur langssturen. Ik had een goede vriend die mij hielp en daarmee kon ik na een week het domme riedeltje dat die helpdeskmedewerkers van hun scherm afdraaien doorbreken. Het zou aan mijn pc liggen volgens de gegevens van die mutsen, maar bleek dus bij de aansluiting buiten te zitten. Ofwel hun spullen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:20

Ik ga zo even jullie topics bekijken Esmee en Saida.

Wat gisteren een lekker rustig dagje moest zijn is uitgelopen op een veel bewogen dag.
Omdag we gisteren geen wedstrijd hadden, moesten we wel trainen. Ik kan echt totaal niet overweg met 1 van onze trainers (die ene die niet mijn vriendje is natuurlijk) en al een tijd stond ik op ontploffen als hij in mijn bijzijn was. Gisteren ben ik dus echt ontploft, hij maakt altijd kleinerende grapjes en gisteren was het de druppel die de emmer deed overlopen Stoom uit je oren Toen ben ik er mee gestopt en ben ik naar huis gegaan, hij kon het mooi bekijken met z'n training. Argh, ik vind het zo'n ongelovelijke eikel! Hij loopt altijd over anderen grapjes te maken zodat hij 'stoer' is, rijdt altijd veel te hard om dat hij denkt dat hij dan stoer is, kleineert je in het bijzijn van anderen zodat hij 'stoer is en als je een keer een andere mening hebt dan hij, dan lacht hij je gewoon recht in je gezicht uit. Alle dames zitten altijd te zeuren over hem, maar als er eens iets van wordt gezegd dan sta ik er altijd alleen voor. En daar kan ik me zo boos om maken. Hamer En het is ook lastig om het er over te hebben, omdat zijn vriendin ook in ons team zit.
Toen ik thuis kwam heb ik het er met mijn moeder overgehad en zijn we samen naar stadkanaal gefietst (16 km) om even van de spanningen af te komen. Maar dat is niet gelukt, ik had gisteren gewoon hoofdpijn en was misselijk van de spanning, zo hoog zat het inmiddels bij mij, het lucht wel op dat ik er eindelijk goed over heb kunnen praten, maar eigenlijk wil ik het gewoon nog echt recht in zijn gezicht zeggen dat hij eens normaal moet doen, als hij weet wat dat woord betekend.....

sorry dat ik jullie hiermee opzadel..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:25

Wat vervelend Zasread! Voor wat voor training is dat?
Heb je hem al eens onder 4 ogen apart genomen? Dit is natuurlijk niet leuk..
Ben benieuwd naar fotos van Ot!
Es, leuke fotos, al vind ik hem wel wat opgekropt lopen met de gogue, misschien moment opnames, maar vind het persoonlijk niet echt ontspannen eruit zien.. Sorry dat ik het zeg hihi.
Saida, fijn dat ze weer bekapt is! Vervelend zeg, dat het zo lang duurt...
Gister weer ff heerlijk gereden, vandaag optreden met de band, dus wordt weer leuk Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:26

Het was een voetbaltraining.
Ik heb hem nog niet onder 4 ogen gesproken en ik ben bang dat hij dat ook niet wil..

Speel jij in een band? Wat gaaf! Wat doe je dan?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:28

vervelend!
Ik speel basgitaar Haha! We spelen voornamelijk covers, van anouk, greenday, CCR, Neil Young, etc..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:31

Stoer! Cool

Ik speel ook gitaar Haha! maar dan een akoestische. Hoewel ik het al best lang niet meer heb gedaan, ik moet nog steeds een nieuwe snaar halen Clown (dat is een slap excuus Tong uitsteken)