[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:51

@ Soeske: Ja ik hou dus ook écht niet van die wedstrijd mensen, ook al wil ik miss in de sport gaan, zo wil ik dus nooit worden hihi. Maargoed, Fuego gaat iig mee áls ik daar heen ga, dus die stallen we dan daar. Maar jou mening klinkt niet echt goed, dus ik ga wel ff meer info vragen omdat ik er al eerdere negatieve meningen over heb gehoort. Er is er ook één in Nijmegen heb ik gezien waar we willen wonen. En een goede in Belgie ofzo zei iemand hier. Maar Joelle zei weer dat die niet zo súper was. Dus ik weet het niet meer hihi.

@ Zasread: Gezellig morgen avond, veel plezier!

Als mamalief klaar is, lekker naar Feetje toe.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:55

Die in Belgie is wel een prive school zeg maar.. Niet gesubsidieerd door de overheid zeg maar.. Hoe groot is Fuego? Er zit ook een min. schofthoogte van paard aan verbonden...
Win eerst idd maar wat meer info in, er zullen ongetwijfeld lui zijn die het wel leuk vinden :p

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:12

Wat een mooie foto's van Jielt Prinslover! Hij lijkt echt sprekens op de Fries die wij hebben, qua bouw, manen en koppie! heel leuk om te zien!

De Haf is ook braaf zo te zien, leuk diertje zeg!! Ik zal ook binnenkort weer eens met foto's komen van de zwarte en witte moddermonsters. Ze kunnen er samen wat van zeg! niet normaal!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:32

Esmée -> Gisteravond liep ze nog goed, dus ik zal straks zien of het geen gevolgen heeft gehad.
Leuk een verrassingsfeestje!
En FOEI! dat je spijbelt! Nors opkijken

Michelle -> Ze zei dat ik te zacht ben voor Grytsje en te laat reageer.
Wat dat te zacht zijn dat valt best wel mee, als ik merk dat ze over me heen loopt, totaal niet naar me luistert (wat ze overigens nog nooit heeft gedaan) of loopt te klooien dan pak ik haar echt wel aan.
Maar als ik merk dat ze iets niet begrijpt of ergens moeite mee heeft dan neem ik daar de tijd voor.
Zij heeft daar blijkbaar andere ideeën over, maar goed.
Met longeren ga ik lekker verder met waar ik gebleven was met haar en als de ontspanning, balans en houding er goed in zit dan ga ik gewoon weer een stapje verder.
Ik longeer haar nu zo'n 3x in de week, dus ik hoop dat dit wel zijn effect heeft.

Suzanne -> Toen zij zei dat Grytsje moest aangalopperen zei ik ook meteen dat ik dat liever niet deed in deze bak omdat ze daar altijd onderuit gaat.
Ze vroeg of ik haar dan nooit liet galopperen, dus zei ik dat ze dat alleen in de buitenbak mocht omdat ze daar meer grip heeft in het zand.
Ook vertelde ik dat ik voorzichtig met haar moet doen op aanraden van de veearts en masseuse ivm haar achterhand spieren en vooral ivm haar kniespieren daar en dat ik dit rustig aan moet opbouwen.
De veearts heeft toen ook gezegd dat zoiets wel een half jaar kan duren eer ze goed ontwikkeld zijn.
Volgens mij kan je die spieren ook ontwikkelen door voltes te laten draven, balkjes draven, rechte stukken op de harde weg draven e.d. of zie ik dat verkeerd?
Toen zei zij weer dat ik dan weer problemen ging krijgen met galopperen net als met mijn andere paard, wat echt niet leuk was en waar ik heel veel werk aan heb gehad, dus gaf ik toch toe.
Achteraf heb ik er spijt van en voelde het niet goed, dus dit doe ik ook nooit meer, wat iemand ook zegt.

Sanne -> Go jij! Go jij! GEFELICITEERD!!! Go jij! Go jij!
Jij ook FOEI! dat je gaat spijbelen!

Ilona -> Die instructrice is nogal overheersend en erg goed in haar wil opleggen, ik ben dan ook niet treurig dat ik met haar lessen gestopt ben.
Destijds niet om die reden, maar omdat 2 lessen op een dag gewoon te zwaar was voor Grietepiet.
Ik hoor bij veel mensen klachten over haar, ook van ouders van kinderen die van haar les krijgen.
De vrouw van de boer is er van op de hoogte, dus ik denk dat ze hier wel op aangesproken wordt.

Bianca -> Wij krijgen die filmpjes dan toch ook wel te zien, hè??? Schijnheilig

Ik ga ff een broodje eten, omkleden en ff op Gryts d'r rug hobbelen!
Ik zou eerst longeren vandaag, maar na gisteren laat ik dat maar even zitten.....

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:27

@ Saida: Hihi, kwispel.

En weeeeeeeeeeer terug van Feetje. Eerst lekker gelongeert, voor het eerst begon die echt een beetje lekker te schuimbekken. Onder het zadel vond mijn moeder het heel goed gaan, maar het regende, en we waren alle2 wat afgeleid, en hij keek dus heel de tijd naar buiten, en dat mag dus niet, maar het koste me té veel moeite om het recht/ naar binnent te laten kijken. Echt zo iritant, dit is al zo lang.. Nu heeft ie lekker zijn Fleece weer om en staat ie warm in stalletje.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:27

Nog een x @ Saida: Veel plezier met Gryts!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:05

esmee: Wat fijn dat het longeren zo goed ging! Wel jammer van het rijden. Bij ons is het vandaag erg mooi en zonnig weer.

Straks ga ik naar de projectpresentatie van mijn vriend kijken en daarna een hapje eten in de stad. En daarna feesten maar! Clown

Net een college gehad over fotograferen met een spiegelreflexcamera, was echt reuze interessant. We moeten nu een fotoshoot gaan maken met verschillende instellingen. Heb ik echt helemaal zin in, vooral omdat ik zo mijn nieuwe spiegelreflex mooi kan uitproberen Haha! (die komt maandag)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:23

Ik heb de hele dag moeten leren, morgen tentame strafrecht dus kon niet naar mn knappe vent, en dat tentame is ook zo onmogelijk gepland dat ik er niet voor of na kan gaan.

Voor zover ik gehoord heb is deurne inderdaad een 'elite' school. Die school in belgie is volgens mij heel erg gericht op NH ( iemand bij ons op stal *die ik overigens NIET mag* verder kan ik daar niet veel over zeggen want gezien ik haar niet mag en haar doen beinvloed mijn mening over die school.

Een vriendin van mij zit in Goes (Zeeland) en voor zover ik weet is dat een goede leuke school. Studiereis naar zweden... stages bij leuke stallen.

Fokker lijkt me ook heel leuk! Wij fokken nu ook veulentjes, alleen verkopen. Komende 2 veulentjes (maart) zijn zeker voor de verkoop dus dan kun je je er wel op voorbereiden.
Maaruh dan mag ik wel vast met een merrie van je met encanto een veulentje Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:58

Esmée -> Lekker gereden, ze liep iets stijf maar had verder gelukkig geen last van gisteren.
Ik kon haar jammer genoeg niet ontspannen/neerwaarts laten lopen, maar ze heeft wel haar eerste pasjes achterwaarts gedaan!!!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:39

saida: wat voor les krijg je dan? ik ben ook wel is te lief maar de manier van lesgeven is volgens mij totaal het tegenovergestelde van hoe jij bezig bent. Wat ik trouwens een betere manier vind Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:43

Esmee Ik was dat die wat info gaf over de school in België. De opleiding bestaat nu zo'n 5 jaar denk ik en het is inderdaad een particuliere opleiding. Het is een holistische opleiding. De praktijklessen worden deels ook gebasseerd op NH. Denk aan Freestyle, T.T.E.A.M, enz. Daarnaast wordt er ook aandacht besteed aan alternatieve geneeswijzen en hulpmiddelen. Bijvoorbeeld hoe je zelf een olie kunt maken waardoor je paard met bijvoorbeeld trailerangst rustig wordt en je hem hiermee over zijn trailerangst helpt. De rijlessen worden gegeven volgens de principes van de klassieke dressuur. Het longeergedeelte bestaat uit longeren met de pessoa en in de laatste fase het longeren met dubbele longe. Voor dit laatste is mijn instructeur verbonden aan de school en neemt hier ook de examens van af. Er komen ook internationale docenten en gastdocenten zoals bijvoorbeeld David de Wispelaere voor het geven van de dressuurlessen. Enkele andere bekende namen zijn dr. Anneke Hallebeek (voedingsdeskundige/dierenarts in Utrecht), Erik Laarakker (holistisch dierenarts), Ulrike Thiel (sportpsychologe) en ook Emiel Voest (freestyle), maar ik weet niet of die nog aan de school verbonden is omdat hij nu samenwerkt met Academy Bartels.

De opleiding is dus zweverig vergeleken bij Deurne of KNHS, maar gaat wel dieper op de materie in. Je hoeft natuurlijk niet alles van het holistische gedeelte later in de praktijk te gebruiken, maar pik er gewoon uit wat jou interessant lijkt en waar je wat mee kunt.

Op de school zitten ook wel wedstrijdruiters maar niet van die types die je veel op Deurne vind. Het wedstrijdrijden staat ook helemaal niet voorop, maar wel de ontwikkeling van jezelf en je paard.

De vriendin van een stalgenoot van mij is nu net aan de opleiding begonnen. Vond haar ook meer een Deurne typetje en had ook echt niet verwacht dat ze aan deze opleiding zou beginnen, maar ik hoorde dat ze echt heel enthousiast was.

Nou moet ik snel gaan, want ik moet nog naar X-je toe!!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:19

Hey Yen, heb je al wat gehoord van dat meisje die X-je misschien wil verzorgen?

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:09

even beetje bij gelezen Knipoog

heey lieve meiden ( alleen meiden toch Bloos )
het rijden ging iets minder gisteren. als ik links wou dan wou janske rechts de hele tijd het tegen over gestelde. in stap ging het dan nog redelijk maar de draf een ramp Tong uitsteken
Ilona: wat is het een knapperd.
kom je ooit keertje in de buurt van Eindhoven waarschuw je me dan Tong uitsteken
hahah

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:19

meiden ik ga slapen doeii Ciao Doei, doei

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:23

Yenneke, heeft die school ook een site oid?

ik ga ook me bedje opzoeken, Truste!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:53

@ Saida: Veel plezier!

@ Miss-Apollo: ( Sorry naam vergeten ) Leuk dat je ook zo'n beetje fokt. Later wil ik ook zoiets beginnen. Lijkt me zo leuk. Ik kijk nog wel van dat in Deurne, heb er verschillende uitspraken over gehoort.

@ Saida: Leuk die eerste pasjes achterwaarts, gefeliciteert!

@ Yenneke: Echt bedankt voor al je info, ik heb er namelijk echt wat aan! Ik zal het zo even mijn moeder laten lezen. Zelf willen we in Nijmegen gaan wonen, maar de afstand is opzich niet zo'n probleem. Meer over het paard kennen enzo, echt je paard leren kennen, en er met een speciale manier mee omgaan, dat lijkt me boeiend om te leren enzo.

@ Flamon: Jammer dat het niet zo goed ging.. Volgende keer beter.

@ Soeske: Ja idd, een site zou handig zijn. Haha!

Edit: Truste, ik ga ook slapen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:10

Zo tis weer rustig hier. Leuk om al die info over scholen e.d. te lezen Ja Ik wou eerst ook wat met paarden of andere dieren gaan doen, maar heb ik toch maar niet gedaan. Ik was bang dat er weinig werk in te vinden viel.. En dat ik alleen maar de stallen uit kon gaan mesten. Bloos Daar had ik niet zoveel zin in Huilen van het lachen Dus heb ik toch maar voor directie secretaresse opleiding gekozen en paarden lekker als hobby gehouden Lachen

Sanne: Ik las op hyves al bij wie wat waar dat je ging stappen. Gezelliggg! Lekker met je vriendinnen? Of ook met je vriend? Ik heb gehoord dat je in groningen kwa stappen wel goed terecht kan Knipoog Waar ben je geweest?

Saida: Leuk je 1e pasjes achterwaarts! Jielt doet het ook zo moeilijk, die doet het wel goed in uiterste nood. Maar verder snapt ie het niet zo goed. haha Knipoog

En de rest nog bedankt voor de complimentjes! Pling Heb vandaag weer een paar foto's gemaakt van het losgooien hihi Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:35

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:22

@ Ilona: Ik ga nu kijken.

@ Yenneke: Oh hahaha, iig bedankt!

Edit: Hahah dat filmpje Ilona Huilen van het lachen .

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:42

Dank je Yenneke!
Gister weer ff lekker gereden en ja hoor, waar ik al op zat te wachten: 2 voorbijgangers: Heeft Sinterklaas de afslag maar genomen? of zoiets zeiden ze.. Jullie al last van met je schimmels? Ik vorig jaar ook al haha.
Saida, fijn, pasje achterwaarts. Ook erg goed voor zijn rug spieren, en, als het ontspannener gaat, goed voor het kantelen van de bekken Knipoog
Ilona, ik ga waarschijnlijk ook iets met paarden doen, paard en management, kun je ook op fokkerijen werken enzo. Na deze opleiding uiteraard. Morgen naar een open dag, maar even zien Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:53

prinslover,wat een geweldige Jielt foto's...echt een super kanjer!!hij mag wel wat manen aan wessel geven,hahahah

verder voor alle meiden die de paarden in willen gaan,kies oor een echte baan,en hou de paarden als hobby...echt,er is amper werk,en als er werk in is,dan is het stallen uitmesten voor een mini loontje..vaak tegen kost en inwoning en wat zakgeld.

best leuk als je jong bent,maar later als je groot bent,en je moet een echte baan gaan vinden omdat je een huis ed moet gaan betalen,dan heb je niets...

amper werkervaring in het bedrijfsleven,en dus weinig kans op een goed betaalde baan.

er zijn echt maar een handjevol mensen die echt werk kunnen vinden in de paarden,er is voornamelijk vraag,naar zwartwerkend personeel,die het liefst tegen natura(gratis rijden bv) de stallen wil uitmesten.

zo wijze les van tante femke Haha!

de schimmel die hier staat is vele jaren sint paard geweest..deed hij echt heel erg goed.. Ja

zasread,en al spierpijn vrij???friesje was erg grappig buiten Haha! ,knap wijffie is het om te zien.. Lovers

en gefeliciteerd met je cijfers,echt heel netjes...

as woensdag gaan we er een friesje bij halen! een 4 jarige ruin,ben erg benieuwd...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:12

@ Soeske: Haha wat was er met Sinterklaar? Begreep het niet helemaal. Zoiets wil ik dus ook gaan doen, paard & management. Eerst nog een paar jaartjes lekker door leren hehe.

@ Femke: En daarom ook eerst naar een opleiding in Deurne/Belgie, etc. Pling Maar je hebt wel gelijk, van vele is het een droom, incl. de mijne, maar zo'n droom komt niet snel uit, én je moet er echt hard aan werken om zo'n droom waar te maken. Maar wie weet ben je net de gelukkige, je weet het maar nooit, daarom kan je ook naar zo'n opleiding gaan, dan kom je er wel achter denk ik Haha! .

Edit: Wat leuk een Friesje erbij! Ik wil wel foto's zien hoor, ben heeel erg benieuwd! Hyper!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:18

Met deze opleiding kan ik ook aan't werk in een DA praktijk, gericht op paarden. Met de opleiding die ik nu doe is het helemaal ideaal natuurlijk Knipoog
Maar je hebt wel gelijk hoor Femke, is heel moeiiljk een goede baan te krijgen. Leuk, een friesje erbij! Hoe is't met de nieuwe shet? (sorry, ben ff ze naam kwijt...)
Es, Ik kwam gister mensen tegen toen ik aan't rijden was, en die zagen Goya voor paard van SInterklaas aan. Vroeg me af of meer mensen dat hadden als ze rond deze tijd aan't rijden waren en mensen tegen kwamen die zulke opmerkingen hebben..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:28

Dat paard van sinterklaas verhaal ken ik maar al te goed...Encancto maakt in deze tijd ook heel graag buitenritjes omdat alle kinderen hem ineens willen aaien! En zo wit is hij nou ook niet....

Als je echt iets in de paardenwereld wilt doen, moet je volgens mij al geld genoeg hebben om je eigen stal te beginnen. Anders is het vooral de eerste jaren veel uitmesten Knipoog

Ik ga tentame maken!
doeiii