Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:34

Ik ben okergeel fan ;') Heb voor Fuego alles in bordeaux, staat hem zo mooi <3
Spannend Robijn of het helpt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:40

Okergeel is sowieso tof, draag ik zelf ook graag. En zeker op een vos ja! Laat ik die niet hebben :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:45

Ja bedoelde ook dat ik zelf vaak oker draag, heb (nog) niks okers voor Fuego maar je brengt mij op ideeën :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:48

Hahaha graag gedaan hè :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:28

Nou, 'gelukkig' (of toch een beetje jammer) kan ik geen mooi oker dekje vinden :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:04

Ik vind okergeel ook heel tof! Felgeel ben ik niet zo’n fan van.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:25

_Tarzan schreef:
Nou, 'gelukkig' (of toch een beetje jammer) kan ik geen mooi oker dekje vinden :')

Ik vind de Kentucky okergeel heel tof <3

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:46

Ik heb stiekem (of niet zo stiekem) ondertussen 7 volledig matchende sets bij elkaar gespaard voor Jenara, dus telkens dekje + bijpassende kledij. Ik had ook beenbeschermers, maar gebruik die nooit, dus die heb ik weer verkocht.

@nuevo_mien, wat een knapperd!! <3 En wat is die al stevig voor zijn leeftijd! Echt een prachtig paard, mooie bles ook. Veel succes samen :D

@Tarzan, kan me wel voorstellen dat je de band dan extra voelt, door dat verhaal met de hoefsmid. Hopelijk gaat hij nog wat wennen aan alles dat hij niet zo bang hoeft te zijn! Dat bange herken is dus totaal niet, Jenara is altijd superchill en dapper met alles, die kijkt echt bijna nergens van op. (Tenzij ze stress heeft, dan is elk geluidje goed om af te gaan)

@Castellen, volgens Jenara haar paspoort is ze ook alazana :+ waarschijnlijk als vos geboren dan, maar nu toch duidelijk niet meer :')

@Maartje, was is Lissy toch een schattig dier!! halstertje staat haar heel leuk, en ik ben echt verlief op haar puppysnoetje!!

@Jorinda, oh dat is mogelijks wel een leuk vooruitzicht! Wanneer zou de nieuwe erbij komen? Ziet er een fijn zadel uit trouwens!

Vorige week is de osteopaat nog geweest voor Jenara en ze zat wel degelijk wat vast, de osteopaat was wel 99% zeker dat het door een uitschuiver kwam, het waren blijkbaar echt typische wervels die vast zaten bij een slippertje. De paddock lag zeker de eerste twee weken na de verhuis nog extreem glad door de regen, dus dat kan zeker en vast gebeurd zijn. Dat zal ook waarschijnlijk het steigeren veroorzaakt hebben. Ergens wel handig, zo'n overduidelijk paard :+ Ik heb tot nu toe alleen maar wat rond gestapt met haar (ik was zelf alweer buiten strijd, dit keer door een geblokkeerde schouder), dus morgen eerste training sinds het losmaken, ben benieuwd!

Heb me nog even afgevraagd of ik nu spijt heb dat ik mijn verzorgster heb stopgezet, maar eigenlijk echt niet, ik had er echt al langer geen fijn gevoel bij. Misschien vind ik via de nieuwe stal wel iemand die wat gemotiveerder is om bij te leren en ook les wil nemen.

Ik heb dit weekend eens mijn dekjes op foto gezet, alles ligt nu toch thuis omdat ik nog geen zadelkast heb op de nieuwe stal (die is in de maak *\o/* ), dus ik dacht "waarom niet" Ik heb er in totaal 7, maar dit zijn mijn favorieten :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:56

Ik heb 1 felgeel dekje die ik vaak oplegde als ik ging buitenrijden. Maar verder weinig geel. Wel gele pumps bedenk ik me nu :+

Julie is vind haar puppysnoet ook zo leuk <3 en zo af en toe is ze echt ineens volwassen, zo grappig! Maar ze is zo stoer en braaf, echt een super paard <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:52

Mooie dekjes Jenara, die Emerald wil ik ook! :')
Ik ben wel fan van de Equstrian Stockholm dekjes, jammer dat ze zo duur zijn!
Fijn om te lezen dat je geen spijt hebt van je verzorgster afzeggen, je komt vast weer iemand tegen!

Autumnn schreef:
_Tarzan schreef:

Ik vind de Kentucky okergeel heel tof <3

Moet ik die eens gaan opzoeken, ik ga voorlopig toch nog niet rijden dus heb de tijd om een te zoeken :')
Felgeel vind ik ook echt niet mooi overigens.

Mag ik nog even een foto showen van onze fotoshoot?! <3
Afbeelding

Gisteren nog even met m'n vriend over Fuego gehad en hij zei nog, als je hem écht niet wilt verkopen dan hoeft dat niet hoor, ik help je wel zodra je weer gaat rijden. Pfff last van m'n schouders, dat dier is gewoon onder m'n huid gekropen de laatste maanden, kan hem gewoon niet verkopen. Het zal een lang proces worden, maar als ik hem voor mij heb gewonnen onder het zadel denk ik dat wij de wereld aankunnen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:57

Prachtige foto hoor <3

Neem echt eens contact op met Leandra, ik denk echt dat zij je kan helpen.

Ik heb gisteren 15 minuten te paard gezeten, ging eigenlijk nog niet :=

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:03

Dankjewel <3 Dat doe ik wel als ik zo ver ben. Duurt nog wel even :+
Oeei dan zou ik het ook nog even niet doen als het eigenlijk nog niet gaat, denk aan je lichaam he, je krijgt er maar 1 van :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:04

Ja ik mag van mezelf pas van het weekend weer.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:40

Lieve foto Tarzan! En ik ga mee met Jolijn. Zou het niet juist helpen er vanaf het begin iemand bij te halen nu?

Jolijn jij kan ook echt niet rustig aan doen hè :+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:41

Maar Tarzan, wat was nu eigenlijk het probleem onder het zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:43

Maartje_M schreef:
Lieve foto Tarzan! En ik ga mee met Jolijn. Zou het niet juist helpen er vanaf het begin iemand bij te halen nu?

Jolijn jij kan ook echt niet rustig aan doen hè :+

Hahaha ik baal gewoon als een stekker. Heb sinds dinsdag meer uren gekregen op het werk en nu kan ik niet echt vooruit.
En de paarden gingen net zo goed. MEH.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:48

Aahh wat een mooie foto tarzan, ik snap goed dat je hem niet kan verkopen, jullie band is goed te zien op te foto.

Dit paard is niet voor niets op je pad gekomen.
Met veel tijd komt het vast goed.

Mijn dametje begint weer op te krabbelen en liep gisteren eindelijk weer eens meer ontspannen.
Wel mn les voor vandaag afgezegd want we hebben te weinig gedaan de afgelopen 2 weken.
Ze is haar maatje verloren, moet daarom ineens snachts op stal, ze had even tijd nodig
Gelukkig gaat het sinds gisteren beter.

Veulenlief eindelijk na ruim een maand weer gezien, kreeg meteen dr neus in mn nek, eindelijk weer even knuffelen, ze doet t goed, is weer zichzelf gelukkig.
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:49

Maar als je nu te snel gaat, dan heb je er alleen maar langer last van ;) soms is een stapje achteruit de grootste stap vooruit

Rianne fijn dat ze zich beter begint te voelen! En wat een schatje je veulen <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:59

Maartje_M schreef:

Maar ik zit er nog niet op, ben nu alleen soms op de grond bezig en dat gaat prima.
Zodra ik eraan denk om erop te stappen ga ik zeker hulp zoeken, ik ga er niet op zonder hulp :D

Matheno schreef:
Maar Tarzan, wat was nu eigenlijk het probleem onder het zadel?

Het probleem is dat ik niet durf :+ Probleem is dat Fuego zelf stikt van de onzekerheid en dat met mijn onzekerheid niet samen gaat. Zolang er iemand naast staat gaat het goed, als ik er zelf opga begint hij te staken (Omdat ik dan voor ik er op zit mijzelf al op de grond zie liggen). We hebben dus beide gewoon bevestiging van elkaar nodig en dat lukt mij gewoon niet alleen.
Ik ben daarom nu aan mijzelf 'nt werken, ben af 'nt vallen en sporten om weer stabiliteit en spieren te kweken (Ik heb bekkeninstabiliteit en zit dus alles behalve stabiel in het zadel wat uiteraard ook zal meespelen, daarnaast kilo's te veel die uiteraard ook in de weg zitten).

Dankjewel Rianne en wat een prachtig veulen heb jij <3 Fijn dat je merrie ook weer beter gaat!
Robijn, vooral aan jezelf denken he! :(:)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:48

Hoe uit het staken zich bij hem?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:00

Hij gaat stilstaan en dreigen met bokken of steigeren, dreigen he, hij komt niet/nauwelijks van de grond hierbij. Niks geks of gevaarlijks dus, maar voor mij genoeg om eraf te stappen en dat weet hij, blijft ook rustig staan als ik eraf ga :') Als iemand vanaf de grond helpt doet hij het niet of 1 keer en helpt degene mij erdoorheen en is het ook gewoon meteen klaar. Hij voelt gewoon mijn onzekerheid en daar kan hij slecht mee omgaan (en ik ook) :=

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:44

Lastig hoor, maar met de juiste begeleiding als je eraan toe bent om er weer op te klimmen goed te trainen (van beide kanten) denk ik. :) Pas er alleen wel ook voor op dat de drempel om er weer op te gaan niet te hoog wordt naarmate de tijd verstrijkt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:10

Ik heb geen bak en rijd op de wei dus kan nu sowieso niks. En daarnaast denk ik dat ik voor ik opstap eerst even een ander paard ga rijden om weer even de feeling te krijgen voor ik er op ga. Komt vast goed :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:29

Dat laatste herken ik wel, ik heb sinds mei niet meer echt gereden, alleen een paar keer gestapt toen in het herstelproces. Ik vraag me af of dat een goede basis is om dalijk Lissy in te rijden :=

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:33

Die van mij toonde precies hetzelfde staakgedrag in het begin Tarzan. Het is goed gekomen dus ik heb goede hoop voor jullie. Af en toe steekt het weer even de kop op, maar daar heb ik hem dan met 5 minuten doorheen gereden. Mocht je ooit eens in de buurt zijn dan mag je wel even op de mijne om het gevoel misschien even weer te voelen.
Die van mij is verder super betrouwbaar. Gaat nooit zomaar op de loop en bokt of steigert absoluut niet.