Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suusenmalvin

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:34

Zo.. hier weer twee dagen trainen met Belle erop zitten. Grappig om te zien hoe ze nu haar grenzen aan het verkennen is. Jammer is alleen dat ze haar KWPN bloed heeft gevonden hihi. Flink gemene bokken te verduren gehad, vooral als ze het moeilijk vind.
Gelukkig word ze steeds minder neurotisch en blijft ze daardoor iets beter bij de les.
Vandaag zelfs al twee rondjes achter elkaar gegaloppeerd, met neus in de licht weliswaar, maar toch hihi..
Ik zal binnenkort eens kijken of het me lukt om een filmpje te posten. Dat moet via youtube zeker?

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:39

Volgens mij moet je fimpjes inderdaad via youtube plaatsen, maar weet het niet zeker. Had al moeite met foto's plaatsen haha...

Ik heb eens gekeken naar die Friezencompetie, maar kom er niet helemaal uit.
Wedstrijden staan ook niet op startlijsten of wel?
Dit zijn (selectie) wedstrijden die vanuit het KFPS worden georganiseerd? Heb je hier dan wel lidmaatschap KFPS voor nodig? Of kun je hier ook een soort van spek en bonen meerijden zoasl bij impulsrubriek via KNHS?
Kun je hier voor je winstpunten rijden?

Ik ben sowieso nog redelijk nieuw in het hele wedstrijdgebeuren (is een jaar of 20 terug) dus moet sowieso goed zoeken en lezen overal hoe het werkt haha..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:41

Michelletjuh schreef:
Voor de mensen die mee willen doen met de friezendressuur in Ammerzoden en niet weten waar je je kunt opgeven; inschrijven via friezendressuur@gelderseboys.nl :)

Aah top! Ik heb vrij gevraagd dus ik ga als het goed is daar B impuls starten :) vraag me alleen af welke proef het dan is. Maar dat zien we nog wel :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:03

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:43

Esther... de link die jij geeft is volgens mij weer een andere competitie. De wedstrijd die in Ammerzoden gereden wordt gaat uit van KFPS, dit is een indoorcompetitie die start in okt en loopt tot febr. Www.kfpssport.nl is de site ervoor.

Ik ga ze anders wel ff mailen, miss dat het duidelijk wordt haha

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:58

Thanks allemaal!

Suus denk indd dat je het via youtube moet doen, of via FB maar dan moet die wel op openbaar staan.

Masi1, ik had geen link gestuurd? Denk dat je de link van Emma bedoeld :)
Geen idee wat het verschil is tussen die twee, volgens mij worden ze beide door het KFPS georganiseerd

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:09

Sorry Esther bedoel Emma ja... :o

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:31

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:03

Even een foto hoor. Gister liep ik met Belle langs de ezel van stal. En ze deed echt exact hetzelfde als Femme deed. Heb zelfs bijna dezelde foto kunnen maken. Jeetje, wat was dat een pijnlijk momentje.. Wat mis ik Femme dan vreselijk :(

Boven zie je Belle, onder Femme..

Afbeelding

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:40

haha ook wel weer grappig dat ze het zelfde doen. Eindelijk komt morgen de hoefsmid langs. Het is schijnbaar druk, want ben al een mooie poos aan het bellen. dan kan ik ook weer gaan rijden.
Zien hoe dat gaat na bijna 3mnd ofzo niet gereden te hebben.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:45

Nou ja, het is ook wel iets om goed te bekijken en om aan te snuffelen. :)

Rijden, ja, daar heb ik ook wrl weer zin aan, maar dat zal nog wel even duren.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:49

ja, ik weet niet precies hoe je je voelt natuurlijk karin, heb zelf nog nooit wat gebroken (was jij toch)?
heb wel een aantal jaren terug mijn binnenste kniebanden gescheurd, heb toen een half jaar niet echt kunne rijden. wat was ik blij met mijn merrie toen, deed geen stap verkeerd.

Maar helaas is mijn ruintje niet zo mak en braaf als de merrie dus als ik er op stap moet ik weer stevig in mijn schoenen staan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:57

Ja klopt, m'n voet.
Ik denk ook niet dat ik gelijk weer op een paard stap als ik het gips kwijt ben. Het is ook links en dus minder handig met opstappen.
Vrijdag moet ik weer voor controle, een foto en dan hopelijk loopgips, dan ben je toch net wat mobieler en kan ik ook wat meer doen in huis. Met 2 krukken kan je gewoon echt bijna niks.

Eerst maar een paar keer longeren dan? Wel zo veilig...
Ik verwacht met Jetteke zo weer te kunnen opstappen en wegrijden, die is niet zo moeilijk. Wel ideaal, met m'n schimmel was daar ook al zo makkelijk mee. :)

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:11

ideaal zulke lieve makke dieren om weer te beginnen.
ik hoop voor je dat het idd goed lijkt en dat je loop gips mag. Ben je waarschijnlijk iets mobieler idd.
haha ja longeren zou kunnen. Zal dan wel een stuk moeten afzetten anders breekt hij de hele tijd uit.
Zal wel zien, vinden longeren allebei niet zo leuk.

morgen komt de smid, dan gaan de ijzers er weer onder weg. Dan gaan we vrijdag weer rustig aan wat doen. Meestal is hij wel braaf als ik alleen blijf stappen.

met name als ik een poos niet heb kunne rijden is hij goed te doen in stap, maar als ik dan ga draven dan komen de bokke sprongen en andere gekkigheid. En in dat geval maakt het niet uit als ik eerst ga longeren dan doet hij het nog. Is voor hem een stukje uitdagen hoe ver kan ik gaan. Grenzen op zoeken.

Dit is mijn eigen fout geweest. Ik kreeg angst voor hem en toen is hij daar mee begonnen. Toen ik nog naar les ging hebben we het aardig op kunnen lossen maar ja heb nu al een poos niet gereden en dan doet hij dat nog wel.

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:02

hai, sinds kort de trotse eigenaar van mijn eerste Fries. Startkaart is binnen, de bedoeling is op 13 sept voor het eerst te starten. Verslag volgt! Maar even een heel ander vraagje, welke beenbeschermers gebruiken jullie. Ik heb een redelijk assortiment in al die jaren verzameld, maar eigenlijk zit niks echt goed. Mn achter zijn alle standaard beschermers te klein en draaien bij aantikken. Graag tips voor stevige friezen benen!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:08

Hoi boro welkom ik heb eskadron peeskappen maat full en van die 3 in 1 dingen van harry's horse.

Wat heb voor fries merrie ruin leeftijd enz

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 01:55

Ik heb veredus. Gewoon de L maar die vallen bij de kogel erg ruim in tegenstelling tot andere merken en past dus wel :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:32

Welkom boro, ik gebruik altijd de setjes van pagony. Het model dat je als compleet set koopt, deze blijven bij mijn merrie super zitten

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:30

Welkom BoRo! Welke klasse ga je starten?

Ik gebruik nooit beenbescherming dus daar kan ik je niet mee helpen :)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:14

Welkom BoRo ik heb de eskadron flexisoft peeskappen en blijven erg gied zitten :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:19

Ik gebruik ook geen beenbeschermers.
Het wordt er, zeker in de zomer, veel te warm onder en dat kan niet goed zijn...

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:20

welkom

en ik gebruik ook geen beschermers voor dressuur alleen voor cross maar dat zijn speciale met teflonplaten er in

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:24

Welkom boro ik heb er van br maat full

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:27

ik gebruik ze ook bijna nooit. Hooguit een keer met nieuwe dingen (zoals wijken) waar ze zich snel aantikken, dat ze er de eerste keren neit onzeker van worden. Heb ze dus wel, en vind die Veredus wel heel erg fijn, maar eigenlijk ook nooit om.
Arjen past overigens geen gewone maat full maar van verdus dus wel omdat die ruimer vallen.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:46

ik gebruik ook geen been bescherming, word veel te warm, en kan me niet voorstellen dat het goed is.