[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:47

hey!

leuk ding! lekker wollig!! en als het goed klikt...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:39

Bedankt voor alle leuke reacties! Haha! Ben ook nog steeds gek op m! Ja

Mies: Ja, heb ik ook wel door de weeks, maar ik weet dat ik hem altijd weer vrijdags zie! Ik zou het echt niet kunnen hoor elkaar zo weinig zien Bloos Dus vind het extra knap van jou!

Soeske: Ja, mochten we een keer zin hebben om wat te doen kan ik misschien keertje langs komen Haha! Lijkt me wel erg leuk jou, Goya & brammetje IRL te ontmoeten Ja Wie weet komt het er nog is van!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:41

Haha, prima! Gezellig Lachen Lijkt me ook leuk jou in real life te ontmoeten Lachen En Goya is gek op aandacht Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:07

Ilona -> JAAAAA! Weer foto's van die knappe Jielt!!!
Wat heeft die kerel toch geweldig mooie lange manen, zeg!

Esmée -> Ook de fleece die Grytsje gisteren om kreeg (dus mét buiksingel) lag er vanmorgen weer naast.....
Ik laat het maar zitten, ze houdt zichzelf goed warm en heeft geen dikke wintervacht.
Ook vind ik het eng, straks gebeurt er wel wat blijft ze hangen ofzo......
Mooi deken trouwens!

Michelle -> Ik heb een longeersingel waarmee ik haar bij kan zetten met een koord, en een pessoa.
Maar is het niet zo dat het beter is om dan rustig aan op te bouwen, dus eerst met longeersingel bijzetten en als dat goed gaat pas de pessoa te gebruiken?

Michelle, Suzanne, Jasmijn -> Bedankt voor jullie advies!
Ik dacht zelf ook dat het misschien beter is om haar eerst zelf die balans te laten zoeken en krijgen, maar twijfelde toch.
Misschien dat het met bijzet wat gemakkelijker wordt voor haar, maar idd, dan kan ze daar ook in gaan hangen....
Ik heb er ook nog niet zoveel ervaring mee, dus vandaar dat ik het aan jullie kenners vroeg. Knipoog
We gaan dus vrolijk op deze voet verder.

Jasmijn -> Ik vind mijn cap ook altijd net zo'n champignon, dus je bent niet de enige! Haha!

Nou, de les van vanavond vond ik persoonlijk niks.......
We moesten weer longeren, laten zien wat we hebben geleerd en een stapje verder gaan.
Dus ze moest nu ook galopperen, wat ik dus liever niet doe in de binnenbak omdat het daar te glad is voor Grytsje.
Ze gaat dan gegarandeerd onderuit omdat ze haar balans nog niet heeft gevonden.
Nu dus ook, en ik zei nog dat ik dit liever niet wilde vanwege de problemen met haar achterhandspieren.
De lessen worden door 2 mensen tegelijkertijd gegeven, en degene die ik nu had heeft andere gedachtes over hoe een paard moet zijn en reageren dan hoe ik er over denk.
Ik persoonlijk werk erg veel vanuit rust, omdat ik dat zelf prettig vind, maar ook omdat Grytsje daar heel goed op reageert.
Dus lang en losjes instappen, rustig draven zodat ze zich kan ontspannen, enz.
Bij haar moest ze direct aan de bak, 1 rondje stap en huppekee! flink doordraven.
Op een aantal punten gaf ik haar gelijk, maar de manier waarop ik te werk moest gaan met Grytsje dat voelt niet goed, dus dat zet ik ook niet door.
Toen ze op de rechterhand bij haar in staking ging kreeg ze meteen met de zweep wat tikken, terwijl ik het net de laatste paar keer goed had gekregen bij haar.
Ik hoop dan ook maar dat het nu niet verpest is en ik weer opnieuw kan beginnen....... Verdrietig
Voor mijn gevoel moest ik Grytsje teveel onder dwang laten werken, terwijl ze juist heel goed reageert op positieve beloningen.
Laat haar zelf maar zoeken met wat aansturing en het komt helemaal goed.
Voor mijn gevoel was de les van vanavond niet de juiste manier om mijn meissie aan te pakken en/of dingen te leren.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:10

oh ilona die een na laatste foto is geweldig op de weg
en wat een giller dat van het eraf vallen hihihi
dat hek verhaal heb ik ook een keer gehad alleen toen stonden er mensen te kijken die ik niet zag achteraf hadden ze het gezegdt en hun maar lachu
heb nu een mooi krukje voor het opstappen werkt perfect hihihi

ook een mooi haffie langs zien schuiven

heb net les gehad en ging superrrrrrrrrr hij liep heerlijk alleen met de rechtergalop dacht ik dat we onderuit gingen had daar zelf een beetje moeite mee Boos!
ik moet hem gewoon iets meer doorrijden maarja linksom ging gewoon goed
maar even aan werken volgende keer
ga nu lekker douche en naar bed ben kapot Slapen

kuzsieeeeeeeee voor allemaal trste

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:35

@ Saida: Ah jammer dat het niet zo goed ging. Heeft ze er niets aan overgehouden van het onderuit gaan?

@ Peet: Fijn dat de les bij jou wel goed ging, douche!

Ik had geen les. Ging even rijden met een Engels meisje, Rachel. Naja half Italiaans & Engels. Leuk paardje heeft ze ook. Maargoed, van te voren gelongeerd, voor het eerst met gogue. Het begin vond ie even wennen, maar daarna ging het steeds beter. Zonder gogue gereden, voor wat afwisseling. Het is niet de bedoelling dat ie er ging aan wennen. Ik persoonlijk vond het niet super gaan, maar Joelle die van een afstandje stond te kijken, vond het beter gaan dan een tijd geleden zonder gogue.

Vrijdag is er een speciale les, een kúr op muziek. Kost wat duurder, maar is heel erg leuk. Gaan ze ja dat leren enzo, en krijg je een kúrtje op muziek. Dus ben ik van plan om mee te doen, lekker voor de fun, wat afwisseling, kijken hoe Fee errop reageert.

Zaterdagmiddag is Joelles dochter Valererie jarig. Ze organiseren een surprice party heeft Joelle ons vanmiddag vertelt. Dus Zaterdagmiddag komen wij ook, gaat vast gezellig worden, Valerie weet van niets.

En ik had vertelt dat Joelle naar de fokker is geweest. Helemaal in Madrid. De grootste en bekenste arabieren fokker uit Spanje. Prachtige arabieren had Joelle vertelt. Ze kende die fokker al een tijdje. Ze had een mooie arabier voor Nancy's man uit de les uitgezocht, en ze kreeg ook nog is werk van die man aangeboden. Zij mocht paarden berijden en trainen en dan verkopen voor hem. Is ze wel heel erg blij mee, want hij is één van de bekenste uit Spanje. Ze krijgt dus 2 arabieren deze week, prachtige arabieren had ik van haar gehoort, die ze mag trainen, en dan weer gaat verkopen. Die arabier van de fokker zelf was zo mooi, die koste iets van 600.000 euro had ze vertelt. Valerie had nog wat over de dekens uitgelegd, dat deze deken, 240 grams eigenlijk té dik was voor in Spanje. Maar omdat we volgend jaar naar Nl gaan wisten we het niet. Maar toch maar voor deze gekozen omdat ie zo mooi was en lekker goedkoop. Maarja miss maken we nu wel een fout omdat het voor een half jaartje hier, maar toch nog te warm is..? Btw. Valerie was helemaal verliefd op onze chihuahua geworden, die stond vanaf het raampje van de auto te loeren haha, ze gilde helemaal en lachen en aaaag.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:31

Saida: eerst gewoon lekker zo laten lopen, en op het momemt dat je een bijzet teugel gaat gebruiken is er denk ik niet zo heel veel verschil tussen koordjes en een pessoa...met een pessoa heb je hetzelfde als met koordjes maar wordt ook meteen de achterhand meer gestimuleerd.

Balen van je les! je zou toch zelf weten wat goed voor je paard is en niet verplicht moeten worden om iets te doen. Je hebt een bepaalde manier van werken met je paard en voor het paard is het dan ook fijn als er op die manier doorgewerkt wordt.
Ik denk niet dat je weer opnieuw kan beginnen, een paard kent volgens mij goed het verschil tussen les en 'zelf werken'. dus als je volgende keer weer op jou manier verder gaat zal het wel goedkomen Lachen

Esmée: Lijkt me gaaf zo een kuurtje les! zou ik zeker doen!
wat een kans van die fokker! daar hoefde ze zeker geen 2x over na te denken

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:43

Saida, ik zou gewoon de volgende keer zeggen hoe je er over denkt.. Als je je er al niet goed bij voelt moet je het niet doen hoor.. Dat merkt Grytsje ook natuurlijk..
Peet, fijn dat het goed ging!
Gister heeft Goya even lekker dagje vrij gehad, ook wel eens fijn voor hem haha.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:44

Jasmijn: Je past goed op de Haf Haha! Ze ziet er echt heel lief uit Haha!

Saida: Wat vervelend dat je geen goed gevoel had bij die persoon. Ik hoop met je mee dat Grytsje nu niet weer van voor af aan hoeft te beginnen.

Esmee: Toch wel prettig dat omstanders zien dat je vooruit gaat met Fuego Haha!
Op muziek rijden is leuk, dat deden wij ook weleens in de les, al die paarden worden er ook gewoon vrolijk van en jij zelf ook Knipoog
Ik dacht ook al 240gr. is dat niet heel erg warm in Spanje, of wordt het in Spanje ook koud? Voor in Nederland is hij inderdaad wel handig.

Ik heb mijn tentamen Recht ook gehaald Go jij! Go jij! Nog 1 cijfer te gaan...

Gisteravond had ik een sollicitatiegesprek en een half uurtje later werd ik al gebeld Haha! Ik ben aangenomen Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Weer een stapje dichterbij een rijbewijs en daarna hopelijk ook een paard!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:45

@ Michelle: Haha nee ik denk het ook niet, die is helemal blij.

@ Soeske: Lekker zo'n vrij dagje hihi.

Ik zit vandaag te spijbelen en morgen ook. Donderdag is een kút dag haha, en morgen gaan ze met z'n alle naar Madrid, iets leuks doen. Iedere Engelse gaat niet en ich auch nicht.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:45

Betekent wel in de ochtend naar Fee kunnen! Go jij! Go jij!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:55

Ik vergeet helemaal op Jasmijn te reageren! Leuke foto's hoor van het haffie! Moeilijke keuze ook als je nu ook een fries kan doen.. Maar even goed over nadenken.. Wie weet kan je dat nog gaan doen Knipoog Je past wel leuk bij hoor! Alleen vond ik je met Fuur toch nét effe wat leuker bij elkaar passen Haha!

Peet: Ik vind het ook eng hoor de galop. Met Jielt gaat het nu wel, alleen galop ik dan ook niet te lang. Bochten vind ik echt eng.. Zeker omdat de bak al de klein is waar ik in rij, dus dat is sowieso al niet super. Bovendien ben ik al 2 x onderuit gegaan met Jielt omdat ie zn voeten niet goed optilde.. Schrik je toch wel ff van Tong uitsteken

Saida: Bah, wat een nare les zeg. Helemaal omdat het tegen je gevoel in gaat. Ik zou het volgende keer toch maar doen hoe jij denkt dat het goed is. Veel rust en belonen kan sowieso geen kwaad, je moet alleen goed opletten dat ze daar geen misbruik van gaat maken. Maar doet ze dat niet, dan is jou manier echt prima. Beetje jammer dat de lesgeefster dat niet kon waarderen..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:00

Esmee toch, spijbelen, dat kan toch niet Knipoog
Kan je Fuego lekker de hele dag pesten Extreme duivel

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:18

@ Ilona: Ik las ff je stukje van dat onderuit gaan. Fee heeft dat dus ook altijd. Tilt niet goed zijn voeten op en dan struikelt ie. Gevallen is die nooit, maar één keer in de longeerbak. Maar gisteren wel bijna, ik schrok echt. Zoals altijd tilde hij weer niet goed zijn voeten op en ik zag de grond echt op me afkomen. Gelukkig wist ie nog net zijn voet goed te doen en konden we weer verder draven.

@ Zasread: Ghaha bij deze school letten ze er toch niet op. En idd, kan ik Fee heel de dag pesten Whoosh! . Nu heb ik toch heel de bak voor me alleen, en ik ga hem dit keer lekker lang met gogue longeren, gister lukte het ook al.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:28

Es: Ja lastig is dat he. Gelukkig tilt Amanda (haffie) wel dr voetjes goed op. Maar die bak is daar heel erg ongelijk Scheve mond En daarbij komt nog is dat het op sommige stukken heel mul zand is.. Erg vervelend. En Amanda heeft nog niet zoveel sprong in dr achterhand, dus gaat lekker duiken met dr hoofd naar de grond, is niet zo fijn Clown Maar komt wel goed, aan de longe ben ik er nu al mee aan het werk.. Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:32

zasread schreef:
Bianca: Ik heb Yippie dit weekend bewonderd. Wat een mooie merrie wordt dat zeg. Maar wel een hittepetit, zo wat kan die bokken!!!

Gefeliciteerd joh!

uhuh Nagelbijten / Gniffelen mevrouw is ernstig elastisch, i know.. er is mij dan ook op het hart gedrukt om het inrijden vooral op film vast te leggen ter vermaak van vrienden en familie Clown *LOL*

Tsja, je wilt een barok paard of niet, die van mij oefent gewoon zelf alvast de hogeschool sprongen Vork Nagelbijten / Gniffelen

Prinslover, wat ziet hij er lekker uit Haha! mooie vent hoor Haha!
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 22-11-07 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:41

Ik heb geen vrij hoor vandaag Knipoog Zit nu op me stage Knipoog telefoon bewaken.. Net ff de ramen gelapt, zo ff met stage gebeure bezig..
Zasread, Gefeliciteerd!!
Spijbelen, nooit gedaan hoor (a)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:50

@ Ilona: Zeker lastig. Haha wil wel weer is foto's van je haffie zien. Ik zit nu dus ook met Fee aan de longe te oeffenen, zodat ie meer zijn rug gaat gebruiken. Haha!

@ Kjoetie: Hahah dat wil ik wel is zien! Huilen van het lachen

@ Soeske: Ik ook niet hoor, zit nu ook écht niet te spijbelen, neeee hoor.. Rolleyes Huilen van het lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:52

Iemand hier die mij meer info kan uitleggen over dat gedoe in Deurne? Je kan kiezen voor de sport, Horse & health, Horse & leisure. Ik wil wel voor sport kiezen, daarmee wil ik ook wel echt mee verder gaan, maar wie weet hoe ik er over denk als ik 16 ben. Maar wie weet wat dat nou is als je echt het paard wilt kennen, dat je echt speciaal met paarden om kan gaan enzo, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Is dat dat Horse & leisure, want dat lijkt me ook wel interessant.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:52

Maar het allerliefst wil ik fokker worden hahaha. Een grooooooote penny droom.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:05

kjoetie schreef:
Tsja, je wilt een barok paard of niet, die van mij oefent gewoon zelf alvast de hogeschool sprongen Vork Nagelbijten / Gniffelen

Hihi Nagelbijten / Gniffelen , dan komen ze haar straks halen en zetten ze haar in Wenen Knipoog
Laatst bijgewerkt door zasread op 22-11-07 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:07

Esmee: Als je andalusierfokker wordt kom ik een veulentje of paard bij je halen Haha!
Van deurne weet ik niks, dus ik kan je verder geen informatie verschaffen.
Wat lekker zo de bak voor je zelf alleen Haha! Kan je lekker je eigen gang gaan!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:25

@ Zasread: Wat leuk, heb ik al een klant hahah, daar hou ik je aan Huilen van het lachen . Ja lekker he de bak voor je alleen, en ook niemand die kijkt want iedereen is werken. Maar ik heb vooral zin om lekker met hem te gaan longeren met de gogue. Ff klaar maken dan maar.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:35

Een vriendin van me heeft ook op Deurne gezeten.. Vond er niet veel aan, van vroeger uit is het een eliteschool (prive school was het) maar is nu van de staat. Er zijn ook echt allemaal van die meiden (niet allemaal hoor haha, moet niet alles over 1 kam scheren Knipoog ) die het beter weten. Echt van die wedstrijd meiden zeg maar. (hou ik persoonlijk niet echt van) Het is verder heel groot, je paard staat continue binnen. Verder wel heel mooi, was er met de andalusier keuring. De paarden van de school zelf (voor als je geen eigen paard hebt om daar te stallen) zijn erg sikkeneurig vond ik..Maarja, mijn mening haha

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:41

Ik ga naar school (ik spijbel vandaag niet, morgen wel, want we gaan vanavond stappen Schijnheilig )