Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SunnyHorse schreef:Waarom gebruik je liefste touwhalster Barbara? Omdat deze wat scherper is?
De 6 maanden oude dame begint steeds meer in het gareel te komen.
Halster omdoen zonder met twee man erboven op te springen: check
Tijdens borstelen stilstaan; check
Hoefsmid, laatste twee hoeven braaf: check
Billen poetsen vanwege wormen: check
Alleen snacht op stal naast de moeder: check.
Nu zijn we “lopen aan een touwtje” begonnen.
Nou, dat vindt zij een discussie punt. In haar beleving loop ik dan met haar mee en niet andersom. Ze vindt echt dat ze teveel in haar vrijheid beknot wordt als ze van en naar de weide loopt.zielig hè?
_Jelske schreef:Ik vind het maar mishandeling Sunnyhorse
Ik ga niet naar de Centrale Keuring. Was aanvankelijk wel van plan omdat ik ervan uit was gegaan dat er weer een soortgelijk scala aan personen zou zijn die een praatje zou houden in de meet & greets als vorig jaar het geval was (en daarmee de gelegenheid om vragen te stellen). Dat is dit jaar niet het geval. Ook is er geen schaduwjureren. Dan is de Centrale Keuring natuurlijk nog steeds hartstikke leuk, maar voor mij had het even geen toegevoegde waarde om daarvoor die afstand af te reizen en ergens een gelegenheid voor overnachting te regelen.
Over de CK gesproken: een kennis van een kennis had de gelegenheid om beide veulens mee te nemen naar Harich en heeft eigenlijk om onverklaarbare reden besloten om alleen met het hengstveulen af te reizen. Ik vermoed dat als ik toch al die kant op ging, ik toch ook het andere veulen mee had genomen. Jullie?
De hengstenkeuring ga ik wel heen. Toevallig vandaag tickets gekocht. Voor de zaterdag waren er helaas geen rolstoelplekken meer dus nu overweeg ik voor de zaterdag VIP-plaatsen te regelen, aangezien we de hengsten nog eens goed willen zien en we daarvan in ieder geval een kans maken dat mijn gezelschap het fysiek vol zal kunnen houden (al dan niet door het aanschuiven van haar rolstoel).
Dat brengt mij eigenlijk tot het volgende:
Ik heb Jels lineair scoreformulier op kunnen vragen bij het stamboek (van toen ze 5 jaar was, toch leuk dat ze dat bewaren). Ik heb voor mijzelf al een overzicht gemaakt wat de verschillende combinaties qua inteelt/verwantschap doen en daarmee in ieder geval al een aantal hengsten uitgesloten. Maar nu ben ik een beetje aan het kijken wat ik voor Jels zou willen verbeteren en welke methodieken je daar zoal op los kunt laten. Het scoreformulier is mij daarbij nog een beetje een raadsel. Is er ergens te filteren welke scores zo'n beetje het "ideaal" benaderen op basis van de fokdoelen?
Waar kijken jullie zoal naar en waar zoeken jullie zoal op/naar?