[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:12

Ik zou inderdaad ook gewoon rustig blijven rijden en kijken hoe het gaat. Het is altijd fijn als ze 24/7 buiten staan vind ik :j

cherell: Iemand bij ons op stal studeert homeopathie voor paarden en zij heeft uitgevonden dat (in dit geval) deze kuur helpt. Dat is een kuur van het speeksel van de mug waar paarden met exceem allergisch voor zijn, daar kun je een soort tegengif van laten maken.

Het werkt bij mijn paard heel goed alleen jammer dat we nu weer aan het eind van het seizoen zijn want we zijn nog bezig met bekijken hoe vaak en hoe veel hij van de kuur moet hebben.

cherell0

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:25

oke , ik zal eens kijken of ik de eigenaar van de pony zover krijg daar naar te kijken ;)
dank je wel .

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:32

hier weer eens wat fotos van BellaDonna. En haar stalletje :)
Sommige in URL's omdat ze te groot waren...

Ze staat bij mensen achter het huis. Ze heeft een stal van bijna 3x3 en word elke ochtend buiten gezet en gevoerd. Ook als ik tot laat moet werken of het word slecht weer wrd ze weer naar binnengezet. Het is geen luxe stal, maar ik voel me hier echt thuis, en ukkepuk ook :)
Afbeelding
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto800-CCSOKWWP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-PGYWUNQO.jpg

zo komt ze altijd aanrennen,hinnekend en wel :D
Afbeelding

haar 6 witte haren :Y)
Afbeelding

dit was vorige week, nu heeft de staleigenaar een mooi hooiruif gelast.
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-GHC7QBXU.jpg

dit heeft hij gemaakt. vanaf de buitenkant te vullen, ideaal!
Afbeelding

Ze is nu 4 maanden oud en bijna 1,15 hoog. Ze is niet helemaal uit haar veulenvacht gekomen.. Heb haar voor de zekerheid een vitaminestoot gegeven. Ze verhaart wel maar heel weinig. Ze doet het verder heel goed. Zo af en toe lopen we een stukje buiten langs de weg. Ze heeft het stro-touwtje er onder hangen omdat ze op het begin wat schrikkerig was, en je haar zo toch wel goed kon pakken. Kan er nu wel af eigenlijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:35

Leuke foto's!

Staat ze alleen?
Dat zou ik persoonlijk niet willen, helemaal niet met een veulen!

Hier is de rust een klein beetje aan het terugkeren maar ben nog steeds aan het bijkomen.

Wel veel lange ritten aan het maken!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:39

op dit moment ja, naast het land staan andere paarden. maar er zou iemand bij komen maar die heeft zonder iets te laten weten afgehouden.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:51

Vandaag ff op pablo gestapt, ze hadden bal in de bak laten leggen, is er niet door heen gegaan
blijf beetje stappen komende dagen.

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:41

ik moet persoonlijk zeggen dat ik dat een heerlijke stal zou vinden (wel jammer van het buur paard).
ik vind vaak die luxe stallen ... nou ja sfeer missen ofzo .

kate ging weer redelijk goed vandaag .

leuk moonforever

robijtjah , lekker je koppie leegmaken op een lange rit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:47

Ik sta ook totaal niet op een luxe stal maar wel met mijn paarden in kudde verband :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:56

Ik sta op super luxe stal.. :O dat betreft,
alleen totaal niet naar me zin..
Pablo staat alleen dag en nacht op de wei totaal geen probleem mee, hij ook niet :)

Denk dat ik nachtje door gaat of toch slapen kwart over 3 naar schiphol

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:06

ik mag alles zelf kiezen, hij zet er zelf buiten, en elke keer als ik kom heeft hij mn stal al uitgemest hihi gewoon omdat hij dat leuk vind doet hij dat. Ze zijn gepensioneerd, en zo kan ie lekker wat om het huis doen.

Ik betaal een heerlijk laag bedrag per maand, mag hooi van hem pakken ( van eigen land is ook voor de schapen straks wel 6 schaapjes hihi ) ik betaal alleen mn bix en bodembedekking zelf. Ben echt heel blij met dit plekje :)

MissDonna

Ik voel me hier ook meer thuis hoor, heerlijk geen geroddel enzo hihi niemand die je stoort :P

Anoniem

Zo sta ik ook :)
Heerlijk!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:37

Pff.... Beter..

Betaal kei veel alles wordt gedaan voeren/uitmesten enzo...
als je wilt zetten ze ook op de wei moet je extra betalen..
2 binnenbakken en 2 buitenbakken en buiten pedock stapmolen,

Maar nu die dag en nacht buiten staat moet zelf de wei moet zelf voeren,
en wei mesten..

enige wat ze kunnen is me afzeiken ik rij gewoon beetje voor mezelf en geen z dressuur ;)
doe ook alles verkeerd volgens hun.
doe waar zelf zin in heb ..:)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:42

Tsja, ik sta lekker thuis, wat al een luxe opzich is natuurlijk ;-)
Onze stallen zijn echt heel netjes, heel luxe en heel groot, maar uiteraard moet je gewoon alles zelf doen, en bevriest de hele bende in de winter :P Dus ja, ik vind het luxe dat ze thuis staan, maar ik voer ze zelf, zet ze zelf binnen en buiten, mest zelf en al die dingen. De ene lijkt dat heerlijk, de ander niet!
Komende winter ga ik weer naar de binnen-stal. Hier lekker in de buurt, hele goede ruime stallen, uitmesten en voeren wordt gedaan, maar de binnenbak is niet de beste van allemaal, het is lekker koud binnen en de kantine is een kate naast de binnenbak. Maar ik vind het heerlijk, het contact tussen de paarden is groot genoeg en het clubje dat daar staat is gewoon lekker 'doe maar gewoon'. Super! Dat zijn echt hele avonden samen rijden en daarna opgepropt in de kantine zitten :P

Maar ik geef idd ook niet om luxe voor de ruiter, wel om luxe voor het paard. Als die het maar goed hebben!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:45

Ik denk dat wij het beste van 2 werelden hebben wat dat betreft, echt een superleuk clubje ( 6 meiden, geen gezeik ) , paarden zoveel je zelf wilt buiten, alles zelf doen of onderling regelen en een accommodatie die fijn is :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:57

Weet dat ik nooit meer op manege wilt staan..
ik wacht al 2 jaar tot er plek vrij is op echt super stal,:)
Voor paard is super Luxe, de eigenaren van de stal voeren zette buiten enz..
Voor ruiter je hebt een buitenbak en pedock meer niet ;)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:19

Ik heb amor zn manen geknipt heb het gedurft stukje korter nu alle dooie punten er uit en alles gelijk heb der wel spijt van maar groeit wel weer aan.

De stal waar ik nu sta moet ik alles zelf doen voeren meten binnen buiten vaak staan ze met n allen wel buiten dat doen dan de meiden die vroeg zijn ik ben altijd laat stal eiegenaar probeer ik vk te ontlopen waarom via pb liever niet op bokt.

Maar ik ga verhuizen naar een stl die wel kleiner is en minder paarden maar hij gat wel eeen uitloop stal krijgen mischien nog niet direct maar is een nieuwe stal bestaat net ik ben super blij dat ie gaat verhuizen en weg van me huidige stal sta der prima hoor maar je moet overal rekening mee houden

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:45

ik sta ook gewoon simpel .
op een boerderij waar in 2 koeien stallen boxen zijn geplaatst (dus 1 X 2 rijen van 3 boxen , 1 x 1 rij 3 boxen) en een buitenbak (een tuinhuisje voor materiaal) zolang het weer het toelaat staan ze 24/7 buiten en anders binnen en +/- 5 uur buiten (los op het terrein en in de bak) er staan inc. mij 4 pension paarden , maar ik ben de enige die komt :+ (ja 1X per maand ong zie je eens een ander die dan gouw poetst en weer weg is :n ) en dan 2 paarden van de staleigenaar zelf 4 koeien 1 stier wat katten en 2 honden .

tuurlijk elk huisje heeft z'n kruisje , maar ik sta er prima .(soms wel koud := en dan moet de winter nog komen :+ )

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:54

Wij staan ook lekker simpel, moet alles zelf doen, voeren doen we dan wel in beurten dus wij moeten 2 a 3x per week in de ochtend. Kan zelf bepalen wat ik ze voer en wanneer en hoe lang ik ze in de zomer buiten wil hebben. Die van mij hebben een stal met een betegelde uitloop, echr heerlijk. En mega grote stallen :) Zou ze eens op moeten meten eigenlijk.
Inderdaad hier ook erg koud in de winter, moet dan echt een paar keer per dag het ijs uit de waterbakken halen..

Wat rot dat diegene het af heeft laten weten voor de stal Madieke. Alleen staan is, zeker voor een veulen, echt slecht... Het is een schatje om te zien verder, echt een veulentje!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:59

pff stiekem wel jarloes op jullie ik vind gewoon geen goede stal, :(
ik ben al langs een paar geweest is altijd of wordt niet gevoerd of de bak is te zwaar.. :S
bestaat er wel goeie stal hier in de buurt..:)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:03

Het is ook echt lastig om een goede stalling te vinden.... wij hebben een stal aan huis en dat bevalt iedereen tot nu toe goed gelukkig :D

We zijn niet groot dus het scheelt dat we dan aan iedereens wensen kunnen voldoen.

@moonforever: ik hoor heel veel verhalen over zulke stallen, dat er heel erg op je rijstijl gelet wordt en je veel moet betalen voor allerlei faciliteiten waar je paard nog weinig aan heeft.

Wij zijn vandaag een middagje gaan rijden in Slangenburg, was superleuk maar ik denk dat ik morgen weinig waard ben :')

Lekker door de waterbak ploegen!
Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:08

Posh dat klopt Inderdaad heel erg.. ik heb zovaak huilend gezeten ik wil zelf amper rijden als bepalen mensen er zijn enz... Altijd gezeik je moet zo zus enzo doen.
Terwijl ik beste voor me paardje wilt...... :s
Aagh waar ik wil staan sta al 2 jaar op wachtlijst.. de rest bleeh voor me verdriet wil niet staan,:)

Aaah heerlijk.. ik heb vandaag nieuwe Chaps en halster gekocht bij tentekamp als maandag nog is ff rijbroek vind 2 beetje weinig haha

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:02

Ja tis rot als je je niet fijn voelt op je stal...
Wij moeten dus idd ook zelf voeren en met slecht weer is de bak ook niet bepaald lekker, maar ja, mijn paarden hebben het verder goed!

Leuke foto Posh, was het een zware rit dan?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:11

Afbeelding
Nieuw halster hihi :-)

Heb zelfs al paar x gedacht van laat ik me paard verkopen...
Ik ben bang dat nog jaren aan deze stal vast zit pff..
ik wil geen zware bak hebben vanwege zijn peesen

ik vind ook niet erg om alles zelf te doen heerlijk juist hahaha

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:17

moonforever schreef:
Posh dat klopt Inderdaad heel erg.. ik heb zovaak huilend gezeten ik wil zelf amper rijden als bepalen mensen er zijn enz... Altijd gezeik je moet zo zus enzo doen.
Terwijl ik beste voor me paardje wilt...... :s
Aagh waar ik wil staan sta al 2 jaar op wachtlijst.. de rest bleeh voor me verdriet wil niet staan,:)

Aaah heerlijk.. ik heb vandaag nieuwe Chaps en halster gekocht bij tentekamp als maandag nog is ff rijbroek vind 2 beetje weinig haha

Oh bah dat meen je niet, dan kom je ook echt niet meer voor je plezier. Naar dat er zulke mensen zijn die het altijd voor je verpesten, ik kan er heel slecht tegen. Hoop echt voor je dat je snel op de andere stal terecht kunt of iets anders tegenkomt!

martinique: Het viel op zich wel mee, we hebben in totaal 3 uurtjes gereden en onderweg wat sprongetjes gedaan maar ik kan niet meer zo lang rijden omdat ik een paar keer vervelend op op m'n heup ben gevallen. Ik ben een beetje een oude oma :o