[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:42

Ik ben nog steeds in meeleesmodus maar heb weinig te vertellen en weinig tijd om uitgebreid op iedereen te reageren Bloos dat vind ik best vervelend, maar ik volg jullie dus wel hoor!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:05

Peet, leuk zeg!
Mies, zohe, 800 km... Dat is nogal wat!!
Jasmijn, leuk, ben benieuwd! Opeens druk met de VZ paarden haha.
Flamon, idd, we hebben mooie paarden, dus niet klagen dat je eenzaam bent Knipoog

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:13

kjoetie schreef:
Ik ben nog steeds in meeleesmodus maar heb weinig te vertellen en weinig tijd om uitgebreid op iedereen te reageren Bloos dat vind ik best vervelend, maar ik volg jullie dus wel hoor!

hi ik ben ook maar een meelezer hoor. het gaat hier soms zo hard dat ik het niet kan bij houden, ben dan de weg kwijt wie wie is en welk paard er ook weer bij hoort, ergens ver terug staat er wel een foto van die van mij, maar ik lees gewoon, meer ook omdat ik niet zo veel te vertellen heb. Dromen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:57

Suzanne hoe heb je goya zo mooi vol kunnen krijgen? alleen door trainen??? hij is wel heel mooi veranderd! *profiel gekeken*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:17

Mies_Apollo schreef:
Suzanne hoe heb je goya zo mooi vol kunnen krijgen? alleen door trainen??? hij is wel heel mooi veranderd! *profiel gekeken*

Dank je Haha!
Idd, trainen, veel liefde, heb hem ook koeien kuil gegeven (vrij vet) en nu ook dagelijks weidegang. Ook erg belangrijk. Hij was dus erg onbespierd en mager en in zichzelf gekeerd toen ik hem kocht. Nu niet meer, je herkent hem niet meer terug Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:18

Peet: Leuk dat je een kadotje hebt gekregen! Haha!

Jasmijn: En ga je dat doen, die fries en merens? Zonde van je cijfer, herkansing?

Michelle: Jeetje echt ver. Mijn vriend woont in Flevoland en ik in Zuidholland. In totaal ook zo'n 3 uur reizen van deur tot deur, maar heb ik er wel voorover Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:36

zo Ilona.. Waar in Flevoland?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:33

spokie79 schreef:
Saida, friezen zijn leuk. EN die kunnen wel degelijk scheuren en schrikken en springen. Zelfs over bakranden heen. Hele veelzijdige en natuurlijk uberprachtige paarden.

Friese paarden zijn geweldig!
Voor mij is het het prachtigste raspaard dat er is!
Ik ben een echte barokke paardenliefhebber, maar de fries staat toch wel met stip op nummer 1, hoor! Haha!

Ilona -> Echt niet leuk zo'n schoolrooster!
Je hebt niets meer aan je dag zo.....

Michelle -> Welkom hier!
Leuke paardjes heb je!

Sanne -> Ook al zo'n onlogisch rooster.......

Suzanne -> Leuk tussen de koeien!
Hoe gaat het met je opleiding? Hoe lang moet je nog?

Esmée -> Mijn deken was op een klein gaatje na gelukkig niet stuk, maar het zat wel onder de poep......
Leuk 2 nieuwe paarden erbij! Ben benieuwd naar de foto's.

Marja -> Leuke speelfoto's van Rodje!
Zo te zien kunnen die twee het goed met elkaar vinden.

Fanny -> Eenzaam omdat je geen vriend hebt?
Ben je gek meissie, lekker genieten van de mensen om je heen en je paardjes, en dat vriendje dat komt vanzelf wel een keer om de hoek kijken, hoor!

Jasmijn -> Jammer van je onvoldoende.......
Die haflinger lijkt zo jong omdat die zo tenger gebouwd is volgens mij.
Er staat ook bij dat ie nog maar een paar maanden onder het zadel is dus ik denk dat ie nog wel wat voller wordt.
Wat ga je doen met dat aanbod???

Yenneke -> De mijne is zeker niet dom.
Volgens mij zijn sommige friezen juist zo slim door zich voor te doen als zijnde dom...... Haha! *grinnik*
Ow! Zo'n optreden zou ik ook wel van dichtbij willen meemaken, lijkt me super!
Kan je niet heel stiekum in Willy zijn koffer kruipen?
Vergeet dan niet om een camera mee te nemen! Knipoog

Petra -> Dat is echt een heel leuk gebaar!
Kan je nagaan wat je zulke mensen ongemerkt geeft! Ja

Bianca -> Druk! Druk! Druk! Haha!

Zo! Ik geloof dat ik weer op iedereen heb gereageerd........
Mocht ik iemand zijn vergeten; sorry!
Gistermiddag weer bij mijn meisjes geweest.
Grytsje is gelongeerd en dit ging weer goed zonder dat ze ook maar 1x uitbrak!
Ze ging zich weer lekker ontspannen, liet haar hoofd lekker zakken, maar was nog wel wat aan het zoeken naar de juiste balans en houding.
Elke keer als zij haar hoofd liet zakken beloonde ik haar met mijn stem om maar aan te geven dat ze het prima deed zo.
Zou ik haar al kunnen bijzetten?
Of kan ik beter nog even wachten tot ze goed haar balans heeft gevonden?

Daarna Jazzy nog even losgegooid in de binnenbak waar ze even lekker heeft gerend en gebokt.
Ik ging nog even met haar spelen, maar die engerd rent dan zo op je af!
Ze stopt wel op tijd en aan haar hoofd kan je zien dat ze echt aan het spelen is, maar de eerste keer schrok ik wel even!
Vanavond weer 'puppycursus', zal mij benieuwen wat we vandaag gaan doen! Clown

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:35

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:58

Michelle: Wat een leuke dieren Haha!

Esmee: Ik vond carrousel rijden altijd echt verschrikkelijk. Dat werkte nooit bij ons. En ik ben benieuwd naar foto's Haha!

Fanny: Ja zeker heb ik een vriend Haha! Alweer bijna 14 maanden Lovers

Jasmijn: Doe je die haflinger dan niet meer, of ga je 3 paarden verzorgen Wow!

Saida: Ja, die paarden zijn mooi, ik las er een artikel over in Bit. Prachtige beesten Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:04

Meisje bij mij op stal heeft er ééntje op Ibiza. Ze heet Eleandra hier op bokt. Best een leuk beest, beetje een tengere uitvoering van de PRE.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:07

Bianca: Ik heb Yippie dit weekend bewonderd. Wat een mooie merrie wordt dat zeg. Maar wel een hittepetit, zo wat kan die bokken!!!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:10

soeske schreef:
Mies_Apollo schreef:

Dank je Haha!
Idd, trainen, veel liefde, heb hem ook koeien kuil gegeven (vrij vet) en nu ook dagelijks weidegang. Ook erg belangrijk. Hij was dus erg onbespierd en mager en in zichzelf gekeerd toen ik hem kocht. Nu niet meer, je herkent hem niet meer terug Knipoog

Dit merk ik bij Rod ook sinds hij op het land staat is hij socialer en rustoger geworden ook zijn bespiering gaat erg goed, terwijl ik vanwege de verbouwing van ons huis echt minimaal train

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:42

Soeske: Mijn vriend woont in Emmeloord! Haha!

Saida: Gelukkig ging het longeren goed! Dat is weer een stap in de goede richting. Echt advies durf ik niet te geven over de bijzet. Ik doe dat meestal zelf, wanneer ik het gevoel heb dat het paard er klaar voor is, maar bij Gryts weet ik dat niet echt Nagelbijten / Gniffelen

Mies: Nog even een reactie over je vriend, ik zat op school en moest snel nog wat typen om mn berichtje af te krijgen! Vind het knap hoor zover uit elkaar, willen jullie later gaan samen wonen? En wordt dat dan in Duitsland of NL? Lijkt me best lastig, gelukkig zien me vriend en ik elkaar ieder weekend van vrijdag tm zondag Haha! En in de vakanties ook. We hebben in Januari alweer 2 jaar! Lovers

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:54

Jullie hadden nog een paar foto's te goed Haha! *Als het goed is worden er van het weekend weer foto's gemaakt Haha! * Deze zijn helaas niet met het beste licht genomen, het was best slecht weer jammer genoeg. Maar ondanks alles blijft het een lekkerding, dus hij ziet er altijd goed uit op de foto Clown

Kijk en geniet! Vork

Even Rocky gedag zeggen
Afbeelding
Hier zie je goed die betrouwbare kijkers van m Knipoog
Afbeelding
Lekker sulletje:
Afbeelding
Jielt sta nou eens stil! Koe
Afbeelding
Juist dat is braaf! Lekker bekkie he!
Afbeelding
Van beneden afgenomen
Afbeelding
Actie foto
Afbeelding
Kusje van mn vriendin:
Afbeelding
Wij samen! Lovers
Afbeelding
Heerlijke foto vind ik dit:
Afbeelding
And last, but not least Knipoog
Afbeelding

Zo hehe, was moeilijk een keuze te maken uit de 80 foto's.. Ik heb nog 2 leuke foto's voor jullie. Ik heb die dag echt in een deuk gelegen met mn vriendin! We gingen lekker zonder zadeltje, met een halstertje rijden. Ik wou gaan opstappen via het hek, maar hij stond er te ver van af. Ik natuurlijk toch proberen, en wat krijg je dan ? Clown Een Ilona in het zand haha ROFL Mn vriendin pieste zowat in haar broek van het lachen! Totdat ze zelf aan de beurt was... Huilen van het lachen Ze ging draven en dat ging best goed! Totdat de bocht kwam, en ze langzaam naar links gleed, BOEM! Daar lag ze dan, we hadden het echt niet meer allebei ROFL
Mn vriendin in het zand:
Afbeelding
En toen een wel heel verbaasde Jielt, die zich echt afvroeg hoe dat had kunnen gebeuren *hij is zó lief!*
Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:05

Wat een mooie foto's, hij ziet er goed uit!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:08

leuke foto's Ilona, lekker ding is het Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:18

Eerst naar Fee toe, lekker rijden. Daarna lees ik bij. We hebben waarschijnlijk nog een lekkere nieuwe warme winterdeken van Premiere erbij, omdat de fleece toch nog wel wat te koud is in de nacht. 240 grams, zal vast wel genoeg zijn.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:19

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:21

Ilona: Wat een leuke foto's!! Jielt heeft zulke mooie manen!!!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:46

saida: Ik denk dat je beter eerst zo zonder hulpteugels door kan gaan, het is juist goed dat ze het zichzelf doet. Eerst wat betere balans krijgen en dan pas bijzetten. wat voor teugel was je van plan te gebruiken? ik vind een pessoa altijd wel fijn omdat ze dan nog veel ruimte hebben ook hoger te lopen, en niet gedwongen worden alleen laag te kunnen.

ilona zoals het nu gaat willen we uiteindelijk wel samen wonen ja, we zijn nu 1,5 jaar samen. En dat zal dan in Nederland worden (zoals het er nu uitziet) ik vind het heerlijk om daar te zijn, klein dorpje heuvelachtig en zn vader heeft een hele grote koeienboerderij, alleen dr is niks te doen je moet overal met de auto heen, oke ergens anders in duitsland maar dan ga ik mn familie veel missen, ik heb nogal snel heiwee dus Nederland voor ons Lachen
Maarja zoals het er nu uitziet duurt dat nog wel even, hij gaat eerst naar Amerika dan komt om Juli pas terug en wil dan zoieso nog 2 jaar school in duitsland doen (te vergelijken met Vwo diploma halen) en daarna zien we wel. Ik zit komende 4 jaar nog in Rotterdam op school.
Maargoed het gaat super tussen ons, we kunnen alles samen doen, hij kan zelfs paardrijden! heerlijk samen uren door het bos rijden. Het enige lastige is dat niet altijd naar elkaar kan als je wilt..maar dat gevoel ken jij denk ik ook wel Knipoog
owja en de taal was de eerste paar maanden moeilijk Tong uitsteken

Mooie foto's trouwens! Die manen Pling

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:51

Even een beetje reclame maken: A.s. zaterdag staat een fotografieclinic van Hilda van Paard in Portret gepland. De locatie is de stal gehouden waar Frío staat. Dus degene die het wat lijkt om deel te nemen aan een fotografieclinic om onze kanjers nog beter op de foto te zetten: Er zijn nog plekken over en er kan nog worden ingeschreven.
Hier is de link naar het topic over de clinig: [EA-CO] Nog één deelnemer gezocht Fotografieclinic Alkmaar a.s. zate
Degene die benieuwd is naar het werk van Hilda moet even op de link in mijn onderschrift klikken Knipoog

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:05

jammer dat het ver weg is (voor mij dan)
Die foto's van jou zijn echt super!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:10

Saida. Ja, gaat goed, ben nu met mijn 4e week stage bezig. Veel bij koeien langs hihi. Ook wel paardjes hoor. De opleiding duurt 2 jaar, het is een opleiding van 4 jaar, in 2 jaar gepropt Knipoog
Waarom zou je willen bijzetten? Zou haar eerst lekker ontspannen willen zien lopen,ook als je er op zit en dan misschien bijzetten. Laat ze zelf ook maar wat doen Knipoog Lekker zelf de balans op zoeken zodat ze leren op beide benen te lopen. Voor t zelfde gaat ze heel erg hangen op de bijzets...
Cojolly, ja, fijn is dat he. Je ziet ze echt gelukkig zijn. Hier is het ook nog wel modderig, dus hij traint zichzelf wel aardig haha.
Ilona, als je wat noordelijker trekt een keer, laat ff weten, ik woon ong. uurtje van Emmeloord af Knipoog Mooie fotos van Jielt ook!!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:34

Zo ik was vandaag weer bij mn haffie geweest en het was toch wel echt superleuk! Het is met die eigenaresse ook echt supergezellig. Denk dat ik toch haar blijf doen, maar ik heb zo'n zwak voor Friezen Tong uitsteken
Maar dit is ook wel leuk en een uitdaging en er staan zat Friezen dus die kan ik ook misschien een keertje rijden. Denk dus dat ik die Fries en Merens nog even in mn achterhoofd houd..
Het rijden ging ook echt super vandaag! Kreeg haar echt lekker ontspannen.
Hier trouwens 2 fototjes van vandaag Lachen.

Let trouwens niet op mn champigoncap haha, moet er zelf nog 1 kopen maar geen tijd voor gehad.
Afbeelding

Afbeelding

Ilona, ja heb tig herkansingen Haha! dus dat komt helemaal goed.Was nogal benieuwd of ik tentamens kon halen zonder te leren, maar dat ga ik niet redden Clown. Supergave foto's van Jielt, vooral die ene dat je opzit Lachen. En die manen!
Saida, misschien is het beter om er nog even mee te wachten. Maar als je het gevoel hebt dat ze goed in balans is kan je het wel doen Lachen.