Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boerinnetje

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:13

Geertje, jeetje wat een ontzettend moedig en dapper besluit. Maar wel volledig in het belang voor je paard, knap van je. Liefde is ook loslaten, hoe moeilijk ook. Maar nu nog even van elkaar genieten.

Welkom, RensxBubb, leuk dat je ook gaat starten. Is niet kunnen galopperen, niet iets meer van vroeger. En dus een vooroordeel?

Vanmorgen weer enorm fijn getraind. Lobke heeft wat moeite met het over de rug lopen. Wij hebben het vermoeden dat ze bij de vorige eigenaresse vooral hoog en rond gereden is, voornamelijk met de hand. Diegene reed ook altijd met stang en trens of pelham. En nu moet ze bij mij dus naar beneden. Best lastig, maar we komen er wel.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:30

Gaat er vandaag toevallig nog iemand naar Ambt Delden?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:26

Hooi allemaal, ik wil me graag bij de club voegen als dat mag :)

Ik rij sinds een maandje Jasmijn (Jasper x Folkert) bij. De eigenaresse wil ze eigenlijk al een tijd uitbrengen, maar tot nu toe is dat er nog niet van gekomen.

We zijn nu aan het oriƫnteren of we Jasmijn een keer impuls of onderling kunnen starten. Dus als iemand tips heeft in omgeving noord Brabant, zuidelijk Gelderland of zuidelijk zuidholland hoor ik het graag!

Even wat plaatjes voor de beeld vorming:

Eerste keer er op:
Afbeelding

Na anderhalve week:
Afbeelding

Filmpje van toen ik anderhalve week reed:

We zijn dus nog niet zo lang bezig, beginnen elkaar langzaam te leren kennen. Nog veel moeite met teugeldruk en om goed te blijven zitten, ik duik makkelijk naar voren wat zorgt voor taktverlies. Maar goed, het begin is er. :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:34

Sababber dit is een topic voor mensen die al echt starten en hun ervaringen delen. Leuk dat je mee wil kletsen en wil gaan starten.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:37

Mijn nieuwe zadel is gearriveerd!
Afbeelding

Afbeelding

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:38

Welkom Sababber... leuk dat je wil gaan starten. Heb nu zelf ook 1 wedstrijd gereden dus ook nog aan het begin.
Je hebt het over zuid holland zuid, gelderland zuid, welke plaatsen denk je dan aan?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:58

Omgeving Gorinchem, Zaltbommel,den Bosch, Breda en alles wat er tussen of net daar buiten ligt :) ik hoorde wel dat er in oktober in Ammerzoden een friezen dag zou zijn. Ik weet niet of er meer zijn die hier van weten? Blijkt vorig jaar ook gehouden te zijn.

Het is de bedoeling om 1 of 2 keer impuls te starten dit jaar en vanaf januari aan een start kaart te beginnen.

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:22

Oke... dan zit je een beetje in dezelfde omgeving als ik. Ik woon in Gorinchem.
Dat ken ik niet de friezendag in ammerzoden. Kun je daar ook starten,

Zelf ben ik nu 1 x onderling gestart in heukelum. Zij organiseren een paar x per jaar een onderlinge wedstrijd. Ik weet alleen niet of daar iedereen zo kan starten.
Mij kennen ze omdat mijn zus daar staat met der paard.
Ik heb gehoord dat de glasstadruiters in leerdam ook mensen die geen lid zijn van de vereniging toelaten op de onderlinge wedstrijden.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:50

Welkom Sababber, leuke Fries
Zit niet echt in jou regio dus geen idee wat de wedstrijden betreft, je kunt ook kijken op www.wedstrijdplatform.nl kun je op je regio etc selecteren, weet alleen niet of daar ook onderlinge wedstrijden op staan.

Mooi zadel Laura! Ziet er erg comfortabel uit!
Wat voor een is het?

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:08

Ik lees nog steeds een beetje mee en zag de reactie van Sababber! Ligt Beesd naast leerdam bij jou in de buurt? Daar hebben ze geregeld onderlinge wedstrijden ook voor mensen buiten de club. Doe daar zelf ook steeds aan mee. Erg gezellig! volgende week vrijdag is er weer eentje in de avond en dan 30 augustus weer 1!
Friezenwedstrijd in Ammerzoden klopt! Op de site van het KFPS kun je hem zien. Ik heb daarover ook al een mailtje gestuurd voor inschrijving, want zie nergens iets op wedstrijdplatform...

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:11

Leuk paard sababber! Ze heeft net zo'n wiebelkontje als Verna :') (ook een Jasper)

Vaak staan er op startlijsten ook wel wedstrijdjes waar je zonder startkaart kan starten. Is vaak alleen wel goed zoeken.

Mooi zadel Laura! Ziet er erg fijn uit!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:15

Hartelijk dank dames! Bij de glasstadruiters gekeken maar daar staat nog niet veel gepland. Augustus en september vind ik nog een beetje kort dag.

Bij de start lijsten staan er wel wat oefenwedstrijdjes tussen en wat gewone wedstrijden in de buurt die ik kan benaderen of impuls starten een optie is.

Naar heukelum zou ik dan gewoon moeten bellen met de vraag of ze dat willen of niet.

Oo meer reacties!

Ja Beesd zou misschien ook nog een optie zijn.
Kijk mooi op te zien dat er meer op de hoogte zijn van Ammerzoden! Ik kon er verder ook maar weinig over vinden.

Ja moest idd erg aan dat geschommel wennen :') Jasper trekje dus?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:21

Zo.. weer even een beetje bijgelezen. Wifi was nogal drama op de camping ;)

Wat een mooi zadel Laura! Ben ook wel benieuwd wat voor een het is?
Welkom Sababber.

Ik heb inmiddels weer een paar keer op Belle gereden. Jeetje, wat is zij anders dan Femme zeg. Dat is wel weer even wennen hoor.
Gelukkig is ze wel echt bewerkelijk en leert ze aardig snel, wat mij vertrouwen in de toekomst geeft. We gaan lekker aan de slag met stelling en lengtebuiging. Ook Belle kruipt gauw in de hoge makkelijke houding en dat willen we nu net niet meer hihi.
Vanavond ga ik met de trailer op pad om bij mijn instructrice te lessen. Ben heel benieuwd of ik er zonder gebroken benen weg kom. Ze durft op eigen terrein al niet eens buiten de bak te lopen en schrikt van hele simpele dingen (terwijl tractors bijv geen probleem zijn). Maar goed.. ze zal vanzelf een keer rustiger worden.

Ondertussen maar weer een nieuwe startkaart aanvragen. Zag dat ze 31 oktober hier vlakbij hun eerste indoor hebben, dus dat lijkt me wel een mooi doel!
Heb ik nog twee maanden om de galop erin te krijgen hihi...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:40

Esther en lauke het is een sella sensi met extra lange zweetbladen close contact dus enkel blaf. Ligt als een huis en zit onwijs fijn wat aanpassingen hier en daar voor mij en dat was erg prettig dat het kon.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:06

Ooooeeeeee Sella zie ik idd vaak op Facebook langskomen. Gaaf zeg! hoop dat je er veel plezier aan hebt

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:32

Ja suus ik heb dr ook blij mee en de service is ook goed

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:37

Welkom sababber, knappe merrie hoor. In jouw regio zit ik ook niet, maar er zijn vast wel wedstrijden te vinden. Succes iig!

Laura, wat een mooi zadel, ziet er idd erg fijn uit. En paard heeft em ook al goedgekeurd, zo te zien ;)

Suus, en? Hebben jullie het overleefd :o . Mooi doel om jezelf te stellen, heb je iets om naar toe te werken.

Vandaag naar de fokdag van Ambt Delden geweest. Weer genieten van heel veel zwarte parels.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:40

Ik heb net zo onwijs fijn gereden doorzitten is geen obstakel meer en hij liet fijn los alleen moeten we nog even wennen aan de nieuwe drukverdeling en balans.

Boerinnetje die keuringen zijn nooit in de buurt dichtzbijzijnde is kootwijk.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:08

Fijn laura!

Welkom nieuwe!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:52

Jaaa!!! Zo trots! Het ging zo goed gisteren. Eerste vijf minuten waren even lastig qua kijken en snurken, maar door flink door te pakken (wat ik nog wel eens wat spannend vind), was ze goed te bewerken de rest van de les.
Zelfs galop meegepakt, wat aardig goed ging. Iig meer dan drie passen hihi..
Afbeelding

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:24

Wat fijn Suus! Echt een gaaf paard vind ik het <3
Hopen dat je veel plezier met deze gaat hebben

Laura wat fijn, komt dat alleen al door het nieuwe zadel je beter kan doorzitten?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:18

Ja ik heb meer steun voor mijn slechte been dus schud niet zo veel meer

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:55

Emma: Gave foto's van het viertal zeg! Ziet er echt netjes uit. Zou wel gaaf zijn als je toch nog door mag naar de hippiade.
Hannelover: Ook gaaf dat springen, staat mooi dat rood. Ga binnenkort eens kijken of jinthe ook kan springen, uit de ring over de hekjes springen kan ze in ieder geval wel ;)

Welkom 2 nieuwe, leuke foto's van de paarden.

Tandarts en nieuw zadel hebben geholpen. Gisteren dus de laatste wedstrijd gereden voor de Bestronics Cup. Moest wel goed rijden want met stond samen met een ander gelijk op beide 1x 1e en 1x 2e dus zou om de uitslag gisteren gaan. Mezelf wel geen druk opgelegd, we gaan voor ons plezier, lukt het dan lukt het, zo niet, jammer dan.
Had voor mijn gevoel echt heel lekker gereden, zij moest na mij en vond het er zelf netjes maar te braaf uitzien. Vraag is alleen altijd wat wil de jury zien, dus was nog spannend, maar mijn knappe meisje heeft de cup gewonnen *\o/*
Gisteren gewoon een 1e plaats met 207 punten *\o/* *\o/* *\o/* en dus winnaar van de cup. Toch mooi 70 euro, een waardebon van 20 euro van het Drunens ruiterhuis en een mooi dekje gewonnen
Tweede proef was ze wat moe, het was ook echt benauwd, maar was daar ook nog 6e met 187 dus zeer tevreden over mijn meisje. Nu oefenen en dan het winterseizoen L1 starten

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:15

Suus. Knap paardje hoor

Raiza. Van harte en heel veel succes in het L1!!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:26

gefeliciteerd raiza met de overwinning. het zal in de l1 vast ook wel goed komen.