Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:04

haha, ziet er goed uit hoor dames.
ik heb voor 5 jaar terug denk ik ook wel gesprongen met mijn merrie, we hebben ook nog oefen crossen gereden, en wat had ze een lol.
nu mag ze nog genieten van haar pensioen, tot het weide seizoen voorbij is.
dit is mijn merrie:
img[

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:19

Leuk Emma! Ik vind het altijd zo knap. Ik heb 1x een zo'n showteam gezien met Friezen, geloof een 8 paarden ongeveer. Vind het vooral knap dat ze niet tegen elkaar opbotsen. Zit wel wat voorbereiding in of niet? Hopelijk mogen jullie naar de hippiade... fingers crossed!

Gaaf Hannelover! Spring af en toe voor de afwisseling, maar heb wat dat betreft een luilak (vergeet zijn achterkantje goed mee te nemen)

Hier al een paar dagen but met rijden. Gelukkig vandaag les gehad en zijn we weer op de goede weg geholpen. Helaas weer even terug bij af. Met name op links rug als een plank, hoofd in de lucht en alleen maar naar buiten kijken.
Voor 70% mijn toedoen, gelukkig heb je dan iemand die vanaf de grond ziet waar het fout gaat.
We gaan weer hard aan de slag. Over 2 weken wedstrijd gepland staan, maar als hij nog niet zo goed als terug is in zijn goede doen meld ik me af. Wedstrijd moet leuk zijn en niet 1 bonk frustratie.

boerinnetje

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:48

Jennie, idd als de kids het naar hun zin hebben is je vakantie al geslaagd 8-) .

Hannelover, leuke foto's! Ik doe het je niet nu, ben echt geen held........

Leuk Emma, en goed gedaan dus! Spannend, wachten tot dinsdag. Hoop met je mee dat jullie door zijn.

Masi, balen als het niet loopt hè? Wel fijn dat je iemand hebt die jullie weer verder kan helpen.

Geertje, hoe bedoel je, tot het weideseizoen voorbij is?

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:22

Boerinnetje... Ja enorm balen. Zeker omdat het juist zo goed ging. Basis zat er voor een groot deel in en we zouden langzaam het wijken mee gaan nemen. Had ook enorm zin in de wedstrijd, maar heb er nu een beetje een hard hoofd in.
Gelukkig inderdaad een hele fijne instructeur. Hij gaf ook aan "geef het een week of 2, het komt goed. Basis is bevestigd dus het is een tijdelijke stap terug".

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:18

mijn merrie gaat als de paarden snachts weer op stal gaan naar de eeuwige groen weides.
een heel moeilijk besluit voor mij, want ze oogt nu weer happy, maar als ze weer op stal moet en over dag in de bak dan denk ik dat het snel over is, en daar wil ik voor aan zijn.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:27

Die van mij vind snachts op stal juist wel fijn gelukkig

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:35

het gaat met name om de blessure die ze heeft. nu gaat het wel, ze kan lopen wat ze wil, en straks als ze weer op stal komen krijgen ze minder beweging. Dus zal ze stijver worden en gevoeliger op haar been. Ze heeft en artrose en haar kniebanden zijn niet oke.

voor 3mnd terug heb ik het laatste ritje met haar gemaakt, en was ze niet zo vlot en vlijtig als voorheen. Toen heb ik de keuze ook gemaakt om te zeggen oke meid. jij bent er voor mij geweest, en nu ben ik er voor jou.

Ik kan er wel allemaal middeltjes tegen aan gooien, maar help ik haar daar mee, Heb al wat geprobeerd voor de artrose, maar werkte naar mijn idee niet, ze bewoog er niet makkelijker van. pijnstilling tja zou kunnen maar heeft in dit geval ook geen goede uitwerking in verband dat ze dan teveel zou gaan doen.

nu mag ze dus nog even genieten van haar wel verdiende pensioen. Ze is nog veel te jong maar het is niet anders.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:40

Jeetje geertje wat een rot keuze maar wel heel eerlijk naar je paardje! Hopelijk kan ze nog lekker even buiten blijven hobbelen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:18

Verschrikkelijk geertje... Hartverscheurend maar ze zal je dankbaar zijn dat je haar niet laat lijden. Winter is voor atrose e.d. altijd drama, ook als ze niet op stal staan... Sterkte de komende tijd!

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:19

Pff... Geertje, wat vervelend. Dapper om in het belang van het dier te handelen, het zijn zo'n moeilijke beslissingen. Sterkte!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:35

ja, kheb er nu vrede mee. en geloof dat paard lief er ook vrede mee heeft. ze is nog nooit zo mak en lief geweest als nu. Ze komt nu een keer naar je toe voor een knuf of iets dergelijks voor mijn keuze deed ze dat nooit.
Heb het haar ook verteld haha, ze legde toen heel lief haar hoofd in mijn armen zo van het is goed.
Dus naar mijn idee vinden we het bieden goed.
Ze is ook nog veel te jong, ze is nog maar 13 of 14.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:09

Sorry ik had niet door dat er iets medisch aan de hand was. Is dit het paard waar je m2 mee rijd?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:11

Oh lees al op je onderschrift. Wat balen zeg pff. Sterkte

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:02

ja, deze heeft m2 gelopen. Daardoor zijn we er ook eigenlijk een beetje achter gekomen. ik vond haar op de laatste wedstrijd niet lekker lopen. En toen zijn we verder gaan kijken.
Ik mag alsnog niet klagen, na de uitslag van de foto's heeft ze nog bijna 3 jaar bij me kunnen blijven met lekkere buiten ritjes. Ze hadden een termijn gesteld van een half jaar tot 5 jaar redelijk goed leven.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:04

Wat een moeilijk besluit Geertje, veel sterkte!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:13

Geertje ok en wat zijn je plannen nu? Kan je haar dichtbij zetten, thuis of? En ga je op zoek naar een ander? Misschien moet je er niet aan denken hoor. Uit nieuwsgierigheid :-)

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:42

ze staat aan huis.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:46

Ok dat lijkt mij heel fijn

RensxBubb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:31

Heyy,

ik ga over 2 weken voor het eerst starten met mijn fries :D . Ik hoor wel eens dat friezen zogenaamd minder zien maar ik ben het hier niet mee eens! Wat ik tot nu toe weet is dat mijn instructrice altijd zei dat friezen niet kunnen galoperen maar daar heeft ze nadat ze mijn paard zag iets anders van gemaakt want nu is het dat de meeste friezen niet kunnen galoperen :o

maar het komt er dus op neer dat het enige wat ik weet waarop friezen eventueel op worden afgekeurd is de galop, maar ieder ras heeft toch zo zijn minpunten!

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 06:59

Alvast succes over 2 weken! Is het de eerste wedstrijd?

Wat betreft galopperen, ben ik het niet zo mee eens Er zijn inderdaad Friezen die meer moeite met de galop hebben, maar als ik naar mijn eigen Fries kijk... Wij kregen juist complimenten over de galop.
Ik denk dat de stap juist wat lastiger is en met name de middenstap. Ze kunnen minder makkelijk verruimen en gooien makkelijker op. Maar dat is waar ik tegenaan loop in wedstrijd.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:15

Welkom RensxBubb, ga je officieel starten?
Mijn fries heeft inderdaad wel moeite met de galop, daar ben ik ook zo'n 1,5 jaar mee bezig geweest.
Op wedstrijd scoor ik meestal ook niet hoger dan een 6 voor de galop..
Daarin tegen heeft ze wel een goede draf en stap, de mijne heeft dan ook geen moeite met middenstap daar krijgen wij dan weer betere punten op

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:41

Welkom rensxbubb ga je officieel starten?

Dat galop verhaal is echt onzin mijn fries kan onwijs goed galopperen en draven stap vind hij moeilijker. Het ras is onwijs veranderd de laatste jaren en heeft zeker onwijs goede paarden erbij gekregen.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:35

welkom rensxbubb.

idd de galop is hier ook geen groot probleem, wel af en toe de balans in de galop.

volgende week ga ik weer eens rijden. ik heb toch besloten nog maar een week extra vakantie te geven, dan is hoop ik de meeste warmte weg.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:52

Hier ook geen problemen met de galop

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:15

Mijne kan wel galoperen maar best wel onbehouwen en aanspringen vind die van mij moeilijk :\