[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:00

@ Zasread, wat is jouw veulen mooi barok zeg! Wat een plaatje (jammer dat ie wit wordt,haha).

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:06

Een gratis dekking van jouw hengst sla ik niet af, haha! Weet wat je aanbiedt ;)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:08

Ik ga naar bedje toe, welterusten allemaal! als ik dit soort mededelingen ga doen wordt het inderdaad tijd, lekker boeiend

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:13

@ shanna en nadine, ik zal het artikel morgen mailen.

Ik heb barokkies altijd leuk gevonden (stamt nog uit de tijd dat ik als heeeeeeel klein (dik) meisje met mijn paardenopa naar het circus ging. Dat wilde ik ook!

Heb hiervoor o.a. een friesje gereden en een hele barokke (geloof het of niet) arbaische volbloed hengst (mijn grote, kleine vriendje).

Maar ik had voor eerste aankoop niet veel centjes en heb toen uiteindelijk mijn grote liefde Sun gevonden. Een veelzijdiger paard bestaat niet! En ach, met al dat vet nu is hij ook besyt barok :D
zou wel ooit een mooie barokke hengst willen, volgens Deb past dat wereldje mij beter, haha...

Dat is misschien wel zo...

Maar goed, na Sun (en Kyra) raakte ik bevriend met Deb (en Xantha) en zodoende mag ik nu ook een beetje 'Ik beneen Penny en hou van witte sprookjespaarden met lange manenwaar ik vlechtjes in maak'-zijn.

In werkelijkheid is ze alleen niet wit (eerder groen, bruin en zwart en zijn die manen een crime iedere keer ;)

Ik heb trouwens vanmiddag een kwakje cremello besteld uit Canada voor begin volgend jaar. Dus als alles neezit huppelt er in 2011 een goudvalkje door de wei :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:15

nadina schreef:
Een gratis dekking van jouw hengst sla ik niet af, haha! Weet wat je aanbiedt ;)

Ik moet nakomelingen hebben dus een goede sportmerrie gebruik ik graag om te zien wat eruit komt. Jij een veulen en ik reclame ;)

Eenmalige actie hoor haha :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:19

Wie is die knappe hengst dan wel ? O:)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:21

DONATELLO!!!!!

Xantha is een toverbal :P

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:22

Ow, haha, ik dacht dat Elise nog een andere volwassen hengst had :=

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:26

Nee, ik heb wel even genoeg, vind je het heel erg...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:26

Oh vind de vraag hoe de intresse voor barokke paarden is gewekt leuk :D Dus daar reageer ik even snel op!

Wij gingen dat we jong waren altijd op vakantie naar Duitsland (hebben we rond onze 7e ook onze eerste paardrijles gehad :D), en daar kocht mijn moeder regelmatig zo'n dierenblad en ook Pferdeborse (zo uit mijn hoofd) waarin eigelijk gewoon paarden te koop aan werden geboden. Daar stonden heel veel PRE's te koop in, en sindsdien ben ik er helemaal weg van en wilde ook altijd een barokkie..
En toen we Furia tegen kwamen, waren we helemaal verkocht.
Zowel mijn zus als ik wisten het ;)
Maar goed, niet alles loopt zoals verwacht, en nou heb ik mijn eigen leuke barokke kruizing.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:27

Jolynn schreef:
DONATELLO!!!!!

Xantha is een toverbal :P

Nee Xantha is een viespeuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:30

Frankiej: dat was ook niet de bedoeling maar er zit (wederom :+) een heel verhaal achter :=

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:07

Laura Ja, Sam vond me idd niet de moeite waard om voor naar voren te komen vanuit de wei. Als dank is ie zeiknat geregend. :+ Hij was me erg dankbaar dat ik hem uitgebreid lekker heb gepoetst. Daar kan ie zo intens van genieten. Hij is ook helemaal niet meer kopschuw. Hopelijk blijft dat zo als ie thuiskomt. Mijn knieholtes hebben er wel mee geleden hoor. Ik ga er niet meer met spijkerbroek aan op zitten... :P En handig zo'n fan!! Ik zou dat ook wel willen voor Sam. Dat ie af en toe lekker wordt gepoetst. Nu staat ie 9 dagen op stal zonder aandacht.

Denise van Heike Fijn dat je paardje lekker droog een ritje met je kon maken.
En nu nog studeren!!! Succes! Is het thuisstudie of met begeleiding?

Cynthia Dat was wat gehaast geschreven, dus ik begrijp de verwarring. Inmiddels was het woensdag 1 juli 4 jaar geleden. Vrijdag 1 juli 2005 om 14.14. Het werd een meid: Michelle Francisca. Op 9 januari 2007 is onze benjamin Bas geboren en met drie gezonde kinderen zijn we heel tevreden. Meer hoeven we er niet. :o
Ik houd me aanbevolen voor ons trio paarden!!! Dat is mooi, schitterend gewoon!!! Die onderste in kleur is prachtig. Dan zou ik het op een groot formaat bij Henzo ofzo laten afdrukken.

Ik ga je ook mailen hoor. Morgen zijn de kids naar school en ga ik van elk paard 2 plaatjes zoeken en mailen naar je. Doe ik er meteen onze drie hondjes ook tussen. Mag dat? Haha, dongel... Heb je de Buffel ook al gezien?

Fantastisch dat je morgen al naar huis mag. Rustig aan blijven doen hè? In het ZH hebben ze een uitvinding voor mensen die niet kunnen lopen: Rolstoelen. En foei, die arme man van je! Gaat hij je thuis nu over de drempel tillen? Goh heey!

Martine Ja, het is niet zo'n combinatie om en zwanger te zijn en een jong paard te hebben. Maar ja, ik ben heel blij met Sam en we boeken nu eindelijk echt vooruitgang.
En die strandritten spreken mij ook heel erg aan zeg! Wie gaat er dan nog wedstrijden rijden met zo iets in het verschiet?? Die hitte niet. En wat een pieperd met zijn been. Maar ja, dat zijn mannen hè? haha. Dat verandert niet, dat je dat vast weet! Daarom worden vrouwen zwanger en mannen niet. Die kunnen dat absoluut niet aan. :+
Ik vind het hier ook een beetje te worden hoor. Alles draait om concoursen en het kost ook nog eens bakken met geld. Als de Drunense Duinen hier in de achtertuin lagen, ging ik nooit op concours. Fijn dat je nu al kunt merken dat de paarden het zo goed naar hun zin hebben nu. Beter kunnen ze het je niet vertellen.

Mies Ik ben al fan van Des hoor. Maar ja, Sam is mijn paardje en die gaat voor. :D Ik wil al een pre vanaf mijn 13e, maar Frank had meer tijd nodig om te ontdekken dat ik gelijk heb. En tja, dat is al de tweede keer. Bij mij had ie ook die tijd nodig haha! *D Maar als ik even op Desje kan proberen doe ik dat natuurlijk. Ik voel dat wel goed dat Sam op een aantal punten veel verder is doorgereden al. Sam is meer voorwaarts en beter aan het been en op de gewichtshulpen. En Sam vertrouwt me meestal moeiteloos als ik op hem zit. Als ik het niet eng vind, is het niet eng volgens Sam. 8-)
Netjes om hem zo in de middenmoot te rijden! Tja, paarden hebben soms gekke gewoontes. Ik wilde aangeven dat sommige paarden het soms afleren. :o

Zo, jij ook weer zandgehapt lees ik. Wie noemt een paard ook Scooby haha. :(:) Dan vraag je hierom. Gelukkig is het goed afgelopen. Volgens mij weet jij wel hoe je moet vallen, zonder te veel kleerscheuren.

Gefeliciteerd!!! En ik vind Navarra niet veel te dik hoor. Niet te veel afhalen...

Shanna Silvolde hè? Dat is een uur en een kwartier rijden hiervandaan. Plannen gaat nu nog moeilijk. Kinderen hebben altijd andere plannen. Ik zou zo bij jou willen kijken hoor. Doe ik graag, daar leer je ook heel veel van. Ik ben meer van het vragen, waarom je iets doet. Soms leidt dat tot hylarische situaties. Frank heb ik eens gevraagd waarom ie omlaag keek en dat bleek niet de bedoeling.
In mijn profiel staat 1 foto van Sam. Na 2 augustus zal ik er een aantal hier neer zetten. Sam is een zoon van Kimberly x Sultan. Zijn moeder is een echte springmerrie.

Sam is paraplu proof. Hij heeft er een dikke 20 om zich heen gehad en hij schrok wel even toen er één uit iemands handen viel, maar toen ze er één uitklapten voor zijn snuffert, keek ie wel, maar hij bleef staan en bleef bij mij onder controle. Dat was het moment dat ik wist dat we alles aankunnen. :+

Ik heb jaren geleden een boek ingekeken met paardenrassen. Ik was al fan van de lippizaners, maar hun nadeel vond ik dat ze állemaal wit zijn. Daarom wil ik een bruine of zwarte PRE. De lusitano vind ik ook mooi hoor, daarvan zou ik er ook zo maar voor één kunnen vallen. Maar omdat ik een Andalusier (Ik dacht toen ook nog dat ze zo heetten) alleen maar in het wit zag, wist ik meteen dat ik een niet witte wil. Ik val graag op in afwijkingen. :+ Voor Suevo of een Moreno ga ik zitten voor de foto's. ZOOO MOOI!

Elise Ik zit echt te duimen dat ik die baan krijg in Gorinchem man! Dat is te doen voor jou toch? Met de baan bij de Rabo kan ik het ook redelijk goed opbrengen om eens bij jou te komen lessen. Ik vind de KNHS normen ook heel fout. Ben het roerend met je eens! Ik zou zo graag meer weten over de klassieke rijkunsten.
Sommige mensen houden overduidelijk niet van hun kinderen en kennen de bakregels niet hè? ;)
Fijn dat jij je dag zo rond kan hobbelen! Ik vind één al een heel geplan.

Ja, bokken kost mij ook al meer tijd dan gepland...

Leuk een cremello! Dat is ook bijzonder. Dat wil ik ook wel. En voor klitterige manen heb je goeie antiklit hoor: Cowboy magic. Werkt super bij Desje. Ik heb frank ook een goeie borstel kado gedaan. Was ie ook blij mee.

Robijn Proficiat! Ben je de barokjes beu? ;)

Jan Ja, het hele gezin is er gek mee en mijn jongste neefje van toen vijf vond het poetsen van Prince op school helemaal niet interessant. Hij liep maar te roepen dat ie al op des had gereden. Eigenlijk was Prince te min. :+ We zaten al te geinen dat we Des alleen nog moeten leren om met een mantel op de rug te lopen, dan kan ie in november de sint binnenhalen. Er waren al mensen van de organisatie geïnteresseerd...

Marijke Leuk dat je jezelf uitgebreider voorstelt! Je geeft me hoop haha! Sabrina's pony is ook een Dartmoor. Ik ben helemaal verliefd ook op dat ras. Prince is een superkinderpony. Zoo ontzettend lief en geduldig! Hij is ook immens populair bij haar klasgenoten op school. In mijn hyve zijn de meeste foto's van Prince. Ze staan ook bekend om hun volle manen en staart hè? Mijn schoonpa opperde al om de staart uit te dunnen. Nou ik vond die opmerking nog erger dan vloeken. :( Gelukkig is de staart van Prince heilig bij ons hele gezin. :P

Jellie Ja, Sam was zo blij dat ie naar buiten mocht weer!
Jij bent produktief geweest! Is dat nou bij jou ook? Als ik de ramen moet doen van een ander (meestal schoonma), gaat het de dag erop regenen. Daarom doet Frank dat meestal. Hij houdt niet van mijn smoes. Bij hem gaat het steevast regenen dan! Hoornaar was in de buurt hè? Hoe laat ben je begonnen met ramen lappen? En ook nog lekker gemend... Zalig!

Debbie Wouw, wat een mooi verhaal. Dat heeft nou echt zo moeten zijn hè? Bijzonder! Xanta is ook een plaatje!

Samaranch stond nog na te genieten van zijn weide avontuur van vandaag op zijn stal vanaaf. Hij zag mij en de oortjes schoten naar voren. Ha, daar is ze weer! Ik heb hem uitgebreid gepoetst. (Hij wil ook graag wit zijn, de klei lag er weer op) Hij stond echt te genieten. Hij is nu zo braaf ook met het hoofd. Hij schiet niet meer de lucht in als ik zijn koppie wil poetsen. Eindelijk krijg ik het vertrouwen dat ik hem echt niet ga pijn doen. Hij is altijd al knuffelig geweest, maar nu is het extreem.

Opstijgen heb ik voor de zekerheid nog binnen gedaan en toen in stap naar buiten naar de buitenbak. Sam wilde in de startpositie naar de uitgang, maar bleef weer netjes staan, toen ik zei dat ie moest wachten. En na goed loswerken en wakker maken zalig gereden weer! Zelfs de galop en zijwaarts ging prima. Sam vindt het leuk om steeds af te wisselen dan. Eerst naar links, dan naar rechts. Hij kan gebroken lijntjes in het wijken. Ik heb ook wat contra geoefend met gebroken lijntjes. Na de foto's van mij en Des ben ik nog beter op mijn houding gaan letten. Bij Sam voel ik dan verschil. Recht zitten is beter dan onderuitgezakt. Het zadel van Frank nodigt mij daar wel een beetje voor uit.
De draad was kapot om de bak heen en die tikte dus. Sam zijn oortjes hadden dat gehoord, maar hij besloot, dat het vrouwtje het niet eng vond en dat er dus niks mis mee was. Wat een superbraaf beest is het toch.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 06:58

Goedemorgen allemaal!

Jemig ik had heel wat bij te lezen gisteravond ... maar mijn vingertjes waren zo moe dat ik niet meer heb gereageerd.. uit mijn hoofd nog even

Sanne Wat een plaatje zeg :~ Zo zie je maar... Vaidosa heeft echt nog even de puntjes op de i gezet. Echt een knapperd.
En zo te zien is Doosje een hele goede mamma!

Marialva Gelukkig goed nieuws van jou kant! En ik denk ook maar goed dat je je niks van dit ongeluk kunt herinneren.
Prachtige paarden heb je staan zeg :~
Marialva had ik al eens eerder gespot, heel apart paard.

Ilona Wat een heerlijk koppie heeft Chico toch ook... echt een boevenkop.
Ik blijf me ook rot lachen om die foto in je profiel waarmee hij die man even glijles geeft _O-

En 2 BRB met nieuwe paardjes, gefeliciteerd!!!
Heel veel plezier met jullie nieuwe kanjers.

Debby Volgens mij is Xantha ook een erg mooi paard om mee om te gaan :j Ze heeft een hele mooie uitdrukking op haar koppie.

Zo... en nu aankleden en aan het werk... moet ook gebeuren :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 07:00

Goedemorgen!

Suelza, lekker diner gehad gister :))

Ik heb barokke paarden van kleins af aan erg mooi gevonden.
Ze stralen iets bijzonders uit.

Idefix, bij mij ging het gelijk regenen toen ik klaar was met de ramen :))
Bij ons doet jan t ook meestal haha. Hgoornaar is inderdaad in de buurt.
Ik denk dat ik rond een uur of 3 ben gaan lappen.
Sam lekker knuffelig. Ik zou ook weer flnk aan mijn houding moeten werken als we er een rijpaardje bij krijgen.. Zolang niet echt goed meer kunnen rijden, op t friese uitstapje na dan :D

Fijne dag!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 07:02

ow ja en nog de vraag over barokkies :D

Ben eigenlijk altijd al gefascineerd geweest door die mooie spaanse kanjers... wat het precies is weet ik niet maar ik heb heel wat filmpjes en foto's afgestruind op het internet.
Tot de dag dat een vriendin me meenam voor en les op een PRE bij Jacqueline.. toen was ik helemaal verkocht.

Grappig is wel dat ik altijd droomde van een stoere en macho spierwitte hengst en ik nu als een blok gevallen ben voor een bruine ruin :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 07:38

Moggel!!!! Ben er weer... Gewapend met cola en pannekoeken :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 07:42

@ Kel, Xantha is een heel bijdehand paard om mee om te gaan... Zit echt een kop op! Een echte vrouw, maar dan met Portugees temperament...

Dus zeker als haar 'maandelijkse momentjes' eraan komen, is dat nog eens extra goed te merken, he Deb :D

Ach, nog even en ze is volwassen...

Toch?!?!

:')

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 07:54

Anouk – verstandig dat je hem hebt laten staan, ik deed het niet en zat precies in de bui :+

Cynthia – Mooi dat fotoshoppen helaas ben ik niet zo handig

Mies – gelukkig kan je er om lachen en heb je je eigen niet zeer gedaan, maar wat je zeg heb je dat ook weer op je lijstje erbij staan
En supper Shakria drachtig is en weer iemand erbij om te rijden leuk hoor zoveel afwisseling

Shanna – ik vindt het knap wat je neerzet ik doe het je (voorlopig) niet na en ik ben dadelijk al blij als ik een wp in de b heb ;)

Jolijn – leuk een nieuwe aanwinst zal zo even kijken

Frank – zal ook even in jou topic reageren

Nadina – ook een heel mooi beesje mooie kleur bruin ook

Sanne – ook bij jou zal ik nog even in het topic reageren

Jellie – lekker druk bezig geweest dus lekker hoor

Debby – prachtige foto’s

tot 361 gekomen

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:28

Suelza schreef:
@ Kel, Xantha is een heel bijdehand paard om mee om te gaan... Zit echt een kop op! Een echte vrouw, maar dan met Portugees temperament...

Dus zeker als haar 'maandelijkse momentjes' eraan komen, is dat nog eens extra goed te merken, he Deb :D

Ach, nog even en ze is volwassen...

Toch?!?!

Hahaha, Kelly Xantha is inderdaad een heel mooi paard in de omgang, maar wel eentje met een gebruiksaanwijzing. :o
Helaas heb ik die er niet bij gekregen.
Ach dat houd het allemaal leuk en afwisselend zal ik maar zeggen. _O-
Het is gewoon een lekker ding en op een dag wordt ze wel volwassen! :P

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:49

Zie het verschil
Ik heb Harry nu vanaf 16-06 in huis en hij groeit als kool.
Hij is zoooo leuk een echte poezenpuber.
Kijk en vergelijk.

Kitten
Afbeelding

Harry op 16-06
Afbeelding

En Harry gisteren, hij is nu 14 weken oud.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Xantha op 20-07-09 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:51

@ Debby Haha ik dacht altijd dat de gebruiksaanwijzing bij paarden dikker dan de bijbel is en in een taal die niemand snapt...

@ Elise zozo van de koffie overgestapt op de cola. Het moet niet gekker worden :P haha
En een valkkleurige wauw ben nu al nieuwsgierig!! Vind dat zooooo gaaf!

@ Kelly werkse!

@ Anouk hihi die Sam.. Sja je woont te ver weg om haar even langs te sturen haha... Dat er altijd wel iemand is die zin heeft om te poetsen is echt het enige voordeel van de manege haha...
Fijn dat het rijden zo lekker ging!

@ Frank geweldige foto's ik ga nu in je topic reageren!

@ Marialva dan zou ik maar niet in de profielen van sommige hier gaan kijken want dan slaat hij helemaal over :P

@ Nadina leuke foto!

@ Sanne wat is emilio toch een beauty!!! Ga zo het topic bekijken!

Verder heb ik in alle fototopics bijgereageerd!

Zal straks verder bijreageren maar ik word zo opgepikt om naar de manege te gaan. Ben te lui om te fietsen hihi...

En de barokke vraag. Volgens mij heb ik er al wel eens wat over gezegd maar bij deze nogmaals.
De vorige manege-eigenaresse had altijd een voorkeur voor Lipizzaners. Ze reed daarmee in het circus en is daarmee doorgegaan met shows toen ze de manege had. Die paarden vond ik altijd al helemaal geweldig.
Toen ik een jaar of 13 was kwamen er op de manege 4 anda hengsten waarvan ik er 3 verzorgd heb voor de eigenaren. Deze waren allemaal echt heel gaaf en konden ook echt veel.
Daarna kwamen er nog 2 anda's die helemaal dol waren en die ik toen weer tot redelijk normaal heb gereden.
Dat alles samen heeft mijn liefde voor de barokjes flink aangewakkerd hihi...

Hincapie heeft weer een nieuw spelletje. Het is eng om voorop te lopen.... Als hij niemand in de verte voor zich ziet in de bak springt hij een paar sprongen in de rondte in de hoop dat hij weer bij de rest is. Heel frustrerend als je in een beginners-priveles meerijdt....
Na een keer boos worden kon hij weer luisteren..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:57

Wel of niet voorop willen lopen heeft met dominatie te maken :j hoe dominanter het paard, des te minder graag hij voorop gaat...

Idd over op de cola, maar inmiddels ook al weer koffie achter de kiezen hoor :D

Ik ben niet alleen maar bruin van buiten (en dan ben ik nog wel halfbloed) maar door al die koffie ben ik ook helemaal bruin van binnen _O- Niets Bounty, een dikke vette Mars! Whahaha!

Sorry, jullie vinden dit vast niet grappig... Tja... al die caffeine he...

En ja valk, en dan GÓUDvalk he... Niet zomaar een valk... Ja ben heel benieuwd!!! Moet wel helemaal uit Canada komen, maar wat van ver komt moet goed zijn ;)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:01

Whahahahahah, vind het wel grappig!!!!
Alleen moet je dat vette weg laten. _O-

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:01

Ohhh Debby, schattige kleine Harry wordt al een echte hele knappe Harry! Wat een beauty.