Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:06

Niet onder barok, wel onder klassiek.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:28

dus die zou ik evt, mogen plaaten na een taxatie van 5 personen?

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:31

ja waarom niet lijkt me wel toch ?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:59

Moderatoropmerking:
Halfingers hebben een eigen taxatie topic. Daarom is die taxatie uit dit topic verwijderd.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:21

Taxaties:

Kayleigh: 8500 (mooooi paard)
Omaris: 2500 (geen papier? anders meer)
Duhelo: 2000
Vido: 2000 (beetje lastig te zien op de fotos)
Keona: 1500 (nog erg jong, ben benieuwd naar de gangen, maar de kleur is er wel)

Rosa heeft hier al eens eerder gestaan. Maar ben benieuwd wat jullie nu over haar denken.
Rosa is Golfa II x Imado en de moeder van 8 veulens waaronder Don Diego op de vorige blz. Is Apto goedgekeurd.

Ze is inmiddels 12 jaar oud en 1.55 hoog. Loopt nog geen wedstrijden onder het zadel, maar is inmiddels trainingsniveau L+. Springen B.
Een totale koelekikker op de grond en verblikt en verbloost aan de hand nergens van. Onder het zadel temperamentvol en super ruitergericht maar te beheersen. Heeft wel zadeldwang en is gevoelig op d'r rug.. Conditie 10+ :) Echt een paard waar je een uur lang op gaat zitten zonder dat zij of jij moe bent.

Afbeelding

En in vrije beweging: http://www.megavideo.com/?d=9ZAXICAP
Heeft onder het zadel een hele sterke achterhand... :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:32

Ik zal hier ook eens een poging wagen.. :D

Rosa: 2500
Leona: pff moeilijk, heb geen idee wat Lusitano veulens waard zijn! 2000 euro?
Ilovevido: 3000 ivm geen papier

Hier mijn friesje!
4 jaar
Gjalt 426 x Sape
1.62
L1 bij vorige eigenaar
Super behang, enorm dikke staart en een voorpluk tot zijn neus
Klinisch en röntgenologisch 100% in orde
Braaf karakter maar wel wakker

Afbeelding

Betere foto's heb ik even niet, ik heb m nog maar een week :))

Britta1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:42

Aranel ik denk dat jouw Fries ongeveer 3500 à 4000 waard is. Of zeg ik nou iets geks? Omdat hij pas 4 is en, nog niet echt iets bereikt heeft. En hoe heet dat paard als ik vragen mag? Volgendmoj ken ik m.

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:50

Aranel ik denk rond de 5200 euro :)
Willem?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:53

ranel ik zelf heb geen verstand van friesen maar ik denk 3000,-

de taxaties van de lusitano zijn erg laag want deze liggen toch wel iets hoger

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:57

Veulen 84, wat lijkt ze onwijs op haar moeder Golfa!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:05

LotteEnRypke schreef:
Aranel ik denk rond de 5200 euro :)
Willem?

Ja Willem heet 'ie :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:05

keona schreef:

En ik vind jouw taxatie juist weer laag :P

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:39

Aranel schreef:
keona schreef:

En ik vind jouw taxatie juist weer laag :P

Niet gemeen bedoelt, maar in deze tijd denk ik toch echt dat je er niet veel meer voor krijgt, misschien 3500 euro. De prijzen van de friezen zijn enorm gekeldert de laatste jaren!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:15

Aranel, voor dat bedrag gaat ze echt niet weg.

Cyrina: Geen idee hoe d'r moeder d'r uit ziet. Heb hoop dat d'r kind (van rosa) die ik heb net zulke bewegingen gaat hebben.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:10

Femke16 schreef:
Niet gemeen bedoelt, maar in deze tijd denk ik toch echt dat je er niet veel meer voor krijgt, misschien 3500 euro. De prijzen van de friezen zijn enorm gekeldert de laatste jaren!

Ligt er maar net aan, de echte goede die ook oa hun sterpredikaat al binnen hebben en net dat beetje extra hebben daar staan nogsteeds 3 nullen achter de vraagprijs hoor! En zijn nog snel verkocht ook!

Ben laatst helaas gedwongen op zoektocht geweest naar een goede grote nieuwe sportfries omdat mijn merrie helaas is overleden en mijn budget ging tot zo'n ruime 10 a 15.000 euro maar ik heb er een boel gezien die daar buiten vielen én ook in no time waren verkocht!
En dan keek ik niet eens bij de 6/8 jarige op M/Z niveau, ook de 3/4 jarigen van licht zadelmak tot L niveau ;)
Gelukkig heb ik een hele gave gevonden, waar ook volop belangstelling voor was door anderen zelfs tot aan het buitenland aan toe, dus nee de handel in de wat hogere prijsklasse is niet bepaald ingestort ;)

Maar idd het wat "simpelere" paard, zonder predikaten, geen vol papier, geen extra beweging/aanleg daarvan zijn de prijzen wel gedaald ja.
Al is een leuk en gezond paard waarmee je een echte klik hebt nogsteeds zijn gewicht in goud waard natuurlijk :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:43

hier zul je vast gelijk in hebben,maar zo als ik het al zei zelf ben ik geen friezen mens,en ik kijk dus puur wat ik zo hier en der op internet zie en dan vind ik 3000,- een mooie prijs.kijk als je in dat wereldje zit zul je ook wel andere prijzen tegen komen.maar ik zelf zou nooit een fries kopen.ik vind het wel grappig want in andere topic heb je taxatie welsh of taxatie new forest.echt specefiec rassen.deze mensen zijn thuis in die groep.maar hier komen verschillende rassen voor bij.net zo als mijn veulen (lusitano) voor een veel te lage prijs getaxeerd is,als je meer in dit wereldje zit weet je wat ze kosten.want nu krijg je dus taxaties die vaak nergens opslaan,omdat barokke eenverzamelnaam is,van verschillende rassen.quote="Renske_"]
Femke16 schreef:

Ligt er maar net aan, de echte goede die ook oa hun sterpredikaat al binnen hebben en net dat beetje extra hebben daar staan nogsteeds 3 nullen achter de vraagprijs hoor! En zijn nog snel verkocht ook!

Ben laatst helaas gedwongen op zoektocht geweest naar een goede grote nieuwe sportfries omdat mijn merrie helaas is overleden en mijn budget ging tot zo'n ruime 10 a 15.000 euro maar ik heb er een boel gezien die daar buiten vielen én ook in no time waren verkocht!
En dan keek ik niet eens bij de 6/8 jarige op M/Z niveau, ook de 3/4 jarigen van licht zadelmak tot L niveau ;)
Gelukkig heb ik een hele gave gevonden, waar ook volop belangstelling voor was door anderen zelfs tot aan het buitenland aan toe, dus nee de handel in de wat hogere prijsklasse is niet bepaald ingestort ;)

Maar idd het wat "simpelere" paard, zonder predikaten, geen vol papier, geen extra beweging/aanleg daarvan zijn de prijzen wel gedaald ja.
Al is een leuk en gezond paard waarmee je een echte klik hebt nogsteeds zijn gewicht in goud waard natuurlijk :D[/quote]

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:46

Veulen84 schreef:
Cyrina: Geen idee hoe d'r moeder d'r uit ziet. Heb hoop dat d'r kind (van rosa) die ik heb net zulke bewegingen gaat hebben.

Hier een foto van Golfa, niet zo'n hele goede, want ik was meer gefocusd op haar veulen aangezien die van mijn hengst is. Ze stond weer bij ons om gedekt te worden.

Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:47

Renske_ schreef:
Femke16 schreef:

Al is een leuk en gezond paard waarmee je een echte klik hebt nogsteeds zijn gewicht in goud waard natuurlijk :D

Gelukkig, iemand die het met me eens is.. :D Voor kwaliteit betaal je gewoon nog steeds, dat verandert niet :n

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:56

Cyrina schreef:
Hier een foto van Golfa, niet zo'n hele goede, want ik was meer gefocusd op haar veulen aangezien die van mijn hengst is. Ze stond weer bij ons om gedekt te worden.

[img]http://img827.imageshack.us/img827/1482/aranka.jpg[img]

Ze heeft er inderdaad wel wat van weg. Heb alleen het idee dat Rosa donkerder is. Mare golfa is ook de jongste niet meer toch?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:12

ik wil graag weten wat mijn friezen waard zijn, aangezien er ook 2 van te koop staan. Ik weet niet of ik ook maar iets in de richting zit maar probeer het wel:

Renske: wat een knap paard Hilde! Ik zou zeggen 7000 euro
mirol3: don diego, goedgekeurde hengst, 4000? euro?
Duhelo: 2500
0maris0: 3000
vido: moeilijk adh die laatste foto ziet hij er niet spectaculair uit, 3000?

Ik zet mijn fries hengstveulen dan graag hier om te kijken wat men er voor zou geven. Het is voor mij een friesje, maar voor stamboek niet. Hij staat te koop, maar wat kan ik er voor vragen?
geboren 1-07-2011
Mama is een mooie compacte, maar kleine (1.55) fries. zonder papieren maar ouders allemaal friezen.
papa hetzelfde, ook een fries van 1.60 dacht ik, maar niet opgenomen in stamboek.
Zo jasper het veulen dus ook niet. Maar super lief dier, en lijkt een mooie friese hengst te worden later!!
met 1 maand:
Afbeelding
met 3 maandjes:
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:40

FahyaFemke ik zou er tussen de 750,- en de 1000,-max voor vragen want hij heeft geen stamboom papier en op internet vind je al veulens met papier voor 1000,- - 1500,-

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:01

Veulen84 schreef:
Cyrina schreef:

[img]http://img827.imageshack.us/img827/1482/aranka.jpg[img]

Ze heeft er inderdaad wel wat van weg. Heb alleen het idee dat Rosa donkerder is. Mare golfa is ook de jongste niet meer toch?

Nee Golfa is "al" 15 of 16 en de foto is oo koverbelicht. Maar met name op stand en het hoofd lijken ze heel veel op elkaar, ik heb daar alleen geen foto van..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:26

keona schreef:
FahyaFemke ik zou er tussen de 750,- en de 1000,-max voor vragen want hij heeft geen stamboom papier en op internet vind je al veulens met papier voor 1000,- - 1500,-

:j En dat vind ik nog aan de hoge kant, ik zou max 750 zeggen :)

Zouden jullie die van mij ook willen taxeren, ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden :)) (hij staat een aantal posts hierboven)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:44

aranel 4000 euro ? ik heb er geen verstand van, weet dus niet wat de normale prijzen zijn in de friezenwereld.
ik vind 750 wel erg weinig voor jasper. het is gewoon een prachtveulentje, normale paarden betaal je toch ook wel tegen de 1000 euro voor, en dit veulen lijkt op een fries- wat wil je nog meer ;)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:10

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 21-10-11 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Overigen in link geplaatst.