SinneJ schreef:Ik lees op facebook dat je toch door wil sparen speciaal voor het sperma (ik zit toevallig in dezelfde groep over Iberische rassen). Waar is jouw moeder in heel dit verhaal eigenlijk?
Je leest daar ook meermaals het advies niet te fokken met je hengst: dan weet je dus ook dat het niet enkel op bokt gezegd wordt, maar in heel de paardenwereld... je geeft ook aan hem eventueel zelfs te willen keuren zodat je toch kan fokken, maar ik wil je even meegeven dat een keuring heel wat training vereist. Een hengst moet echt wel gehoorzaam zijn om mee te nemen naar zo'n keuring. Dat is niet even trailer op en een papiertje gaan halen.
Ik zou dus niet het castreren nog uitstellen om dat te doen, want tegen dan kan je er waarschijnlijk niets meer mee aanvangen. Daarnaast mag hij volgens mij niet eens APTO gekeurd worden omdat hij een kruising is.
Meid, ik weet dat ik in herhaling val, maar serieus; laat je penny dromen varen en kom even kijken in de echte wereld, waar mensen fokken met goedgekeurde en professioneel gehouden hengsten en waar recreatieve ruiters rijden op ruinen en merries en deze in groep op de weide houden.
Want met het huidige gedraai is hij eind volgend jaar nog steeds niet gecastreerd en gebeuren er in 2021 ongelukken. En je paard is er nog eens miserabel van ook...
laat ze lekker doen joh. Gaan vanzelf wel een keer op hun gezicht.