CPL topic

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:36

het lijkt er iets rustiger uit te zien.Staat hij zo steil op zijn hoeven?

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:30

Hielen eraf kan zeker helpen met de doorbloeding van alles..

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:36

missanita84 schreef:
Hielen eraf kan zeker helpen met de doorbloeding van alles..



dat denk ik ook...ik heb er alleen niet zo heel veel verstand van.Wat ik wel weet en merk is dat sinds ik de steunsels kort hou bij mijn fries de CPL stabiel is,dus ik vermoed dat dat inderdaad een positief iets is.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:46

Hij staat nog niet zo lang zonder ijzers. Is nog steeds wennen, zeker ook voor mij. Smid moet wel duidelijk komen, merk ik.
Ga het met m overleggen wat jullie zeggen over de hielen etc. Bedankt

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 00:41

Zwachtelen deed ik ook wel, op aanraden van VA die ook (gratis!!) middeltjes kwam brengen om te testen. Niets werkte overal maar kan wel zeggen dat ik werkelijk alles heb geprobeerd om t te behandelen, mijn VA werd er ook echt wel fanatiek mee. Ging hij weer onderzoeken lezen en kwam het weer proberen. Het maakte de benen regelmatig wel dunner. Net als steunkousen bij ouderen. Maar op de lange termijn deed het niets. Ik moest dan zwachtels laten weken in sterilon en dan omdoen, s ochtends vroeg erop, dag erna eraf. Kwam dan heel veel viezigheid eruit en bleef dan een paar dagen goed. Kostte wel een vermogen aan verbandmiddelen.

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 07:32

Je hebt toch ook compressie kousen voor paarden? Zijn die er niet in Belgen maat?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:08

Bestaan die Christa? Oh wacht, had ik die niet eens bij de stand samen met de Blauwe Hengst op HE gezien.... Ik ga eens zoeken.

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:46

De vrouw die bij ons lymfedrainage doet, zei dat je die kousen beter niet kunt gebruiken.
Ze zorgen er inderdaad voor dat het vocht beter verdeeld wordt over het been, maar de lymfevaten zelf worden niet in werking gezet.
Het geeft dus een vals idee van vooruitgang, want het been wordt dunner, maar de lymfevaten doen nog steeds niks.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:03

de kousen werken inderdaad tegen dikke benen maar doen niks aan de oorzaak. Imo dus te gebruiken bij dieren om het dik been weg te krijgen zodat je daarna beter kan behandelen, maar het is geen oplossing.

Over het wassen, bij wonden en vocht is het beter van niet te wqssen. Veelvuldig wassen, zeker met een ontsmettingszeep, maakt heel de bacterie flora om zeep, waardoor de wonden niet kunnen herstellen.
Verse wonden dien je eenmaal goed uit te wassen met een ontsmetting en daarna niet meer wassen. Klei erop als ze viezig zijn, calendula of aloe vera of honing (zalf) erop als de wonden niet viezig zijn en ze kunnen genezen.

Bij diepe wonden (zoals in steekwonden, snijwonden) spoel je wel dagelijks de viezigheid eruit, daarna zo laten of zalven.
maar oppervlakkige wonden en plooien zoals bij cpl niet teveel wassen. Eventueel eens per week in zout water maar zelfs dat doe ik niet.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:40

Duhelo, je zegt steeds dat ik niet (vaak) moet wassen, maar wat doe jij dan als z'n pootjes iedere dag enzo uitzien? (Mezelf ff gequote) Hoe kan ik hier iets op smeren oid?
Ik doe alleen maar m'n best voor m'n peerd. En doe wat m'n gevoel 'zegt'. Of ik t beste doe, geen idee. Heb al best wat ervaring met CPL, maar dit nog niet eerder gehad.
Jaan81 schreef:
De close-up nu net gemaakt. Zoals je ziet zijn ze pootjes iedere dag echt vies en vol, daarom was ik ze. Nu iets erop smeren heeft 0 nut en die viezigheid kan nooit goed zijn.[ [url=m/SkhHeg.jpg]Afbeelding[/url] ]
(...)

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:59

Ik had ook steeds die vochtige natte plooien. En van alles geprobeerd. Noem het en ik had het geprobeerd. Vriendin raadde mokzalf van Jan Nas aan en ik was eigenlijk tegen ( liever geen mokzalven) maar het lijkt wel opgelost. Al ruim een maand geen last na een kort weekje smeren met dat spul.
Daarna ben ik wel nog finecto horse gaan geven.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:30

Jaan81 schreef:
Duhelo, je zegt steeds dat ik niet (vaak) moet wassen, maar wat doe jij dan als z'n pootjes iedere dag enzo uitzien? (Mezelf ff gequote) Hoe kan ik hier iets op smeren oid?
Ik doe alleen maar m'n best voor m'n peerd. En doe wat m'n gevoel 'zegt'. Of ik t beste doe, geen idee. Heb al best wat ervaring met CPL, maar dit nog niet eerder gehad.
Jaan81 schreef:
De close-up nu net gemaakt. Zoals je ziet zijn ze pootjes iedere dag echt vies en vol, daarom was ik ze. Nu iets erop smeren heeft 0 nut en die viezigheid kan nooit goed zijn.[ [url=m/SkhHeg.jpg]Afbeelding[/url] ]
(...)

Tuurlijk, er zegt ook niemand dat je niet je best doet hoor! ;)
Die viezighid wordt naar mijn ervaring mooi proper getrokken door die klei. Ik ga er, als ze het toelaten tenminste, me een harde borstel over om harde viezigheid te verwijderen ( of gewoon met men handen.)
En desnoods met een propere keukenrol om bv natte etter weg te vegen. Daarna gewoon mijn kleimengsel erop en die doet de rest van het werk.
Het kan zijn dat de boel net door het wassen meer geirriteerd wordt en daardoor net gaat pussen.
Zowiezo, als je klei gebruikt zie je binnen de twee a drie dagen iets van verschil, het moet tegen dan rustiger worden.

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:35

Ik ga mee in Duhelo's uitleg. Klei zet een laagje eroverheen
en droogt. Ik denk ook dat het daardoor minder etterig zal worden. Met veel wassen en zout water haal je het vettige beschermlaagje van de huid weg. Maar het kan heel goed zijn dat dit een probleem van binnenuit is... en dan kan je poetsen en Cydectin gebruiken wat je wil...

Is geen commentaar hoor ;) zie het als tip!

En denk eens na sinds wanneer dit zo erg geworden is.. wat is er verandert aan voeding of supplementen? Hoe is z'n mest? Een goede huidweerstand begint bij een optimale darmflora.

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:18

we denken allemaal dat je goed bezig bent Jaan. ik ga ook mee met de anderen. niet zo veel wassen. zit er veel zand en mest spoel het liever gewoon met water af. droog het erna goed. door shampoo te gebruiken verwijder je inderdaad de natuurlijke vetten en afweer van de huid. prober de huid vet te huiden. ik heb zelf geen ervaring met klei maar het klinkt als een gode behandeling. zout water is goed tegen mijten maar lijkt me niet de beste behandeling tegen open wonden.

heel veel sterkte, ik ben blij dat ik wat kleine korstjes heb en meer niet.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:42

zout water is voor open wonden ook niet slecht hoor, het reinigt en ontsmet zonder veel te irriteren, maar ook dit zou ik eerder in het begin gebruiken als het bv verse vieze wonden zijn. In plaats van uit te scrubben met iso-betadine een uurtje in warm zout water zetten en dan is de boel ook netjes proper.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:56

Vanochtend ineens toch alweer 1 klein plekje met paar maden :( :( Gatverdamme.
Heb nu de panty's geprobeerd. Erg benieuwd wat dat doet.Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:46

Ik zou toch echt een keer een afbrabsel of zelfs biopt laten nemen van de benen om goed uit te zoeken wat zich daar nu precies afspeelt. Je kan wel allerlei middeltjes proberen maar om echt resultaat te zien moet je dat toch langere tijd volhouden en ben je zo een jaar verder.

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:56

Wat een slim idee om dat zo met panty's te doen!

@Gloa, wat hoop je te vinden bij een afkrabsel of biopt?

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:20

Zou toch proberen zijn hielen eraf te halen. Vergelijk het met pumps onder je eigen voeten. Wbt doorbloeding ga je zeker weten verschil merken .niet dat er.geen probleem meer is natuurlijk..na het verwijderen van de hielen. Dat.heeft tijd nodig te herstellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:58

De benen zijn zo beschadigd dat je de oorzaak niet meer ziet. Met een afkrabsel of biopt kan je bepalen of je temaken hebt met paratieten, een bacterie, een schimmel of niets. Dan kan je gerichter behandelen of in het laatste geval zorgen dat het lichaam weer op de rit komt.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:00

missanita84 schreef:
Zou toch proberen zijn hielen eraf te halen. Vergelijk het met pumps onder je eigen voeten. Wbt doorbloeding ga je zeker weten verschil merken .niet dat er.geen probleem meer is natuurlijk..na het verwijderen van de hielen. Dat.heeft tijd nodig te herstellen



mee eens...ik denk dat dat een stuk scheelt.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:52

Smid komt dinsdag. Vorig jaar stond ie nog op ijzers en veel minder steil, maar toen was het ook al.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:24

Steil is zowiezo niet goed, maar dat blijft natuurlijk altijd je eigen keuze. Het doet zowiezo de doorbloeding goed... met of zonder cpl.nu moet ik er wel bij vermelden dat lang niet iedere smid snapt Als je begint over, hielen er helemaal af ,steunsels etc eruit en de straal niet aankomen(mits ie niet helemaal rondfladderd overal )
Maar nogmaals geheel je eigen keuze en enkel een tip

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:48

hielen hoeven er niet helemaal af hoor,en een beetje steunsel moet ook..maar dat ligt eraan hoe de hoef er aan de binnenkant uitziet

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:12

Helemaal de binnenkant of de onderkant?
Durf niet te zeggen hoe het er uit ziet. Hij heeft aan alle 4 zijn voeten straalkanker (gehad), dus wie weet wat dat gedaan heeft