[HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 01:41

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:46

Hij reageert gelukkig erg goed op mijn stem/fluiten. Dus 1 klikje met mijn tong en hij gaat lopen, dit moet snel te koppelen zijn inderdaad aan lichte kuitdruk :D En een fluitje en hij staat stil. Knappe pony :+:

Heb je een advertentie van Jynthe? Kan ik hem misschien ook voor je delen/in de gaten houden :)
Ohh snap echt heel goed dat elke kleine afwijking in d'r gedrag nu 'verdacht' is.. Hopelijk blijft het inderdaad hierbij..

Zo leuk hè dat proces Lusitana :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:48

sjanien schreef:
Reageert Ghandi niet op je stem hulp als je halt wil houden?

Dat weet ik dus niet, omdat ik nooit bewust heb hoeven halthouden. Ik rijdt gewoon naar een eindpunt, draai en weer terug. En dan parkeert hij keurig in op de poestplaats en wacht geduldig tot ik afstijg. :D
Ik heb geen bak en geen hulp, dus ik doe wat het veiligst is.
Maar ik ben vast van plan om van de route te gaan wijken en halthouden ook te gaan oefenen. Nu is hij wel type liever lui dan moe, dus ik verwacht dat hij niet zoveel nodig heeft om tot stoppen gebracht te worden. :+
Maar op het moment dat hij enthosuiast wordt, moet hij toch ook wel weten dat "halt" ook echt "halt" is.
dus het moet er wel even goed op gezet.

@sjanien Ik kan me voorstellen dat je eigeblijk continue op je hoede bent nu. Ik hoop dat het nu goed blijft gaan.

@ xXutopiaXx ik vind het altijd wel leuk om mee te maken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben dat Gandhi een sukkeltje is en geen levendig ding, want ik merk wel dat ik ouder wordt... :P
In combinatie met zwaarder zijn dan vroeger en alles zonder bak en hulp moeten doen is dat best een handicap.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:37

vandaag de 2e kijker voor Jynthe gehad en dat ging heel goed. Ondanks dat ze vreemd voor jynthe was stond ze meteen open voor haar en zocht haar vaak op. Ze wil rustig aan kijken of het klikt dus komt ze nog paar keer langs. Ik heb de advertentie op gereserveerd gezet. Hoop dat het wat wordt, zag een heel ander paard vandaag.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:06

Kijk dat zijn wel mooie berichten over Jynthe. Ookal is het een lastig besluit en soms best hard om te merken dat een dier het bij een ander 'beter' kan hebben, is het fijn om te zien dat je dat wel voor haar kunt vinden toch?

Ik praat momenteel niet zo veel mee, lees wel af en toe even helemaal bij en jullie zijn lekker bezig ;)
Ik ben wel wat aan het trainen, wat best heel aardig gaat, maar ik loop nu weer tegen mijn altijd-terugkerende-zadel-prbleem aan... Madam begint weer wat te ontwikkelen en drukt me gelijk weer rechts over haar schouder weg... Zadel zakt scheef, ik krijg pijn in mijn heup en zij kan linksom amper galopperen. Jammer maar helaas, de zoektocht begint weer. Met alleen opnieuw vullen gaan we het hier niet meer van winnen ben ik bang, want ze is gewoon asymmetrisch gebouwd door haar ene 'bokvoet'. Ze zal dus nooit recht zijn en ik heb een zadel nodig dat zich daar op kan aanpassen en daarbij mij wel recht kan laten zitten.
Weer diverse geprobeerd, maar tot nu toe nog geen succes... Lees wel fantastische verhalen over Flair voor een paard met scheefheid, maarja dan kan ik mijn huidige zadel voor dik 500 laten ombouwen met daarbij geen garantie dat ik er zelf nog goed in zit, of moet ik toch kijken naar een ander met flair waarbij je toch al heel gauw boven de 2000 uit zal komen. Not so nice...

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:00

Balen dat je al weer een ander zadel moet. Hopen dat je wat passend kunt vinden met een leuk prijskaartje.

Het is dubbel met Jynthe, ze is kwa looks echt mijn paard. Maar kwa karakter merk ik gewoon dat ze niet helemaal happy is. En dan kies je toch het beste voor je paard. Als ik dan zie dat ze bij die vrouw zo relaxed was en zo vaak contact zoekt dan zegt mij dat genoeg. Dat gun ik haar dan ook je moet immers wel allebij happy zijn en niet alleen aan jezelf denken. Toen jynthe haar zo opzocht had ik de tranen in mijn ogen. Omdat ik het zo mooi vond dat ondanks jynthe vreselijk onzeker is nu toch iemand al zo goed vertrouwd. Ik hoop dat het goed gaat uitpakken, zaterdag komt ze weer.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:53

Pff wat een lastig verhaal met je zadel Geeske!! Hopelijk kom je eruit!

En mooi om te zien dan inderdaad sjanien, hoop dat het wat wordt :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:53

Hoe is het zaterdag gegaan met Jynthe?

Ja.. lastig verhaal.
Heb wel net gesproken met iemand die heel erg bezig is met het trainen van revaliderende paarden na blessures en dan recht-richten etc... Dat klonk interessant, maar dan moet ie eerst mijne maar eens zien lopen denk ik..

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:14

Is wederom goed gegaan. Ik heb haar tot na de feestdagen bedenktijd gegeven. En ze komt wo en vr weer. Ze is de rust zelve en dat heeft een goede invloed op jynthe.

Werkt een boomloos zadel niet bij jouw paard?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:23

O dat klinkt wel serieus dan! Fijn.

Nee, boomloos heb ik ook al geprobeerd. Verschrikkelijk vind ik dat zelf... Mijn paard gaat er heel gek van lopen (kan ook niet zonder zadel rijden) maar ik schuif dan helemaal naar plekken waar ik niet wil komen ;) Plus dat ik het opstappen met boomloos dood-eng vind... Ik heb het een halfjaar volgehouden, toen ben ik weer over gegaan op een boom-zadel... Kennelijk toch meer stabiliteit nodig oid.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:17

haha. Ik heb 2 jaar geleden ook een boomloos zadel aangeschaft. Ik kon na de bevalling niet meer fijn zitten. Eerst heb ik er heel fijn mee gereden maar nu ik weer op een gewoon zadel kan rijden en een heel fijn dressuur zadel heb pak ik toch meestal mijn dressuurzadel. Boomloos moet je vaak achter elkaar doen om er weer aan te wennen. Maar ik had idd ook dat die teveel schoof als ik in de bak rijd. Voor een buitenrit zal ik hem eerder pakken.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:13

Ja voor een buitenrit kan ik me dat nog voorstellen...
Ik heb ook nog zo'n Barefoot-pad, wat ook wel lekker zit, maar daar kun je inderdaad niet echt mee rijden...

Gisteren ontdekt dat het eigenlijk niet in de voorkant mis gaat, maar juist achter in de rug. Ze heeft haar ene heup meer opgetrokken/hoger dan de ander, dus dan kan ik nooit recht blijven zitten... Nu kijken hoe wed at A) bij haar op kunnen lossen en B) mij recht kunnen laten zitten in de tussentijd...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 17:32

Gisteren kijkers gehad.
Indruk zacht positief.

Blijft moeilijk...

Maar goed ik wilde iedereen een fijne kerst wensen en alvast een goede jaarwisseling. {:) :#

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 17:53

Fijne dagen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 18:39

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:38

Fijne dagen iedereen!! :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 23:14

Jullie ook allemaal fijne feestdagen ! :)

Afbeelding

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 00:25

Iedereen fijne feestdagen gewenst!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:36

Nog even een paar strand plaatjes van 2 weken terug...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:20

Oh heerlijk om aan het strand te rijden. Ik krijg al weer helemaal zin om weer eens te gaan. Helaas moeten we nog even wachten.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:00

Siep is mondeling verkocht en word na oud/nieuw opgehaald.

Ze gaat naar dordrecht bij een jonge dame die weer wil oppakken.
En haar vriendin wil grondwerk met haar doen.
Beide overwegen om nikki als instructrice in de arm te nemen.

Ik heb gisteren wel even flink zitten huilen maar ik weet dat het de juiste beslissing is.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:31

Cherell wat zal dat lastig zijn geweest, maar fijn dat je wel het gevoel hebt dat dit de juiste beslissing is!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:17

Dubbel gevoel. ene kant fijn dat je iemand gevonden hebt andere kant doet het zeer om haar te laten gaan. Heb je een goed gevoel bij de mensen?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:53

Niemand is natuurlijk goed genoeg :o maar ik denk wel dat het goede mensen zijn.
Ik heb tijdens het bezoek niet 1 keer woede of uithalen gezien (eerder gelach).
Ze moeten nog wel veel leren maar wie niet. En siep is een heel goed leer paard.

Uiteraard word ze op contract verkocht.
En zaterdag 13:30 staat de trailer op stal.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:59

Iedereen de beste wensen voor 2017! Dat het maar een heel mooi sportief jaar voor iedereen mag worden en we veel plezier met onze paarden mogen beleven.

Hoe is het zaterdag gegaan met siep? En hoe gaat het nu met jouw?

Hier ziet de verkoop niet echt op. de 1e kijker vond haar na 4 keer langs te zijn geweest te groot. de 2e met wie ik een heel goed gesprek heb gehad en die mij heel geschikt leek had een huisje hier geboekt en zou 2 nachten overnachten heeft intussen een ander paard gezien waar ze eerst langs gaat. de 3e kijker is vandaag voor de 2e keer geweest en belde straks dat ze haar graag wou kopen. Maar ze had nog een paard die terug gekocht zou worden door de oude eigenaar maar nu wou diegene paard toch niet meer terug dus die moet ze nu eerst verkopen. En omdat ik met mensen bezig ben moet ik tegen veel andere mensen zeggen die interesse hebben dat er iemand komt en dan gaat dat toch niet door stuur ik ze een bericht en dan zijn ze inmiddels tegen een ander paard aangelopen.