barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:31

Maar met de maatjes gaat het beter als ze wel zien dat hij dood is. Tegenwoordig laat ik de paarden juist wel bij het overleden dier. Dan hebben ze ook verdriet, mar zijn ze niet de hele tijd aan het zoeken en roepen. Ze snappen het echt wel.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:22

Vandaag voor het eerst met hoofdstel in (halster erover) gelongeerd. En galop linksom. Helemaal top :D

Helaas is ze me rechtsom vaak te snel af en draait ze naar me toe. :wave:

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:08

Voor wie het leuk vind; op 7 mei is er in damwoude , friesland, een Barokke Paardebdag evenement.

Ik sta daar gestald :D En bonte Bart bpo6? Staat daar ook :)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:06

ReadTheRulez schreef:
Voor wie het leuk vind; op 7 mei is er in damwoude , friesland, een Barokke Paardebdag evenement.

Ik sta daar gestald :D En bonte Bart bpo6? Staat daar ook :)

Zeker interresant! Bonte Bart is de vader van Sterre! Dit ga ik even onthouden :)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:38

Klinkt leuk!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:52

Is het ook zeker :)
Ik weet niet of ik de site mag noemen maar voor wie dat wil weten mag wel pb sturen.

Iemand nog tips tegen een paard wat tijdens het longeren rechtsom steeds omdraait? ;(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:59

Al een heel tijdje niets gepost, maar het lijkt me wel leuk om weer een beetje actief te worden. :) Hier een paar fotos van Elske, over 2 dagen wordt ze 1,5 jaar en ze groeit als kool. Is nergens bang voor en een kroelkont, maar heeft ook een heel eigen willetje. :)

Afbeelding

Afbeelding

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:48

ReadTheRulez schreef:
Ik weet niet of ik de site mag noemen maar voor wie dat wil weten mag wel pb sturen.

Iemand nog tips tegen een paard wat tijdens het longeren rechtsom steeds omdraait? ;(

Deed Sterre ook!
Met z'n 2 gaan longeren, een de longeerlijn vast en de ander de longeerzweep. Zodra ze zich omdraait grijpt de persoon met de longerzweep in... heb ik 1 keer gedaan met Sterre en daarna stopte ze er mee. Begint helaas nu weer maar dat is mijn eigen schuld, ik let dan niet op en dan komt ze naar mij toe.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:31

ReadTheRulez schreef:

Heb je pb gestuurd voor de site.

Heb je de mogelijkheid om een longeercirkel uit te zetten? Ik longeer in het begin het liefst zonder lijn eraan, dan kun je ook sneller ingrijpen bij bv omdraaien. Doen ze dat op beide handen netjes en reageren ze op de stemhulp, dan doe ik er pas een lijn aan. Werkt iig bij mij.

Astrid, mooie paarden heb je! Lijkt ook lekker weer daar bij jullie (wij mogen op het moment ook niet klagen)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:07

Weet je zeker dat je haar niet onbewust remt / te ver ter hoogte van haar schouder staat? In plaats van iets achter de schouder (meer in drijvende positie). Rock draaide in het begin ook snel richting mij met zijn voorhand, ook de ene hand meer dan de andere. Uiteindelijk bleek ik hem zelf als het ware te 'blokken' zonder dat ik het in de gaten had. Ik zou zeker niet met de zweep gaan werken als het niet nodig is. :)
Een cirkel uitzetten wil ook wel helpen, dan heeft hij meer steun aan de buitenkant en is de richting voor hem natuurlijker en duidelijker. Nu is die van mij heel erg gevoelig op lichaamshouding en weet ik dat ik het echt in kleine details moet zoeken soms, maar het kan ook gedrag zijn. Toch zou ik eerst uitsluiten dat het geen communicatie-storing is. :j

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:31

Leo schreef:
Weet je zeker dat je haar niet onbewust remt / te ver ter hoogte van haar schouder staat? In plaats van iets achter de schouder (meer in drijvende positie). Rock draaide in het begin ook snel richting mij met zijn voorhand, ook de ene hand meer dan de andere. Uiteindelijk bleek ik hem zelf als het ware te 'blokken' zonder dat ik het in de gaten had. Ik zou zeker niet met de zweep gaan werken als het niet nodig is. :)
Een cirkel uitzetten wil ook wel helpen, dan heeft hij meer steun aan de buitenkant en is de richting voor hem natuurlijker en duidelijker. Nu is die van mij heel erg gevoelig op lichaamshouding en weet ik dat ik het echt in kleine details moet zoeken soms, maar het kan ook gedrag zijn. Toch zou ik eerst uitsluiten dat het geen communicatie-storing is. :j

Ik ging er ook vanuit dat verder alles goed zat haha, en dat er geen sprake is van communicatie storing of iets dergelijks.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:16

Dank voor de reacties :D longeercirkel is helaas geen mogelijkheid, ik heb een meer ervaren iemand gevraagd me de eerstvolgende te helpen. Wie weet kunnen we het dan ook met zijn 2en doen als het nodig is.
Of het door mijn lichaamstaal komt zou best kunnen, ik hoef ook maar 2 tellen aan iets anders te denken of het is mis >;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:35

Vandaag nog even lekker gebruik gemaakt van de voorlopig weer laatste droge dag. De longeercirkel en de bak waren mooi droog. Gisteren lekker met pionnen gespeeld en vandaag los in de longeerring. En dan is ie zó mooi en zó braaf! Kan je je niet voorstellen dat hij soms ineens helemaal wappie is.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:43

ReadTheRulez schreef:
Dank voor de reacties :D longeercirkel is helaas geen mogelijkheid, ik heb een meer ervaren iemand gevraagd me de eerstvolgende te helpen. Wie weet kunnen we het dan ook met zijn 2en doen als het nodig is.
Of het door mijn lichaamstaal komt zou best kunnen, ik hoef ook maar 2 tellen aan iets anders te denken of het is mis >;)

Herkenbaar. :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:09

ReadTheRulez schreef:

De bak afzetten met prikpaaltje en touw (ik gebruikte gewoon aan elkaar geknoopte strotouwtjes).
Eerst een kleine cirkel. zodat je paard bij je kunt houden. Daarna cirkel vergroten per keer longeren. dan helft van de bak afzetten. En vervolgens als dat goed gaat, gewoon weer zonder prikpaaltjes. De jonge fries die ik heb beleerd deed het ook. Die ging er op de linkerhand continue vandoor als ik klapte met de zweep. Op gegeven moment had ie door dat dat mij irriteerde en dat hij dan mooi weg kon rennen. Het werkte echt met die cirkel. daarna heeft ie t niet meer gedaan.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:03

@roycemack, het begint mij idd enorm te irriteren dat het haar steeds lukt. Ik probeer te blijven denken; geduld...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:50

Ben ik van de week bezig met traing aan de hand met Sjaak. Op een gegeven moment is hij wel warm, dus dekens af. De liner is eigenlijk niet bestemd voor de regendeken die er op ligt, dus ze kunnen alleen aal de achterkant vastgeklikt. En het stormde dus....

Afijn, training klaar, afgekoeld, dekens moeten ervweer op. Dat valt nog niet mee met die storm. Eerst liner erop. Die is heel licht, dus waait natuurlijk op. Zit al vast bij de borst en ineens een onwijs harde windvlaag. De deken waait over zijn hoofd en ogen en hij staat dus geblindoekt. En wat doet Sjaak? NIKS! Wel even beetje schrikken, maar ik zeg tegen hem, dat hij even moet wachten, dan help ik m. Niks aan de hand. Geen schrik, paniek, niks!

Dus wat een superpaard toch! Hij gaat op het moment weer heel goed. Alle oefeningen gaan lekker, hij vindt het leuk. Hij is echt heel braaf. Je moet m alleen niet het terrein af halen. Want dan flipt hij volledig. Maar hier zo op eigen terrein:topper!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 09:37

Fijn he fabster als ze zo cool in het koppue zijn. Die van mij is net zo en ik vind het heerlijk

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:04

Het gekke is dus, dat hij echt helemaal niet cool is! Wel heel dapper, trouwens. Nieuwe dingen wil hij best met je meedoen, wapperende dingen, slingergordijnen, etc. Heb m wel een onder een zeil ingepakt. Lukt allemaal best. Maar nieuwe indrukken? %) hij gaat volledig door het lint. Buiten lopen is een tijd goed gegaan en ineens weer met 4 poten tegelijk de lucht in. Helemaal gek! En echt een half uur lang, hè! Niet even een keertje, nee, volledig gestoord! En soms is ineens alles weer teveel en kan er zelfs op eigen terrein niks meer zo der dat hij ontploft.

Dus ik snap dit paard echt helemaal niet. Maar dit soirt dingen zijn dan wel weer super tof! Er gebeurt dus toch wel iets met al die uren die ik er in stop. Wie weet wordt het toch nog eens een aardig rijpaard.

Heb trouwens de eorking equitation ontdekt. Ben tot nu toe vsn Endurance en dressuur geweest, maar ben gewoon niet zo van de puntjes op de i. En steeds diezelfde dressuuroefeningen. Hij kan ze wel dromen. Zelfs aan de longeerlijn hoef ik alleen maar mijn zweep omhoog te houden en hij doet de travers. Ook in draf. Galop nog niet, trouwens. Maar hoe lang ga je daar mee door? Dus beetje spelen met balken, pionnen en tonnen is wel erg leuk. Vindt hij trouwens ook! :)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:33

Super Fabster! Sjaak komt er wel, met geduld en respect kan elk paard er komen en volgensmij doe je het hartstikke goed met hem. Ga zo door! :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:59

Ik denk ook dat het ooit wel iets wordt. Duurt alleen heul erg lang! :+

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 16:11

Chameur komt even om het hoekje kijken
Afbeelding
Afbeelding

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:56

Leuke foto's!! :D

Vandaag heeft een ander Chloë gelongeerd, vanwege het omdraai probeem op rechts.
Het lijkt toch een dominantie en deels mijn lichaamshouding probleem te zijn.
Gelukkig kan ik nu dus zelf weer verder oefenen :j

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:08

Fijn zeg! Fijn dat je weer verder kan :j

Sjaak is een knapperd die het enorm met jou getroffen heeft Fabster!

Rock zegt ook hoi!
Afbeelding

Volgende week gaan we hem verhuizen! Spannend voor ons allebei!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:53

Tnx Leo. Waar gaat Rock heen? Ik vind m heel mooi!