Quiny schreef:Ik volg jullie sinds vandaag. Ik ben van plan een freiberger te kopen. Ben echt verlieft geworden van het ras. Ik was benieuwd hoe jullie aan jullie freibergers zijn gekomen. Ik hoop er via horse aquatherapie 1 te vinden.
Wat leuk! Hoop dat je snel slaagt!
De Kolonel komt ook bij hen vandaan. Mocht ik ooit aan en tweede Freiberger beginnen dan zou ik naar Zwitserland gaan om er eentje uit te zoeken. Gewoon, omdat dat leuk is.

. Na een flinke zoektocht kwam ik bij de renegades uit. Oplossing van de eeuw! We gaan lekker op blote voeten, en als de voetjes te kort worden of er komt een rit met veel asfalt en puinpaden doet ik hem de schoentjes weer aan zodat hij ontspannen kan lopen. Hij vindt ze heerlijk lopen! In de sneeuw had ik ze aan omdat we eerst een stuk over grint/puinpaden moesten en dat is geen feest met die vorst.... en het bespaart ook nog eens heel veel geld (anders had ik dus vierkant moeten beslaan). Nu 1x per jaar even bijvijlen door de smid. Ideaal!
Ik ben van de 'blote voeten brigade', ik zou er alleen een ijzer onder timmeren als het echt niet anders kan. Leuk dat jij ook bij schoenen bent uitgekomen. M.i. heb je wel de betere onder de schoenen, qua afrol en biomechanica zijn deze het prettigste denk ik.
. Maar idd kwa bio-mechanish werking van de hoef leek de renegade mij de enige schoen die enigsinds zou kunnen werken. Tot nu toe blijf ik erg positief verrast door die dingen!