[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:08

Maïsvlokken deed bij mo wonderen!

En mo glimt ook in de zomer en heeft hetzelfde vachtje als de paarden van mijn stalgenoten. Misschien nog wel korter!

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:36

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:13

Zo iedereen lekker bezig. Tijdje niet geweest beetje druk laaste dagen van me vakantie morgen weer werken.

Ff manen vraagje heb tot nu toe amor zn manen altijd los gehad maar ze worden nu wel echt lang en wil ze beschermen dus denk vlechten maar laten jullue ze lang zitten breekt het de boel niet af zit beetje te twijfelen wat te doen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:22

Moonforever , dat ziet er heel leuk uit .
Ik hoop dat je het naar je zin hebt .
Ik zou dan bietenpulp geven , dat schijnt erg goed te werken .

Russel , weet je zeker dat het niet gefoto shopt is ? mijn paardje is alleen glad als ze elke dag super gepoetst word .(en dan alleen na het poetsen anders niet , maar ik heb haar nog niet een winter gehad dus ???)

Dapperedodo , bij kate breekt het af op dunnen delen (ook bij heel los vlechten) bij de dikkere delen maakt het niet veel uit . maar ik vind wel dat het lijkt of de manen er korter door zijn geworden …. Maar dat licht misschien aan mij .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:34

Mijn witte merrie heeft in de zomer ook een prachtig glad velletje, in het najaar krijgt ze wel snel veel haar en ik scheer haar ook 2x in de winter.

Dikker zonder drukker krijg je ze inderdaad niet van meer krachtvoer, dat werkt bij mijn merrie ook niet...
Ik geef senioren priores van Subli aangevuld met de omega 369 mix van Subli en lucerne, dat maakt ze wel dikker zonder te heet te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:59

Ik tob ook nog steeds met terug kerende papmest en natte winden met mestwater. Dacht dat het over was en het begint weer.

Voordat ik mij zorgen maak over zijn gezondheid in relatie met geen gladde huid. Misschien eens steffie van der laarse contacteren of laarakker? Van alles al geprobeerd..

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:14

dapperedodo schreef:
Zo iedereen lekker bezig. Tijdje niet geweest beetje druk laaste dagen van me vakantie morgen weer werken.

Ff manen vraagje heb tot nu toe amor zn manen altijd los gehad maar ze worden nu wel echt lang en wil ze beschermen dus denk vlechten maar laten jullue ze lang zitten breekt het de boel niet af zit beetje te twijfelen wat te doen.

Ik vind het altijd fijn om de manen gewoon los te laten en om de 3 dagen met cowboy magic gel uit te pluizen. Dan blijf je volgens mij echt een mooie volle bos houden, maar als ze al even op de wei hebben gestaan ziet het er vaak wel armoedig uit :+ Maar met uitpluizen is het vaak toch nog wel een aardige bos.

moonforever: Ik ben benieuwd hoe het is gegaan!

cherell: Hij had inderdaad koliek, was weer lekker stress en gedoe vandaag ook nog.
Hij was vanmorgen blij dat hij weer uit de stal mocht en kon eten dus dat heeft hij ook als een bezetene gedaan, elk sprietje heeft hij gevonden. Vanmiddag had hij toch weer last van z'n buik, niet zo erg als gister maar toch duidelijk iets niet lekker in zn buik. Heb m toen zijn dagelijkse portie brokjes gegeven met wat olie erdoor en toen heeft hij begin van de
avond netjes vaste mest gehad. Nu staat hij te suffen en aangezien hij graag liggend slaapt wil hij dat nu ook.

Volgens mij heeft hij geen pijn meer maar hij is wel een beetje suf van alles.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:30

sterkte met 'm posh...

ik heb de manen van mijn merrie altijd in lange vlechten die ik zo om de 2 weken (soms 3) los haal, met antiklit doe en dan opnieuw vlecht, de manen van mijn ruin heb ik deze zomer kort gemaakt omdat het allemaal pieken waren, dus die zijn gewoon los...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:31

sterkte posh .

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:39

Foto's zijn met andere camara gemaakt,

Dankjwel voor de tips enzo,
Ga zo topic make over *weekend* met paard zonder Horse event en morgen ofzo van pab en hors event heb er zelf maar 2 op onduidelijke op me mobiel,

Even veslagje van hoe gegaan is, ;)
kwamen terein op was waar alleen deelnemers komen,
Was stukje modder gekomen en hek dat open ging vond die eng met ander paar voor liep die wel..
lange teugel terein op super braaf..
Clinic zelf 1x omhoog gekomen, beetje kijkerig.
Hij liep Super daarna, lekker ontspannen :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:45

fijn dat je dus een goed weekend hebt gehad .
ben je nu al thuis ?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:47

Kom net thuis aan ja :D
zo trost op me topper... :)

weekend na me ongeluk is super gegaan !!:D
Zelfs de 2e eigenaar van pabbie ontmoet

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:07

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:18

Fijn dat het goed ging in Deurne!! Snap dat je zenuwachtig was, maar genieten is gewoon het belangrijkste ;-)

Gladde vacht? Hah, iedereen is altijd zo jaloers op Chim haar velletje. Ze glanst als een malle en zit heeeeeel kort en glad in het haar. Ze voelt in ze zomer echt bijna kaal maar heel glad. In de winter zit ze dikker, maar houd ik haar in de dekens en valt het eigenlijk nog altijd heel erg mee vergeleken met andere paarden. Wel heb ik dat ze zooo kort in de vacht zit, dat als ze zich ook maar ergens een beetje aan stoot ze meteen een zwarte vlek heeft (gewoon de huid)...

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:41

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:08

Posh, hoe gaat't nu?
Benieuwd naar foto's, moonforever!
Dominique, ik heb Figo niet meer in vlechten staan, veel te bang dat er bij het spelen eentje sneuvelt. En zoals gezegd, heel regelmatig uitpluizen en Cowboy Magic erin.
Russell: Figo heeft ook wat last van tussendoor slappe mest, hij is nogal gevoelig voor veranderingen in de voordroog. Gecheckt met DA, en het is bij hem niet problematisch omdat het niet constant is. Hij krijgt nu ook Grand Digest bij, maar ik heb niet het idee dat dat echt helpt :)

Hier alles rustig, donderdag staat een bezoekje van de hoefsmid op het programma en volgende week komt er een bitfitter langs. En ons weekendje Loon op Zand is geboekt! Jolijn, we rijden op zaterdag 9 en zondag 10 november. Zin om mee te rijden?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:27

Ja ik hou Facebook in de gaten dan maak ik topic ;-) zyn sloom
heb alleen qat dingen er aan over gehouden... kom net uit ziekenhuis dusja maak mag wel na zo week

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:40

kwam dat door die boom naast die plas moonforever ?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:06

Ja ik hou Facebook in de gaten dan maak ik topic ;-) zyn sloom
heb alleen qat dingen er aan over gehouden... kom net uit ziekenhuis dusja maak mag wel na zo week d

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:30

Zo... Was dat ff een moeilijke periode :P Mn laptop was dood :')

Osteopaat is bij Tamme geweest en die geeft aan dat het waarschijnlijk een spierscheur aan de binnenkant van zn schouder is, dus we zullen zsm weer naar de kliniek moeten -O- Ze gaf wel ook aan dat het met 1,5-2 maanden kan genezen, wat mij nogal snel lijkt, dus we nemen er lekker de tijd voor. Maar het zal in ieder geval genezen volgens haar. Nu kijken wat ze in de kliniek zeggen.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:34

Ai Natasja, dus toch wat meer aan de hand. Ik duim voor Tamme!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:46

Tjuzus hoop snel beter gaat
en je meer weet....
krijg net te horen waarom ga je niet springen met pab
Twijfel hihi

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:20

Pff.. arme Tamme! Ik hoop dat hij snel opknapt! Hou je ons op de hoogte?

Je kan het springen altijd proberen toch? Hier een enthousiasteling na een paar maanden. Wanneer er hindernis spullen in de bak staan en ik laat hem zelf bepalen waar hij heen loopt, loopt hij altijd naar de hindernis toe! Wanneer er balkjes op de grond liggen gaat hij altijd snuffelen en er dan overheen en halverwege stilstaan, de grapjas!

Ik plaats hier ook eindelijk even weer een foto van knappe Jerez! Geniet nog steeds elk moment van hem. Ik moest lachen om zijn reactie eerder op de volte. Ik vroeg hem om de volte weer iets te vergroten, door middel van een pasje op zij. Hij reageerde alleen behoorlijk nukkig en begon achter veel te actief te lopen. Kwart stuk later op de volte, is het weer geheel over :')

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:51

Had donderdag 1e dag daar op vakantie was droog in de springbak/buitenbak gereden, denk maar niet lollig te zijn en te dressuren, en die lagen hindernis te nemen trek die zichzelf wel na de hoge;)

dus als aan hem lig was de keuze al lang gemaakt, ik weet gewoon niet of 1 meter te hoog is, vanwege ik nooit ken oeffen :o

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:56

als je echt wil gaan springen (ik vind sowieso alles boven de 50cm) moet je wel regelmatig oefenen .
de pezen , spieren en gewrichten van je paard krijgen toch een redelijk tot behoorlijk klap bij springen .

jij springt ook geen meter 10 keer achter elkaar zonder oefenen .
maar goed , misschien ben ik hier ook wel een zeikerd in :o