[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennenboom

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:56

Super Sanet! Wat ziet ze er goed uit. Kun je trots op zijn!!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:22

Was echt heel erg leuk! Vooral leuk dat het georganiseerd werd. Volgend weekend in Harich is ook zo’n rubriek. Misschien kan ik dan zelf ook kijken, want nu heb ik (behalve bij de trailers) geen andere deelnemers kunnen zien.
Commentaar overal was echt super leuk. Ik rij haar normaal met oornetje op wedstrijd. Dus ik heb ook helemaal geen grijs-hoofd foto’s van haar.
Syb vond het ook echt super, oortjes erop en gaan!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:03

Wat mij betreft echt een blijvertje deze rubriek.
Rij je haar nog steeds iedere week?

Die oudere merries die nog bereden/betuigd en mee gefokt is: dat zijn toch de werkelijke toppers van het stamboek? Gaat vaak zoveel aandacht uit naar de hengsten, maar deze merries mogen wat mij betreft net zo groots in de schijnwerpers!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 18:08

Ja, we rijden thuis nog steeds, niet meer zoveel en zo fanatiek als vroeger. Maar nog wel redelijk op niveau, zolang ze niet te gek doet. Zo blijft ze lekker in conditie en ze vindt het ook gewoon nog leuk. En we blijven proberen te verbeteren, mooiere wissels, nettere lijnen rijden, leer ik ook nog steeds van. Maar ook gewoon om haar soepel te houden.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 15:41

Laura, nog gefeliciteerd en super leuk dat jullie genoemd zijn in het artikel van phryso! *\o/*

Sanet, van jou had ik t op Facebook al gezien maar wat ontzettend cool en dik verdiend die titel. En haar grijze hoofd is echt schattig. <3

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 19:38

DaraBariton schreef:
Laura, nog gefeliciteerd en super leuk dat jullie genoemd zijn in het artikel van phryso! *\o/*

Sanet, van jou had ik t op Facebook al gezien maar wat ontzettend cool en dik verdiend die titel. En haar grijze hoofd is echt schattig. <3

Hahaha ja een huilende fokker aan de telefoon want dr naam stond in beeld hahaha. En toen kwam het artikel ook nog toen ging ze helemaal los. Maar ik ben enorm trots had dit zelf niet zo goed kunnen doen als Aimee en wie weet wat we toch nog meer gaan doen.

Sanet echt zo verdiend deze prijs voor jouw merrie. Prachtige glimlach op je gezicht super!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 15:34

Grrrrrr hier ook bij terug komst vakantie een giga jeukend paard aangetroffen -O-
Lekker met anti jeuk shampoo gewassen, ze genoot er echt van. En nu even geen brok of andere extra’s. Terug op wat weide gang en wat hooi. Ook vliegendeken opgedaan. Ik hoop dat het wat kalmeert. Ze lijkt er wel obsessief mee.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:58

Jeuk is ook gewoon vreselijk, dus dat snap ik wel.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:27

Jeuk is niet fijn, hopelijk krijg je het onder controle.

Wauw gefeliciteerd met sybrich, ze ziet er inderdaad prachtig uit en heerlijk grijs hoofdje <3

Ons Auwert veulen heeft zich gister goed laten zien en kreeg een nette 2e premie.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 16:38

Gefeliciteerd getty!!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 22:55

Gefeliciteerd Getty! Top!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 14:06

Bedankt!

Nog meer goed nieuws, Maan is gister drachtig gescand van Arent 515. Volgend jaar juni/juli hopelijk een gezond veulen. Veulen blijft, ongeacht het geslacht. *\o/*

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 16:45

Yes!! Ben benieuwd naar de Arent veulen! En vooruitzicht dat hij/zij blijft is erg leuk.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:12

Altijd leuk om jullie posts te lezen. Lees het altijd trouw, zelf weinig te melden.

Ons merrie veulen heeft laatst een 1e premie gekregen, Yme x Epke .
Voor volgend jaar verwachten we een veulen van ons andere merrie, die is drachtig van Kanne. (Merrie is een bikkel x haitse)

:)

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 20:55

Weinig te melden noem je dat :+ is toch super leuk: drachtig en een gave eerste premie!
Die van ons ik ook drachtig van Kanne.
Wanneer verwachten jullie ongeveer het veulen?

Hebben jullie wel eens een veulen gekocht? En hoe hebben jullie dat met vervoer gedaan? De verkoper laten bezorgen? Of veulen zelf opgehaald (zonder de moeder)?

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:16

Super! Dubbel gefeliciteerd Getty! *D :):)

Meya, nou dat is toch top een 1e premie, dus dat is niet echt weinig te melden zoals Sunny al zegt. _O-
Leuk dat jullie er beiden een veulen verwachten van dezelfde hengst. :D

Sunny, Heel toevallig wel ja. Ik heb een hengstveulen gekocht, hij was toen nog een tijdje bij zijn moeder. Maar morgen ga ik hem ophalen dus dan kan ik je er meer over vertellen na afloop. Ik heb vervoer geregeld, volgens mij is het laden, klep dicht ,rijden en stoppen op plaats van bestemming.. Maar ik vind het wel zielig want hij gaat dus helemaal alleen. |( :+ We gaan met een vrachtwagentje en het is met de auto een ritje van 20 minuten, laat het nu iets langer zijn.
Laatst bijgewerkt door DaraBariton op 26-08-23 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:17

Dubbel gefeliciteerd Getty!

Top Meya!

Bij mijn veulens die ik verkocht heb heeft 1 een professioneel vervoersbedrijf geregeld. Veulen stond daar alleen op. En de ander heeft het veulen zelf opgehaald in een vrachtwagentje.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:22

Heel veel succes met ophalen Dara! Wat voor veulen is het? Komt ie aan huis? En in wat voor vervoer?

Dennenboom, vervoersbedrijf is ook een idee. Het is nml ook nog eens ver rijden.

Ik heb tot nu toe mijn veulens altijd zelf weggebracht (of naar nieuwe eigenaar of opfok) met de merrie en laatst met een andere (vertrouwde) merrie uit de kudde ipv de moeder. Veulen wat we laatst gekocht hadden hebben we met draagmoeder opgehaald

Zonder moeder of ander gezelschap, direct afspenen en in de tweepaardstrailer: ik geloof dat ik dit best spannend vind!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:35

Meya wauw dat is niet niets gefeliciteerd!!

Dara spannend morgen je nieuwe topper halen.

Wij hebben ilias toen der tijd alleen vervoert in de trailer dik bed stro erin en inderdaad niet stoppen en pas deuren klep openen op plek van bestemming

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:46

Sunny, fryso x tsjalle. Er zijn nog niet heel veel fryso veulens.
Hij komt met een leeftijdsgenootje samen te staan op pensionstal van familie. We gaan hem met een paardenwagentje halen, denk zo'n 2 paards ? Heb hem nog niet gezien. :+ Is via vriendin haar werk, zij gaat ons vervoeren. Normaal staan daar ook échte hengsten in dus dat moet wel goed komen :))

Wat mooi dat je je veulens zelf weggebracht hebt. Dat lijkt me wel fijn om te kunnen doen. Inderdaad het is en blijft spannend.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:30

Gaaf zeg, een Fryso! Kom je hier wel even een foto spammen?

Laura, dik pak stro is een goed idee. 1,5 paards of twee paards? Tussenschot erin of eruit?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 23:28

Nee dat is ook zo :o Zijn er enorm wijs mee, we gingen voor de leuk naar de keuring met idee een 2e premie zou leuk zijn. en dan krijg je een 1e premie :D We vonden haar natuurlijk goed gelukt, maar echt objectief naar je eigen veulen kijken is lastig.

Leuk Sunny! Wij verwachten het veulen in april, wanneer verwachten jullie het veulen? En welke afstamming heeft de moeder? :)

Qua veulens.

1 destijds zelf opgehaald. Laden, vastzetten en rijden. Stond alleen.

1 destijds verkocht, was toen trouwens al een enter. Hem hebben we met zijn vriendin weggebracht. Mocht kiezen, werd opgehaald of kon brengen. Ging naar VDL, hem wou ik graag zelf brengen.

1 destijds verkocht, samen met de moeder. Was toen 10 dagen oud geloof ik. Die zijn toen opgehaald door stal brouwer, in een vrachtautotje. Wel zo makkelijk, het laten ophalen.

Dus met alles wel ervaring :+

Ben benieuwd Dara!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 08:45

SunnyHorse schreef:
Gaaf zeg, een Fryso! Kom je hier wel even een foto spammen?

Laura, dik pak stro is een goed idee. 1,5 paards of twee paards? Tussenschot erin of eruit?

Wij toen 2 paards zonder schot zodat hij zich nergens aan kon bezeren. Maar 1.5 zal ook prima passen.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 09:27

Sanet schreef:
Mag ik heel even hier ook naglunderen over mijn geweldige 26jarige knapperd <3

Sybrich werd afgelopen zaterdag in Boijl uitgeroepen tot de Meest duurzame merrie *\o/

Ik heb het voorbij zien komen/gelezen :D van harte gefeliciteerd met de prijs! Echt iets om trots op te zijn.

Wat een domper dat het paard ineens zo’n jeuk heeft Synnyhorse. Hopelijk knapt het op.

Gefeliciteerd met de mooie tweede premie Getty O:) en dan is Maan ook nog drachtig **\O/** Gaat lekker zo!

Welkom Meya, en gefeliciteerd met de primering en de dracht.

Vervoeren van veulens vind ik altijd wel een dingetje en is vaak een kwestie van aanvoelen (als die gelegenheid er is). We hebben Pit meermaals op een wagentje vervoerd met moeder erbij en tussenschot opzij geschoven. Dat ging altijd heel rustig. Toen we pit naar de opfok brachten heeft ze los op een tweepaards trailer gestaan, zonder stangen, zonder tussenschotten en zonder vulling ging ook feilloos.

Over trailerladen gesproken: wij zijn gisteren weer met Jels op pad geweest. :D die heeft zich wederom werkelijk voorbeeldig gedragen met laden/lossen en vervoeren. Stilstaan ging ook al vele malen beter dan de vorige keer dus het ging sowieso allemaal al vlotter dan de vorige keer.

<3
Afbeelding

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 09:43

Kijk nou, wat een mooie foto van Jels! Die krijgt vast een mooi plekje in huis.

Bedankt voor alle input!
Als de koop doorgaat dan ga ik voor de 2 paardstrailer zonder stangen/ schot met stro variant.