En hoe gaat het nu inmiddels? Had jij ook moeite met het voor het been krijgen? Ik rijd nu ook wel tussen door stukjes stap, draf, stap, draf gewoon veel overgangen zodat hij begrijpt been is naar voren gaan.[/quote] ja op zich wel een beetje maar ik rij nu met sporen en dat werkt goed[/quote]
Ik heb ook even met sporen gereden. Voornamelijk om reactie op mijn binnenbeen te krijgen. Hij reageerde er totaal niet op. Toen in overleg met mijn instructeur even met spoor gereden. Nu vandaag weer eens zonder gereden en lijkt te hebben gewerkt. Nu weer druk aan het oefenen voor mijn wedstrijd 23 aug, wil dan graag vooruit zijn gegaan op mijn verbeterpunten. Galop is in ieder geval al een stuk rustiger en beheerster.
xXutopiaXx
Geplaatst: 30-07-15 14:43
Suusenmalvin schreef:
Hahaha nope.. Maar hij was echt een serieuze kandidaat! Wow wat was hij gaaf! Toch vond ik het verschil van €7500 doorslaggevend
Hahahaha jaaa dan kan ik begrijpen dat dat wel de doorslag kan geven
Ik heb weer een leuke echo fotootje haha! Mijn merrie is woensdag 30 dagen drachtig gescand van Hessel! we konden het hartje al zien kloppen
Helaas voor haar mag ze nog even niet met zwangerschapsverlof, volgende week doen we met ons friezenviertal mee aan de Gelderse kampioenschappen dus ze moet nog even knallen! Heb verder nog geen wedstrijden opgegeven maar ga gewoon even kijken hoe ze het volhoud. Haar kenende laat mevrouw het snel genoeg weten als ze het zat begint te worden
Oh Emma, wat Gaaf! Ik blijf het bijzonder vinden.. Prachtig.
Wij zitten in Limburg, al een week te genieten van de regen.. Zucht.. Vandaag dus maar ff naar Kramer gereden in Duitsland Nieuw paard, nieuwe outfit whaha.. Kramer viel wel een beetje tegen. Volgende keer ga ik weer naar Epplejeck!
Jammer dat kramer tegenviel! Op de site hebben ze altijd wel veel leuke dingen, was het klein ofzo? Ik ga zelf altijd liever naar divoza dan ej, ben nu bij 2 ej filialen geweest maar vind ze altijd vrij klein. Plus heb vaak het idee dat divoza net iets meer heeft maar dat kan ook aan mij liggen hahaha
Gefeliciteerd Emma!! Leuk om te zien hé? Ben benieuwd wat er volgend jaar uit komt rollen. Bekend plaatje trouwens, vorige week met Jetta ook naar de da geweest om te laten scannen. En nog steeds drachtig. Ik had mijn dochters mee en die kregen ook uitleg hoe groot het 'veulen' nu was, en waar het hartje te zien was ed. Die waren dus ook helemaal enthousiast, maar dan duurt het toch wel heel lang voordat het veulen geboren gaat worden. Met Lobke gaat het ook steeds beter, wij hebben het vermoeden dat ze bij de vorige eigenaar vooral in een hele hoge hoofd- halshouding gereden is, en nu moet ze dus leren te zakken en ontspannen. Even omschakelen dus voor haar. Maar ze is zo braaf en doet zo haar best. Zondag wedstrijd nr 2 staan....
Zondag gaan we het maar weer een op gras proberen, ben benieuwd hij vindt het vaak nog erg lastig lopen. Weet alleen nog steeds niet hoelaat ik moet?!? zou er vandaag opkomen. is wel erg laat of ligt dat aan mij....
Maaike, is idd wel laat. De tijden die ik voor zondag heb, stonden er afgelopen maandag al op. Word wel steeds een beetje later, maar dan weet je wel een beetje waar je aan toe bent.
ja, hadden er vanochtend opgezet dat de lijst vandaag erop kwam. Nog geen lijst... pffff Had eigenlijk nog met mijn andere paard willen starten als de tijden een beetje uitkwamen
ja heb nog heel iets eerder kunnen starten iets over half 3 punten vielen helaas erg tegen.
Eerste proef hield ik hem iets teveel tegen van voren kon daardoor ook niet lekker rijden niet aan het been niet fijn de figuren kunnen rijden en op de letter toch nog 175
Tweede proef veel fijner kunnen rijden. nu goeie reactie op het been mooie figuren kunnen afwerken 166
Bodem was wel erg hard geworden van de hele week daar rijden. Paard liep elke keer naar evenwicht te zoeken en je hoorde hem gewoon lopen op die harde grond.
had juist het gevoel dat de punten omgekeerd hoorde te zijn haha. Maarja hopelijk volgende keer wat beter , dat de bodem ook niet meer zo hard en glad is
Raiza
Geplaatst: 06-08-15 11:29
Ik meld me ook weer even, druk druk gehad.
Hier wisselende resultaten. Vorige week wedstrijd na 3 dagen volle bak regen en ook op die avond zelf nog regen. 1 hoek van H tm C lag vol water en Jinthe wilde er echt niet doorheen. Helemaal in paniek als je er wat druk op zette wat resulteerde in een laatste plaats met 165. 2e proef langs een houtwal langs de weg. Vind ze doodeng dus ook daar redelijk veel spanning maar ging wel iets beter, 177 en in het middenveld geeindigd.
Afgelopen zondag op de friezenselectie gereden, ging stuk beter. Ze vond het wel heel spannend in het begin met veulens in de buurt, de tenten etc, maar zat er al op tijd op zodat ik haar in alle rust kon laten kijken en niet als een gek moest gaan losrijden. Beide proeven liep ze fijn, alleen de rechterstelling blijft een probleem maar was zelf kei tevreden. 1e proef 5e met 198 en 2e proef 8e met 186. Eerste jury had erbij staan: erg fijn paard, fijne manier van bewegen alleen stelling en buiging kunnen nog beter.
Afgelopen dinsdag kwam de paardentandarts. Bleek dat ze rechts echt mega haken had en een wolfstandje dat zat te vervelen. Ze KON ook gewoon geen rechterstelling nemen want dat zou echt pijn doen volgens de tandarts Morgen mag ik weer rijden, ben benieuwd of ik ook echt verschil voel.
Ahh raiza klinkt als lekker aan de weg timmeren samen.
Raiza
Geplaatst: 06-08-15 11:45
Klopt Laura, mag verder echt niet klagen, alleen die stelling was dus echt een probleem (en soms dus de spanning)
Hebben nu 14 winstpunten in de B, zijn nu bezig met het wijken, 1 kant ging goed, andere kant voor geen meter, maar wellicht dat dat beter gaat als ze geen pijn meer in haar mond heeft door die haken en het wolfstandje dat eruit gehaald is.