[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Dennenboom

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:00

Die begon eind vd zomer vorig jaar een beetje te schuren. Maar is dit jaar al vrij vroeg begonnen helaas. Erg jammer :n het is verder echt een gave merrie.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:10

Denneboom zeker jammer van dat schuren. Staat ze ook in een bosrijk gebied?

Ik zie toch stevige prijzen voorbij komen voor veulens met een vol papier. Ik ben zelf ook wat aan het rondkijken voor eventueel een merrie veulen erbij als opfokmaatje voor mijn veulen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:11

Dennenboom schreef:
Die begon eind vd zomer vorig jaar een beetje te schuren. Maar is dit jaar al vrij vroeg begonnen helaas. Erg jammer :n het is verder echt een gave merrie.

Weet je zeker dat het eczeem is? Niet iets anders? Ik vind met 1,5 beginnen wel erg vroeg.

Maar de prijzen zijn flink nu. Ik zag bij Frysk Andaluz een 3jarige hengst gister op Facebook voorbij komen met chip voor nog €10.000.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:51

Ik woon in/naast het bos idd. Wordt het niet beter van.

Tja helemaal 100% zeker weet ik het niet. Maar weet ook niet zo goed waar ik het anders moet zoeken :(

Ik zit ook al wat op marktplaats te kijken maar vind daar wel een wisselend aanbod nog van kwaliteit en papier

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:08

Laura gefeliciteerd met deze prestatie! *\o/*

Phoe denneboom, ik ben ook niet helemaal thuis in de prijzen, maar voor het veulen iets van 5500,- en de 2-jarige 7000,-?

Bos werkt natuurlijk niet mee en weet niet wat voor voer ze krijgt. Heeft ze verder wel een gezonde vacht?
Ouders ook bekend met eczeem?

Oeps dat is niet zo handig van pit :+ mensen moesten zeker wel lachen om de verklaring.
Hier drukken de veulens zich ook tegen de eigenaar aan om te worden gekriebeld. Persoonlijk houd ik daar ook niet van, ze moeten wel beetje respect houden.

Volgende week donderdag naar Harich, veulen gaat voor de keuring. Alleen jammer dat ze nog veel in het oud haar zit.

Haar folle enter zus begint erg knap te worden, benieuwd wat dat over paar jaar wordt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:25

Dennenboom schreef:
Ik woon in/naast het bos idd. Wordt het niet beter van.

Tja helemaal 100% zeker weet ik het niet. Maar weet ook niet zo goed waar ik het anders moet zoeken :(

Je zou eens kunnen overleggen met de dierenarts, huidmonster afnemen, allergietest doen oid.
Heb je misschien foto’s? Van hoe het eruit ziet?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:56

Gefeliciteerd Laura! Je zult vast blij zijn ;)

Schuren en jeuk is zo vervelend voor ze.
Allergiën en darmen hebben vaak verband met elkaar. Wellicht kan voeding of supplementen nog wat doen.

Prijzen van het jonge grut, zit ik niet in. Maar eur 5500 voor een veulen klinkt realistisch. Wat dat betreft als je ze in de opfok moet doen en ook nog wat jaartjes heel moet zien te houden kan je ze beter als veulen verkopen.

Mirtje haar spronggewricht bleek prima in orde op de foto's. Volgens de dierenarts zou de zwelling beter slinken als ik met haar ga werken.
Vanaf morgen vakantie, dus dan kan ze aan de bak :D

Mirtje is een dame met karakter. Ze heeft nogal een uitgesproken mening. Zo vindt ze een paardentrailer leuk en word ik bijna naar binnen gesleept.

Idem de kliniek..... ze moest snel verdoofd worden, want we kregen niet uit haar hoofd dat het spreekkamertje achter de praktijkruimte echt niet door Mirtje bezocht hoefde te worden.

De ene dierenarts is lief en krijgt een knuffel, de andere is stom en bijt ze nog net niet haar neus eraf.

Thuis zijn kranen, sloten en draden geen uitdaging voor haar.
Zaterdag doen we mee met een schriktraining. Ben benieuwd wat mevrouw er van gaat vinden :D

We doen thuis veel grondwerk en dat gaat prima, maar als het allemaal erg interessant is, dan vergeet ze makkelijk dat er nog een mens aan haar touw "hangt" :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:13

Hahaha boemel mens aan het touwtje hangt sorry ik denk in plaatjes.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:48

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:53

Ja ik zag het net! Beetje beduusd door alle mooie dingen op deze dag.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 20:41

Laura1982 schreef:

Gefeliciteerd Laura! Ik zag je emoties op de achtergrond, heerlijk om te zien :D Gaaf dier hoor!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:56

Wat fantastisch dit Laura! Gefeliciteerd! Genieten! *\o/*

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:59

Veulenprijzen wat ik ervan meegekregen heb, is de range:
4500: de niet-zeuren-snel-weg prijs als ze via de handel gaan;
6500: papier op orde en interessante hengst ervoor.
En alles wat ertussen in zit natuurlijk
En er boven kan ook als je perse een bepaald veulen wil.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 23:01

Boemel: super zo’n paard met karakter en een mening! Blijft opletten natuurlijk, en bijtijds duidelijk maken dat niet altijd eigen initiatief op prijs gesteld wordt :+ maar hier kun je een gouden paardje aan krijgen!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 06:55

Ketly schreef:
Laura1982 schreef:

Gefeliciteerd Laura! Ik zag je emoties op de achtergrond, heerlijk om te zien :D Gaaf dier hoor!

Haha ja ik was enorm blij haha

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:49

Wat een lastige kwestie Denneboom. Ik kan je helaas niet helpen, want ik zit helemaal niet in de actuele (handels)prijzen. En wat een pech dat het paard schuurt... :knuffel: Ik wens je heel veel wijsheid.

Getty_Maan schreef:
Oeps dat is niet zo handig van pit :+ mensen moesten zeker wel lachen om de verklaring.
Hier drukken de veulens zich ook tegen de eigenaar aan om te worden gekriebeld. Persoonlijk houd ik daar ook niet van, ze moeten wel beetje respect houden.

Volgende week donderdag naar Harich, veulen gaat voor de keuring. Alleen jammer dat ze nog veel in het oud haar zit.

Haar folle enter zus begint erg knap te worden, benieuwd wat dat over paar jaar wordt.

Hij moest er inederdaad ook wel een beetje om lachen, maar evengoed heb ik toegezegd het de komende tijd even niet te stimuleren.
Wel grappig dat jullie veulens ook zo aanhankelijk zijn.

Veel succes in Harich :)
Ik wil met de CK weer afreizen. Dat is mij vorig jaar goed bevallen en ik wil graag wat uitgebreider de tijd nemen voor een aantal zaken.

Mirtje heeft karakter lees ik Boemel. Leuk om te lezen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 14:09

Ik kom hier even binnen vallen, maar is er hier nog iemand op zoek naar een Friese merrie? Stuur me dan even pb :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 14:55

Earth schreef:
Ik kom hier even binnen vallen, maar is er hier nog iemand op zoek naar een Friese merrie? Stuur me dan even pb :)

Kan je iets meer details geven? :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:18

Ja ik weet niet of dat mag op bokt haha. Maar een 8-jarige merrie met goed papier. 1.64 mtr, nog wat groen maar wel braaf onder het zadel. Heeft een tijd stilgestaan vanwege geen klik met de eigenaar. Ik heb haar net weer opgepakt. Ze is wel wat onzeker maar met een handige ruiter gaat het heel goed. Ik kan alles met haar doen.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:05

Kennen jullie ook opfok bedrijven in Friesland waar ze ook brok gevoerd krijgen?

Ben een beetje aan het oriënteren.

Wegens omstandigheden probeer ik Maan nog drachtig te krijgen en het veulen houd ik aan.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:33

Hoe bedoel je? Brok gevoerd krijgen? Ze krijgen toch altijd brok gevoerd. Of ook in de zomer?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 11:46

Mag ik heel even hier ook naglunderen over mijn geweldige 26jarige knapperd <3

Sybrich werd afgelopen zaterdag in Boijl uitgeroepen tot de Meest duurzame merrie *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Beetje jammer alleen dat de rits van mijn laars minder duurzaam was… en met schoenen rijden is vreselijk :')

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 13:28

Sanet, wij zijn ergens in Afrika op vakantie, maar hebben deze rubriek waar we erg enthousiast over zijn met heel veel plezier gevolgd via de sociale media:
Waanzinnig!!! Gefeliciteerd! Terechte winnaar, tussen allemaal winnaars. Zo gaaf!! Nog even flink nagenieten! Haar oortjes er zo mooi op en mooi sjouwen! Wat zul je trots zijn.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 14:20

Super Sanet gefeliciteerd. Wat ziet ze er nog super uit.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:01

Sanet schreef:
Mag ik heel even hier ook naglunderen over mijn geweldige 26jarige knapperd <3

Sybrich werd afgelopen zaterdag in Boijl uitgeroepen tot de Meest duurzame merrie *\o/*

[ [url=m/byGzZN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bijzeI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetje jammer alleen dat de rits van mijn laars minder duurzaam was… en met schoenen rijden is vreselijk :')

Super gaaf gefeliciteerd heel trots op zijn!