Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:17

Wat leuk, gefeliciteerd!
Gewoon blijven hoor! :j

Gisteren heb ik m'n nieuwe zadel gekregen, blij mee.
Beetje jammer dat er gisteravond een paard op m'n voet sprong en ik nu voor minimaal 6 weken in het gips zit...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:20

Gefeliciteerd suus!

Karin wat onwijs balen!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:26

aaaahhh thanks dames!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:28

Suus wat een mooi paardje!!!! :oo :~ :~ <3 <3 <3
Dat is echt rot karin :\

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:34

Suus gefeliciteerd!!
Wat een knap ding zeg!! Snap dat je daar verliefd op ben geworden succes ermee!

En gewoon lekker meekletsen wil wel updates lezen

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:16

Gefeliciteerd Suus! Mooi paardje hoor! Wie weet ga je misschien wel heel veel plezier aan haar beleven en dat voor een klein prijsje :)

Oei dat is balen Karin, sterkte!
Wat voor zadel heb je gekocht?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:43

Een kopie van mijn 'oude' zadel, die had ik nog maar anderhalf jaar, maar met een bredere boom.

Afbeelding
Het is een Hulsebos, Balance

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:22

Suus, gefeliciteerd met Belle!! Wat een leukerd, jestraalt ook helemaal. Fijn dat je weer een leuk paard tegengekomen bent. Op naar Eem leuke toekomst samen, dat is je zo gegund.

Karin, wat ontzettend balen. En wat een mooi zadel, jammer dat je nu zo lang uit de roulatie bent.

Emma gefeliciteerd met je drachtige merrie. Hessel is ook gaaf! Kennelijk vond ze Beart geen lekker ding (al kan ik me daar niets bij voorstellen ) ;-)

Mag ik hier ook weer mee kletsen? Een tijdje geleden had ik me hier ook al gemeld, maar in de tussentijd is er hier heel wat gebeurt. Bij Jetta is artrose geconstateerd, weg was toen onze toekomstige sportcarrière. Alleen als fokmerrie of weidepaard kan ze nog mee. Dat was best een behoorlijke klap. Uiteindelijk heb ik besloten om haar te laten dekken, en na 2 keer geïnsemineerd te zijn is ze nu drachtig van Bikkel 470.
Ondertussen was ik er ook wel uit dat ik het rijden miste en daarom heb ik weer contact gezocht met diegene die mij ook met de aankoop van Jetta geholpen heeft. Om haar op de hoogte te stellen van Jetta, en tevens met de vraag of ze misschien iets wist of als ze wat zou horen ze aan mij wilde denken. Haar reactie was dat ze nu zelf een hele leuke merrie had staan die misschien wel zou passen. Een 12 jarige merrie die z1 gelopen had. Maar dan moest ik wel op korte termijn komen kijken, omdat ze al veel belangstelling had. Dit was allemaal op een zaterdag, maandags ben ik alleen wezen kijken, dinsdag nog een keer met mijn instructrice en donderdags heb ik Lobke opgehaald.
Inmiddels zijn we 2 maanden verder en hebben we een oefendressuur achter de rug en ben ik afgelopen zondag voor het eerst officieel gestart, met als resultaat 184 en 177 punten. Viel mij reuze mee, want door de spanning van mijn kant kwam ik niet echt aan rijden toe. Maar Lobke was superbraaf. Zo fijn zo'n paard.
Over 2 weken staat de volgende gepland.
Zo een heel verhaal, sorry 8-)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:36

Welkom boerinnetje wat vervelend van je meisje dat ze artrose heeft. Wat onwijs fijn dat je weer een nieuwe topper gevonden hebt. Heel veel plezier en succes samen.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:33

Prachtig zadel Karin! Bewust gekozen om je beugelriemen boven het zweetblad te doen?
Rijd zelf ook met een Hulsebos zadel alleen dan de WB3

Boerinnetje, wat een vervelend nieuws. Maar fijn dat je weer een nieuw paard hebt gevonden, veel plezier.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:46

Joh boerinnetje, wat een verhaal.. Bah..maar hoe fijn dat je nu weer een mooi nieuw paardje hebt gevonden! Heel veel plezier met haar.

Ik heb gisteravond even wat grondwerk met Belle gedaan. Ze reageert erg goed op lichaamstaal en het wat heerlijk om zo met haar te werken. Ze liet ook even zien dat ze echt wel mooie gangen heeft haha..
Nog even wat gewandeld over het erf. Ze is echt heel erg sensibel.. Zelfs een beetje neurotisch.. Vind het zelf nog wel spannend als ze zo doet, ze is dan zooooooo groot! Maar goed, na drie rondjes ontspande ze wat.
Vanavond weer erop! Zin in..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:12

Ja, de beugelriemen onderlangs vind ik niet fijn. Dat komt denk ik ook doordat ik niet groot ben.

Jammer van Jetta, maar leuk dat ze nu een veulen krijgt en jij weer een ander paard hebt om mee te rijden. :)

Leuk Suus, weer lekker genieten. :)

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:26

Ik ben ook niet zo groot (1.62m) en maar korte poortjes :)
Heb je dan geen last van schuurplekken op je knieën? Ik ga ze er nu juist weer onder doen in de hoop dat ik daar minder last van ga krijgen..

Wat fijn Suus, en lekker veel oefenen en mee naar buiten nemen, Zotte kan af en toe buiten en op het terrein ook zo panisch doen om niks, ga nu elke keer na het rijden ook gewoon naar buiten ik blijf het proberen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:39

Nee, daar heb ik geen last van. :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:54

Wat een mooi dier Suus! Toch niet de hengst geworden :P Veel plezier met deze dame :D

Wat balen zeg Karin! Maar wel een erg mooi zadel <3

Ik draag m'n beugelriemen ook onder m'n zweetblad en vind het echt fantastisch!!

Wat rot van Jetta boerinnetje, maar fijn dat je zo snel weer op de rit bent, met wat klinkt als een heerlijk paard :D

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:02

Hahaha nope.. Maar hij was echt een serieuze kandidaat! Wow wat was hij gaaf! Toch vond ik het verschil van €7500 doorslaggevend ;)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:58

ik heb mijn beugelriemen ook onder het zadel ik heb hele lange benen voor mijn leeftijd (tot mijn taille 1.10m ik ben 12 jaar) en ik vind het persoonlijk ook mooier :j :')

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:00

KarinvdM schreef:
Wat leuk, gefeliciteerd!
Gewoon blijven hoor! :j

Gisteren heb ik m'n nieuwe zadel gekregen, blij mee.
Beetje jammer dat er gisteravond een paard op m'n voet sprong en ik nu voor minimaal 6 weken in het gips zit...

Beterschap!! :(:)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:02

Ik ben vandaag voor het eerst op Melle gestapt , niet nadat iemand hem eerst reed maar direct zelf.
Ging super! Kan ik weer een hele dag van nagenieten ;)

boyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:56

Ook ik start met een Fries, helaas is hij niet van mij zelf maar ik rij hem 3x id week voor iemand en wij starten Z1.

Het is een 8 jarige ruin van Beart (x Naen) super fijn en werkwillig paard.

Ik rij sinds een maandje ook een 7 jarige merrie van Goffert en met haar wil ik in Oktober beginnen, wij gaan dan L starten, ook dit is een erg fijn dier.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:54

pfff wat ontzettend balen karin! Het zit je aldoor zo tegen... vind het echt heel rot voor je! Hopelijk herstelt je voet snel en kun je dan eindelijk lekker met Jetteke aan de slag!

Wat een leuke berichten hier van de net-zadelmakke-paarden, kanjers allemaal!! *\o/*

En leuk project suusenmalvin, zet 'm op!

heel erg balen boerinnetje... maar ook een leuke nieuwe, succes ermee :D

Arjen was ook een dappere dodo afgelopen dagen... dinsdag met 'm in de trailer naar Hannover (3,5 uur rijden wat hij super braaf deed, zelfs over de duitse beton-blok-hobbel-snelweg) woensdag zou ik demo combinatie zijn bij de opfriscursus voor (een deel van) de europese zadelmakers van mijn canadese zadelmerk (is oorspronkelijk een duitser die in canada leeft, maar die komt jaarlijks naar duitsland om iedereen weer bij te scholen zegmaar) maar omdat Arjen met korte rug, grote schouders, extreme flexibiliteit, natuurlijk heeeeeeeeeel veel problemen behelst waar zadelmakers los van elkaar tegenaan lopen... en dat nu allemaal verenigd in één paard haha werd het niet alleen woensdag 'even' maar woensdag de hele dag en donderdag de hele dag :oo Arjen heeft zich super gedragen, moest natuurlijk ook uren stilstaan voor alle uitleg en iedereen moet even voelen/drukken/kijken, maar hij deed het top! Lopen ook. Allerlei leuke dingen gedaan, horseshape scan gemaakt, met hartslagmeter gereden met verschillende singels waarbij heeeeeeeeel duidelijk aan de hartslag te zien was wat hij fijn vond en wat niet (maakt echt een enorm verschil). En gister weer de lange rit terug. Waren echt hele intensieve dagen maar ontzettend gaaf en mijn zadel ligt nu echt goddelijk... gevuld door de meester zelf, dat is genieten met rijden de komende tijd hihi Kan niet wachten tot ik er weer op ga... maar even kalm aan na deze intensieve dagen.

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:21

Wauw ilsemarie dat klinkt super!en wat fijn dat arjen zo braaf was nu kun je weer heerlijk rond rijden.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:42

Wat kl*te Karin!
Heel veel beterschap en hoop dat je spoedig herstel zodat je van je nieuwe hele mooie zadel kan en mag gaan genieten!!

Wat leuk Ilsemarie!
En natuurlijk helemaal fijn dat je zadel weer top ligt!
(wat voor merk is het?)
Je hebt Arjan op de foto zo netjes aan het lopen!

Welkom Boyar!
Foto's vinden wij helemaal geen straf om te kijken hoor :D

Wat sneu voor Jetta, Boerinnetje, wel fijn dat ze volgend jaar mag gaan moederen over haar Bikkel kind!
Klinkt als een leuk leerpaard Lobke!

Draag mijn beugelriemen over het zweetblad, kan ze er wel onderdoen... misschien eens kijken hoe het rijdt bij Euwe (bij vorige paarden had ik dat wel).

Gisteren gestart in Drachten.
Had Euwe er nu veel meer bij en heb echt fijn gereden.
Eerste proef zaten wat haperingen in maar heb dat heel mooi kunnen compenseren, resultaat was net buiten de prijzen (waren 6e en er waren maar 5 prijzen) met 194 punten.
2e proef kon ik hem nog wat fijner op de letter rijden maar ook hier toch weer wat haperingen....
Zelfde jury als vorige week de 2e proef (toen 176) en we kregen nu 177.... had daar niet zulk fijn gevoel over...
Nog 3 keer door haar gejureerd worden en wie weet hebben we dan 180....
Volgende wedstrijd staat pas over 4 weken gepland, dus kan lekker rustig door trainen!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:41

Ik heb dit weekend beide dagen concours gehad tussen de koudbloeden (tinkerstamboek). We hadden een stal gereserveerd en voor ons zelf een hotel geregeld.
Ik had hier mijn M2-debuut. Zaterdag voor de storm uit naar de locatie gereden maar toen ik eenmaal moest rijden begon het net te regenen en de 2e proef was al in de redelijk stromende regen. Vandaag gelukkig prachtig weer gehad.
Ik had niet verwacht dat ik winst zou rijden en dat heb ik ook niet gedaan hoewel het zaterdag in de 2e proef wel bijna het geval was. Daarin had ik 179 punten maar ze was 1x uit de contragalop gevallen en daar had de jury al een 7 genoteerd maar dit terug gedraaid naar een 5 vanwege de fout. Helaas pindakaas, anders hadden we meteen winst gehad.
De proeven waar de travers in zit heb ik lagere punten omdat die travers gewoon nog niet goed is. De andere proef zit schouderbinnenwaarts in en daar scoor ik wel hoger in. Maar nu nog niet genoeg voor winst. Komt vanzelf wel, even wat meer gewend raken aan deze klasse.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:10

Caro-marjah het begin is er en zo te lezen weet je prima waar jullie verbeterpunten zitten.

Ik heb net gereden met douwe en hij was beetje opstandig uiteindelijk wel goed afgesloten.