[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:37

haha mijn neurotische kant kan er niet zo goed tegen ... ik poets tot ik het echt beu ben (en dan nog stoort het me mateloos) .
daarom wilde ik eigenlijk ook geen schimmel :=

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:41

Hahaha gelukkig is pablo bang om vies te woorden dus over algemeen schoon ach haha...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 00:05

kate is redelijk schoon , maar af en toe

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:46

Die eeuwige vieze schimmels haha. Ik heb een schimmel C pony (is verleased en staat ergens anders) en die kon er ook wat van. Maar ik ben wel een fan van schimmels!

Wat een leuke foto's weer, Robijntjah ik wou dat ik weer zo door de bak reed :j Ik kan alleen maar hobbelen tegenwoordig.

Nou vandaag is het zover, op naar de gemeente *\o/* -O- Ik denk niet dat er echt naar ons geluisterd gaat worden maar goed we doen nog een poging.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:53

Suc6 meid.. komt goed...

rij sins paar dagen weer dressuur moet zeggen na zijn vervelende bui liep die daarna super ff door het bos rondje achterna heerlijk dat eindelijk mag genieten

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:16

suc7 posh , zorg dat ze niet om je heen kunnen .
je kan het :z +:)+

moonforever , komt ook wel goed . hij weet wat hij moet doen als de plicht roept , weet ik zeker ;)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:14

Posh, hopelijk ging het goed!
Vieze paarden, kan ik van meespreken. Figo ligt het liefste languit in wat hopen mest te slapen.
Leuk, Moonfever!
Mooi, Jolijn! Mo ziet er ontspannen uit :)
Geeske, hopelijk geen trauma voor Chim, maar inderdaad weer rustig opbouwen, en dan komt dat wel goed.
Natasja, komt ook wel goed!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:11

Leuke foto's Jolijn! (ook op fb)

Posh, ging het goed bij de gemeente?

Vieze schimmels,, wat zal ik eens zeggen... Chim zoekt wel heel graag het meest drassige hoekje van de stal op om lekker in de slapen :Y) Maar in de bak rolt ze echt alleen waar het heel droog is en anders niet...
Meestal heb ik een groen/grijs/bruin paard...

Vandaag na 6 weken weer van mijn eigen instructrice les gehad. Heel zwaar maar weer echt heel fijn!! Wat waren wij moe ;-)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:42

dat lijkt me zooooon heerlijk gevoel :P lekker trainen , en dan voldaan van je paard komen .

ik zit even te twijfelen , en wil eens weten wat jullie er van vinden .

komt i .
ik sta dus sinds maart/april op deze stal .
daar staan nog 2 paarden & 1 shet van 2 andere eigenaren .
met alle 3 werd nauwelijks wat gedaan (een nichtje van eigenaar 1 en de dochter van eigenaar 2 kwamen 1 tot 3 X per maand , en heeeeeel soms werd er gereden/gelongeerd) .
toen heb ik voor de shet een verzorgster geregeld en die begeleid ik nu (hier krijg ik niks voor) , ze is dan ook heel erg vooruit gegaan wat betreft vaardigheid zowel ernaast als erop .
ze komt nu zoon 3 maanden (geloof ik) en in die tijd heb ik de eigenaar 2X gezien/gesproken .
bij de 2e ontmoeting zij ze voor de 2e keer dat ze zoooo graag haar eigen paard zou willen doen en rijden .
dus afgesproken dat ze wekelijks langs zou komen en ik haar ermee zou helpen & onder tussen het paardje door de weeks zou rijden (beetje kijken hoe hij was en eventueel een beetje door rijden ) ze wilde het weekend vrij houden zodat haar dochter nog kon komen (prima , helaas komt ze weinig) .

maar de eigenaar heeft niks meer van zich laten horen en ik houd me wel aan mijn kant van het verhaal door het paardje te rijden (mits het lichamelijk etc. kan) mijn verantwoordelijkheidsgevoel loopt dan ook achter de feiten aan gezien ik eigenlijk al genoeg heb aan mn eigen paard .
maar ik vind het sneu voor haar paardje (hij ziet er gewoon beter uit nu er dagelijks wat mee word gedaan) en het is wel een leuk paardje om te rijden .De stal eigenaar heeft me er al eens voor gewaarschuwd gezien zij haar ook al eens wilde helpen en dat ze nooit kwam .

nu ben ik dus op het punt gekomen dat ik me af ga vragen waar ik het in vredesnaam nog voor doe ...
ik kan de eigenaar niet bereiken . ik win er helemaal niets mee (ik werk me de pleuris om de pony goed te rijden en aandacht te geven , maar krijg er niks voor en de eigenaar zie/spreek ik ook nooit en ze komt afspraken niet na ). het bit stoort me verschrikkelijk en het zadel is erg slecht voor mijn lichaam . maar ik schijn de enige te zijn (volgens de dochter die ik pas wel zag) die de pony kan/durf te rijden (hij is naar mijn menig erg makkelijk ) .

nu vraag ik me dus af , moet ik hier wel mee doorgaan ?

sorry lang verhaal , hoop dat het zo een beetje duidelijk is .

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:21

Dames, hulp hulp! Ik ben opzoek naar juryleden die tot M2 of Z kunnen jureren voor 20 en 21 september in Drachten. Jullie suggesties? Ik zoek er nog 3...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:49

My_Chimanga schreef:
Dames, hulp hulp! Ik ben opzoek naar juryleden die tot M2 of Z kunnen jureren voor 20 en 21 september in Drachten. Jullie suggesties? Ik zoek er nog 3...

helaas ik ben niet bevoegd , en ken ook niemand . sorry ik hoop dat je nog iemand vind .

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:49

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:32

Hoihoi,

Nou het ging wel redelijk gelukkig, dit keer met een wethouder gesproken die daadwerkelijk iets gaat ondernemen (tenminste daar ga ik vanuit). Wel 1x mijn zelfbeheersing verloren tegenover een ambtenaar die erbij zat, hij vond dat een foto van mijn hondje te paard als bewijs van bedrijfsmatige activiteit wordt gezien :+

@cherell0: Ik begrijp dat je daarmee zit, niet erg netjes van die eigenaar. Het klinkt allemaal wat chaotisch, maar misschien zou je kunnen blijven proberen om contact te zoeken en even te gaan overleggen wat van beide kanten de verwachten zijn en daar duidelijk afspraken over maken?

Ik vind het sowieso over het algemeen een heel gedoe met mensen die op andermans paard rijden of gaan bijrijden voor iemand of andere mensen die jouw paard gaan rijden pff. Altijd wel wat!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:39

posh , wat een mafkees . snap dat je daar even wat van zegt . ik duim voor je dat je nu groen licht krijgt voor je plannen .

het is idd. wat chaotische maar er waren mondeling goede afspraken gemaakt .
en hoe dan ook krijg ik geen contact .
de verzorgster wel , maar als er een afspraak word gemaakt komt ze hem gewoon niet na .
stel er word afgesproken dat ze maandag om 15:00 op stal zal komen , dan komt ze gewoon 9/10 gewoon niet opdagen en laat niks van zich horen .

daarom denk ik ook dat ik er gewoon mee stop , ik kan hier namelijk heel slecht tegen (en vind het zo sneu voor het paardje) .
daarbij verteld ze dingen tegen de verzorgster die niet kloppen :(

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:45

Dat klinkt eigenlijk wel herkenbaar, ik heb een stalmeisje die mij al sinds 2010 helpt en destijds niets van paarden af wist. Ik heb een heleboel tijd en energie in haar gestoken en nu kan ik met een gerust hart op vakantie omdat er iemand op de paarden past die ze door en door kent en ook de mensen op stal goed kent.

Maar de afgelopen tijd ging het minder goed, ze kreeg een ex wedstrijdpaard (een van de pensionpaarden) om bij te rijden maar om de een of andere reden ging het steeds slechter. Het rijden wilde niet meer, klusjes werden half of niet gedaan en inderdaad de afspraken werden niet nagekomen of ze kwam te laat.

Toen heb ik met haar een gesprek gehad, de eigenaar van het paard dat ze bij rijdt ook en toen het niet verbeterde zijn we eens met z'n drieën om tafel gaan zitten. Na een tijdje bleek dat ze gewoon niet lekker in haar vel zat en dat geen plekje kon geven, doordat het op stal ineens ook slechter ging dacht ze 'dan kan ik beter helemaal niet meer komen'.

Dus in eerste instantie was ik heel geïrriteerd dat het zo slecht ging en de eigenaar van het paard wilde er eigenlijk ook mee stoppen totdat iemand mij vertelde: Er is altijd een reden waarom iemand zich op een bepaalde manier gedraagt. Die zin heb ik vaker gehoord maar nu kwam hij gewoon op het goede moment en toen ik ging vragen of er iets met haar zelf aan de hand was kwam dat naar buiten.

Het is een beetje lang geworden maar in elk geval bedoelde ik: misschien helpt het om eens te kijken naar waarom het niet werkt. Als het gewoon niet gaat omdat de eigenaar/verzorger te laks is dan zou ik inderdaad je tijd en moeite daar niet aan gaan verspillen.

En mijn plannen nouja, ik kan bedrijfsmatig worden maar dat gaat enorm veel geld en moeite en geregel kosten dus ik blijf voorlopig lekker hobby'en :j

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:57

hier hebben we het al eens over gehad , maar er worden vaak smoesje verzonnen .
bijv. ik ben bang voor de andere paarden , dus spreken we af dat ik hem uit de wei haal .
m'n dochter komt net thuis van school (is 17jr en komt elke dag van school thuis) .

ga zo maar door , er is iedere keer wel wat of ze laat gewoon helemaal niks horen .
ik blijf de verzorgster wel begeleiden puur omdat ik vind dat zij niet de dupe mag worden van de eigenaar .
maar het paardje .... ik vind het een leuk dier , we gaan goed samen ... maar zo heb ik er gewoon geen zin meer in (waar doe ik het dan voor ?) .

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:04

Dat is inderdaad valt me ook heel erg op..
zo heb ik verzorgster die gewoon nooit komt..
opzich doe ik hem elke dag rij hem.
omdat ze niet zo goed rij zei ik dat rijden ff moest laten met rijden dat der van de herfst/winter wel ga proberen in de kleine binnenbak,
Hoor niks meer van haar zie haar nooit meer..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:29

sorry ik moet wederom even m'n ei kwijt (ben net een kip elke dag 1 ei ;) ).
zojuist via de verzorgster (omdat die haar beter kan bereiken dan ik) laten weten dat ik stop met het bijrijd paardje en dat als ze wil praten ze weet waar ze me kan vinden /hoe ze me bereiken kan .

nu laat ze dus alleen weten dat ze wel een ander zoekt :oo ....... heb ik daarvoor de zolen onder mn schoenen vandaan gelopen om alles voor haar paarden te regelen ? het is dat ik het sneu vind voor de verzorgster anders was ik daar ook mee gestopt , zak lekker door de grond met je paarden :x |o _-:(

sorry , het moest er even uit :o .
ik weet dat ik een zeikerd kan zijn .

nu heb ik wel lekker alle tijd voor mijn eigen paard , en ze hoeft never nog iets aan mij te vragen :Y)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:36

Hmm, lastig he? Dat niet iedereen op een gelijke manier om dieren geeft, ze prioriteit stelt e.d...

Ik heb natuurlijk het paard thuis staan, en heb er gewoon elke dag standaard het werk van het voeren en binnen en buiten zetten van, en daarnaast pak ik haar zoiezo 5x per week. Wat ik dan ook maar ga doen. Eigenlijk iedere avond zit ik nog even lekker bij haar op stal te kroelen voor we gaan slapen, heeeerlijk.
Toch staat er nog een paard bij ons, van een vriendin van mij. Prima paard, lief beest, maar die krijgt gewoon veel te weinig aandacht. Ik voer m netjes, zet m altijd binnen en buiten en geef hem tussendoor als de mijne wat krijgt ook altijd wel iets. Krijgt echt ook altijd wel een aai over de bol of een klopje, maar daar houdt het wat mij betreft wel op. Meer tijd heb ik niet.
Alleen dat paard wordt steeds vervelender omdat het aandacht wil. Hij gaat niet meer gewoon mee naar binnen, dan moet je hem eigenlijk eerst gaan 'vangen' en maakt ie er een heel spel van, hij sloopt van alles en is gewoon onrustiger. Maarja, ik heb niet meer tijd en die eigenaresse komt gewoon soms zo 4 dagen niet opdagen, doet de stal even en verdwijnt weer. Dat was ook niet onze afspraak maar het paard heeft het verder goed en ik kan er dus niet echt wat van zeggen.
Ze weet wel dat het paard zich verveelt want dat heb ik al vaak zat gezegd, maar het gaat dan vaak weer een halve week goed, dan pakt ze m weer helemaal op, en dan gebeurd er weer iets en zie je haar zo weer weeeeeken achter elkaar alleen de stal doen. Smoesje hier, smoesje daar, maar het paard komt eigenlijk nooit uit dan. 'te druk'...

Ik voel me echt super schuldig als ik twee dagen niets met het paard heb gedaan behalve binnen en buiten zetten e.d.. Al is het alleen maar poetsen o.i.d. gewoon even tijd aan je diertje besteden!
Tsja...

Maar even terugkomende op jouw verhaal Cherel, als er een rede is waarom de eigenaresse echt niet kan is het idd misschien wel goed en super lief dat je het diertje bijdrijdt, maar als het gewoon laks is, dan is het voor het paard vervelend maar dan deed ik het ook niet.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:18

Ik Ben weekendje weg vanaf morgen je zal me er door niet spreken,
Michien dat jullie nog zie op Horse Event

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:19

veel suc6 , pablo sleept je er vast doorheen .

+:)+

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:25

Vast wel ..... :)
Als die zo loopt als de laatste dagen ken ik zeggen dat ik super veel zin in heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:26

Baaaaal!

Mijn zadel is weer scheef, wat betekent dat ik dus zelf ook scheef ben sinds mijn ongeluk.
Nu op zoek naar fysio-instructie te paard.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:27

geloof in je paard & hij zal je helpen . :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:28

Het gaat niet om winnen maar om het mee doen.:)
en is super ervaring;)