[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:03

Monique Heerlijk joh! Lekker gaan genieten!Veel plezier saampjes!

Denise Jee wat een pech....hoeveel pech kan je hebben :(:)

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:24

iloon en gab - 2010 is niet echt mijn jaar nee maar goed we gaan maar door en hopelijk komt er na al die ellende eindelijk rust en geluk :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:30

Mijn paarden werken ook ongeveer 45 min en dat met het in en uitstappen erbij.
Als je paardje lekker loopt dan vergeet je wel zo de tijd dus moet wel opletten.
Longeren vind ik dat het niet langer als 10 minuten elke kant op moet en veel afwisseling.

Je voelt altijd wel het verschil tussen een vreugde en een pijnbok , Gallo heeft nog nooit van zijn leven gebokt denk dat hij geboren is zonder te weten wat dat is maar die andere 2 willen weleens een vreugdebok geven hoor , eergisteren was ik Vera aan het les geven op mijn Nlander en er stond een mijnheer te longeren ze kwam heel serieus de diagonaal op dravend geeft die man een knal met de longeerzweep , tsjaaa toen gaf hij een reuzebok met een dikke wind , ik lag krom en Vera zegt zo he is zijn kont nog wel heel ( zon geluid kwam er uit dat paard :D )

Emerald fijn dat je paardje er is en dat de reis goed verlopen is en nu veel plezier met hem hebben.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:52

Ben ik ook weer eens......
Ik lees nog wel regelmatig mee hoor, maar ik heb niet zo veel te vertellen omdat ik momenteel niet zo veel met Xantha doe.
Ik zal weer eens wat vaker proberen te reageren :P

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:56

Over training.
Als ik longeer doe ik dat zo'n 30-45 minuten. ~~}>
Maar dan wel aan de dubbele longe of eventueel bij gezet, anders wordt er niet aan de conditie en spieropbouw gewerkt.
Rijden weet ik eigenlijk niet hoe lang ik dat doe.
Ik denk ook zo'n drie kwartier, totaal.
Eigenlijk loopt ze altijd wel lekker.
Soms ga ik dan juist nog even door, andere keer weer niet. :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:59

Ik longeer ook al gauw 20 a 30 min! Wel altijd met bijzet idd. Ene keer DL, andere keer touwtjes of een keer stiek. Verstel hem tijdens de longeersessie ook wel vaak van hoogte en doe aan de longe ook dingen als volte sluiten, tempowisselingen etc. Werkt perfect! :D

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:04

Ik heb nu een paar keer les gehad in longeren met dubbele lijnen (van Willy) en ik moet zeggen dat ik het steeds leker vind.
Vroeger gooide ik er bijna altijd een bijzet oid aan, lekker gemakkelijk.
Maar aan de dl kan je zo heerlijk werken!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:59

Degene die het volgende consult betaalt van de fysio, die mag mij veroordelen. Over 3 weken mag ik hem weer bellen. Maar degene die lapt, mag zelf bepalen welke fysio het wordt hoor! Deze deugt volgens jullie schijnbaar niet. Voorlopig houd ik me toch aan de afspraken die ik heb gemaakt met de fysio die ik nu heb gesproken. De enige fout die ik nu heb gemaakt, is dat ik moeite heb met verwoorden wat ik moet doen van de fysio, maar dan nog verdien ik niet zulk commentaar. Daar laat ik het verder bij. God wat ongelooflijk kwetsend om te lezen wat jullie over me denken. En nu gaan natuurlijk de volgende 3 pagina's over het feit dat ik niet tegen commentaar kan, maar dit vind ik gewoon geen commentaar, maar gemene beschuldigingen en arrogante aannames, die ik echt niet verdien. Mijn paard is al 10 jaar alles voor mij! En ja, ik leer nog iedere dag bij. Laat dat duidelijk zijn voor degenen die zich nu aangesproken voelen.

Denise sterkte! Dat ie over de kop slaat, is dat geen signaal dat ie te veel op de voorhand liep? Pijnlijk hè, zo'n vraag? En toch wil ik alleen maar denken: Sterkte, want ik probeer te denken, dat jij net zo goed voor je paard wil zijn als ik voor de mijne.

Ilona: Hoe is het met jouw paard? Wat weegt ie eigenlijk? Ben je er niet te zwaar voor? Doet zeer zo'n vraag hè? En toch stel ik die niet, want ik weet dat jij net zo veel geeft om jouw hit als ik om de mijne. Kijk naar jezelf en veroordeel dan pas een ander.

Suus: Het stuiteren was meer bij het uitstappen. Hij had schrik van een smalle doorgang. Als hij stuitert zijn dat van die rare sprongen zonder ruggebruik. Sam heeft nog nooit gebokt. Toen we er doorheen waren, stond ie weer heel braaf stil en zijn we naar de auto gestapt. Geen pijn in mijn ogen. Ook ik weet het verschil tussen pijn en wat anders na 10 jaar wel. Bij pijn krijg ik bij Sam nog niet de kans om op te stappen! Ik rijd hem overigens alleen in die les en gisteren even om te checken of ik veilig kon opstappen. Voor de rest gaat ie gewoon weer aan de longe hoor! Maar die les is zo fijn qua opbouw en de instructrice helpt me zo perfect vooruit samen met Sam, dat wil ik absoluut gebruiken om Sam te helpen herstellen. Ze steekt er duidelijk energie in om me te helpen en dat waardeer ik bijzonder in iemand. Ook jij zult dat onderhand vast wel weten.

En voor mij geen bijzet in de longeersessie. Daar ben ik nou eens fel op tegen. Ik longeer af en toe dubbele longe en nu voor het behoud van het paard, zonder touwtjes. Puur natuur dus.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:02

Suus en verder: Ik rijd Sam tussen 3 kwartier en een uur. Naar gelang nodig is om er een goed gevoel bij over te houden. Het komt zelden voor dat we dusdanig ruzie hebben dat het langer duurt, maar ik kan niet stoppen bij een slecht gevoel. Meestal longeer ik hem eerst, omdat ik loswerken aan de longe prettig vind en Sam reageert daar heel er goed op. Nu hij revalideert, stap ik veel als ik al op hem zit en oefen ik mijn houding. Voornamelijk nu op Des dus!

Ik heb de afgelopen week namelijk 4 keer op Des gereden, maar dat is niemand hier opgevallen. :+ Hoe barok kun je zijn?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:13

suus: met een kwartier rijden red ik het niet, dan zijn we pas net losgereden en opgewarmd. Ik stel van te voren altijd 1 a 2 doelen/ trainingspunten voor die dag. Uit ervaring blijkt dat ik meestal zo'n 45 rij (ex uitstappen) ik probeer ook altijd te stoppen op een punt dat het goed gaat. Duurt 1 doel wat langer stop ik na die ene en gaat het goed doe ik er 2.
Met jonge paarden is het weer anders, dan stel ik 1 doel en stop ik als dat behaald is. Hierbij rij ik wel max 20 min en bouw dit rustig uit, maar hierbij het ik niet echt een warming up/cooling down
longeren komt meestal op een half uur uit.

Monique: beeld materiaal!!!!!!!!

denise; dat is schrikken! Zo'n groot paard en een kuiltje! Balen zeg! Sterkte!

anouk: is zo'n reactie ook niet overbodig? Er wordt alleen om wat uitleg en duidelijkheid gevraagd, niks negatiefs over de fysio of wat dan ook! Waarom heeft niemand gezien dat je op des reed? Volgens mij hebben we dat gewoon gelezen.
Longeer jij nooit met bijzet? Ik vind het soms al snel wat rondslingeren worden, ik vind vooral de pessoa ideaal! maar longeer ook soms met stiek

Shannon moest vandaag aan de bos training! Heerlijk die lange paden, mooi kunnen oefenen wat meer te verzamelen in galop! en ze ging goed *D
met querida ook een klein stukje gedaan, ging ook lekker alleen vond ze de koeien heeeeeul eng!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:17

Lekker Mies, dat mis ik wel bij onze stal in de buurt.
Een bos :(
Kan er wel naartoe maar dat is zo'n 3 kwartier onder de man, straks als ik weer kan rijden ga ik met Anita op stap!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:21

Hahaha, deze reactie had ik nou al verwacht. Ik ben degene die wat opmerkt (en dat de rest daarop volgt, kan ik niks aan doen, maar zegt zeker wel wat in mijn ogen). Je zegt gewoon telkens wat anders wat in jouw straatje past. Niks te maken met niet goed kunnen verwoorden hoor. ;) Als Sam het niet doet is het een rotknol.. Scherper bitje etc. Dan lukt het niet met de dressuur en zat je er aan te denken Sam te verkopen want het wordt nooit wat en wil je een PRE. En nu is Sam je alles en gaat ie never nooit de deur uit...... :z Kom op Anouk, je doet áltijd zo aangevallen, maar je maakt het er echt zelf naar... En misschien ben ik wel te zwaar voor Chico }> Hebben ik en me paardje ook wat! :Y) Arme Chico... :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:21

ik weet niet hoor anouk maar ik heb net niks over jou gezegt en nu ga je aan mij vragen pijnlijk he zo'n vraag
en dan zeg je dat je hem niet steld maar je schrijft het wel op.
dus lees jij eerst eens wie er wat over jou zeg voordat je een ander er van beschuldigt

ik heb geantwoord op suus de vraag hoelang ik train dus ga mij a.u.b. niet veroordelen want dan is deze discusie nog niet ten einde

en over het feit dat jij op des hebt gereden daar is wel degelijk op gereageerd en met name door mij dus ga echt niet beginnen want dat vindt ik zo laag. bah

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:23

Tabééé Anouk,wat een ongelooflijk rare reactie weer....kan je ergens even een quote zetten van iemand die je fysio afzeek? Ik kan het namelijk niet vinden.

ik reageer maar niet meer jou }:0
veel plezier en lol met je knol nog :wave:

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:24

nou iloon zwaar ben je echt niet voor chic hoor kom op zeg heeft tie last van zijn rug :n dacht ik ook al en chic oogt heel vrolijk en blij dus lekker blijven rijden

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:26

heikedenise schreef:
ilona - succes voor zondag komt helemaal goed joh :D waar moet je starten?

anouk - toch sam geworden, ik dacht ook dat die echt een maand niet mocht lopen maar zoals je het nu schrijft moet je hem wel laten bewegen, fijn dat die wel werkwillig was heb je toch nog even kunnen trainen,

edit vergeet helemaal op alicia te reageren

lekker druk op je nieuwe baan lees ik, en balen dat je vriendin der paard moet verkopen altijd naar als je het financieel niet meer red

dit is het enig ''negatieve'' wat ik zou gezegt hebben

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:28

O mijn god Anouk, je bent niet goed bij je hoofd... Mensen stellen kritische vragen, zoals jij ook vaak doet, alleen mag het schijnbaar niet richting jou??

Elke keer zijn jou verhalen over Sam anders, het is maar hoe het je uit komt. Ik weet nog wel dat je boos was op mij, omdat ik me afvroeg of Sam misschien pijn zou hebben en een paar weken later kom je zelf met het idee... lekker dubbel.

Over je fysio heeft overigens niemand een woord gezegd..
Laatst bijgewerkt door zasread op 05-08-10 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:29

Mmmmm hier moet ik me even mee bemoeien. :o
Je kan beter wat volslank zijn en goed kunnen rijden dan wat slanker en je paard in de weg zitten. }:0

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:30

Denise, haha, maak je om mij geen zorgen. Opmerking van zulke mensen doen me helemaal niets! :D Ik ken paarden die het zwaarder hebben met een persoon die niet te zwaar is ...... :+ .

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:32

Dat zeg ik!! Hahahahaha

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:38

:x :n

Ik heb ook nergens gelezen dat iemand je fysio aanvalt Anouk.. Men vraagt zich alleen maar af, waarom je Sam eerst een maand rust moest geven en vervolgens al weer 3 kwartier rijdt en van te voren nog longeert ook.. En over Des heb ik het ook gelezen, dat je die even lekker had aangepakt. Beetje zonde ook die opmerking naar Iloon.. Ben het hélémaal eens met reacties van Iloon en Sanne, en de rest ook.
En je aanval op Denise klopt ook van geen kanten, volgens mij staat er toch echt in het bericht van Denise dat er een kuil zat waar die over struikelde!

Denise, 2010 is echt jouw jaar niet, veel sterkte met alles :(:)

Ik train als ik fanatiek bezig ben 45 minuten, dan is ie ook gewoon vol aan het werk. Kijk het altijd eigenlijk ook naar hoe meneer zich voelt, meestal als ik wat zweet bij zijn schoft en hals zie weet ik dat ik sowieso moet stoppen.

Vandaag deed ie het zo onwijs goed, dat ik er volgens mij niet eens een half uur heb gereden, dat is dan ook zijn beloning.

O, en hoewel ik hier net meer veel reageer, Monique wat gaaf dat ie naar je hinnekte! Wat heerlijk voor je dat ie er is, ben erg benieuwd hoe die er uit ziet!
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 05-08-10 16:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:42

debby: ow dat is bij ons gelukkig echt ideaal! kan een rondje van 10 min tot uren rijden!! Ideaal om te ontspannen en trainen!
Zit je nou te zeggen dat ik mijn paard in de weg zit!!! Ik ga me meteen volstoppen met koekies om dikker te worden :=
beetje dunne mensen aanvallen :P

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:47

Neeee, je moet wel GOED LEZEN :wow: .
Slanke mensen die niet kunnen rijden!!! Daar heb jij toch geen last van :+

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:48

Madelief :* . Lief! Fijn dat het zo goed gaat met Fuurtje joh! Echt ideaal dat je zadel zoveel wonderen heeft gedaan ook! Ben over een tijdje weer benieuwd naar foto's :D !

Mies, ik wil ook een bos :P . En hihi Querida bang voor koeien! Nou dat is Chico dan weer net niet. Die is inmiddels koe-mak geworden op de boerderie... :P

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:49

Jolynn schreef:
Neeee, je moet wel GOED LEZEN :wow: .
Slanke mensen die niet kunnen rijden!!! Daar heb jij toch geen last van :+

:=