[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:16

Ilona, ja, klopt, druk met stage en Goya en Brammetje. Gaat heel goed met ze, gister weer les gehad, ging goed Lachen Hebben tijdje geen les gehad, reed altijd samen met buurvrouw, kwam ze aan huis, maar haar paard heeft een veulen gehad etc.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:36

ben ik weer Tong uitsteken
hahha
zal vragen of misschien keer foto's gemaakt kunnen worden.
maar het is savonds dus word misschien iets moeilijker.
maar houd jullie zeker op de hoogte Knipoog
Mossel: wat een knapperdje Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:48

marit wat erg voor je deze keus
ik hoop dat je de goede keus maakt
weet je al wel een goed adres voor ze??? Ach gut

fem wat een kwijl Vingers aflikken Tong uitsteken foto`s weer van je paardjes Vingers aflikken helemaal geweldig
als je nou bij tsjil langs komt moet je maar je toestel meenemen kan je hier ook wat foto`s schieten als je wilt
ik heb niet zo`n goed toestel Huilen

en esmee je mascara eraf hihihi

nog mooie foto`s van een klein schatje gezien ook een heerlijk beestje
geniet van die kleine hij is zo een paardje van 500 kilo

vanmorgen lekker tsjil in het land gezet hij had een vrije dag was hij volgens mij wel blij mee Haha!

morgen vroeg naar stal want moet nog ff helpen met stallen mesten de stagaiere is gisteren avond van ene paardje gevallen en kan niet zo heel veel doen
was er net nog even maar haar been is behoorlijk dik arme meid
zijn de paarden bij jullie ook zo fris!!!!!!!!! bij ons hebben ze erg veel last van het koude weer
we laten de manege pony`s smorgens even aan de longe lopen dat ze nog een beetje hun energie eruit kunnen lopen voor de lessen beginnen

morgen ochtend neem ik mijn tsjillie ook maar even aan de lijn voor dat celine erop klimt

iedereen trste en morgen een leuke dag gewenst

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:56

Trusten Doei, doei

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:02

ik ga slapen ik ben moe Doei, doei trusten iedereen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:18

Truste! ik ga ook zo op bed, nog ff paardjes eten geven.. Morgen weer een dag Lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 08:00

@ Pipi: Jep helemaal zeker, we zitten al alles te plannen.

@ Peet: Hihi mascara erraf ja, moet ook gebeuren he haha.

Nu snel ff leren en alles klaarleggen, kom net uit de douche. Vannacht komen ( Leo en Sebas komen dan hier aan, stiefvader en broer ) de gogue en de deken aan, kan niet wachten!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 08:28

Lusitano wat een moeilijke beslissing, heel veel sterkte daar mee, kan me wel voorstellen dat je die keuze moet maken, ik zou ook absoluut geen tijd hebben om er ook nog eens een hond bij te hebben, ik hoop dat je een goed tehuis voor ze vind Ach gut
Ga weer in meelees modus Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:29

Hier ook even snel een berichtje van mij.
Weer gave foto's voorbij zien komen van die lekkere Wessel en een schattig veulen. Verder niet echt goed bijgelezen.
Heb 't erg druk gehad de afgelopen week. Veel op pad en laat thuis.

Anita (Spokie) is helaas gestopt met X-tremo. Ze had geen klik met 'm. Erg jammer, want ik wel met haar Knipoog Haha!
Dus nu ben ik weer op zoek. Als het goed is komt er a.s. zondag al iemand kijken, dus ik hoop dat het wat is!

Ga me nu snel omkleden en naar stal, want ik mag vandaag weer Niels gaan rijden. Heb er zin in! Hij is ook erg vooruit gegaan de afgelopen weken. Heb 'm een paar keer aan de dubbel gehad en dat heeft zeker geholpen.

Verder is de kat stout geweest, want hij heeft gisteren een pak cruesli omver gegooid en is er van gaan snoepen. Met als gevolgd dat hij 's avonds flink aan de sch*t ging en de gang had onder gescheten... Whoosh!

Nou bye!! Doei!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:19

Yenneke schreef:
Verder is de kat stout geweest, want hij heeft gisteren een pak cruesli omver gegooid en is er van gaan snoepen. Met als gevolgd dat hij 's avonds flink aan de sch*t ging en de gang had onder gescheten... Whoosh!

Nou bye!! Doei!

ROFL ROFL ROFL

Nagelbijten / Gniffelen

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:23

Leuk zo'n poes Yenneke... ik krijg een adoptie poes. Mijn schoonmoeder heeft altijd een Noorse boskat willen hebben en nu hebben we er een uit het asiel. Ze was nog naamloos maar ik mocht haar naam gaan verzinnen en ik heb voor Jente gekozen. Dat betekent meisje in het Noors. Volgende week komt ze, ik ben heel benieuwd! Hopelijk heeft ze niet zulke streken Lachen

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:32

Hihihi.
Mijn honden hadden de vuilnisbak omgegooid van de week en alle kipresten incl botjes eruit gevreten.
Gevolg: ik kon 3 dagen stront ruimen in m'n huis, want ze waren natuurlijk ook aan de race Boos!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:24

Haha al die verhalen over honden en katten aan de sch*t. Freddie ( Chihuahua ) is bij pups afaan bij zijn fokker aangeleert om het op een kleedje te doen, je raad het dus al, nu steeds doet ie het daarop. Faya, de grote dikke walrus deed het als grote pup nog wel is maar nu niet meer en Gien was heel snel zindelijk. Maar af en toe slopen ze nog wel is een vuilniszak en halen ze alle etensresten erruit zoals vorige week, heel de keuken onder, grr.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:26

@ Peet: Jammer van haar been zeg, wel fijn dat ze nu even gelongeert worden. Hmm hier valt het wel mee met de frisheid haha, weetje, ik ben benieuwd hoe Fuego op die frisheid in Nl gaat reageren, word vast dikke winterdekens voor hem kopen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:44

Lekker weer gereden, erna lekker ff zonder zadel, weer is wat anders.

Weetje, er is zo'n meisje met een andalusische hengst, heel wild, beetje gestoord zeg maar. Hij heeft nog maar twee tanden waardoor berijden eigenlijk niet mogenlijk is. Eigenlijk moet hij gecastreert worden, Joelle heeft het dan ook al een paar keer gezegt, maar ze luistert maar niet en wilt het ook niet. Iedereen is al een beetje geiriteert door haar. Arrogant meisje die niet echt iets deeld ofzo en vloekt. Ze gaat ook totaal verkeerd met haar paard om, zodat haar paard alleen maar gekker word, arm beest. Met de juiste eigenaar zal het een mooi paard zijn geweest, echt een geweldig paard om te zien. Maargoed, ik zat dus in de bak te longeren, en de andere bakken waren vol. Komt zij er opeens bij, terwijl ze weet dat haar hengst wild gaat doen als er een ander paard bij is, loopt ze gewoon vlak langs dravende Fuego, je raad het al, haar hengst stijgeren en agressief doen, waardoor Fuego ook wild word. Ik dus snel Fuego binnenhalen, Joelle spreekt haar aan dat ze weg moet, ik was er namelijk eerder, zo kon het fout gaan. Blijft ze daar gewoon staan! Wacht gewoon totdat ik weg ging. Dus ik ging uiteindelijk maar weg want ze ging opeens longeren waardoor haar paard weer wild werd, het werd zegmaar gevaarlijk. Nou Joelle boos op haar, dus ze is weggestuurd. Zij zelf wilde ook weg, en ze is weggestuurd. Joelle kwam net naar me toe, en had het hele verhaal tegen me vertelt. Dus ik: Wow ik schrik echt enzo, en zij, hahah maakt niet uit, is niet erg hoor. Maargoed.. Echt erg hoe sommigen met hun paard om gaan. Arme beestje maakt zich helemaal gek en krijgt hij op zijn donder.. Ach gut Verdrietig

& nog een ander paard, is al wat ouder. Was heel erg kreupel, ging steeds beter. Spaanse eigenaresse helemaal gek van hem. Vandaag weer, vreselijk kreupel, zo erg om dat aan te zien. Als dat zo blijft, word hij denk ik wel ingeslapen.. Hij is al wat ouder, en echt vreselijk kreupel, arm beestje, en zij ook. Gos, ze is zó gek op hem! Ach gut

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:04

Jemig Es, dat is niet leuk zeg! Sneu voor zo`n paard dan he..
Regine, leuke naam, zo heet onze zanger van de band ook hihi.
Lusitano, moeilijk zeg! Sterkte..
Yenneke hihi, stoute poes Knipoog Jammer dat het niet klikte met Xtremo en de bijrijdster. Hopelijk bevalt het de nieuwe wel goed, en jou ook natuurlijk.
Peet, ze zijn niet super fris hier, ging het goed met Celine er op?

Verder gaat het zijn gangetje, vanmiddag weer bij een bevalling van een koe geweest, helaas een dood kalf.. Vorige week ook al, deze overleed tijdens het bevallen.. Maargoed, ook wel leuke dingen verder, leuke poezen en honden tijdens spreekuur

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:30

yessssssss ik mag mee naar de spaanse rijschool op 1 dec gaafffffffffffff

me vriendin had nog een kaart over toppie he

en esmee wanneer kom je nou naar nl??? zag dat je deken wou kopen ik dacth dat je nog een jaar daar bleef Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:32

@ Peet: Volgend jaar, ergens in Juni kom ik weer terug. Ik ga met mijn vader mee, die ik dan weer voor het eerst in een jaar zie, en dan daarna komt Fuego met een speciaal paardentransport naar Nl, afgeleverd op zijn nieuwe pensioenstal. Blijf ook nog een jaar haha, maar een deken heb je hier zeker wel nodig, het is niet Afrika ofzo waar het dag en nacht een tropisch klimaat heeft hahaha.

Nu domino day kijken!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:44

Ilona -> Gefeliciteerd met je goede cijfer! Knipoog
Ik dacht dat je al gestopt was met Jielt?
Lijkt me idd wel moeilijk dan als ie net zo goed gaat!
Ik heb vandaag de boer aangesproken over de hoefsmid en blijkbaar heeft hij mijn paard vergeten,......
Wanneer hij nu weer komt durft de boer niet te zeggen, maar als hij volgende week vrijdag nog niet is geweest dan mag een andere hoefsmid het doen.
Die komt toch al vrijdag voor een ander paard dus dan kan hij meteen die van mij doen.

Esmée -> Ja hoor, dat heb je volgens mij nog maar zo'n 65 keer verteld....... Tong uitsteken Knipoog Haha!
Als jullie in de zomer terugkomen in Nederland dan went Fue rustig aan aan de temperatuur hier en heb je waarschijnlijk niet meteen dikke dekens nodig.
Leuk hè van die mensen die zich zo gedragen?
Hier lopen er ook een paar van rond waar ik gelukkig niets mee te maken heb.
Er is er zelfs eentje bij die gewoon 3-4 weken niet op komt dagen, dan zomaar weer eens langs komt, haar paard opzadelt en dan moet ie ook maar meteen doen wat zij van hem wil.
Gewoon zielig om te zien, maar gelukkig wordt er wel wat van gezegd, waarop ze dus weer een maand wegblijft.......
Wat sneu voor dat oudere paard en de eigenaresse, zulke mensen wens je zoiets nooit toe. Verdrietig

Peet -> Bij ons valt het geukkig wel mee met de frisheid, maar laatst met die harde wind was het wel aan de paarden te merken!

Yenneke -> Beter dat je kat aan de poeperitus is dan dat hij krampen e.d. krijgt.....
Maar hij is idd wel een beetje stout. Duivel Haha!

Regine -> Noorse boskatten zijn mooi!
Alvast veel plezier met je kat!

Pipi -> Leuk zo'n hond! Haha!
Wat heb ik dan een braaf zieltje, die heeft nog nooit zoiets gedaan.... en hij is nog wel een Jack Hussell!

Gisteren wilde ik in de binnenbak rijden, maar na een kwartiertje begon er een les, dus ben ik met iemand anders naar buiten toe gegaan.
En meteen kon ik weer merken dat ze zich helemaal overgaf aan het andere ponietje (Krummel - haflinger).
Op zich ging het goed, Krummel is zo goed als bomproof, maar helaas niet visser-proof. Knipoog
Er stond aan de overkant van de weg een man te vissen en die vond ze best wel eng.
Grytsje had ook meteen zoiets van; Wat is er eng???
Ze begon te dribbelen en om zich heen aan het kijken wat er nu zo eng was.
Krummel draaide zich in ene om en beukte zo Gryts en mij opzij, waarop wij in de berm terecht kwamen en Grytsje zich omdraaide en wegrende.
Gelukkig kreeg ik haar tot stilstand en liepen we weer terug naar dezelfde plek.
We zijn allebei afgestapt en we zijn er met de paarden aan de hand langs gelopen.
Daarna was Grietepiet weer helemaal opgefokt en was ze weer continu om zich heen aan het speuren of er nog enge dingen waren.
Op de terugweg kwamen we nog iemand van stal tegen en zij kon ons mooi langs die 'enge' visser leiden.
Volgende keer toch maar weer met ons tweetjes naar buiten denk ik........

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:46

Yenneke schreef:
Anita (Spokie) is helaas gestopt met X-tremo. Ze had geen klik met 'm. Erg jammer, want ik wel met haar Knipoog Haha!
Dus nu ben ik weer op zoek. Als het goed is komt er a.s. zondag al iemand kijken, dus ik hoop dat het wat is!

Yen, ik hoop echt dat je snel een leuk iemand vind voor hem. Dat verdient hij en jij ook echt.

Ik ben met X-je gestopt, omdat ik na bijna een half jaar nog steeds geen klik met hem heb. Het is een superlief paard, goed opgevoed. En Yen is echt een supermeid. Maar ik irriteerde me aan zijn hengst zijn. Daar kan hij natuurlijk niets aan doen. En ik zag er vaak tegen op om naar hem toe te gaan. Ik hielp Yen echt graag en op stal was het ook echt leuk. Ik vind het echt jammer dat ik geen klik met hem heb kunnen krijgen. Want het is volgens mij echt een superpaard om te rijden als hij straks onder het zadel is. En hij is ook echt wel lief. Nu mijn schoonmoeder is overleden, ben ik zelf ook heel prikkelbaar. En ik wil absoluut niet dat hij daar de dupe van zou worden. Ik hoop dat Yen straks iemand vindt, die helemaal weg van hem is. Want dat verdient hij echt. En Yen natuurlijk ook. Maar ik ga ze nog wel opzoeken natuurlijk en af en toe mooie foto's van ze maken.

Sinds deze week rij ik een paardje bij met alle knopjes. Een heerlijk dier, waar ik nu al verliefd op ben. Geen barokkie, maar wel Klassiek gereden. Zij heeft ook les gehad bij Willy en straks weer. En dan ga ik ook weer mee. Echt een paardje waar ik alles op kan leren, lekker mee naar buiten kan en het is geen hengst.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:42

Ik heb gisteren nog foto's gemaakt van de merrie die ik nu samen met een meisje van stal doe.
We hebben gisteren een eerste poging gedaan om haar te longeren, en dat ging best goed.
Ze rende een paar keer weg maar voor een eerste keer waren we zeer tevreden.
Daarna hebben we haar eens lekker gepoetst!
Aangezien we nog steeds geen naam weten noemen we haar nu Jazzy (Jessie), naar het Jazzbloed dat in haar stroomt.

Een mooie hengstenvlecht erin maken.
Afbeelding

Afbeelding

Haar mooie lieve koppie. Lovers
Afbeelding

En natuurlijk nog een fotootje van mijn eigen meissie!
Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:23

@ Saida: Hahaha oké Huilen van het lachen . Jeetje, ook al zoiets. Arm paardje . Ag wat een schatje, nieuwe vz paardje.

Heb mijn deken en gogue binnen! Ga zo erheen om te passen enzo.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:31

Even hier een verwijzing naar het topic over de meeting van de Noordhollandse-Barokke-liefhebbers.
[BM-A] Meeting barokke paarden liefhebbers
De mensen die mee willen, graag even daar jullie reactie/bevestiging.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:44

De deken past, gogue ook omgedaan, maar we wisten niet of die goed zat dus hebben we hem voor de zekerheid afgedaan en gewacht totdat Joelle hem goed kon doen.

Nog lekker gesprongen, hij krijgt er echt plezier in. Eerste paar keer vind ie het eng, maar daarna hebben we zelfs een pacourtje gedaan, oortjes naar voren. Daarna zonder zadel uitgestapt, kwam Joelle lang kletsen over dat meisje met die hengst en alles, heb ik een uur lang in de zon lekker op zijn ruggetje geknuffelt zonder zadel, echt leuk gevoel, hij stond bijne te slapen en ik lag zeg maar op hem haha, lekker zonder cap want wat een hitte.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:47

Fuego twee weken geleden, nog met het elestiek:

Afbeelding
De uitkijk Nagelbijten / Gniffelen .

Afbeelding
Lief koppie toch.

Na het rijden:

Afbeelding

Afbeelding

Een topic vol foto's komt deze week vast wel, dan heb ik mijn nieuwe camera.