[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:27

Denise: Het is Sam geworden. Hij had er duidelijk zin in! Eerst goed gelongeerd en daarna een 40 minuten gestapt en gedraafd. Hij ging lekker sjouwen. Galop vind ik nu de bak echt te klein. Vanavond ga ik wel naar de les met hem. De instructrice weet wat er aan de hand is en dan kan ik de lange zijde gebruiken om te verlengen en te galopperen. Met Des zie ik het niet zitten om alleen op pad te gaan. Die besluit regelmatig dat ie toch de trailer niet in wil. En laat ik daar om half 10 's avonds nou eens geen zin in hebben om te moeten overleggen?

Chico ook al vvd? (veel vrije dagen?) Succes van het weekend! Ik had ook willen opgeven, maar ik ben nu blij, dat ik niet heb geboekt! De 21e staat er hier nog één gepland, maar ik twijfel of ik wel ga. Ik denk er hard over om Sam nog wat ruimte te gunnen.

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:42

Anouk, ik dacht dat Sam een maand rust had? :? Of heb ik dat nou verkeerd begrepen? Ik zou hem even wat ruimte gunnen, doet vaak enkelt maar goed! Chic heeft niet veel vrije dagen hihi. Gisteren zijn eerste weer. Ik probeer zeker wel 5 x per week te trainen (longe en rijden en soms wat freestyle/VD). Maar met zulke luchten is een buitenbak minder fijn... Maar ach, andere kant, zijn we niet van suiker :=

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:44

Een maand rustig aan doen. En we doen het ook zeker heel rustig aan! Hij heeft een week vakantie gehad en hij werd ongedurig dat ik alleen met Des aan de gang ging. Ik let heel goed op dat ie niet moe wordt, maar hij moet van de fysio de komende weken wel bewegen om conditie en bespiering op te bouwen. Maar dat is dus puur conditie kweken. Die conditie heeft hij nodig om optimaal behandeld te kunnen worden door de fysio. Sam gaf zelf ook aan, dat hij wel aan beweging toe was. Hij was weer heel alert en werkwillig. Ik heb hem niet overvraagd hoor. Als Sam nu 4 weken helemaal stilstaat kan de fysio ook niet zien waar Sam vastloopt.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:50

Op je hyve stond echt rust, vandaar dat ik dat dacht! En niet moe worden, maar wel conditie trainen? Dat gaat niet helemaal samen he ;) ? Maar goed, lekker rustig aan de slag dus :) !

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:31

Angela: Mooie foto's en wat een braaf dier! Balen van je knie joh!

Suzanne: Je bent dus weer een ervaring rijker door op het bureau te mogen zitten....

Ellis: Leuke vakantie gehad? En je hebt uiteraard weer mooie foto's geplaatst!

Branka: Mooi dier!

Ik heb het onwijs druk op het moment...Nieuwe baan is pittig, niemand kan me inwerken, moet het zelf uitzoeken en heb al overgewerkt....
Na het vervelende bericht dat een vriendin van mij haar paard heeft moeten laten inslapen, heeft een ander vriendin mij gisteren vol verdriet medegedeeld dat ze haar Tinker moet verkopen. Ze kan het gewoonweg niet meer betalen. Echt weer vreselijk voor haar. Mocht iemand nog interesse hebben in een Tinker, graag een pb sturen.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:10

ilona - succes voor zondag komt helemaal goed joh :D waar moet je starten?

anouk - toch sam geworden, ik dacht ook dat die echt een maand niet mocht lopen maar zoals je het nu schrijft moet je hem wel laten bewegen, fijn dat die wel werkwillig was heb je toch nog even kunnen trainen,

edit vergeet helemaal op alicia te reageren

lekker druk op je nieuwe baan lees ik, en balen dat je vriendin der paard moet verkopen altijd naar als je het financieel niet meer red

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:11

Alicia, he balen voor je vriendin :(:) . Echt heel sneu als je je paard noodgedwongen moet verkopen... Ik ken helaas niemand die opzoek is, maar hij zal vast een goed tehuisje krijgen!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:18

Heey

Dankjulliewel :D.

Branka: Leuke foto :D.

Anouk: Lekker met Sam gereden :D. Fijn dat je hem wel rustig mag trainen :).

Ilona: Heel veel succes alvast ;)

Heidi: Wat balen zeg :(:). Vervelend dat het zo gaat :(:).

Alicia: Wat naar zeg :(:). Helaas weet ik zo ook niemand.

Net is de VA geweest. Nouchka knikt achter soms door haar koten heen. Ze heeft er verder niet veel last van maar voor de zekerheid toch maar even de VA erbij gehaald. Waarschijnlijk komt het omdat ze zo hard groeit. Nu heeft ze een vitaminespuit gehad en die krijgt ze volgende week vrijdag ook weer.

Vanavond komt de osteopaat voor Shaddy :).

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:53

idefix4 schreef:
Een maand rustig aan doen. En we doen het ook zeker heel rustig aan! Hij heeft een week vakantie gehad en hij werd ongedurig dat ik alleen met Des aan de gang ging. Ik let heel goed op dat ie niet moe wordt, maar hij moet van de fysio de komende weken wel bewegen om conditie en bespiering op te bouwen. Maar dat is dus puur conditie kweken. Die conditie heeft hij nodig om optimaal behandeld te kunnen worden door de fysio. Sam gaf zelf ook aan, dat hij wel aan beweging toe was. Hij was weer heel alert en werkwillig. Ik heb hem niet overvraagd hoor. Als Sam nu 4 weken helemaal stilstaat kan de fysio ook niet zien waar Sam vastloopt.

Is ruim 40 minuten met hem aan de slag gaan dan toch niet een beetje te veel van het goede? Als ik ging rijden met Dosie, dan kwam ik eigenlijk bijna nooit aan de 40 minuten.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:54

moppielover schreef:
Net is de VA geweest. Nouchka knikt achter soms door haar koten heen. Ze heeft er verder niet veel last van maar voor de zekerheid toch maar even de VA erbij gehaald. Waarschijnlijk komt het omdat ze zo hard groeit. Nu heeft ze een vitaminespuit gehad en die krijgt ze volgende week vrijdag ook weer.

Vanavond komt de osteopaat voor Shaddy :).

Hoe is het inmiddels met haar wondje? Is die al helemaal genezen?
En ik zag dat jullie Shaddy aan het beleren zijn voor de kar, leuk joh!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:55

BrankaZ schreef:
Even vlug een Frío-spam voor de liefhebbers :o
Afbeelding

Wat ziet hij er goed uit Branka!

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:54

Hi allemaal. Jullie gaan in een pittig tempo op het forum :D

Angela: Wat leuk je paard zo in het tuig te zien. Ze doet het al goed zeg. Spannend. Maar wel een stout veulenkind! Hou die dame maar goed in de gaten, dat wil ze misschien best nog eens proberen.
Voel je jezelf al wat beter inmiddels? (je had toch homeopathische druppels gehad, als ik me niet vergis?)

Branka: Wow, mooi paard! Ziet er goed uit zeg! Hele leuke foto's ook!

Alicia: Leuk, een nieuwe baan! Toch best lastig als je het maar uit moet zoeken in je eentje. Maar het gaat vast helemaal goed komen. Veel sterkte voor je beide vriendinnen. Beide situaties erg triest. :(:)

Anouk: Wat fijn dat je toch weer wat met Sam kan doen. Rust roest, zullen we maar zeggen. En zeker voor een paard. Ze geven toch vaak zelf wel aan of ze er aan toe zijn, al kennen ze niet altijd hun grenzen. Maar goed, daar hebben ze jou dan weer voor om die aan te geven. :D

Heidi: Wat een rotsituatie met je wei zeg! Ik snap dat je hier vreselijk van baalt. En dan heb je zoveel geinvesteerd om het op te knappen. Echt knap kl*te zeg! Alsof je nog niet genoeg hebt om je zorgen over te maken. Veel sterkte!

Jus: Dat is ook een leukerd!

Zo, ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Nu mijn eigen nieuws! Ik ben eind van de middag gebeld door de vervoerder, met de mededeling dat Madje morgenochtend rond 8 uur aankomt bij de stal!! Maar liefst een hele dag eerder dan gepland. Alles is zo vlot verlopen dat ze voorlopen op het schema. Dat had ik echt niet verwacht! Ik ben blij dat ik pas 's middags hoef te werken, want ik had mijn diensten zo geruild met collega's, dat ik vrijdag vrij zou zijn. Hahaha, dat zul je nou altijd zien. Maar goed, dan kan hij lekker bijkomen als ik naar mijn werk ga en dan kan ik er 's avonds weer heen. Dan toch lekker vrijdag, zaterdag en zondag vrij om hem te laten wennen en alles zelf te doen! Het wordt nou toch wel heeeeeeel erg spannend hoor!

Zodra er foto's zijn worden die uiteraard geplaatst! :j :j :j

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:43

Ohh heeeerlijk Monique :D ! Een dag eerder :D ! Dat is nog eens super zeg. Je zal vast niet slapen vanacht ;) hihi. Veel succes morgen en wij verwachten uiteraard een fotospam!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 07:38

Nog even en dan is hij er!
Heerlijk genieten van jullie weerzien, Monique!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 07:43

heidi: balen van dat landje! denk je iets goeds te hebben krijg je dit!

alicia: wat vervelend voor je vriendin! vreselijk lijkt me dat! en een ander ingeslapen, zit niet mee!
Bevalt je nieuwe baan wel ondanks de drukte?

sanne: ik train ook meestal 3 kwartier tot een uur..maar dat is inderdaad dan al intensief!

branka; mooie frio foto! Hij ziet er goed uit! Meer!

monique: oww nog een kwartier vanaf nu! Spannend! geniet ervan!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:35

Spannend Monique, nog ff en dan staat je kanjer lekker bij jou op stal, veel plezier van het weekend.

Anouk fijn dat je Sam weer op kunt pakken en wat betreft het tuig dat heeft geen haast eerst maar eens kijken of ze mijn dominante merrietje voor de kar krijgen zonder al te veel grote problemen. Ik heb er gisteren maar weer eens opgehangen maar daar is ze het nog steeds niet altijd mee eens zullen we maar zeggen.

Heidi altijd balen als je zulke problemen met je landje hebt.
Branka, Frio ziet er goed uit.

Ik ga nu maar weer eens aan het werk anders zit ik de hele dag mee te lezen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:57

Emerald schreef:
Zo, ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Nu mijn eigen nieuws! Ik ben eind van de middag gebeld door de vervoerder, met de mededeling dat Madje morgenochtend rond 8 uur aankomt bij de stal!! Maar liefst een hele dag eerder dan gepland. Alles is zo vlot verlopen dat ze voorlopen op het schema. Dat had ik echt niet verwacht! Ik ben blij dat ik pas 's middags hoef te werken, want ik had mijn diensten zo geruild met collega's, dat ik vrijdag vrij zou zijn. Hahaha, dat zul je nou altijd zien. Maar goed, dan kan hij lekker bijkomen als ik naar mijn werk ga en dan kan ik er 's avonds weer heen. Dan toch lekker vrijdag, zaterdag en zondag vrij om hem te laten wennen en alles zelf te doen! Het wordt nou toch wel heeeeeeel erg spannend hoor!

Zodra er foto's zijn worden die uiteraard geplaatst! :j :j :j

En is hij er al? Super joh, dat hij er een dag eerder is, heerlijk :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:35

Prinslover schreef:
Op je hyve stond echt rust, vandaar dat ik dat dacht! En niet moe worden, maar wel conditie trainen? Dat gaat niet helemaal samen he ;) ? Maar goed, lekker rustig aan de slag dus :) !

Je vat hem vast wel. Ik weet ook niet precies hoe ik het moet verwoorden. Een paard is en blijft een bewegingsdier. Zonder conditie, geen fysio. En gisteren had ie na 40 minuten bewegingstherapie praatjes zat! Ik ben er zelfs bijna afgestuiterd. Bijna, met een silhouette zadel val je er overduidelijk niet zo maar af. :+ Ik kijk gewoon hoe het er voor staat in de wei en ik laat hem af en toe aan de longe lopen zonder dwang, gewoon lekker aan het lijntje en zelf het tempo bepalen. Ook kijk ik hoe hij aan het halster is, omdat ie regelmatig de wei uitkomt om te poetsen. Poetsen is immers ook goed voor spieren en bloedsomloop. Die heb ik zelf bedacht, niks fysio dus. En dat is wat de fysio wel zei: Kijk wat ie doet en hij geeft zelf wel aan wat ie kan. Zodra hij aangeeft dat ie kan, laten bewegen en dat ongeveer 35 minuten per dag en dat opbouwen en kijken wat ie kan. Hij zei er duidelijk bij dat ie alle gangen moet oefenen en liefst in een makkelijke bak. Onze bak is eigenlijk te zwaar, maar ik heb niks anders, dus longeer ik hem nu voornamelijk zonder touw, zodat hij zelf kan kijken waar hij het liefste loopt. Gewoon makkelijk, dus niet 'aan het werk zetten'. En mijn instructrice weet ook van de hoed en de rand en ze begeleid me er perfect in! De bak is daar ook makkelijker en ik heb een lange zijde. Sam was gisteren in de les heel nageeflijk en ik heb hem lekker op de eigen benen laten lopen. Na kleine drie kwartier, want langer rijd ik echt niet, vond ie het nog nodig om te gaan stuiteren. Duidelijk een signaal, dat ie niet moe was hè? Hij heeft de hele les met de oren naar voren gelopen en ik heb mijn sporen alleen maar één keer nodig gehad om hem een 'eng' hoekje door te duwen. Het is wel moeilijk, want hij wil ontzettend graag en dan ben ik als ruiter nog wel geneigd om het onderste uit de kan te willen dan. Met de instructie erbij is dat absoluut niet gebeurd!

Alicia: Wat ongelooflijk sneu! Wat is het voor Tinker? Is het een echte of een Irish Cob? Van de laatste zit ik vrij dicht bij het stamboek.

Sanne: En dan ging je even losstappen, flink draven en galopperen? Aan de teugel en vanalles oefenen? Sam zet ik minimaal 30 minuten in stap met veel grote voltes en lichte stelling af en toe. Dan nog kort wat drafoefeningen en galop als ik een lange zijde heb. Ik oefen veel mijn houding momenteel en hij loopt aan een lange contactteugel. Voor de rest zie boven. Als ik klaar ben heeft ie de puf nog om te stuiteren en hij is niet nat van het werk. Des daarentegen vind ik een heel ander paard om te rijden. Die is na 40 minuten echt moe. Mss is dat het verschil tussen beide rassen?

Monique wat een geweldig nieuws! En als ie arriveert is het toch even wennen aan de omgeving en rusten. Wat een geluk dat je vrijdag vrij bent al. Ik kijk uit naar de foto's en heel veel plezier met hem.
En wat je zegt idd: Rust roest. Sam is razend jaloers dat ik nu zo veel aandacht heb voor Des. Hij wordt er echt vervelend van. Met rijden gaan de oren naar voren en zet ie idd nogal enthousiast het beste beentje voor, maar mijn instructrice helpt me perfect vooruit. Ze weet precies uit te leggen wat we moeten doen!

Ingrid: Haha, ik ben wel benieuwd. Prince vond het broekstuk doodeng! En voor Des wil ik ook tuig maken, want Frank lijkt het leuk om Des ook in het span te zetten. Des is zo cool, dat mag geen problemen opleveren.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:58

Anouk, ik vat hem zeker wel hoor :) . Maar vind het gewoon raar dat je vaak telkens iets anders opschrijft. Zo staat op je hyves Sam moet rust en dikker worden, hij is te mager.. en zo krijgt hij 1 week rust en wordt hij weer opgepakt. Zo vertel je dat hij weg rent in de wei als je hem komt halen, en nu hij rust heeft staat hij te popelen om mee te gaan :? Zijn nogal tegenstijdige berichten vind ik persoonlijk.. ;) Vandaar mijn reactie, m.i. is het niet te volgen. Maar je bent geen verantwoording schuldig hoor, dus doe dat vooral niet. Maar wil hiermee alleen zeggen dat je tegenstrijdige berichten hebt, wat voor ons als buitenstaander niet te volgen is.

Monique, en en en? Is je mannetje er al :D ?

Hosante, hoe is het met jou en je paardje?

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:38

Hoi!!!

Hij is er!!!!!!!!!!!!! Vanmorgen om 7 uur kwamen ze al aan!
Toen hij me in het oog kreeg, kreeg ik echt een mega hinnik!!!!!!!!!! Zo leuk! Het was overduidelijk aan mij gericht, ook de rest zag het. :D Hij kwam heel braaf de wagen af, maar toen hij eenmaal vaste grond onder zijn voeten had, moest hij natuurlijk even iedereen laten weten dat 'he has arrived!!'. Hij ziet er echt perfect uit en lijkt absoluut niet onder de reis geleden te hebben. Niet ingevallen of iets. Wel een beetje aan de dunne geweest, maar ook niet echt super. Ik zal in elk geval wel gewone vaste mest in de wagen liggen. Je kan merken dat ze echt goed voor hem gezorgd hebben.
Hij is verbazingwekkend rustig, behalve wat heen en weer geloop in de box. Weinig toeteren naar de rest ook. (En kwam al direct met een pluk hooi in zijn harses over de deur... :D Goed zo jongen, eet jij je hooi maar!)

Nou ga ik werken en dan vanavond wat longeren. En morgen 'de grote schoonmaak, hihi'.

Ik ben echt zoooo blij............. :D :D :D

Filmpje volgt later, we hebben nog geen kabel voor de computer helaas, maar het staat er goed op en ik zal zo gauw mogelijk het filmpje plaatsen!

Tot later!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:06

Monique, jeee!
Anouk, stuiteren kan ook een teken van pijn zijn hoor... Ookal hebben ze oren naar voren, het kan altijd..Goya gaat ook stuiteren als hij pijn heeft, ik iets fout doe oid..
Vind het ook wat dubbel, hij moet rust, maar wel weer flink rijden.. En ik vind 45min training en longeren nogal wat hoor. Het is wel een bewegingsdier, maar in de wei lopen ze ook veel, ze zijn tenslotte steeds op zoek naar eten. Maarja.. Dat is mijn mening.

Even over het algemeen, niet alleen op Anouk gericht haha.. Ik vind tijd qua training ook altijd relatief. Als ik er 15 min op zit en het gaat super, dan mag hij weer terug. Gaat het na een half uur/40 min echt niet, dan ook.. Dan worden we beiden alleen maar gefrustreerd.. Maar er heel lang op blijven en door trainen als het goed gaat en dan weer slechter, werkt ook niet..
Hoe doen jullie dat hier?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:14

Angela – en hoe was het met shaddy bij de osteo, en hoe is met noushka?

Monique – fijn dat die er al is en nu lekker verwennen :D

Suus – ik train meestal tussen een half uur en een uur het ligt er maar net aan hoe hij is voelt die super dan ben ik na een half uur wel klaar (zonder uitstappen) en is die ‘’moeilijk’’ dan ga ik net zolang door tot ik heb berijkt wat ik wilde een ontspannen paard al is dat dan meer als een uur.

nou mijn les liep gisteren anders af als dat we gehoopt hadden heike struikelde over een kuiltje in de binnenbak en we zijn samen over de kop gegaan.
ik heb niks
maar heike heeft een schaafwon op zijn voorhoofd en zijn rechterbeen ligt een beetje open
de dierenarts was er ''gelukkig'' al en die heeft hem nagekeken. zijn spieren en pees is gekneusd/verekt en hij loopt kreupel/ onregelmatig hij heeft ontstekings remmers gekregen en metacan voor een week, over een week moet ik kijken hoe die loopt en loop die goed dan gaan we eerst lekker buitenrijden en na 4 dagen gaan we het weer in de bak proberen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:31

Suus, ja ik pas het een beetje aan per dag. Maar ik ben toch wel snel zo'n 45 min kwijt hoor. Chico is opzich vrij stabiel met rijden, dus heb ik ook vaste tijden. Maar soms heb ik niet veel tijd of doet hij echt zn best, dan een keer korter. Zo blijft het ook leuk! Ben het ook met je eens wat betreft het stuiteren wat bij Anouk gebeurd. Hoe moet een paard het anders duidelijk maken?

Denise, jeeetje meid. Je bent wel een echte pechvogel :(:) . Wat schrikken zeg! Hopen dat hij snel opknapt met een medicijntje..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:50

Heb het meegemaakt met mijn zadel met scheve boom. Goya stuiterde ook.. Gek he, hij had best pijn.. En hij keek er eerst niet eens angstig/boos oid. bij..

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:01

Suus: Ik doe hetzelfde als dat jij doet;voelt ie helemaal geweldig en hij doet de volle 15 minuten of hoe lang dan ook precies wat ik wil,of als ik hem wat nieuws heb geleerd en hij voert het goed uit,dan beloon ik en is het klaar....lekker even napoetsen en de wei op of stal in 8-)

Anouk Ik dacht hetzelfde als Suus,als een paard na 3 kwartier rijden ineens gaat bokken,dan is dat geen frissigheid meer en lijkt eerder pijn te zijn....
Wat betreft de "rust"die hij nodig heeft,ik ben het wel met Iloon eens eigenlijk,kan de berichten soms ook niet helemaal volgen(niet aanvallend bedoeld)
En betreft het longeren zonder wat er op of aan. en dan zijn eigen tempo laten bepalen...volgens mij heeft dat absoluut totaal geen nut...bouw je geen spieren én geen conditie mee op.Bovendien is zelfs stap en een te zware bak belastend....
Is het geen idee om gewoon hele einden aan de hand met hem te gaan wandelen? Of is hij daar te lastig voor?
(probeer maar wat met je mee te denken hoor ;) )