Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Of heb ik dat nou verkeerd begrepen? Ik zou hem even wat ruimte gunnen, doet vaak enkelt maar goed! Chic heeft niet veel vrije dagen hihi. Gisteren zijn eerste weer. Ik probeer zeker wel 5 x per week te trainen (longe en rijden en soms wat freestyle/VD). Maar met zulke luchten is een buitenbak minder fijn... Maar ach, andere kant, zijn we niet van suiker
? Maar goed, lekker rustig aan de slag dus
!
waar moet je starten?
.
.
. Fijn dat je hem wel rustig mag trainen
.
. Vervelend dat het zo gaat
.
. Helaas weet ik zo ook niemand.
. idefix4 schreef:Een maand rustig aan doen. En we doen het ook zeker heel rustig aan! Hij heeft een week vakantie gehad en hij werd ongedurig dat ik alleen met Des aan de gang ging. Ik let heel goed op dat ie niet moe wordt, maar hij moet van de fysio de komende weken wel bewegen om conditie en bespiering op te bouwen. Maar dat is dus puur conditie kweken. Die conditie heeft hij nodig om optimaal behandeld te kunnen worden door de fysio. Sam gaf zelf ook aan, dat hij wel aan beweging toe was. Hij was weer heel alert en werkwillig. Ik heb hem niet overvraagd hoor. Als Sam nu 4 weken helemaal stilstaat kan de fysio ook niet zien waar Sam vastloopt.
moppielover schreef:Net is de VA geweest. Nouchka knikt achter soms door haar koten heen. Ze heeft er verder niet veel last van maar voor de zekerheid toch maar even de VA erbij gehaald. Waarschijnlijk komt het omdat ze zo hard groeit. Nu heeft ze een vitaminespuit gehad en die krijgt ze volgende week vrijdag ook weer.
Vanavond komt de osteopaat voor Shaddy.
! Een dag eerder
! Dat is nog eens super zeg. Je zal vast niet slapen vanacht
hihi. Veel succes morgen en wij verwachten uiteraard een fotospam! Emerald schreef:Zo, ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Nu mijn eigen nieuws! Ik ben eind van de middag gebeld door de vervoerder, met de mededeling dat Madje morgenochtend rond 8 uur aankomt bij de stal!! Maar liefst een hele dag eerder dan gepland. Alles is zo vlot verlopen dat ze voorlopen op het schema. Dat had ik echt niet verwacht! Ik ben blij dat ik pas 's middags hoef te werken, want ik had mijn diensten zo geruild met collega's, dat ik vrijdag vrij zou zijn. Hahaha, dat zul je nou altijd zien. Maar goed, dan kan hij lekker bijkomen als ik naar mijn werk ga en dan kan ik er 's avonds weer heen. Dan toch lekker vrijdag, zaterdag en zondag vrij om hem te laten wennen en alles zelf te doen! Het wordt nou toch wel heeeeeeel erg spannend hoor!
Zodra er foto's zijn worden die uiteraard geplaatst!![]()
![]()
Prinslover schreef:Op je hyve stond echt rust, vandaar dat ik dat dacht! En niet moe worden, maar wel conditie trainen? Dat gaat niet helemaal samen he? Maar goed, lekker rustig aan de slag dus
!
Ik kijk gewoon hoe het er voor staat in de wei en ik laat hem af en toe aan de longe lopen zonder dwang, gewoon lekker aan het lijntje en zelf het tempo bepalen. Ook kijk ik hoe hij aan het halster is, omdat ie regelmatig de wei uitkomt om te poetsen. Poetsen is immers ook goed voor spieren en bloedsomloop. Die heb ik zelf bedacht, niks fysio dus. En dat is wat de fysio wel zei: Kijk wat ie doet en hij geeft zelf wel aan wat ie kan. Zodra hij aangeeft dat ie kan, laten bewegen en dat ongeveer 35 minuten per dag en dat opbouwen en kijken wat ie kan. Hij zei er duidelijk bij dat ie alle gangen moet oefenen en liefst in een makkelijke bak. Onze bak is eigenlijk te zwaar, maar ik heb niks anders, dus longeer ik hem nu voornamelijk zonder touw, zodat hij zelf kan kijken waar hij het liefste loopt. Gewoon makkelijk, dus niet 'aan het werk zetten'. En mijn instructrice weet ook van de hoed en de rand en ze begeleid me er perfect in! De bak is daar ook makkelijker en ik heb een lange zijde. Sam was gisteren in de les heel nageeflijk en ik heb hem lekker op de eigen benen laten lopen. Na kleine drie kwartier, want langer rijd ik echt niet, vond ie het nog nodig om te gaan stuiteren. Duidelijk een signaal, dat ie niet moe was hè? Hij heeft de hele les met de oren naar voren gelopen en ik heb mijn sporen alleen maar één keer nodig gehad om hem een 'eng' hoekje door te duwen. Het is wel moeilijk, want hij wil ontzettend graag en dan ben ik als ruiter nog wel geneigd om het onderste uit de kan te willen dan. Met de instructie erbij is dat absoluut niet gebeurd!
. Maar vind het gewoon raar dat je vaak telkens iets anders opschrijft. Zo staat op je hyves Sam moet rust en dikker worden, hij is te mager.. en zo krijgt hij 1 week rust en wordt hij weer opgepakt. Zo vertel je dat hij weg rent in de wei als je hem komt halen, en nu hij rust heeft staat hij te popelen om mee te gaan
Zijn nogal tegenstijdige berichten vind ik persoonlijk..
Vandaar mijn reactie, m.i. is het niet te volgen. Maar je bent geen verantwoording schuldig hoor, dus doe dat vooral niet. Maar wil hiermee alleen zeggen dat je tegenstrijdige berichten hebt, wat voor ons als buitenstaander niet te volgen is.
?
Hij kwam heel braaf de wagen af, maar toen hij eenmaal vaste grond onder zijn voeten had, moest hij natuurlijk even iedereen laten weten dat 'he has arrived!!'. Hij ziet er echt perfect uit en lijkt absoluut niet onder de reis geleden te hebben. Niet ingevallen of iets. Wel een beetje aan de dunne geweest, maar ook niet echt super. Ik zal in elk geval wel gewone vaste mest in de wagen liggen. Je kan merken dat ze echt goed voor hem gezorgd hebben.
Goed zo jongen, eet jij je hooi maar!)

. Wat schrikken zeg! Hopen dat hij snel opknapt met een medicijntje..
)