[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:51

Ja, het was gisterenavond echt Hel!

Was wel leuk om met de paardjes daar doorheen te wandelen!

ja, ik ben al goed bezig mezelf gek te maken Nagelbijten / Gniffelen
En het rotte is dat haar dalijk weer zo kreupel ga zien, kan ik echt heel slecht tegen Nagelbijten / Gniffelen

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:39

ja snap het, ben ook helemaal gek als het daarom gaat
ben elke dag met betunero's benen bezig, vanalles doen om ze zo goed mogelijk te houden want ben zoooo bang dat hij kreupel komt te staan ofzo, maarja je kan het toch neit vermijden, het kan altijd gebeuren....

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:16

Mijn vriend heeft ook besloten om paard te leren rijden Haha! helemaal super vind ik het !
Nou heeft hij vrijdag avond z'n eerste les op het paard gehad en heb een paar foto's gemaakt die ik even wou laten zien Haha!
de kwaliteit van de foto's is slecht omdat het best donker was in de kleine binnenbak en ik een nieuwe camera heb waar voor ik allemaal apparte lenzen en
flitsers nodig heb die ik nog neit heb natuurlijk Tong uitsteken dus de foto's waren heel donker waardoor ik ze een beetje moest bewerken om lichter te maken en nu de kwaliteit best oliebol is.
Maar wil toch even laten zien dat hij er toch nog wel netjes op zit voor de eerste keer Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het meisje op de foto is de manege lesgeefster en het paard is ook een manegepaard (marlon) die hij eerst een beetje eng groot vond Tong uitsteken

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:43

Robijntjah Arme Robijn...en arme jij Ach gut hopelijk valt het allemaal mee en is ze zo weer in orde Ach gut
Naatjuh Leuk! Nog even en dan kunnen jullie lekker saampjes rijden Haha!
Cyrina Cantaor is echt een plaatje Lovers hij loopt ook lekker vind ik Vingers aflikken
Frankiej Wat een geweldige kudde heb je toch Knipoog En Des met die kleine...echt súper! Lovers
Madelief Furia ziet er super uit! Lekker, zo onder het solarium Cool

Nou,mijn droom is in duigen Tong uitsteken
Ik heb niet zo'n brave pownie als dat ik dacht Wow!
Ik ging vanmiddag rijden en het leek wel een rodeo paard! (Heb nog even gechecked of er geen bokriem om zn lies zat Clown )
werd bijna gelanceerd door Moreno! Ik stapte er op,stapte weg...en ineens kop naar beneden,rennen en bokken! Ik een schreeuw geven en ruk aan de teugel,stond ie weer stil...ik echt zo"pfieuw,dat scheelde niet veel".Dus ik weer: kom op paardje,niet klieren...spoor hem aan en; BOK BOK BOK! Daar ging ie weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toen er maar snel af gegaan en aan de longeerlijn gedaan,nou,kon hem zelfs aan de longeerlijn bijna niet houden! Net een rodeo paard! Echt niet grappig meer...na ruim een half uur longeren bokte en dolde hij eindelijk niet meer en zweette zich rot.Er toen maar weer opgestapt en nog 20 minuten gereden,maar hij bleef klieren en proberen....
Mijn brave pownie blijkt een boefje Tong uitsteken

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:47

Jolijn => hopelijk knapt robijn snel weer op

ilona=> super joh je eerste draf pasjes onder het zadel

borderjay => misschien kwam het door de kou dat die even rodeo deed

naatjuh => super joh die fotos van je vriend

nou vandaag heike gelongeerd en hij vondt het echt leuk in de sneeuw morgen gaat me schoonbroertje dus heb ik een vrije dag

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:15

Cyrina, mooie rijfoto's. Mooi type! Ik vind zijn halshouding erg mooi.
Denk dat als je, zoals eerder al gezegd werd, je handen nog iets meer naar voren zou zetten, het er nóg beter uit zou zien.

Madelief88, lekker zo'n solarium! Dat hebben wij niet op stal. Volgens mij vindt je paard het wel fijn of niet?

Prinslover, ja wachten duurt inderdaad lang Tong uitsteken
Vervelend dat jij toen een maand op Chico hebt moeten wachten. Maar goed, eenmaal goed aangekomen, maakte dat vast veel goed!
Urbino komt al sneller als het goed is. Ik hoop dat hij a.s weekend vanuit Portugal kan vertrekken.

Sterkte Robijntjah! Hopelijk valt het mee.

xxxNaatjuhxx , haha lijkt me leuk als je vriend gaat leren paardrijden. Hij zit er al netjes op. Gezellig hoor, kunnen jullie straks samen rijden Pling

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:39

Jolijn: Jeetje dat is echt balen! Hopelijk is het een hoefzweer, die zijn wel makkelijk te verhelpen!

Esther: Gelukkig gaat het nu wel goed met At, wel balen dat hij zo'n vreemd baasje heeft! Hopelijk heb je snel geld bij elkaar voor je eigen kanjer!

Nathalia: Wat leuk dat je vriend ook wil leren rijden Haha!

Gabriella: haha, die Moreno toch! Als hij het maar houdt bij deze ene keer Knipoog

De caveson past perfect Haha! toen ik hem uit de doos haalde zag hij er erg groot uit en was ik bang dat ie niet zou passen, maar hij zit als gegoten Haha!!!

Heb even een topic gemaakt!
[ITP] [Lusitano] Vaidosa longeren met nieuwe caveson

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:38

Ik kan zelf die foto van het paard niet zien. Jullie hebben het toch niet over Reclamo die van Denise is (geweest).

Cyrina: Cantaor doet waarschijnlijk zo gek, omdat hij blij is. Hij is lekker weer paard aan het worden bij jou. Wat is hij trouwens wit geworden zeg. Ziet er best uit en komt allemaal wel goed.

Frank: Desperado is zijn trouwe vriend de spiegel dus nog niet vergeten.

Jolijn: sterkte

Madelief: Furia wordt lekker verwend in België.

Gisteren en vandaag lekker op terrasje in Sevilla zitten eten. Het wordt nu hier ook wel iets kouder zo'n 15 graden, maar morgen begint de SICAB dus dan hebben we er geen last van. Heb net beelden van Noord Spanje gezien. Daar is ook een weeralarm afgegeven ivm sneeuwval. Ik vind het eigenlijk ook best een beetje jammer hoor dat ik de sneeuw mis. Had met Banjer wel graag door de sneeuw gelopen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:43

Lisenka schreef:
Ik kan zelf die foto van het paard niet zien. Jullie hebben het toch niet over Reclamo die van Denise is (geweest).

Hij heet in ieder geval wel zo....

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:59

Ja, ben het topic al tegengekomen. Geen foto's gezien, maar dat hoeft ook niet. Vind het heel sneu. O, o wat was ze in het begin toch blij met hem. Zo te horen is hij nu weer in goede handen. Ik hoop dat hij snel weer het trotse paard wordt dat hij was.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:02

hè wel veel negatieve berichten hier vandaag.
lisenka: ja ik zag het gister al op weer.nl dat het van de week kouder gaat worden in het land van de zon. maar lekker toch dat je toch nog op een terrasje hebt kunnen genieten. Des wilde wel telkens de spiegelhoek in maar hij was er niet moeilijk doorheen te rijden. ik vond het wel een mooi plekkie voor een snel plaatje.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 08:11

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:34

Cyrina -> Wat een mooi idee, zeg!
Hoe ga je dat invullen met die zorgboerderij dan?
Komen die clienten dan bij jou inwonen, of komen ze dagdelen, wat moeten ze doen? (ben helemaal niet nieuwsgierig ofzo...)
Hoe laat moet je rijden in Bunschoten?
Ik zal met Mayke overleggen wanneer we jouw kant op komen, dan hoor je het wel van haar of van mij. Pling

Natalia -> Wat leuk dat je vriend gaat leren paardrijden!
Frits zei een poos geleden dat hij ook wilde paardrijden, dus zei ik tegen hem dat hij dan het beste op het paard van een stalgenootje les kan nemen.
Zegt-ie; Ja dag! Ik heb een eigen paard, dáár ga ik op rijden! Haha!
Maar goed, dat was met een paar biertjes op terwijl ie met de buurman aan het opscheppen was, en de eerste keer moet nog steeds een keer gebeuren......

Gabriella -> Jouw boefje had nogal energie teveel lijkt wel.
Gelukkig zijn er geen gekke dingen gebeurd, zeg!

Sanne -> Ging het rijden met de cavesom goed?
Hij ziet er netjes uit, en handig dat je 'm ook als kaptoom kan gebruiken!

Pfff zeg, voel me al een paar dagen niet echt topfit zeg maar.
Ben giga verkouden, m'n hoofd zit nokkievol en ik loop met een doos tissues in de rondte.
Gisteravond een flinke borrel genomen, en heb gelukkig heerlijk kunnen slapen, maar ik zit nu weer met een zwaar hoofd, een rode neus en flink moe tegen deze dag aan te hikken......

Straks naar stal, Rintske krijgt nieuwe nike's vandaag.
Hopelijk werkt ze een beetje mee, ze is (nog) niet zo geduldig.
Eerst maar even losgooien, en in beweging zetten, ik denk dat dat wel wat zal schelen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:34

Nee!!!!!! Ik had helemaal bijgereageerd...loopt ie vast! *voor de 2e keer*
Sorry maar geen 3e keer...

Heidi: gecondoleerd

Ilona: zie je nou dat je het kan en durft! Ga zo door! Go jij! Go jij!

Sanne: Goed gedaan van je wedstrijd!!! Officiele plannen?

Ik zag de foto's van nathalia en moest wel lachen, want die instructrice is een vriendin van mij! Wist al wel dat ze haar vriend lesgaf! Maar wel leuk om zo aan het werk trae zien!

Sjaakie *mn poes* en shannon zijn precies hetzelfde! Tijdens het inpakken was sjaakie vreselijk aan het monsteren! Allemaal stoute dingen doen, overal op wat niet mag en natuurlijk vooral op de tas springen! Met thuiskomst was ze door het dolle heen race en crosse en daarna lekker kroelen. Gister kwam ik bij shannon, die eerst al een moord deed voor mn madarijn *gelukkig had ik er 2 meegenomen* Daarna ging ik borstelen. Elke keer als ik 5 meter uit dr buurt was maakte ze zichzelf los, en afhankelijk van of ik dr wel of niet kon zien kwam ze naar me toe(als ik buiten dr zicht was) of liep ze ergens anders heen...(want dan kon ik zien dat ze stout was Tong uitsteken) daarna lekker met dr nieuwe uitrijdekentje door het sneeuwbos gestapt! Eerst was het wel spannend maar al snel werd ze dapper en stapte ze zelfverzekerd door de sneeuw!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:07

Sanne => Hij ziet er leuk uit en handig dat je hem ook als kaptoom kan gebruiken

Lisenka => lekker hoor op een terasje geniet ervan

Saida => hopelijk wordt je niet ziek en gaat die verkoudheid snel over, dus rinstke krijg weer nieuwe schoenen

Michelle => dus zowel je poes als je paard waren blij om je te zien is een goed teken haha: heb je het wel naar je zin gehad?

nou vandaag toch heike zelf doen schoonbroertje kan niet dus wordt een druk avondje want moet ook nog naar de hypotheker en op visiti

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:29

naatjuh: Leuk hoor dat je vriend ook gaat rijden! Hopelijk kunnen jullie in de toekomst lekker samen buitenritjes gaan maken!
borderjay: hahahaha lekker zo'n rodeopaard.... hopelijk issie volgende keer weer wat rustiger Knipoog.
zasread: ach ja ben druk aan het sparen.... ik probeer 600 in de maand te sparen (of meer Tong uitsteken) en iedergeval elke maand dat te sparen wat je kwijt zou zijn als je een paard hebt. Zo kan ik in de tussen tijd ook goed zien of ik het ook echt kan betalen....
Lisenka: lekker hoor in de zon op een terrasje, ben jaloers!!
saida: hopelijk wordt je weer snel wat beter! komt ook wel door het weer denk....
Mies_Apollo: hahaha shannon en sjaakie houden je wel bezig he Lachen. vind het altijd wel grappig als dieren zo'n bui hebben Haha!.

Ik gaat zo weer even naar stal... Paarden op het land zetten en van het land halen Lachen. Erg handig iemand die alleen 's ochtends werkt Tong uitsteken. Ik deed eerst alleen Atlas en Komiek, maar nu heeft de eigenaar van Herna ook al gevraagd of ik dr op het land wil zetten. En een eigenaar van twee andere paarden heeft me gevraagd of ik die van haar en nog eentje die ze normaal ook doet eraf kan halen. Ik hielp dr altijd al maar dr werkrooster is veranderd dus nu kan ze tussen de middag niet meer langs komen. Maar ach als ik At en Ko op het land zet kan ik de twee van haar weer mee terug nemen en als ik Herna neer zet kan ik die ander weer mee terug nemen Lachen. Ach zo blijf je wel lekker bezig Haha!.

UtixoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:45

amanda89

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:56

Ik zat even in de meelees status. Clown Leuke foto's voorbij zien komen. Wat erg van die verwaarloosde paarden. Boos! Daar kan ik zo boos om worden. Vooral als je ziet dat die andalusier er vorig jaar nog geweldig uit zag. Hopen dat ze snel opknappen.

Bij ons was er ook sneeuw dit weekend en dat moest natuurlijk even op de foto worden gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Paar uur later was het helemaal wit. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:03

Leuke foto's van paardrijdend vriendje en paardje in de sneeuw Lachen

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:21

Jolijn => hoe gaat het met robijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:24

Ze loopt al wat beter Ja

Nog wel een paar slechte passen af en toe, maar zo liep ze gisteren de hele tijd! Ben al iets gekalmeerd Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:33

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:26

Even geen tijd om bij te reageren, maar wil wat delen:
Vandaag ging ik met Bandito een wandeling langs de weg maken, een soort polderweggetje, vrij weinig verkeer maar wel een smal weggetje.
Alles ging redelijk goed (er was natuurlijk wel wat gestuiter aan de hand met auto's/fietsers), en toen zag ik na een tijdje over een afstand 2 motoren aankomen. Dus ik denk, nou, he tis zo wel goed geweest, ik keer wel om en ga terug, dan hebben we daar ook niet meer mee te maken.
Maar ze kwamen sneller dichterbij dan ik verwacht had en Bandietje werd behoorlijk angstig, springerig en aan de hand draven, maar hij trok niet echt in paniek ofzo.. En toen op een gegeven moment zag ik in slow motion het touw losvallen.. van het halster af!!!!
Dus Iloon, ik kan meepraten over rottouwen!
Bandiet draaft natuurlijk opgefokt weg over het smalle weggetje, er kwam gelukkig niks anders aan de motoren hadden ze uit gezet gelukkig.
Maar ik zat in dubio, erachteraan gaan rent ie alleen maar weg, maar wat dan?
Dus ik liep er een beetje langzaam half achteraan en riep em maar, en wat doet die ONGELOVELIJKE KNAPPERD??!!
Hij draait zich om en komt rustig op me af gedraaft!!
Hoe super goed mensen... Rest vd weg verliep goed (al was ie natuurlijk nog wel gefokt).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:39

even uit de meeleesmodus...

Zaterdag heb ik bij m'n witte spookje geweest en 't gaat goed met 'r!
Toch fijn om zelf even gezien te hebben dat ze er helemaal op 'r gemakkie bij staat daar!

barroco, jeetje dat is schrikken zeg!

amanda, leuke foto's!
hier is de sneeuw niet blijven liggen, alleen natte troep...

malin, nou dat was dan voor Suev geluk dat die dierenarts toen nog werkte zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:46

Barroco, jeetje, zal jij geschrokken zijn! Wel lief dat ie omdraaide!

ooh fijn Ellis, dat je er even langskon Haha!