[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:05

Hey iedereen bedankt voor de felicitaties Haha!
Heb het niet echt gevierd, was de helft vergeten uit te nodigen haha, maar was alsnog gezellig Haha!

Leuk dat hartje op zn kont Peet, en Mynke ook al geschoren!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:54

Jasmijn & Madelief -> Alsnog gefeliciteerd met jullie verjaardag!

Sanne & Bianca -> Ik zal binnenkort wel weer eens m'n camera meenemen om foto's te maken van m'n kanjers!

Esmé -> Dat lijkt mij heerlijk als ik zonder zadel zou kunnen rijden.
Tot nu toe glij ik er nog regelmatig vanaf! Haha!

Bianca -> Ziet er echt leuk en gezellig uit bij je!

Branka -> Leuk is dat hè als ze rollen!
Gryts rolt ook meestal na het rijden, heerlijk vindt ze dat!
Je hoort er helemaal kreunen! Haha!

Petra -> Hij voelde zich natuurlijk helemaal happy zonder zijn berepakje aan!
Gelukkig heeft Grytsje niet zo'n dikke wintervacht, dus bij haar laat ik het lekker zo.
Tegen mok gebruik ik zwavelbloempoeder gemengd met uierzalf enKan je olijfolie.
De zwavelbloempoeder kan je bij de DA-drogist bestellen (ca. € 5,=).
Een flinke eetl. in zo'n (Spa) drinkflesje met zo'n tuitje en dan olijfolie erbij, dit smeer ik in de sokken.
Wat over is kan je gewoon bewaren.
En zo'n blik uierzalf meng ik met 2 eetl. zwavelpoeder. (is wel een vies klusje, gaat niet zo gemakkelijk)
Dit smeer ik in de kootholtes.
Het werkt het beste als eerst de korsten zijn verwijderd en alles de eerste keer goed is schoongewassen met bijv. Betadineshampoo.
Goed afdrogen of op laten drogen en daarna insmeren.
Elke dag eerst korstjes verwijderen en weer insmeren tot het weg is.
Bij Grytsje gaat het best snel en het is goedkoper dan al die middeltjes die je in de winkel of bij de DA kan krijgen!

Pipi -> Ik zie een grijs friesje! Knipoog Haha!

Gisteren niet op stal geweest, we waren een dagje naar Coevorden, naar de Huttenheugte.
Mijn zus is daar met man en kids een weekje genieten en uitrusten in een VIP huisje met sauna.
Heerlijk gezwommen, gegeten en nog even de sauna in geweest! Haha!
Gelukkig reed Frits op de terugweg want door de wijntjes bij het eten, het zwemmen en de sauns kon ik mijn oogjes niet meer open houden.
Het meisje dat mij vorige week hielp met Grytsje longeren deed Grietepiet gisteren zodat ze evengoed nog beweging kreeg.
Vanaaf zelf weer naar haar toe! Go jij! Go jij!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:32

@ Saida: Haha ik glij er ook nog wel vanaf hoor. Sterker nog, heb nog nooit zonder zadel gegalopeerd. Moest wel ff wennen op Fuego's ruggetje, maar na een paar keer in het weiland rondgedraaft te hebben ging het wel goed. Was trouwens echt een foto moment, ondergaande zonnen, overal hoge mooie bloemen in het weiland, en ik op Fuego's ruggetje alleen met een halster en een halstertouw en later een plukje manen, halstertouw vloog weg hihi.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:35

Ik ga trouwens een Kodak Z710 aanschaffen. Helemaal happy! Net alles bekeken en vergeleken enzo, en nu allemaal het goedkoopste uitgezocht. Kom ik precies op het bedrag uit wat ik mocht uitgeven van paps. Usb kabel zit erbij, memory stick die type die bij de camera hoort 2 gb voor heel goedkoop uitgezocht, batterijen opladen hebben we en batterijen zitten erbij, alleen die kanje niet opladen, maar die kopen we nog wel. Wieeeehoe eindelijk mooie foto's!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:01

is echt te ver weg anders was ik wel geweest Huilen[/quote]
waar woon jij ??[/quote]

ik woon in vroomshoop overijssel vlak bij ommen in de buurt

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:06

Essssss schreef:
@ Saida: Haha ik glij er ook nog wel vanaf hoor. Sterker nog, heb nog nooit zonder zadel gegalopeerd. Moest wel ff wennen op Fuego's ruggetje, maar na een paar keer in het weiland rondgedraaft te hebben ging het wel goed. Was trouwens echt een foto moment, ondergaande zonnen, overal hoge mooie bloemen in het weiland, en ik op Fuego's ruggetje alleen met een halster en een halstertouw en later een plukje manen, halstertouw vloog weg hihi.

Ik zie het al helemaal voor me; jij galopperend over de heuvels met je haren wapperend in de wind..... Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:58

@ Saida: Hahah was dat maar zo! Huilen van het lachen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:56

Essssss schreef:
@ Saida: Hahah was dat maar zo! Huilen van het lachen

nee door de spaanse bergen he Haha!

hihihi

nou meiden me sprierpijn was gisteren op zijn ergst brrrrr voelde toch niet echt lekker nu alleen nog wat spierpijn in mijn nek
vanaaf rij ik mee in de les(celine is ziek, ) kunnen ze ene oogje in het zeil houden hihihi
wel zal ik meneer even voor die tijd longeren en hopen dat hij dan weer normaal doet vanaaf en geen bokken sprongen gaat laten zien aan de mede paardjes in de bak de mafkees

verder stond ik vanmorgen les te geven en ja hoor 3x telefoon maar ik neem normaal nooit op omdat ik dat niet zo netjes vindt staan voor de mensen die les hebben, ze betalen er toch voor dat ze aandacht hebben,
was het celine die was ziek geworden op school of ik haar wilde halen
had ik nu maar gekeken naar me display dan kon ik zien dat zei het was
dus snel naar celine gegaan en de mensne zelf laten afzadelen en opruimen
ik kijk het normaal wel na maar nu moesten ze het echt alleen doen
mijn meissie gaat voor......

ze ligt nu lekker op de bank tv te kijken

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:00

@kimmy

het lijkt me heel gaaf om je paardjes een keer in het echt te zien
ik kom zeker een keer langs en neem me dochter dan wel mee hoor
die is ook een mega fan van je paardjes
Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:10

Ik had weer heeeel veel bij te lezen zeg! Me internet is thuis kapot, dus maar even stiekem op mn werk bokken Clown
Vandaag nog lekker op amanda gereden, en ging best lekker Haha! Gister op Jielt, paar leuke foto's gemaakt, tis en blijft een lekkerding! Hij is echt een super lieve schat Ja

Pipi: Jeetje, dat was even schrikken bij Mynke zeg! Bloos! Gelukkig is ze weer aan de betere hand. Jielt wordt nooit geschoren, maar dat is nu ook wel een beetje aan het worden hoor haha Haha!

Femke: Helaas ging de fotoshoot niet door (waarschijnlijk volgende week), ik heb zelf met een vriendin wel een paar leuke kiekjes gemaakt Haha! Die zal ik wel op bokt zetten (kan misschien even duren omdat ik thuis geen internet heb..) Fijn dat het zo goed gaat met Ozzy en Lucky, het zijn ook wel 2 kanjers om te zien zeg Kwijl

Peet: Jeetje, was die zo fris jo! Nou je bent niet de enige hoor, ik wou gister zonder zadel via het hek op Jielt stappen. Maar dat ging niet helemaal lukken hahahaa Haha! Ik lag net zo snel weer in het zand ROFL Maar gelukkig geen spierpijn of wat er aan over gehouden.. Daarna gleed me vriendin er nog vanaf in de draf, ik heb me kapot gelachen haha! ROFL

Sanne: Mooi zeg, een nieuwe camera! Ik sta nu al te popelen om de paarden van femke op de foto te zien Haha!

Madelief; Ook nog gefeliciteerd van mij! Zag dat helemaal niet op mn hyves staan Verward Sorry! Bloos

De rest ben ik alweer vergeten Bloos Erg he, volgende x zal ik beter mn best doen! Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:49

Petra -> Ach gos, en Celine maar wachten en zich beroerd voelen............
Wens haar maar beterschap, en jij sterkte met je spierpijn! Ach gut

Vanmiddag is Lisanne meegeweest naar stal.
Ze had uitval op school en was lekker vroeg thuis.
Ik wilde Grytsje weer longeren, dit moest ik ook oefenen omdat we morgen met de puppycursus ook gaan longeren, en Lisanne wilde graag eens zonder zadel op Grietepiet rijden.
Eerst maar even los laten stappen en ik wilde eerst proberen of ze nu wel goed op de rechterhand zou lopen.
Dus niet...... Boos!
In stap ging het prima, maar na het losstappen in draf ging het meteen weer mis.
Een meisje op stal wilde wel even helpen, haalde de teugels op en ging erop.
Het eerste rondje draf probeerde ze er weer vandoor te gaan, maar daarna ging het weer prima.
Zo heeft ze een rondje of 10 erop gedraafd, tot ze werd weggeroepen, toen moest ik het weer alleen doen.
Gelukkig ging dit ook goed, zelfs met overgangen ging het goed.
Op de linkerhand ging Lisanne erop, het was voor haar de eerste keer zonder zadel.
Na wat rondjes in stap liet ik Grytsje draven.
In eerste instantie vond Lisanne het best wel moeilijk en wilde ze telkens naar voren leunen.
Dus ik maar blijven zeggen; achterover leunen, op je billen zitten!
Gaandeweg ging het steeds beter en kreeg ze er zelfs lol in!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:32

@ Peet: Haha dan moeten we eerst nog wat meer vertrouwen in elkaar krijgen! Oei wat iritant zulke spierpijn. Ah beterschap voor Celine.

@ Saida: Jammer dat het eerst zo slecht ging, maar gelukkig ging het daarna weer beter. Wat leuk dat ze het zo leuk begint te vinden, hopen dat Grietespriet volgende keer gelijk haar best doet.

Mijn les met Fue ging super, vélen beter dan Zondag, toen de dressuur zo slecht ging maar het springen weer heel goed. ( was geen les op Zondag gewoon lekker genieten )

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:32

En Zaterdag komen mijn gogue en fleece deken aan!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:01

fijn dat je les goed ging esmee Knipoog
show je het ons als het aan gekomen is ? Tong uitsteken

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:20

Haha ja hopen dat ik dan ook mijn niewe camera heb

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:36

Tong uitsteken
Ik ga slapen ben echt moe Lachen
Trusten Doei, doei

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:07

ik wil nog wel even zeggen dat mijn tsjil weer de oude was vanaaf in de les
gelukkig wel ik was wel iets meer gespannen dan anders gek he
maar na drie rondjes liep meneer heerlijk lang en laag en over de rug
mar na een half uur kon ik hetniet volhouden met mijn spierpijn dus moets ik stoppen
lekker uitgestapt ahahha nu niet een uur maar evenetjes maar en daarna lekker op stal gezet Haha! en geknuffeld

trste iedereen Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:42

Ze zijn mijn zusje haar kamer aan het verbouwen, dus ik zit constant in de herrie :S Vanmiddag vlucht ik dus maar even naar Ot Haha!
Gisteren heb ik een tentamen gehad en deze ging volgens mij wel erg goed Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:26

Sanne: Dat is mooi om te horen zeg! Ik heb vanmiddag en morgen een toets. Vanmiddag van Engels, een leestoets, dat wordt echt niks ben ik bang Verdrietig Maarja, ik ga mn best doen Lachen

Es: Leuk zeg dat je spulletjes eraan komen! Hopen dat je camera er ook is, dan kan je het gelijk aan ons showen! Haha!

Saida: Goh, t blijft wel een lastig punt he dat longeren rechtsom met Grytsje.. Maar oefening baart kunst, dus het zal wel goed komen! Hoe gaat het rijden verder? Is ze buiten ook al wat rustiger na het hondenvoorval?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:08

Esmée -> Ik dacht dat het zo goed ging zonder gogue?
Ga je 'm nu evengoed nog gebruiken?
Echt heel erg slecht ging het niet met Grytsje, ze probeerde het gewoon nog een paar keer maar gaf het al sneller op dan de vorige keren.

Petra -> Heb je nog ff lekker een warm bad genomen tegen de spierpijn?
Ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat met je.
Gelukkig maar dat Tsjillert weer de oude was gisteren!
Stel je voor dat je er nog een keer vanaf was gevallen, dan had je vandaag je bed niet meer uitgekomen.....

Sanne -> Nu maar hopen dat je goede gevoel over je tentamen juist is!

Ilona -> Ja dat rechtsom heeft echt wat voeten in de aarde!
Maar ik mag niet klagen want het gaat elke keer weer ietsje beter en ze geeft al sneller op.
Helemaal nu ik weet dat als er iemand op zit het eigenlijk meteen goed is en ze dan wel gewoon doet.
Mijn laatste buitenrit was vorige week zondag.
Toen was ze best wel onrustig en opgefokt maar ze ging er niet vandoor oid.
Ik durf nu niet meer zo goed omdat haar hoeven hard aan een kapbeurt toe zijn en ik anders bang ben dat er scheuren in komen als ze op het harde wegdek loopt.
Ik heb haar ruim 3 weken geleden op het bord gezet voor de hoefsmid, meteen na het voorval met die honden, omdat haar hoeven toen behoorlijk afgesleten waren door het galopperen op de weg.
De hoefsmid is ondertussen al 2x geweest, maar Grytsje is nog steeds niet gedaan en ze loopt ondertussen op schoteltjes.....
Vorige week vroeg ik aan de boer of de smid nog zou komen en die vertelde dat hij woensdag is geweest.
Hij dacht dat hij vrijdag nog wel terug zou komen. (de smid komt meestal op woensdag en/of vrijdag op stal)
Vrijdag is ie niet geweest, dus ik hoop toch echt dat ie vandaag komt.
Anders moet ik de boer maar even laten bellen, dan komt het zeker goed. Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:31

Ilona : Veel succes met je toetsen
Ik hoop dat mijn camera op tijd komt. Anders moeten we maar op Femke vertrouwen voor mooie foto's Haha! (en daar is ze zeker niet slecht in)

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:25

Heel even snel een berichtje tussen door:

ik doe de KNHS instructeuropleiding en ben opzoek naar combinaties die ik les mag geven voor die opleiding. De lessen zijn op dinsdag avond van 19.00 tot 22.00 en is in Glimmen (Groningen) op manege de Bongerd.

De lessen zijn op B-L niveau en er dient ook ef en toe een sprongetje gemaakt te worden.

Ken jij iemand die hier in de buurt woont en die daaraan mee zou willen doen?!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:56

@ Saida: De lessen gaan goed ja, maar dat betekent niet dat hij nu zijn rug gebruikt. Met de lessen gaan goed bedoel ik dat hij steeds beter luistert naar wat ik van hem vraag. Hij kijkt wel heel erg veel naar buiten dus dat moet ie ook nog afleren. Ag er is nog zoveel wat we moeten leren. Maargoed, die gogue is dan dus nog wel nodig. Goed dat ze het opgaf dan.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:16

Blueberry schreef:
Heel even snel een berichtje tussen door:

ik doe de KNHS instructeuropleiding en ben opzoek naar combinaties die ik les mag geven voor die opleiding. De lessen zijn op dinsdag avond van 19.00 tot 22.00 en is in Glimmen (Groningen) op manege de Bongerd.

De lessen zijn op B-L niveau en er dient ook ef en toe een sprongetje gemaakt te worden.

Ken jij iemand die hier in de buurt woont en die daaraan mee zou willen doen?!

Ik woon niet in de buurt, maar een vriendin van mij zit op kamers in Groningen, wij zouden eventueel met z´n 2-en in de les kunnen komen rijden. Moet ik alleen wel een datum weten ivm met werk.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:34

_Saida_ gelukkig dat rechtsom wat beter gaat Lachen

en vervelend als die smid dan op zich laat wachten,zeker als je hem nodig hebt....

sanne,wat goed dat je tentames goed lijken te gaan,ben benieuwd!

peet,lekker he spierpijn,enne zover woon je niet bij ons vandaan,dus ik ga echt die knappe fries van jou eens meeten Ja

prinslover,ik wil natuurlijk wel de foto's van jielt zien.. Lachen ,maar dat begrijp je wel....

esss,longeren met een gogue is super goed,alleen ik zou er niet mee rijden,alhoewel mensen dat wel doen...of gebruik je hem alleen maar voor longeren??

vandaag heb ik nog wat fotootjes gemaakt van de paardjes hier...

dus er komt zo een wesseltje topic Haha!

maar hier zijn wat andere paardjes..

Friesje,inmiddels 6 maandjes drachtig...knappe meid Lovers
Afbeelding

gambit,mijn inmiddels 17 jarige letlander (die denkt dat ie 4 jaar oud is)
Afbeelding

Afbeelding

enne,tja,wesseltje Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding