Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

racheeel_

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:37

Lauke, mooie resultaten!

Laura, gefeliciteerd met behaalde punten en prijzen!

Jammer Marjolein!! Hopelijk volgende x beter :)

Ik had gister onderlinge bij de club, helaas niet kunnen losrijden, moest meteen de ring in. Toch nog 3e met 190p. Daarna was meneer weer heel dwars met laden en is ie weer op mijn voet gaan staan. Trailer toen maar een beetje verplaats en stond hij er zo op. Trailer stond een beetje onhandig.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:03

Gefeliciteerd Laura!

Jammer Marjolein, volgende keer beter +:)+

Hele fijne vakantie Jenny, lekker hoor 4 weken vrij!

Mooie punten Rachel!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:47

Rachel nette punten hoor!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:59

Super rachel gefeliciteerd. Ik had nog wat doms haha. Paard op de trailer waren wat gaan drinken stond de achter klep nog open haha.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:05

Wel stang erachter? Wij hebben de klep ook wel eens open maar niet zo heel lang en ook niet zonder toezicht ik durf dat niet

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:43

Dankje iedereen, ik was ook tevreden. Hij voelde helemaal niet fijn aan omdat we niet los gereden hadden.

Als Dutch in de trailer staat, beweegt hij zich niet meer. Staat altijd lekker te suffen, voetje op rust. Dus daar ben ik wel blij om, het is dus alleen stress als hij erin moet lopen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:20

Ja wel de stang er achter haha maar we waren gewoon weg gegaan gaan drinken etc. Ze stond lekker rustig te eten gelukkig. Oh dat is wel fijn rachel!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:30

KarinvdM schreef:
Ik ben zaterdag in Balkbrug om te jureren.
Een tijd geleden had ik me ook opgegeven om mee te doen, maar dat heb ik afgezegd omdat ik steeds niet mag rijden.

Heeft iemand hier ervaring met die pillen tegen mok, Mok Cure?

Welke klasse had je te jureren :D ?

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:36

iEmmaaa schreef:
Ik heb vanavond onze eerste wedstrijd met het Friezen viertal, ben echt heel benieuwd. We hebben pas 4 keer een uurtje samen getraind :')

Morgen heb ik zelf ook wedstrijd maar gelukkig pas aan het einde van de dag. Als het dan nog steeds te warm is kan ik me altijd nog afmelden. Er doen trouwens maar 5 mensen mee... Wat een record :=

Hoe ging het.. ben benieuwd :D .. misschien lees ik het zo ook nog wel hoor haha ben bijlezen }:0

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:41

Wij hebben vrijdag de swipe dei gereden. Izaak is alleen niet echt een draver draver zoals er meerdere wel echt draver draver getraind worden haha wij zijn natuurlijk dressuurkracken die de afwisseling leuk vinden.. Dus we waren niet de snelste (galop telt helaas niet mee ;) ) maar wel de mooiste.

Hij ging me toch tuigend over de baan.. Prachtig

Daarna nog in dubbelspan de gouden zweep rond gereden met na de Koers de winnaar er bij op.

Hieronder een Capcam filmpje van de draverij.. Ik denk het eerste filmpje ooit vanaf het paard van de Monté friezen koers. Wij komen uit voor de Friesedravers (.nl)

https://www.youtube.com/watch?v=VzCO_WP ... e=youtu.be

Verder met de niet fries, pony marathon St nick onder het zadel gereden. Helaas door een fout op H3 20 strafseconden en daarmee mijn 1ste plaats kwijt. 1ste nu had 45 en ik had 43 + 20 dus 63. Uiteindelijk toch nog 5de wat best knap is daar 20 seconden echt heeeeeeeel veel zijn in een marathon :(:)

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:47

Wat een leuk filmpje Shanedow!! Heb nog nooit zo iets gezien, erg leuk!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:09

Zo zondag wedstrijd gehad in Oldeholtpade....
Was zaterdag niet in de mogelijkheid om meneer zijn propgaten schoon te maken dus dacht ik laat ik dat smorgens op de manege nog even doen...
Laten we het er maar op houden dat we ipv 9 uur om half 10 vertrokken...
Op de locatie aangekomen dacht ik we hebben nog wel even... bleek het tijdens het inrijden allemaal sneller te gaan dan gedacht.
Een kleine 10 minuten los rijden was het resultaat en zo het eerste proefje gereden, wat niet heel fijn ging en met als resultaat 177 punten.
2e proef ging naar mijn gevoel en wat mijn voorleester vond een heel stuk beter en had met dat en de wetenschap dat deze jury heel leuk en positief kan jureren in mijn hoofd dat ik wel eens een wp kon hebben...
Dus niet.. had bij haar 176... heel jammer.. maarja je weet dus maar nooit!
Nu op naar Drachten..

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:08

Jammer, volgende keer beter!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:15

Jammer woestein volgende keer beter. Voor die gaten heb je ook speciale dopjes zag ik laatst.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:33

bedoel je die zwarte rubberen dopjes laura? die krijg je er zo slecht weer uit...

Ik doe altijd gewoon een beetje watten erin! Kreeg de tip, reinigingspads van de etos op oliebasis, precies 1 pad per gaatje, krijg je er super snel weer uit en roest niet omdat het op oliebasis is, ideaal!! doe ik altijd thuis (kun je ook de dag van tevoren al doen, die pads blijven 2 a 3 weken makkelijk zitten zei diegene haha) en dan heb je die stoten op wedstrijd zo ingedraaid :D (die van etos huismerk werkten het beste was de tip)
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:36

Ja die bedoel ik heb er alleen geen ervaring mee

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:37

houden zo ;) haha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:39

Hahaha zo erg?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:26

Ik gebruik altijd een stukje wc papier dat ik even door de Zwitsal haal, blijft idd ook weken zitten ideaal en het ruikt ook nog eens lekker :')

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:35

Ilse die tip heb ik toevallig ook gekregen. Die pads van de etos schijnen ideaal te zijn en blijven idd wel 3 weken zitten. Ik doe altijd de dag er voor watten met caseline.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:58

ik smeer er hoefolie in (gebruik ik toch nooit haha) en dan wat watten erin

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:14

Shanedow schreef:
Welke klasse had je te jureren :D ?

ik zat bij het M1/2

Ik heb een setje kalkoenen van Tacx, ideaal.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:15

Doe er altijd wat vaseline en watten in..
Maar tijdens het schoonmaken van 1`van de gaten bij het rechter achterbeen werd meneer wat ongeduldig en schrok van een kabouter en sloeg zijn been in volle kracht achteruit.
En besloot toen maar gelijk om dat been niet meer op te tillen en alleen nog maar van mij af te draaien...
Wilde het toen juist op de manege doen want heb in zulke situaties nog geen idee wat hij op vreemd terrein doet.. en het kost mij lichamelijk best wel veel moeite om zijn been dan omhoog te houden.
Na even duidelijk gemaakt te hebben wie de baas is bleef hij prima rustig staan en kon ik ze alsnog schoonmaken, alleen toen waren we dus al een poosje bezig..

"Gelukkig" is Drachten volgende week in de namiddag/avond en kan ik overdag op mijn gemak alles klaar maken en zetten.
Plus mijn vriend gaat ook mee :D, kan hij mooi even assisteren!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:16

Als ik de kalkoenen eruit haalde deed ik er altijd watten met wat vaseline in tot aan het volgende concours. Ik heb 1x meegemaakt dat we minimaal 1 kalkoen er niet meer ingedraaid kregen omdat het schroefdraad stuk was door een steentje wat in het gat was gekomen en dan sta je te martelen op concours. Sindsdien haalde ik de watten er altijd op stal al uit, gaten schoonspuiten met een plantenspuit die op druk gezet kan worden en dan hele kleine platte kalkoentjes erin met widiapuntjes zodat daar ook gewoon op gelopen kan worden. Op concours hoefde ik dan alleen maar die kleintjes eruit te draaien en de grote erin en klaar. Geen gestress op het concoursterrein.
Nu start ik alleen op zand dus dit seizoen geen gezeur met proppen draaien.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:38

Gelukkig heb ik dan weer geen ijzers, best een hoop gedoe als ik dat zo lees :)

Heeft er iemand van jullie ervaring met het bijvoeren van magnesium?
Heb van iemand de tip gekregen om dit te geven, met name voor de stress situaties op wedstrijd en buiten, nu heb ik al gereageerd in het topic over magnesium en info gevraagd maar vroeg me af of iemand van jullie hier ook ervaring mee heeft?
Uit de vele reacties uit dat topic klinkt het wel erg interessant en zijn dr veel mensen die er baat bij hebben, zou mooi zijn als dat voor zotte ook helpt