[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dapperedodo

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:01

Ellis wat leuk ik weet hoe je je voelt heb ik ook gehad 3 maanden terug dat ik op me puppypony zat. Je bent dan zo trits echt roze wolk zit

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:19

dapperedodo schreef:
Ellis wat leuk ik weet hoe je je voelt heb ik ook gehad 3 maanden terug dat ik op me puppypony zat. Je bent dan zo trits echt roze wolk zit

ja echt heel gaaf! *\o/*

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:20

Hij ziet er prachtig ontwikkeld uit Ellis, dat wordt echt een gaaf dier!

Jolijn, jij dus ook al ziek? Ik ook... maarja, ik kom dan ook uit de 35 graden terug, maar ik zit ook echt helemaal verstopt ja... bah...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:38

sorry jongens , maar dit vind ik echt even niet leuk (is niet ernstig , maar ik baal).
de tandarts heeft weer afgezegd en komt nu dinsdag (ze zal er vast een goede reden voor hebben ga ik vanuit) .... 3 maal scheepsrecht zullen we maar zeggen.

niet echt een lekker begin met een nieuwe tandarts .
waar ik het meest van baal , ik wil kate niet rijden met bit tot ze is geweest (buiten ritje daar gelaten omdat ik dan met lange teugel kan rijden en alleen ietsje oppak als ze de verkeerde kant op gaat en niet op het been/zit reageert) .
dus eerst dacht ik dat we zondag weer konden gaan oppakken , toen dinsdag en nu word dat dus pas woensdag :(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:55

ow balen zeg...

kun je niet een beetje longeren, of iets aan de hand of lange teugel doen zonder bit in?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:01

Bitloos hoofdstel maken ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:01

ja dat doe ik wel , maar ben al bijna een week alleen maar grond werk aan het doen .
vandaag wel een kort buiten ritje gedaan (met bit) , maar dan gebruik ik toch nauwelijks teugels (alleen als het echt nodig is) en rijd met een lange teugel .

we waren dressuur matig best lekker bezig voor kate haar (en mijn) doen .
en kate kennende kan ik nu praktische opnieuw beginnen met al het geklier etc. :(
het is een super lief en bomproof paard en ze heeft echt super momenten , maar er zit ook een vreselijke kop op (heb ik ook wel hoor , daar niet van O:) ) en ze pakt ook elke kans die ze krijgt om je even op je nummer te zetten (zelfs als je volledige aandacht er bij is en je toch echt de juiste hulpen geeft) .

ze geeft gewoonweg niks cadeau , en dat is niet erg maar niet op deze manier ....

sorry ik ben aan het klagen terwijl ik niks te klagen heb eigenlijk .
ze is gezond en als we weer een week of 2 verder zijn zal het vast wel weer goed gaan O:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:03

kaptoom of bitloos hoofdstel inderdaad?

en anders lekker wandelen en tutten, is straks het rijden weer extra leuk! ;)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:09

Charel hihi dat herken ik ^^^

Denk je lekker onderweg te zijn en gebeurt er weer iets..
normaal had die elke x wat nu na 2 maanden open schoft.:o wat gelukkig weer dicht is

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:12

ik heb 1 keer geprobeerd bitloos te rijden (met het halster , had even niks anders ) .
geloof me misschien over 3 jaar weer als ze beter mee werkt :+ ze kwam steeds meer in verzet , terwijl ik toch het zelfde deed als met gewoon hoofdstel (vrij lange teugel dus omdat ik veel bezig ben dat ze op mijn been en zit gaat reageren) .

ook word mijn fybromyalgie erger doordat ik niet kan rijden , dus dat speelt ook wel mee .
maar zoals ik al zei , ik mag niet klagen O:) :x komt wel weer goed .

maar heb nu wel voor mezelf gezegd dat als ze nog een keer afzegd ik een andere tandarts ga zoeken :o .

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:17

moonforever schreef:
Charel hihi dat herken ik ^^^

Denk je lekker onderweg te zijn en gebeurt er weer iets..
normaal had die elke x wat nu na 2 maanden open schoft.:o wat gelukkig weer dicht is

bij ons is het helaas niet alleen m'n paard .
er word wel eens gezegd dat er een vloek rust op onze fam.
er vallen bij ons altijd spontaan artikelen uit de schappen van een winkel .
altijd is er wel een apparaat stuk (zoals pas de vaatwasser & de auto is het ook aan het begeven)
ook is er altijd wel wat met iemand (zo is m'n vader pas weer door zijn rug gegaan (acute spit) had ik een hele zware migraine aanval (kon niet normaal meer praten etc. , leek op een tia ) .....

nou ja , zo kan ik dus nog uren doorgaan .
ik heb alles al gezien of mee gemaakt en ben dus erg nuchter en makkelijk erdoor geworden .
mij verbaasd niks meer :+ en je word er goed hard van :D O:)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:18

cherell0 schreef:
ik heb 1 keer geprobeerd bitloos te rijden (met het halster , had even niks anders ) .
geloof me misschien over 3 jaar weer als ze beter mee werkt :+ ze kwam steeds meer in verzet , terwijl ik toch het zelfde deed als met gewoon hoofdstel (vrij lange teugel dus omdat ik veel bezig ben dat ze op mijn been en zit gaat reageren) .

ook word mijn fybromyalgie erger doordat ik niet kan rijden , dus dat speelt ook wel mee .
maar zoals ik al zei , ik mag niet klagen O:) :x komt wel weer goed .

maar heb nu wel voor mezelf gezegd dat als ze nog een keer afzegd ik een andere tandarts ga zoeken :o .

Idd ben helemaal met je eens,
toen pab net had was ik zo hard gevallen met halster.
ree altijd met bit enzo.. ree soms bitloos .. eingelijk is bij mijn gekomen dat hij ze mond open gehaald had en had hoofdstel liggen en was zo gek van de engerie dat daarna best beviel hihi ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:28

misschien als de geldboom mooi groen ziet ;) dat ik wel een combi hoofdstel aanschaf (dus kaptoom/hoofdstel met en zonder bit ) en dan nog eens probeer .

maar voor nu houden we het even voor wat het is , en hopen dat de tandarts dinsdag komt :+

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:36

Koop alles 2e hands hihi ;)

Is uit te houden

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:08

Oooo hier nog zo'n pechfamilie hoor!
Je hebt het verhaal van 'alle' trailers gelezen misschien? Klep stuk, trailer te kort, paard t ding weer gemold, nieuwe trailer, klep te glad, en daarna met paard en al door de assen gezakt enz... Nou das ook echt alleen iets wat ons overkomt!
En dan alle kapotte auto's, gejatte motors, lekke banden en bezweken huisapparatuur nog daar gelaten ja. Verschrikkelijk! En dat terwijl wij eigenlijk altijd heel zuinig zijn op de spullen, maargoed.
'Fijn' om te weten dat er meerderen zijn }>

Maar uiteraard hoop ik voor je dat de tandarts snel kan komen! Dat is toch het prettigst.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:34

Jeeeetje wat een hoop geklets!!! :P

Zag een Maxxie voorbij komen die weer goed loopt :D :):)

Tammetje gaat iets beter. Hij is in ieder geval niet meer slechter gaan lopen en hij is qua karakter weer zichzelf geworden. Dagen hiervoor was hij heel sipjes en down, nu had ie weer praatjes :D Hoef dus niet met spoed de DA in 't weekend te laten komen. Maar ik ga hem denk ik sowieso volgende week ff bellen. Tenzij hij komende dagen ineens weer als een trein gaat lopen.. Ach, ik zie 't wel. Ben allang blij dat ie weer wat vrolijker is!!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:38

Gelukkig dat die weer vrolijker is...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:04

Fieuw, weer veel geklets hier!

Geeske, wat een verhaal zeg! Veel beterschap ook :)
Jolijn, ook voor jou veel beterschap!
Ellis, heerlijke foto's van Ferro, kijk al zo hard uit naar het moment dat ik dat ook met Figo kan...
Natasja, hopelijk gaat het met Tamme in de goede richting!

Hier ook weer een paar pechdagen: Figo heeft met serieus ontstoken ogen gestaan. Echt zielig, paardje met twee enorme etterbollen aan beide ogen. Hij bleef er wel heel vrolijk onder, gelukkig. Ben aan de slag gegaan met rozenwater en druppels en hij heeft een vliegennetje om, en het lijkt nu beter te gaan. Straks komt de DA nog eens langs om zijn ogen te controleren, en om hem ook nog eens helemaal te bekijken.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:13

ach elk huisje heeft z'n kruisje zullen we maar zeggen ;)

hopelijk gaat tamme nu goed vooruit en had hij zich alleen verrekt o.i.d.
en beterschap voor figo , hopen dat de ontsteking gouw weggaat .

ik koop trouwens ook bijna alles 2e hands of in uitverkoop etc. (en als het mogelijk is ga ik zelf knutselen)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:08

Zo, heb 't verhaal gelezen hoor. Wat een gedoe met de trailer zeg! En wat heftig dat dat allemaal zo langs de snelweg gebeurd :oo Zou 't toch best eng vinden hihi. Gelukkig dat je er zelf niet bij was.

Jolijn beterschap :(:)

Thnx voor alle beterschapswensen voor Tammetje, zal ze allemaal doorgeven, wie weet helpt 't :D Strakjes weer even kijken en kroelen :+:

Iehh pechfamilies, lijkt me toch ook eng. Zit je gewoon bijna te wachten tot 't volgende 'rare' ding gaat gebeuren. Ik zeg juist altijd dat ik voor het geluk geboren ben :D Gebeuren natuurlijk ook vervelende dingen, maar uiteindelijk komt 't altijd goed en eigenlijk nog beter :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:10

Ieder huisje heeft zijn kruisje, wij hebben ook genoeg meegemaakt :=
Maar heeft geen zin om daarbij stil te staan en negatief te worden, wij zijn er met zijn allen kei sterk van geworden :)

En ik ben er andere dingen juist meer door gaan waarderen :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:56

Ja idd, het lijkt mij juist dat je 't dan op jezelf gaat afroepen.
Mooi dat jullie het zo'n positieve draai hebben kunnen geven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:58

Dan kom je wel in een negatieve cirkel terecht ja (eerlijk is eerlijk, heb ik ook gedaan).

Maar als je het weet te keren zie je het heel anders :D

(goh wat een wijsheid :') )

Wel baal ik even dat ik mijn paardjes al 2 dagen niet zie :+

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:40

Zo ik ben weer op het vaste land echt genoten van texel al had ik het niet verwacht leuke dingen gedaan en gezien echt een eiland vol natuur hou ik wel van.

Ook nog een leuk fototoestel in bruikleen van me vriend gehad een canon eos 40d iemand ervaring met dat ding geen idee hoe ik die moet instellen heb nu op automatische staan maar het kan beter.

Geeske wat een avontuur met chim gelukig goed afgelopen

Jolijn beterschap je hebt het goed te pakken lees ik op fb.

Natas tamme al weer iets beter gelukig maar dat lucht op.

Veder las ik tandarts probleem hoop dat ie snel komt

Zal vast wel iemand vergeten zijn maar is best veel te lezen we gaan echt hard momenteel.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:48

Ja ik was ook wel blij dat ik er niet bij was eigenlijk! Ze was met kundige mensen mee, en ik was volledig in paniek op stal.. als ik daar bij was geweest had ik het alleen maar erger gemaakt denk ik.
Gelukkig lag de helft van mijn spullen al in de auto waar de trailer achter zat, daar zat ook mijn touwhalster en lange leadrope in, die knappen niet zo snel! Die hebben ze dus voor de zekerheid ook maar onder het halster gedaan. Ze stond echt op knappen en scheen steeds hoger te steigeren. Vandaar de verdoving. Niet ideaal bij reizen en dat wordt ook zeker geen gewoonte, maar het was de enige oplossing op dat moment zonder geweld en schade aan te brengen.

Verder gelukkig al weer positievere berichten van Tamme, fingers crossed!!