[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:11

Zo vanochtend hebben we een kadootje gehad van Jesse
jaja echt waar hij heeft ons tot half 11 laten slapen *\o/*
half 11 hoorde we ineens huilen en ik dacht dat het 8 uur was maar nee hoor het was al half 11 :D
ik kwam aan en daar stond Jesse in zijn bedje verdrietig met een dikke traan over zijn wang naar de grond kijken daar lag namelijk zijn speentje waar hij dus niet meer bij kon :P

zo lekker als je gewoon een keer uit mag slapen van je kind :D

Jacops kruis is ellende
ik heb een speciaal riekje 3 tand om het eruit te wippen met wortels en al.
van de week heb ik er 3 van het land gehaald 2 bij Baron en 1 bij Macho.
ik let er erg goed op en verwijder ze gelijk.

zo ga maar mijn bedje op zoeken en Marcel pesten :):) :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:23

Ow, ik had ook zo kado! Ik schrok wakker om half 10, omdat Frank binnen wat kwam drinken. :o Volledig doorgeslapen, omdat de kids uit logeren zijn. Gut, dan blijkt pas hoe goed ze je 's morgens wakker maken...

En in de middag hebben we genoten van de sauna, tot maar liefst 9 uur!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:02

zo lekker om een dagje zonder de kids tezijn zo tehoren :D

Jesse is laatste tijd zo erg moe en slaapt ie erg veel.

Vanochtend (8.00) had Marcel met Jesse gegeten en normaal gaat ie lekker aankleden en spelen.
en pas rond 10.00 naar bedje toe.
maar nu heeft ie Jesse maar weer na het eten in zijn bedje gelegt hij gaf aan dat ie weer wilde slapen.
nou dat heeft ie zeker Jesse heeft tot half 12 geslapen.

Ik laat hem gewoon slapen hij heeft het erg nodig.

schrik me rot ineens hoop herrie hier de sirene gaat aan. :o
oja het is de eerste maandag van de maand :D

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:22

Heey

Anouk: De wei waar het in stond is redelijk kaal gegeten. Dus hebben we het voor de zekerheid maar verwijderd. Ze krijgen wel hooi bijgevoerd hoor ;).
En lekker met Des gewerkt :D. Haha, Shaddy hoef je ook niet te storen hoor :P Die eet gewoon stug door :P

Machonito: Wat lekker dat je gister uit hebt kunnen slapen :).
Balen dat Jesse zoveel slaap nodig heeft.

Shaddy heeft gister avond haar eerste menles gehad :D.
Ik ben zo ontzettend trots op haar <3. Ze deed het echt super :D.

Ze vond het wel heel spannend allemaal maar ze was erg braaf :D.

Ik heb wat foto's gemaakt.
Even over het tuig: Hij heeft een stang aan het halster vast gemaakt en de leidsels ook aan het halster. Zo komt er nog niet teveel druk op het bit. Hij beleerd bijna elk paard in het begin zo.
Verder heeft ze een gewone longeersingel om en is een stukje staart vast geknoopt zodat ze die niet over de leidsels kon gooien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier moest ze stilstaan maar daar had ze absoluut geen zin in^

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft op beide kanten gewerkt en ook gedraafd maar de batterijen van de camere waren bijna leeg dus daar heb ik geen foto's van.

Vanavond komt hij weer :D.

Op Nouchka ben ik wat minder trots. Ze was echt stront vervelend.

Op een gegeven moment was ik met haar bezig en toen draaide ze in een keer de kont naar mij toe en ze sloeg achteruit. Het ging zo snel dat ik niet op tijd weg kon komen. Ze raakte me vol op de knie.

Nu is mijn knie erg dik, blauw en pijnlijk.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:23

Heidi: Ja, lekker slapen, wat slaapt dat lijdt niet zeggen ze hier. Hij kan de slaap maar mooi gehad hebben. De energie zal ie hard zat nodig hebben bij de operatie. Dat ie daarna maar weer lekker kwiek de wereld in mag stappen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:26

Angela: Da's minder mooi, stoute Nouschka. Nu begint de opvoeding!
Wie beleert je paardje? Is dat je vader? Ziet er in elk geval netjes uit!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:34

Anouk: Nu begint idd de opvoeding. Zaterdag avond probeerde ze mijn vader te trappen. Die heeft haar mooi terug getrapt. Ik heb haar ook gestraft hoor. Ik hoop dat ze het nu geleerd heeft dat trappen niet mag.

Nee, dat is niet mijn vader ;). Dat is een man die heel veel paarden beleerd voor de kar. Je kunt met je paard naar hem toe maar omdat Nouchka erbij loopt ging dat niet. Nu komt hij naar ons toe.
Het is een erg fijne en rustige man :).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:03

Aha, zo als hij er in de verte uit ziet, lijkt hij op een bekende van mij. Mag via PB hoor, maar wie is hij?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:26

Ik stuur even een pb ;).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:48

Angela: Stoute Nouchka! Hopelijk leert ze snel dat ze niet naar mensen mag trappen :).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:31

Angela: Dan lijkt ie op een bekende van mij. Hij is het niet in elk geval. ;) Mocht je nog aan tuig gaan denken? Ik zoek nog een leuk leerprojectje, dus ik houd me aanbevolen!

Ha Esther! Hoe is het? Jij was toch op vakantie? Ik volg nu volgens mij te veel topics. :o

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:37

Anouk: We hebben al tuig ;). Dat hebben we toen samen met het zadel en hoofdstel gekocht ;).

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:18

Er is natuurlijk verschil tussen een vreugdesprong met trap en echt uitslaan naar iemand , als het echt schoppen is naar jullie goed streng zijn.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:34

Anouk: Ben alweer een week terug hoor :D. Was ik nog maar in Turkije, mis het echt verschrikkelijk! Die heerlijke zon, het sfeertje, het lekkere eten en natuurlijk het relaxed op een bedje liggen en af en toe eens watergym of darten tussen door :P.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 02:04

Heb net half uurtje op het politiebureau vertoefd...
Reed weg van me werk, 2 biertjes op.. Tsja, beginnend bestuurder en binnen 45min weg getikt (als je net biertje op hebt en dan ff later moet blazen zit er nog veel in je adem zeg maar).. Ik mee, meneer agent in mijn auto rijden, ander er achter aan en toen half uurtje wachten.. Toen was t goed, kreeg ook nog bakje koffie haha..
Maarja.. wel weer ff mindere ervaring..

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:51

Anouk,

Wat gaat het kosten als je een tuig maakt, misschien dat mijn kleine vosje het leuk gaat vinden in het tuig dat er voor haar een ander tuig moet komen.
Ze wordt pas in september beleerd en ik wacht eerst even af wat er gebeurd want ik geloof er nog niet in met haar karakter.

Vervelend Moppielover dat je een trap hebt gehad maar ik denk dat je het wel goed hebt opgelost.
Shaddy doet het wel goed zo te zien.

Oei Soeske gelukkig dat er nog een half uur tussen zat.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:29

angela: leuk dat shaddy ook voor de kar beleerd wordt!
Hopelijk was het een eenmalige actie van nouschka!

tsjah je kan ook gewoon niet drinken als je moet rijden..mindere ervaring maar ook een onnodige ervaring.
Heb je een puntenrijbewijs?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:44

Zo na een lekker lang weekend met vriendlief te zijn geweest ( we hadden allebei vrijdag vrij) nu weer aan de arbeid gaan eens even een paar pagina’s bij lezen en reageren :D

Anouk – hoe gaat het nu met sam ? en op des gereden en lekker getraind zo te lezen super hoor
Ik lees dat sam nu lekker op een eigen stukje met meer gras staat lekker hoor alleen jammer voor de andere 2.

En mies – is alles weer lekker schoon ? ;)
En nog even wachten dus voor je met querida een proefje kan rijden maar dan kan je wel lekker doortrainen, en allebei de kanten op gegaloppeerd netjes hoor

Angela – lees dat je al verbetering merk met je nieuwe middeltjes super hoor dit vast houden en zo doorgaan

Sandra – mooie foto hoor

Martine – ook weer heerlijke foto’s van je knapperds

Heidi – Jesse wilde gewoon graag muziek luisteren en dacht het zelf wel even te kunnen , wat een heerlijke knulletje ook
En balen dat jullie auto stuk is, maar toch nog een leuke dag gehad met zijn 3tjes en Jesse is weer lekker verwend

Alicia – wat een leuke hond op de foto echt een leuk koppie

Frank en Anouk – knap weer hoor van sabrina

Ilona – lekker een vakantie met je vriend naar de zon lees ik heerlijk hoor geniet ervan.
Maar schrijf je nou dat het jullie eerste zon vakantie samen is? Bedoel je dat jullie nog nooit samen met zijn 2tjes naar de zon zijn geweest of helemaal nog nooit naar de zon ook niet met familie erbij?
Zo begrijp je het nog haha want nu dat ik het terug lees van mijn eigen snap ik het niet meer :D

Anouk en Heidi – lekker uitgeslapen dus heerlijk hoor ik verlang er ook echt even naar maar als het goed is kan ik zondag tot half 9 blijven liggen

En angela leuke foto’s van shaddy hopelijk kunnen jullie binnenkort lekker een ritje maken met de kar en balen dat je een trap hebt gehad hoe is je knie nu?

Suus – das zeker geen lekkere ervaring , je mag in principe natuurlijk 2 glazen drinken normaal gesproken, maar persoonlijk drink ik geen druppel als ik nog moet rijden.
Was je promile wel goed of heb je een bekeuring gekregen?

zo ik ben weer bij.
hier gaat alles prima heike gaat goed dus op naar de wedstrijden die hier weer van start gaan :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:26

Mies_Apollo schreef:
tsjah je kan ook gewoon niet drinken als je moet rijden..mindere ervaring maar ook een onnodige ervaring.
Heb je een puntenrijbewijs?

Dat kan ja, maar ik doe het wel.. Na het werk is het wel lekker. En tussen dronken zijn en een glaasje bier drinken zit een heel verschil..
ben nog beginnend, nog 3 maanden.
Denise, Geen bekeuring. Moest half uurtje wachten, toen nog eens blazen en toen was het goed. Had ook niet anders verwacht, had me keurig aan de regels gehouden. Fijn dat alles goed gaat met Heike!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:12

Heey

Dankjulliewel :).

Denise: Mijn knie is nu mooi dik en erg blauw. Als ik hem rustig beweeg kom ik aardig uit de voeten :).
Fijn dat het lekker gaat met Heike :D. Hoe gaat het nu met jou?

Soeske: Gelukkig heb je geen bekeuring gekregen :).

Ik kruip weer op de roze wolk <3.

Shaddy had gister avond haar 2de menles en weer deed ze het super :D.

Nu heeft ze al een autoband getrokken. Ze vond het heel erg spannend maar ze bleef heel braaf <3

De man was weer tevreden :D.

Nouchka was gister ook heel braaf :D. Ze bleef braaf vast staan.

Met mijn knie gaat het redelijk. Hij is wel erg pijnlijk maar als ik hem rustig beweeg kan ik aardig uit de voeten komen.

Straks plaats ik weer wat foto's :D.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:15

Wat aardig van ze dat je nog een bak koffie kreeg ;). Maar je wordt er inderdaad niet blij van ;). Volgende keer maar even wachten voordat je gaat rijden :P.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:23

Hosante schreef:
Anouk,

Wat gaat het kosten als je een tuig maakt, misschien dat mijn kleine vosje het leuk gaat vinden in het tuig dat er voor haar een ander tuig moet komen.
Ze wordt pas in september beleerd en ik wacht eerst even af wat er gebeurd want ik geloof er nog niet in met haar karakter.

Ik heb de vraag neergelegd bij de zadelmaker. Ik zou het wel maken, maar hij weet wat de kostprijs is van leer en gespen... Vandaar dat ik dat nu even nog niet zelf kan berekenen

Denise: Sam was gisteren helemaal wouws. Hij begint al weer meer pit te krijgen. Ook dat heel magere is er nu af. Ik denk dat ik hem vanavond wel even een half uurtje ga rijden. Momenteel heb ik al 3 keer op Des gereden. Hij begint mijn stijl te snappen. Alleen wordt hij nog ongedurig als ik iets meer contact vraag. Des kan nogal met zijn kaken op elkaar slaan en dat vind ik een bijzonder irritante gewoonte. Ik zoek nog naar een manier om hem uit te leggen dat hij dat niet moet doen. :D

Suus: Ik heb al een paar keer gehad dat er geblazen moest worden. Mij laten ze altijd doorrijden! Ik heb zo'n non-alcoholica-snoet... hihi. Gelukkig dat het goed af is gelopen.

Nou duimen! Ik heb strakkies een sollicitatiegesprek...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:27

Denise, lekker hoor, lang weekend! Ik ga idd lekker voor het eerst in 4,5 jaar samen met vriendlief op vakantie en voor het eerst zonvakantie ;) . Dus helemaal nieuw, en heb er ontzettend veel zin in :D ! Wanneer heb jij weer wedstrijd met Heike? En hoe is het met je kaak?

Anouk, haha, dat vliegennetje verhaal! _O- Geweldig. Wat dat aangaat lijkt Chico ook echt wel om Sam of andersom :+ . Die kan ook een enorm drama maken!

Angela, leuk zeg, straks Shaddy voor de wagen :D ! Wel balen van die trap..

Suus, tsja, das ook niet echt slim he := . Voortaan maar geen alcohol als je moet rijden ... ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:36

anouk, spannend, waar?
Iloon, heb vaker gehad dat ik moest blazen en 2 biertjes op had, was geen probleem hoor. Maar nu had ik ze vrij snel opgedronken en dan heb je de ademlucht zeg maar nog waar hij op reageerd. Agent zei al: Als je 1 slok bier zou nemen en dan blaast zou je al teveel op hebben zeg maar. Dus dat was het probleem, het blazen na het half uur was prima...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:37

evdpanne schreef:
Wat aardig van ze dat je nog een bak koffie kreeg ;). Maar je wordt er inderdaad niet blij van ;). Volgende keer maar even wachten voordat je gaat rijden :P.

Inderdaad.. wat ik hiervoor ook al zei..dat was t probleem haha.
Koffie was lekker jah haha.. maar kon nie slapen daardoor.. en spanning natuurlijk..