[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:34

Ik zie je al liggen, haha! Dus een actieve bokthouding wordt wel op prijs gesteld?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:44

Oei dat is echt even goed schrikken van marialva zeg!
Ook namens mij beterschap en sterkte mocht iemand haar spreken!

Verder heb ik weinig tijd om bij te reageren heb het gigadruk (en dat in mn vakantie maar moet echt nog vanalles doen...

Hincapie ging vandaag heerlijk met rijden en kon zelfs een nette volte galopperen in onze veel te kleine bak!!!
Als het goed is gaat de manege over anderhalve week verhuizen en zitten we bij de nieuwbouw!
Kan niet wachten haha...

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:28

Wat een rotnieuws van Marialva. Hopen dat ze er helemaal bovenop komt.

Ik ben ondertussen ook druk bezig en probeer tussendoor iedere keer even snel bij te houden.

Sanne spannend hoor, kan nu niet lang meer duren.

Zo nu weer duk gaan werken. Heb een aantal zeer strak geplande deadlines staan, waar anderen ook weer afhankelijk van zijn. En moet ergens volgende week ook nog tijd vinden om 3 mensen in te werken....pfff, dat gaat wel heel veel werk worden en veel energie kosten.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:08

heikedenise schreef:
Jellie – volgens mij kost het 36 per maand, en ik heb het idd niet meer zo naar mijn zin en ja deze cursus bied weer wat extra op mijn cv
Jij lekker gement :D

Chawa - leuk verhaal heel speciaal ook
Hier gisteren weer zo super gereden zelfs een stukje wijken in draf meegepakt ging echt goed vanavond heeft die lekker vrij heeft die wel verdiend die kanjer :+:

Dat is dus een goed uur per dag. Valt nog mee..

Lekker dat t rijden zo goed ging +:)+

Kelly, leuke foto's in het topic! Is ook zo leuk om te doen. Flan vind t ook leuk :j
Bello is gaaf!

Saida, leuk dat je bij de fokker van Rintske geweest bent.LEuk dat je zijn maatje er uitpikte zeg maar..

Borderjay een spookpaard van Moreno gemaakt := :P

Aline leuke foto's.

Oh idefix dat paard dat steeds flipte bij de snackbar was wel erg slim :D T is altijd spannend als er iets groots vanachter komt.
Je kan natuurlijk eens gaan wandelen met Sam en kijken hoe hij dan reageert?
Sam hard gewerkt.. Wat gaaf de je gesolliciteerd hebt bij de rabo. ZOu fijn zijn als je aangenomen wordt. Brug staat geregeld open daar.Heb er zicht op vanaf mijn werk :D

Mies_Apollo, gaat t al beter met je voet? Pijnlijk als ze daarop springen..

Wat een ellendig bericht over Marialva. Heel veel sterkte en beterschap voor haar :(:)

Prinslover thanx. Chico ook nog een x aan de beurt voor de TA. Altijd weer fijn als hij geweest is.

Soeske leuk portret +:)+

Zasread, spannend!

Laulau druuuuk. Knap dat de volte goed ging +:)+

Zoo ben weer beetje bij :D

Ik hoefde gelukkig maar tot 12 uur te werken :) Thuis ff met Lem gelopen en omgekleed.
De paardentandarts kwam. Die heeft de Fant onderhanden genomen :) Ging gelukkig er goed.
En haar gebit viel erg mee. Ze hoeft pas over 2 jaar. Hij zei dat in de meeste gevallen de gebitten van koudbloeds als tinkers, fjorden en haffies erg goed zijn.
Nog wel een complimentje gehad.. want hij dacht dat ik maar 25 was ipv 30 :P Hij vroeg hoe t met vriendje ging _O-
Dus hij schrok al toen ik zei dat we al bijna 11 jr getrouwd waren haha.

Toen hij klaar was heb ik de Fant ff rondgeslingerd en daarna weer op de wei gezet. Heerlijk!
Nog ff naar de action gekregen en ik had voor minder dan 5 euro een legging, zak zuurtjes en een pak quiche mix v.d. honig.
Dat zijn nog eens leuke prijsjes :P

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:59

Jeetje ik schrik me echt te pletter van het nieuws van Marialva! Wat erg, heel veel beterschap en sterkte voor haar!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:21

Wat verschrikkelijk van marialva. Ik ken haar niet maar wens haar heel veel sterkte toe..

kelly_taco: kwijl, dat paard!

mies_apollo: ja het zal dus nog wel even duren voor we open gaan.. We hebben nog twee man die in de keuken gaan werken dus het zal allemaal best te handelen zijn :) Het is ook maar een klein zaakje.. Hoop dat het snel goed komt met je voet! Succes ermee morgen!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:12

Oke, even klein want ik had beloofd het er niet meer over te hebben: Nadina is hengstig *\o/* *\o/* *\o/*

Soms wel vervelend he, als ze je veel jonger schatten? Ik moet op mijn werk regelmatig uitleggen dat ik echt al wel een aantal jaar werkervaring heb en dat ik echt wel weet waar ik mee bezig ben :D

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:40

*voor de geintresseerden/kennisen hier*
Zie mijn hyves voor Bandito's latest ontwikkelingen :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:19

kelly: tussendoor kun je gerust eens op een bakske komen hoor. tis niet zo ver uit de richting. rij je wel eens een bosrit met hermansen? als het je leuk lijkt, ga ik wel mee hoor met des. mooie foto's!

suzan: nee geen vast zwembad hoor. heb er eentje van bijna 5 meter staan. idd in de achtertuin. maar zeg niet dat het bluf is om in me niksie te gaan nachtzwemmen met je. ga zo af en toe naar de sauna dus heb er sowieso geen moeite mee. enne: kan daarom ook mezelf beheersen als er vrouwelijk schoon in de buurt is... :+ erg mooi portret!!

mies: en hoe is het nu met het pootje? fijn he computers en internet?

over marialva: ik ken haar niet, wel de naam. ilona is er laatst toch geweest?? wat erg zeg
edit: idd had ilona er iets mee te maken

ilona: ja is idd alweer ff geleden foto's van des. momenteel met dat warme weer rij ik ook niet zo heel veel. goed van je dat je op een bescheiden manier (sms) contact met haar gezocht hebt. zooo nú al weekend? ben jaloers

elise: toch wel luxe hoor als je zo je werkdag kunt doorbrengen, ook al wil je zelf per se weer echt aan het werk. went dit nog niet?

jellie: altijd leuk toch zo'n compliment?

jasmijn: ik ga zo ff kijken.

des had het vandaag voor mekaar... ik had net de schrikdraad een stukje opgeschoven zodat ie weer wat gras bij had, om vervolgens even met sabrina en prince te rommelen. zegt sabrina ineens: hey des heeft een andere wei. ik nog: nee joh!. maar idd een paal afgebroken, diverse oogisolatoren eruit, ijzerdraad doormidden en schriklint kapot. ik denk dat hij bij het nieuw stukje gras eten het lint geraakt had. aangezien hij panisch is voor schrikdraad, zal ie wel opzij gesprongen zijn, in de tussenheining dus en vervolgens vooruit aan het rennen is gegaan. alleen maar een klein schaafplekje van de ijzerdraad. zo zie je maar weer, maar goed dat er geen prikkeldraad zit.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:33

Prikkeldraad is inderdaad funest. Gelukkig geen wonden oid! Was het gras daar echt groener? Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:36

zeker weten! hij kwam niet vanzelf naar me toe toen ik hem riep. dat zegt al heel wat. het was ook een wei waar al een dikke maand niks meer in gelopen heeft

zo, ik kan het niet voor me houden hoor. zie ondertussen op hyves dat er weer een barokke bokker op de roze wolk is bijgekomen: Jasmijn!! onvoorstelbaar al zo netjes bezig.
Jasmijn: dat hoort een echt topic te worden!!!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:36

jasmijn ik ben geinteresseerd,maar weet je hyves niet ;(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:05

Kelly_Taco schreef:
Idefix Gadver eten cavia's hun jongen :?
Ik hoop voor je dat je de baan krijgt :j
Fijn ook dat Sammie zo goed ging.

Van cavia's weet ik het niet. Maar konijnen doen het wel heel snel. Een kennis van mij fokt ze en bij het minste of geringste doen ze het al. Dus ik dacht dat cavia's dat dan ook wel eens zouden kunnen doen.

Mooie foto van bello Bello! Wouw, zodra mijn rijlaarzen vervangen moeten worden... Dan weet ik welke ik wil!!! Ga je die bestellen?

Je avatar heb ik ook gezien. Maar ik zou niet weten hoe ik de mijne moet aanpassen. Dat hoeft bij ook niet, want die ik nu heb is een heel mooie...

Suus Ik vind je paard een beauty hoor! Goh, nog een doorgezakte rug? Desje heeft dat ook al. Mijn schoonpa en ik dachten ook al dat ie aan de dikke kant is. :+
Ik heb een aantal jaren geleden ook zo iets dergelijks meegemaakt. Met een rus. Ik vind het wel wijs dat ie meteen gelaxeerd heeft. Bij ons is dat 14 jaar geleden een keer niet gedaan en toen is de poep door stress te lang in de darmen van het paard blijven zitten. Het waren net stenen! Dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat de darmen scheurden en dat hij een vreselijke dood stierf. Deze Rus bleek moeite met verhuizen te hebben. Hij was even uit logeren gebracht, omdat er een dijkdoorbraak dreigde. Fijn dat Goya niks aan de darmen heeft!!

Gave tekening! Als ik de loterij win joh(of een goed verdienende baan vind); Dan wil ik dat ook!

Martine Ja, Sam is ook voor de lange afstanden. Hij is niet kapot te krijgen. Ik heb mensen gesproken die aan endurance en jacht doen, die hem graag wilden hebben. Hij is echter dressuur gefokt. De vader van zijn moeder is Sultan, die is veelzijdig. Springen kan ie volgens een springruiter ook zeker op amateur Z niveau, maar ja, ik ben geen springer. In de Drunense Duinen kan ie heel erg snel zijn in een groep en mijn lief ziet me liever niet op het strand met hem.
Zelf rijd ik dressuur met hem. Ik heb hem gekregen toen ie anderhalf was en toen is hij uitbesteed geweest om te beleren. Ik ben tussendoor 4 keer zwanger geweest en Sam was een flinke puber. Zodoende zijn we nu officieel L1, maar ik kan thuis M met hem rijden (als niemand kijkt) Mijn bijrijdster had hem in de L2 met al flink wat winst en altijd prijs. Ze moest nog 1 punt om M te starten, toen ze er mee stopte. Dus dat mag ik zelf nog gaan doen! Maar ja, ik heb faalangst en dat breekt me op.

Mies Herkenbaar! Balen hè? Af en toe tussendoor op copy drukken... ;)
Wit! Leuk, dus dat wordt een toverbal!
Die Shakira!!! Haha,
Nee dan Desje. Die is door de heining gestuiterd zonet. Ook stroom waarschijnlijk. De paal lag halverwege het andere weiland. Zeker 30 m verderop!

Ilona Ik was benieuwd naar die Cynthia, want ik ken haar niet. Dus ik ging haar naam googlen, omdat ze ook nog vd Dungen heet en in Brabant zit. (Ik ben niet nieuwsgierig, maar wil graag alles weten!) Maar toen kwam ik op een site met betergenaaid.nl. daar stond een heel verhaal dat ze iemand een oud paard voor een jong paard zou hebben aangesmeerd. Je leest het verhaal maar van één (heel kwaaie) kant natuurlijk en ik ga haar hierom niet veroordelen. Maar jouw idee van haar was dus veel positiever? Hopelijk knapt ze snel weer op zeg. Zo iets gun je niemand!

Vanaf 2 augustus wordt het een stuk makkelijker om Sam te fotograferen en we zullen het fototoestel wel paraat hebben als we hem ben Desje op de wei zetten... Vandaag vond ik het te warm. Had eerst al rondgesport door de bak met Prince en Sabrina. Toen had ik het zoo warm en dacht ik: Laat maar!

Cynthia Van harte beterschap en dat je er maar volledig hersteld van uit het ziekenhuis komt! STERKTE!!!!

Elise Dat is goed nieuws! Dus dat wordt volgend jaar... Houdt je haar nu toch aan?
Heeft haar dat geen parten gespeeld? Zo laat het veulen afspenen? Mss heeft dat ook haar hormoonspiegel beïnvloed? Of kan dat niet bij paarden?
Ah, Valeron is een Sandro Hit x Houston. Die heeft ook bijzonder bloed, die Houston! Daar hebben we hier een zoon van gehad. Een bijzonder paard. Heel mooie gangen ook.

Zo te lezen zijn jullie morgen allemaal actief met droompaarden! Met wat geluk ik ook..

Oei Elise, morgen staat het in de krant: Politie zit te slapen in haar stoel... :P :Z

Sanne Ik kijk gewoonlijk hier eerst nieuws, dan barokke paarden. Maar nu is het eerst jouw topic... :+ Ik hoop zo dat je morgen echt met nieuws komt! Ik denk nu dat het een zondagskind gaat worden....
Wat balen dat je nu moet werken! Ze wil je er schijnbaar niet bij hebben?

Laura Anderhalve week! Zo dat schiet op zeg. Nog even volhouden dus...Ben reuze benieuwd!

Jellie Ik was dat zwarte rav4-tje met die champignons achterop... haha.
We gaan regelmatig met Sam de bossen in. Dat zoek ik meer dan de weg. Mijn D-powny ging altijd steigeren tussen vrachtwagen-combi's en dat heeft me geen liefhebber gemaakt van wegen. En hier rijdt zo veel zwaar verkeer en allemaal met asociaal veel haast, dus ik ga het voorlopig nog maar niet proberen. :+ Maar het komt vast wel. Onder de man naar de manege zou wel heel handig zijn. Dat is 2 km verderop...
Het was het uitzendbureau hè? en deze liep heel hard. Ik heb daar helaas al minder goeie herinneringen aan. Meestal hoor je binnen een week niks meer als je ze niet achter de vodden zit. Maar ja, het was gezellig... We blijven positief.

De action hebben we hier ook vlakbij. Wat ze daar allemaal vandaan sjouwen! Ik kom er niet vaak. Heel soms maar. MAar ze zijn er idd niet duur! Fijn dat Fant zo'n goed gebit heeft. En je huwelijk houdt je jong hè? haha. Mij schatten ze ook altijd jonger dan mijn zusje. en zij is echt een jaar jonger... haha.

Jasmijn STOER!!! Leuk bericht joh!

Frank ging Desje uit zijn 'nieuwe' wei halen en liet de draad achter zich vallen. Net op dat moment kwam Prince nietsvermoedend langs dat hoekje gewandeld en hij zag het niet gebeuren, dus hij schrok zich kapot van het geluid achter zich. Hij maakte me een luchtsprong haha! Heel even ging ie in galop er van tussen en toen bedacht ie zich overduidelijk en stond ie weer stil. Sabrina keek me echt aan met zo'n blik van: "Wat heb ik zo juist meegemaakt?" Maar ze bleef er goed op zitten. Dus ik zo: "NETJES!!!" Het was wel even huilen, maar het had geen effect op haar gelukkig.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 03:10

Anouk, dit was iemand hier op bokt die die tekening voor weinig maakt. Die van Goya, Bram en Spirit, op A3 voor €20. Heb ook nog één van de hond en kat, ook op A3, kostte €18

Zo, nu ben ik moe.. gewerkt en net thuis..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 03:11

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 07:55

Sanne!!! *\o/* WOEHOE!!!!!!!! :D

kelly: Zal hij helemaal nog wit worden denk je? Ik vond zn apparte kleurtje juist gaaf!
mooie laars, maar zou dat kwastje aan de binnenkant wel fijn zitten?

suus: gaaf! Heeft ze mooi getekend!

nadina: *\o/* nou maar duimen dat ze makkelijker drachtig dan hengstig wordt!

eline: hoe is het afgelopen met e-digit

jellie: die tandarts mag zeker vaker langskomen ;) Dat is nog is leuk shoppen!

martine: Balen dat je het nu moet uitstellen!

jasmijn: gave foto's! Stoer hoor!

frank: hij was zeker desperad voor een beetje gras ;)

anouk: Dus sabrina heeft dr eerst galop ook gehad ;)! Daar is binnenkort geen houden meer aan!

Vreselijk bericht over cynthia, hopelijk komt ze er helemaal bovenop!

Ik kreeg gister met moeite mn leren laarzen aan...maar mn pootje zat erin! Rijden ging iets minder vlot, maar gelukkig heb ik er vandaag al minder pijn aan. Vanmiddag nog maar even koelen en voor ik ga insmeren met zalf en dan kan ik hopelijk fantsoenlijk wedstrijd rijden. Ik baal wel, want is ze eindelijk rustig en gewend aan het hele wedstrijden en kan ik dus ook echt voor een wp gaan rijden heb ik dit weer. Maar dat neemt niet weg dat we er 100% voor gaan!

Ik fietste gister van huis naar stal, kom ik op stal aan zie ik dat mn fietstas eraf gevallen is! 2x nog op en neer gefietst maar nergens tas,(natuurlijk net portemonnee/camara erin/ sleutels) erin. Dus ik lekker in paniek, alles geblokkeerd....wordt ik rond 11 uur gebeld of ik misschien iets kwijt was...had iemand mijn tas gevonden *\o/* dus toen kon ik hem gaan halen en zat alles er nog in! Echt zoveel geluk gehad..als ik hem wat later was verloren dan was hij hoogstwaarschijnlijk op het fietspad beland waar heeel veel scholieren reden en ik vrees dat ik hem dan niet terug had gezien.

Dus ik weer rustig en aan het eind van de middag ging ik voor het eerst bloed geven. Moest ik eerst een algemene controle doen, kijkt die assistent me een beetje vreemd aan...checkt nog een keer en ja weer door naar de dokter. Schijn ik een hele vreemde hartslag te hebben, er zit wel ritme in, maar die wordt onregelmatig doorbroken...fijn! Maar omdat ik verder geen klachten had niks om me druk om te maken, maar wel naar de huisarts...

Maar de dag nog wel goed afgesloten door met mn moeder naar ikea te gaan! Liepen we langs de kinderspullen, stond er een ontzettend grappig stoeltje en maar voor 5 euro! Dus wij wilde dat beneden gaan halen, was het op. Vet balen, maar wij afrekenen en toen wilde we nog wat gaan eten, bedachten we ons dat we konden vragen of we het showroommodel niet mochten. Ja hoor geen probleem en het kussentje wat erop lag kregen we er ook bij, want anders moest het eraf geknipt worden en dan hadden hun er ook niks meer aan. Maar we moesten nog wel langs de koopjeshoek voor een echte prijsstikker..dus wij daar heen. Kregen we nog meer korting omdat het een showroommodel was. voor 2,50 heeft sjaakie (kat) dus een nieuwe stoel met kussen ;). En toen ik vorige keer het showroommodel van een tijdschriftendoos wilde deden ze toch moeilijk! (die heb ik ook niet meegekregen)
Afbeelding
geweldig toch!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:38

Mies Fijn he dat er echt nog eerlijk mensen bestaan!
Dat geeft altijd weer een lekker gevoel.
En lieve meid, die winstpunten komen echt nog wel :j
Dat is niet het belangrijkst toch.. zorg juist dat je lekker plezier hebt, ook in je rondjes wedstrijd rijden.
Gij die plezier uit straalt is fijn om naar te kijken.. en dat werkt goed voor de winstpunten hoor ;)
Sjakie weer een mooie stoeltje.. mazzelaar :D
Wel eng van je hart zeg :(:)

Of Bello trouwens helemaal wit wordt dat weet ik niet... ik heb echt 0,0 verstand van schimmels :+

Soeske Echt een mooie tekening zeg!
GA meteen even het topic bekijken.

Idefix Ach herem.. die zal wel even goed geschrokken zijn ja...
Stoute Frank... Afbeelding Beter opletten volgende keer..
Nou mijn laarzen zijn bijna aan vervanging toe dus worden het echt wel deze :j
Ik wil toch helemaal de spaanse kant op dus waarom dan nog met dressuurlaarzen gaan rijden?

Frank Toch moet ik zeggen dat als de fjorden hier in 1 keer in volle vaart door het prikkeldraad heen gaan ze eigenlijk nooit iets hebben.
Heb ook wel al hele lelijk schrikdraadwonden gezien.
Vind het zelf allebei niks... als ik het ooit voor het kiezen hebt komt er gewoon een harde omheining.
Ik rij nu trouwens niet met Hermansen in het bos.
Hij zit nu midden in het dekstation dus rij hem helemaal niet veel.
Maar misschien na het dekseizoen een keer :)

Nadina GEFELICITEERD!! Nu duimen dat ze drachtig wil worden :)

Jellie Fijn dat het gebitje helemaal in orde was!
Taco had ook nooit wat. Perla heeft een gebroken kies dus die met standaard ieder jaar helemaal bijgeslepen en uitgespoten worden.
Haha vriendje en dan al 11 jaar getrouwd zijn :+ Zal hij jou ook jonger ingeschat hebben denk :D

Zo .. ik ga nu lekker onder de douche... dan mijn drachtige meis verzorgen en dan richting Beekbergen :D
Jacq zal wel weer lachen dat ik een uurtje kom poetsen met de rotweer :+

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:02

Goedemorgen! Wat zul je geschrokken zijn met die tas! Gelukkig is hij teruggevonden! En wat een mazzel met dat stoeltje. Meestal krijg je een showmodel niet mee als het nog gewoon in de collectie zit, dit stoeltje zal eruit gegaan zijn, dus kan het wel mee. Anders moet een winkel steeds opnieuw showmodellen neerzetten en dat kost een vermogen ;)

Wat eng van dat hart! Hopenlijk niets ernstig? Wel nare berichten allemaal.

Cavia's eten hun jongen niet hoor. Het nadeel van de beer erbij houden is dat de zeug meteen nagedekt kan worden, en dat wil je als normaal mens niet, tenzij je een broodfokker bent.

Goedemorgen allemaal! Ga lekker douchen, net al gesport, heel fanatiek, haha! Tja, je moet toch iets als je even niet rijdt, haha!

Kent iemand van jullie de sportvorm bodycombat?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:49

Deze heb ik van de hond en kat laten maken:
Afbeelding

Nadina, ja, wel eens van gehoord, maar hoe en wat, geen idee..
Mies, gelukkig is je tas weer gevonden! hahha, leuk kinderstoeltje voor de kat!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:27

Aline – mooi veulen hoor echt een plaatje

Esther – vandaag is het zover of hebbie hem al opgehaald ?

Frank – als ze het kunnen dan tillen ze jou eerder dan andersom
En gelukkig heeft des niks ernstig eraan over gehouden want wat je zeg als er prikkeldraad zit loopt het heel anders af

Anouk – fijn dat je met sam zo lekker getraind heb en een dagje vrij moet ook kunnen 1x in de week.
Ik duim mee voor je dat je de baan krijgt

Kelly – hele gave foto hij straal ook echt kracht uit

Elise – je kan gelukkig nog bedenken wat je wilt want verkopen is een hele grote stap een veulen ook overigens

Mies – hopelijk krijg je je laarzen aan, veel succes vandaag en met een wp naar huis komen he het weer heb je helaas niet mee ik duim voor je, en wat een schattig stoeltje

Nickeltje – bedankt voor het plaatsen echt erg leef mee voor de familie en vrienden

Ilona – laten we hopen dat die het puberen voor een groot deel achter zich heeft gelaten ach ja we zullen zien tot nu toe gaat het heel erg goed

Suus – super mooi portret

Sanne – en en hoe is het gegaan vanacht

Vanochtend zo’n heerlijke les gehad echt wat liep dat dier weer super we zijn wel tot onze onderbroek nat geregend maar dat maakte me niks uit ik heb heerlijk gereden.
We hebben een soort van schouderbinnen waarts geoefend zodat die lekker los werd (het leek wel niet op schouderbinnen maar het is een begin)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:44

Moderatoropmerking:
Een nieuwe update over Marialva:

Citaat:
Het gaat de goede kant op met Cynthia en als ze zo blijft en er meer verbetering in komt mag ze Maandag of Dinsdag naar huis.
De medicatie slaat goed aan, ze heeft nog wel veel pijnstilling maar zijn ze die langzaam aan het afbouwen.
Nu blijkt ook dat het paard op haar middenrif heeft gestaan deze is helemaal blauw en beurs en zie je duidelijk een hoefafdruk.
Gelukkig is daar binnen niets beschadigd op wat bloeduitstortingen na.
Ze zal eerst met veel rust moeten genezen van haar hersenkneuzing, en zal ze daarna worden geopereerd aan haar knie.
Mogelijk is Cynthia eind van deze dag zelf even online als zij haar laptop in het ziekenhuis heeft.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:41

Jeetje wat een nieuws over Marialva, ik schrik er van zeg! Wat een ernstig ongeluk! Fijn dat de medicatie aanslaat maar wat een letsel zeg! Ik wens je vanuit hier heel veel sterke meid!

Verder heb ik wel bijgelezen maar er is weinig blijven hangen moet ik eerlijk bekennen.

Mooie foto's gezien van Aline van de veulens en Kelly is echt op de Barokke toer, mooie foto's zeg!!

Soeske leuk dat je je dieren hebt laten tekenen! Ik heb laatst ook van Capriola een portret laten tekenen, echt iets gaafs om te hebben he!

Mies Apollo fijn dat je je spullen allemaal weer netjes terug hebt gekregen en das ook schrikken van je hart zeg! Houden ze je nu onder controle?

Frank inderdaad maar goed dat het geen prikkeldraad was, dat prikkeldraad zou verboden moeten worden! Maar goed dat er niks gebeurt is verder.

Verder gelezen over hengstigheid en gust blijven, het dekseizoen loopt jammer genoeg ten einde, ik vind die berichtgevingen en in spanning afwachten altijd leuk om te lezen omdat ik dat 2 jaar terug zelf ook helemaal heb meegemaakt.

Tot slot heb ik gister voor het eerst op een Tennessee Walker gereden en de flat walk en een snellere draf achtige walk versie mogen voelen! Heel speciaal en echt super leuk om eens op wat anders dan een barokkie te zitten.
Van gister heb ik wel alvast een foto (van die brede Anda helaas nog steeds niet)

Afbeelding

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:20

hallo allemaal

hier ben ik dan :D vanuit mn bed probeer ik zo goed als mogelijk te typen, neem me niet kwalijk als ik veel spelfouten heb dat komt door de morfine :D

ik was al een stille meelezer van dit gezellige topic, en nu werd ik eigelijk voorgesteld op een manier die ik zelf niet heb gewild!

allereerst ontzettend bedankt voor de super lieve en steunende berichten :D dat doet me echt goed!

ik zal hier vertellen wat er gebeurd is:

afgelopen donderdag wilde ik een (gast) merrie schouwen en daarna even wassen, ze wilde niet langs de hengst om haar zo aan de andere kant van de stal te schouwen dus gaf ik haar een tikje op haar kont, ze draaide zich om en ging er vandoor, ik probeerde haar tegen te houden maar ja probeer eens 600 kilo tegen te houden???? dat gaat dus niet lukken ;(

ze heeft me 20 meter meegeslurt en me tegen een betonnen muur aangesmeten daarbij ben ik vol op mn achterhoofd gevallen met alle gevolgen van dien ;( ik weet zelf van niets meer heb dit allemaal vanaf het moment dat ik nog stond en van horen vertellen van de persoon die mij vond!

ik ben ruim een half uur buiten westen geweest en schijn ik mn telefoon te hebben gepakt en het laatste nummer wat mij geled had te hebben gedraaid en heb liggen kreunen :? dat laatste nummer was dus van mn vriendin die onderweg naar stal was en die heeft een tandje gas bij gegeven! die vondt mij met een bloedend achterhoofd en mn rechter been heel raar liggend.
ze heeft meteen de Ambulance gebeld en werd ik gestabiliseerd voor transport naar het ziekenhuis, daar werd ik opgewacht door een heel trauma team waar ze 5 uur met me bezig zijn geweest,en viel ik steeds weg (bewusteloos) ik heb daar veel morfine en slaapmiddel gekregen omdat ik veel pijn had, mn vriendin heeft me geen moment alleen gelaten en is ook meegegaan in de ambulance, in het ziekenhuis stond me man me al op te wachten, die zich een hoedje geschrokken is.

na alle uitvoerige onderzoeken scans en echo's en röntgen is eruit gekomen dat ik een kneuzing in mn hersenen heb (ze zullen wel zaagsel bedoelen := ) met een wond en grote paarse bauwe plek, mn middenrif zwaar geneusd mn arm en gehele rechterbeen, en is mn knie ontwricht |(

ik kreeg ook koorts erbij wat duidt op een zwellingven de hersenen en kreeg ik bij mn 3 infussen nog een 4e erbij om die zwelling af te laten nemen, als dat niet zou gebeuren dan zouden ze me schedel gaan lichten :? gelukkig is nu na een scan gebleken dat die zwelling afneemt en de medicijnen goed aanslaan :D

voor de rest heb ik ook morfine en ondanks dat is de pijn niet weg of minder dus dat zal straks wat worden als ik dat niet meer heb ;(
ik ben super duizelig en lig in een vrij donkere kamer!

al met al heb ik dus ontzettend veel geluk gehad!
en ben ik blij om weer met mn laptoppie aan de slag te gaan :D
het zal lang duren voordat ik weer iets kan ;( en ben ik geen typje om stil te zitten :n en bovenal mis ik mn paarden verschrikkelijk |(

als ik van mn hersenkeneuzing genezen ben wat zo een paar maanden kan duren gaan ze me knie opereren ;( die licht nu in een soort van spalk, dus voorlopig ben ik even zoet, ik heb wel van dit alles geleerd en weet ik nu dat je het ten alle tijden gaat verliezen van een paard ookal ben je zelf geen kleintje ;)

ik heb veel pb's gehad met lieve woorden daarin en emails ik wil jullie allemaal via deze weg enorm bedanken voor jullie steun en lieve woorden :(:) als alles goed gaat mag ik maandag naar huis, om daar verder te genezen,heerlijk men eigen bed ;) :D

groetjes Cynthia

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:31

Meid heel veel beterschap, wat fijn dat ze niet je schedel hebben hoeven lichten... :\ brrrr dat lijkt me geen pretje! Ik hoop voor je dat je maandag naar huis mag! Zo'n ziekenhuis bed is ook niet alles! Heel heel veel sterkte!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:38

Zo wat een verhaal, Cynthia.
Welkom alsnog dan, je hebt in ieder geval een binnenkomer die we niet snel meer gaan vergeten, denk ik :=

Verder nogmaals heel veel sterkte/beterschap, maar fijn te zien dat je alweer even kunt bokken!!