[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:37

Wow! Madelief, op die 2de foto lijkt hij breed!!!! Wow!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:02

Saida; Super joh, dat je les zo goed ging Haha! . En dat hoor ik heel vaak hoor van mensen, als de instucteur erop gaat, dan hebben veel mensen van: "wow, is dat mijn paard?! Wow! " Alleen maar gaaf toch!! En van die skippybal met de paarden moet je foto's maken!

Sjaad: Jaa, dat wachten duurt dan lang he Nagelbijten / Gniffelen . Ik moest ook een maand op Chico wachten. Hij werd daar namelijk nog gecastreerd.. En ik kon niet wachten zeg.. Wanneer komt Urbino?

Frank: Haha, die Unoxmuts Haha! Haha! . Leuke foto's en filmpje van Des en de rest zeg. Sam kan ook wel lekker sjouwen hoor! Hihi, die kleine met Des, wat issie braaf zeg. Pling

Lisenka: Haha, idd!! Was wel lachen hoor Haha! Moet je ook eens doen, het is echt super grappig Clown

Heike: Super zeg!! Hopen dat het zo blijft, maar dat zal wel. Ja

Peet; Haha, stond je even gek te kijken van Tjil Knipoog . Weet je wel zeker dat zn balle eraf zijn Haha! Haha! . Toch nette punten!

Cyrina: Whoehoee, Cantaor Kwijl . Wat issie mooi onder het zadel zeg! Hij toont echt al veeeeeel meer Ja . En ook lekker wakker, en goed in zn vel. Hij is heul knap zeg. En jij zit er netjes op zeg!!

Sanne; Hoe komt dat? Van je val van Vaidosa? Wel balen zeg, beterschap Ach gut . En fijn dat Johan lekker naar je toe komt Haha! .

Madelief en Fuurtje Haha! . Leeeeuk joh, in de sneeuw Haha! . Je mocht wel lachen hoor, voor de foto hihi Clown . Ziet er goed uit, Fuur wordt al lekker breed zeg Vingers aflikken .

Vandaag heb ik weer gereden!! Haha! Haha! Haha! . Helemaal trots op mn kanjer. Eindelijk stukken op eigen benen aan de longe, en kon meneer zelf het rondje lopen. Hij zit echt lekker!! Hij loopt wel mega ruim zeg hihi, dat voel je goed Ja . Hij ging zelfs al 3 passen draven, zat ook wel lekker haha. Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat, hoop dat ie zo braaf blijft Haha! .

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:16

Ik zit net een topic te lezen, van iemand die verwaarloosde paarden van een bokker heeft opgekocht....
Helaas is het topic alweer verwijderd, en kan je niet niet meer lezen.. maar ik heb al foto's binnen gekregen per mail..... het paard ziet er verschrikkelijk slecht uit.. Huilen .

Misschien weten jullie nog een goed plekje voor de schat?? Het gaat om een 17 jarige Andalusierhengst... Hou oren en ogen open Lachen Voor meer info ff een pb met email, dan kan ik foto's doorsturen.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:36

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:15

Evelien.... dat was de eigenaresse ja..... vind het echt diep triest hoe het paard er nu aan toe is.. Ze is 13 jaar, maar kom op zeg, zelfs op die leeftijd kan je heus wel zien dat het paard er zeer slecht aan toe is...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:17

Evelien!!! Heb je een nieuw paard Haha! ? Wat is het een leukerdje zeg...!! Zal je ook niet even melden?! Haha! Hij is echt heel leuk Eef... Ik hoop dat je met hem nog heeeeeel veel rijplezier hebt Lovers .

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:08

Leuke foto's allemaal!

Wat is Furia breed geworden Madelief!

Cyrina, wat een heerlijk dier is Cantor! Je ziet dat er wat spanning was, maar je ziet ook dat jullie een hele mooie combi zijn, jij hebt een hele mooie beenligging!
Even een constructieve tip als ik mag: Ik weet dat het verleidelijk is een paard op te sluiten als het bang is, maar wat eigenlijk beter helpt, is hand iets naar voren en dan sterker voorwaarts rijden. Als je je paard opsluit voelt hij al wat spanning van jou en zal hij extra gaan schrikken. Je zou die spanning moeten kunnen laten afvloeien in "positieve spanning" (bijvoorbeeld spectaculairder gaan bewegen). Dit kan je dus doen door je hand naar voren te zetten en er wat meer aan te gaan rijden. Je moet eigenlijk de deur openzetten, de mogelijkheid geven om te vluchten. Maar net doordat je die mogelijkheid geeft, is een paard sneller geneigd bij jou te blijven.

Gisteren voor de derde keer (en de 5de keer in totaal) los gereden met Terroso, meteen met een merrie erbij in de bak. Hij was weer zijn zoete zelf. Het is echt een fantastisch dier, zo braaf en zo mee willen denken Lachen Vanaf nu ga ik hem twee keer per week rijden, 1 keer per week longeren en verder krijgt hij vrij.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:51

Lisenka -> Zo af en toe stapt Mayke erop, wat ik persoonlijk best wel prettig vind.
Zo kan ze zelf ook voelen wat Rintske doet en daar beter op inspelen tijdens het lesgeven.
Maar toen ik zo in het midden stond en Rintske zo goed en mooi zag lopen moest ik wel even een traantje wegpinken van trots, hoor!
Trots op Rintske, maar ook op mezelf!
Ik ben helemaal geen goede ruiter maar het wordt wel steeds beter merk ik.
Ik moet nog erg veel leren, maar heb het wel even voor elkaar gekregen dat we al zover zijn gekomen! Haha!
In je t-shirtje de stad in, tssssss.....
Hier ziet alles wit en proberen we juist zoveel mogelijk aan te trekken om het warm te houden, hahaha! Haha!

Petra -> Tsjillebil is weer een ervaring rijker moet je maar denken.
Voor je het weet loopt ie de sterren van de hemel!
Ik had een pb-tje ontvangen van je, maar die was verwijderd nog voor ik 'm kon lezen. (foutje?)

Cyrina -> Hee! Leuk je weer eens te zien hier! Pling
Lekker heet ventje die Cataor, hahaha!
Wat voor bedrijfje ben je aan het opzetten als ik vragen mag?
(herinner me dat Mayke en ik nog eens langs zouden komen bij je..... Bloos Ga jij 14 dec. nog naar Bunschoten?))

Frank -> Whahaha! Die Unox muts van jou! Geweldig!
Samaranch heeft ook best een lage halsaanzet zie ik.
Leuke sticker op je trailer!
Ik vind het nog wel eens verraderlijk die stickers, ben altijd geneigd om dan dichter op m'n voorganger te rijden om te kunnen lezen wat er op staat.........

Sanne -> Het mooie is dat ik Rintske zelf ook zo mooi rij, alleen zie ik er zelf nooit iets van! Haha!
Vervelend die pijn aan je rib. Ben je erop gevallen?

Ilona -> Ik denk dat we de paarden vanavond ook weer even losgooien met skippybal, ik zal m'n fototoestel weer eens meenemen!
Ach gos, waarom gebeurt zoiets nog denk je wel eens........
Heb je voor mij het verhaal en de foto's?
Ik lees dat de Lippi van haar moeder is, dus is die ook schuldig aan de verwaarlozing van de anda in mijn ogen aangezien ze met hun 3-en bij elkaar stonden en aan huis.........

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:53

Lobke; Dat idee had ik ook toen ik keek naar mijn eigen foto's van; had ik hem nu niet iets meer kunnen geven. Aan de andere kant lijkt het erger dan het is, de "druk" is maar net iets meer dan het gewicht van de teugels, wat ik het liefste heb.
Maar hij reageert er wel behoorlijk op, dus ik ga zoeken naar iets er tussen in voor deze momenten. PFF moeilijk is het toch he!
Grappig is dat iemand op een ander forum mij adviseerde alleen te gaan stappen...maar ik sluit me meer bij jouw aan, ik denk dat hij dan ontploft was, haha wel leuk hoor, dat iedereen zo meedenkt!

Ik heb filmpjes van Terosso gezien, wat een super paard zeg!!

Frank ik had het idd stikheet.

Sanne ik vindt je verdeling over bijde teugels als een stuk verbeterd!! Goed hoor!!!

Evelien...wie is dat knappe paardje op jouw advatar?!

Lisenka....ik ben jaloers! Veel foto's maken!!

Furia ziet er ook erg goed uit zag ik!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:55

Ik wil volgend jaar een kleine zorgboerderij bij mij thuis beginnen, voor 2 a 3 clienten.

Ik moet zelfs rijden in Bunschoten met Cantaor...had me opgegeven van; ach hij kijkt toch nergens naar en sukkelt wel verder..... is het opeens een bommetje.. ohoh...

Kom gerust langs hoor! Gezellig!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:31

Betekent wel dat hij goed in zijn vel zit hè Cyrina! Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:20

Jeej Haha! mijn caveson is binnen Haha! ga zo gelijk even op Vaidosa passen!!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:11

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:14

1 week tegaan Tong uitsteken
Ik ben zondag uitgerekend Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:32

Even een ego berichtje, Robijn is hartstikke kreupel...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:32

Prinslover schreef:
Evelien.... dat was de eigenaresse ja..... vind het echt diep triest hoe het paard er nu aan toe is.. Ze is 13 jaar, maar kom op zeg, zelfs op die leeftijd kan je heus wel zien dat het paard er zeer slecht aan toe is...

Ik ben echt geschrokken van de fotos, volgens mij heeft dat hier heel lang op stal gestaan in zijn eigen vuil als je de hoeven bekijkt krijg je toch spontaan tranen in je ogen. Ik hoop echt dat hij bij iemand komt die hem weer helemaal mooi kan maken

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:41

Klopt Cloris... in het vorige topic stond dat het paard 9 maanden lang op stal heeft gestaan!!!!!!!! Verdrietig Verdrietig . Arm, arm paard....... ongelovelijk. Hij kreeg alleen een pluk hooi van een stiekeme buurman geloof ik... Echt dood zonde van dit paard!!

Heidi: Spannend hoorr Haha! !!!! Het einde is in zicht, eindelijk!

Jolijn; Ohnee toch Bloos! . Hoe komt dat nou zo opeens??

Sanne: Jeeeh, super!! Nu lekker rijden maar! Knipoog

Saida; Stuur even een pbtje met je emailadres erin... (staat nu ook weer een topic over in dit subtopic).

Cyrina: Gaaf zeg dat je mee doet de 14e. Ik wil ook naar bunschoten gaan Ja .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:42

Ik heb geen idee, ze liep echt bijna op 3 benen!
DA zegt hoefzweer maar ik twijfel!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:07

Ag nee toch Ach gut . Baaaalen zeg. Hoelang is dat al? Chico liep ook even niet goed, maar was binnen 10 min al over (had ff een rare beweging gemaakt). Hopen dat Robijntje snel opknapt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:08

Vanmorgen trok ik ze stokkreupel van stal!

Woensdag komt ie terug om te kijken of ie em er al uit krijgt!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:10

Succes ermee.. is nooit leuk als je paard wat mankeert.. Ach gut

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:18

Van een hoefzweer kunnen ze van het 1 op het andere moment stok kreupel zijn, en op zich de minste van alle kwaden toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:21

Ja, dat wel Lachen

Ik hoop het echt hoor, er gingen echt rampscenario's door mijn hoofd Clown

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:34

Ik kom ook maar weer eens even langs, heb het de laatste tijd een beetje druk gehad met school. Twee tentamens en een excursie naar Brussel.... Maar nu is het weer rustig Tong uitsteken.

Prinslover: Zo te horen gaat het lekker met longeren en de eerste stapjes onder het zadel Lachen. Die advertentie had ik ook wel gelezen volgens mij, maar heb geen foto's gezien.... Echt vreselijk dat mensen hun paarden zo kunnen verwaarlozen!!
Machonito: Spannend hoor nog een weekje....
Robijntjah: Arme Robijn.... Bij ons op stal had een paard ook een hoefzweer, die stond ook echt op drie benen. Dat was ook ineens omgeslagen, kwam echt hardstikke kreupel van het land terwijl er 's ochtends nog niets te zien was.

Met Atlas gaat alles goed, heeft alleen gevochten met een ander paard waar die wat wondjes aan over heeft gehouden. Maar verder doet ie het erg goed. Met longeren is ie erg voorwaarts en bij de eigenaar doet ie het ook weer goed onder het zadel. Ik zelf heb nog niet gereden, maar begin een beetje te twijfelen of ik dat ook nog wel wil... Elke keer als ik met At vooruit ga krijg ik weer een tegenslag en dat vind ik een beetje jammer... Maar ja ben ook hard aan het sparen voor mijn eigen paardje en hopelijk heb ik een beetje snel het geld bij elkaar Tong uitsteken.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:47

wat een leuke foto's weer Haha!
wou gisteren zo graag foto's in de sneeuw maken maar eer dat ik op stal was door dat weer was het al donker Boos! heb 1,5 uur gereden van mijn huis naar stal, normaal is het maar een half uur hooguit 40 minuten als het tegen zit... we konden maar 40 over de snelweg echt niet normaal...

Robijn Hoop dat ze snel weer beter loopt !! en niet te erg gaan denken over haar hoef, anders maak je je eigen alleen maar gek.