Moonforever: Welkom Mooi paard heb je. Wat leuk dat je uitgenodigd bent voor horse event
Liesbeth: Mooie foto van je knappe ventje Max heeft ook peesbeschermers voor maar ik weet zo even niet welk merk. Zijn wel gewone van dat harde plastic? ofzo
Posh: Jeetje, wat een vervelende situatie zeg. Ik weet zo geen oplossing maar ik wil je wel veel sterkte en succes wensen
Ellis: Knappe ferro Wat fijn dat hij het allemaal zo goed oppakt Wat geweldig dat je even op hem gezeten hebt
Martine: Super dat je vakantie lekker was
Jolijn: Super dat jullie de trailer hebben
Natasja: Jeetje wat ontzettend kl*te zeg Dikke knuff En ik ga ook heel hard duimen.
Deze begonnen met stage en het is echt super leuk maar wel erg zwaar. Ik ben echt kapot als ik weer thuis kom. Ik draai ook avond diensten en daar moet ik wel enorm aan wennen wat het nog wat zwaarder maakt. Maar het is wel super leuk werk en hele leuke begeleiding en cliënten.
Max loopt weer goed Vanmorgen weer lekker gereden en hij liep erg lekker. Eigenaresse heeft ook wat foto's gemaakt.
Nouvel
Geplaatst: 31-08-13 19:32
leuke foto's, ziet er al mooi ontspannen uit!
Hoe is Tamme nu??
we hadden even een 'quick start' toen hij ineens voelde met wegstappen dat er iets vreemd mee ging op zijn rug... maar daarna braaf! met zijn neus in de broekzak van mijn vriend... snoepies!!!
Wedstrijd morgen afgebeld. Baalt...... me laatste oficeel wedstrijd
My_Chimanga
Geplaatst: 01-09-13 00:23
Zo, terug na heel lang weggeweest
Ik ga alles nog wel even doorlezen maar ik heb nu geen tijd/zin om 10 pagina's oid te doen Tamme kreupel krijg ik op deze bladzijde mee? Weet je waar het vandaan kan komen en is er al een da bij geweest? Of nog niet... (sorry als het herhaling wordt!) Heel veel beterschap voor Tamme!!
Ik ben net terug van een heeeeerlijke vakantie in Bulgarije met mijn vriend. Echt super gehad!! Daarvoor heb ik dus die instructieweek geweest, G E W E L D I G gegaan gewoon!! Ze ging super de trailer op, daar even lekker twee daagjes gewend en maandag van start gegaan. Dat was toch wel heel spannend. Vreemde omgeving, vreemde paarden, uberhaubt het feit dat we met meerderen tegelijk gingen rijden, dus het opstappen was gelijk al even drama. Ze kon echt niet stilstaan en sprong alle kanten op. Maar ik ben er op gekomen en flink gaan rijden, eigenlijk ging het toen al heel snel heel fijn! Uiteraard super voorwaarts maar daar heb ik juist lekker gebruik van gemaakt ipv geprobeerd te remmen... Wel heb ik de week mijn slof er vrij veel om gehad. Gewoon voor de zekerheid want ze schoot nog wel eens weg, maar eigenlijk heb ik m nooit op hoeven/willen pakken en hing het er wat bij... Even wat overwinningen: - Trailer - Alleen opstappen op vreemd terrein - Over het grote buitenterrein uitstappen met mijn groepje (4) - Een behendigheidsspel gewonnen! Chim dacht echt helemaal mee en ging keihard! - in het WATER geweest! Zowel ernaast als daarna erop! (kniehoogte, maar toch!) - Buitenrit gemaakt waarbij we in keiharde rengalop zijn geweest (ik niet expres, maar Chim deed heel erg haar best de groep in te halen o.i.d. toen ze eindelijk besefte dat zij ook mocht galopperen en dus al een flinke achtersprong had ) - Vriendjes maken!! Chim heeft zowaar LIEF tegen een ander paard gedaan... of eigenlijk gewoon weer een paard zichzelf toegeeigend, maar ze deed heel close met een haflinger. Een kleurtje die wij nog niet kenden Ik denk serieus dat ze die kleur nog nooit heeft gezien bij een paard.
Nouja, en verder gewoon heel veel gereden en technisch geleerd. Maar ook heel veel plezier gehad. Chimanga stond tussendoor gewoon lekker overdag op een weitje en snachts op stal en was eigenlijk altijd vrolijk als ik haar 'alweer' kwam halen om iets te doen.
De terugreis ging helaas dramatisch. Een collega van mij (zelfde die haar heeft gehaald) had zich over de reis ontfermd en kent Chim inmiddels goed, is super super goed met paarden en heeft tonnen aan kennis. Ik ben er dan ook bewust niet bij geweest omdat ik een extra stressfactor ben voor het paard, maar eigenlijk stond ze er in no-time op. Heel soepel, zonder stress en drang, net voor de andere paarden ook geladen gingen worden. Op naar een goede terugreis zou je denken, maar niets was minder waar! Onderweg zijn ze van de weg geseind door een auto en bleek het wiel van de trailer aan te lopen en te roken. De trailer door de as gezakt... Dit betekent slechts 1 ding: Paard moet met andere trailer naar huis... En dit allemaal LANGS DE SNELWEG!! Ze konden nog net door naar een tankstation met een vrij grote parkeerplaats. Hier is een andere collega van mij naartoe gereden met een vrachtwagentje zodat ze daar op overgeladen kon worden. Hier had Chimanga echter geen zin in. Tussen de grote vrachtwagens, druk verkeer, vreemde luchtjes en andere mensen ging zij echt NIET overstappen. Ze ging steeds stijler omhoog, is bijna losgebroken daar, vocht steeds harder en heviger en wilde al niet eens naar de vrachtwagen kijken laat staan er op. Toen het te gevaarlijk, heftig en dramatisch werd heeft mijn collega de dierenarts gebeld om haar te sederen. Inmiddels waren er uiteraard mensen die het 'zielig' vonden, die er naar bleven staan kijken en de boel alleen maar vreemder maakten en zich er tegenaan bemoeiden. De DA was er al heel vlot, aangezien een doorgeslagen paard langs de snelweg kennelijk hoge prioriteit heeft, en heeft haar direct een behoorlijke verdoving gegeven terwijl Chim een praam op had om niet ook daar doorheen te breken (trust me, dat heb ik al meerdere malen meegemaakt, ze knalt dan in haar paniek/boosheid echt door liters verdoving heen). Dat ging gelukkig goed en met 5 minuutjes daar op het grasveld gestaan te hebben werd ze steeds lomer en rustig. Bij de eerste poging ging ze gelijk wankel mee de vrachtwagen op, is ze stevig met de zijschotten ingeklemd en zijn ze langzaam naar huis gereden. Gelukkig zit er een camera in de vrachtwagen en konden ze de gehele weg naar haar kijken en heeft ze heerlijk staan dutten. Toen ik in de auto naar huis kwam was ze ook totaal relaxed op stal thuis. Nog eventjes niets gegeten en daarna weer lekker het land op. Een paar flinke sprongen, een goeie race en daarna lekker aan het grazen met haar maatje. Chim is weer thuis.... en hoe?!!
Zo, dat was mijn verhaal even, foto's komen nog... Ik heb al met al een super week gehad, was blij dat iedereen mij zo gesteund heeft en geholpen. Chimanga heeft lekker vakantie gehad daarna en we zijn net weer aan de slag gegaan aan de longe. Daarna een fijne wasbeurt gegeven en ze is weer helemaal happy. Ze liep echt heerlijk en was onwijs aanhankelijk. Ik denk stiekem dat ze werken toch heel leuk vindt, of dat ze me zowaar gemist heeft
wouw wat een pech betreffende de trailer . gelukkig is alles goed gekomen . en fijn dat je een heerlijk week en vakantie hebt gehad , en je paardje toch wel redelijk braaf is geweest .
nouvel , wat zit i mooi in z'n vacht en bespiering , word idd. al een heel paard zo . ben benieuwd hoe die zich verder ontwikkeld
Nouvel
Geplaatst: 01-09-13 12:23
thanx!
is vooral vet hoor...
heb er een topicje van gemaakt, vond ik wel leuk... staat in mijn onderschrift voor wie het leuk vindt!
even gekoekeloerd , wat leuk om dat zo te zien . het is dat ik mezelf niet goed genoeg vind voor het beleren anders zou ik ook graag hierna een jong diertje willen .
en z'n billen schouder en nek is toch niet alleen vet daar is i best ontwikkeld (de meeste 3 A 4 jarige zijn van die iele dingen kwa bespiering)
Vannacht kon ik helemaal niet drinken... Had het vorig jaar na mijn ziekenhuisopname ook, dan zakt daarna heel mijn weerstand in en krijg ik weer ff van alles na elkaar... BAH!
ik heb standaart in het voor & na jaar een dip . dan moet ik erg uitkijken voor keel/luchtweg/long ontsteking/infecties . en griep licht ook erg op de loer . en ben vaak erg moe om niks (maar dat is meerde factoren)
Zo jeetje wat een verhaal.. Gelukkig is goed gekomen...
hier lijkt alles tegen te zitten vandaag.. me hoofd leeg maken bij me paard ging niet hij had echt overal schrok die van.. Maar op veld lagen strobalen ff gas er op gegeven en gesprongen daarna redelijk normaal door kunnen rijden zonder gekke dingen