[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:36

hahaha wat zijn jullie gemeen zeg }> hahaha :+
bij mijn ouders heeft ie zo een reactie gehad
daar stond een box zowat naast de radio (waar dus hij ook stond)en ineens deed ie zelf de knop op zijn hards draaien nou hahahah hij schok en vloog zowat tegen de plafon aan hahahaha.

altijd leuk dit soort reacties als je een camera bij je heb :D
maar helaas gebeurt dat altijd als je het NIET bij je heb hahaha :P

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:37

als alles door gaat komen we morgen bij jullie het onveilig maken }:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:56

jus schreef:
Verwaarloosing en mishandeling komt overal voor en hier zijn ook broodfokkers/handelaren die overal een slag proberen uit te slaan , een heleboel van deze handelaren importeren en exporteren naar NL , hier dus de afgekeurde KWPNers en in Nl de paarden die ze hier in Spanje niet willen , tussen deze paarden zitten soms ook hele leuke paarden want ze worden per partij gekocht maar de meesten zijn wel paarden die ze hier niet willen. Ik heb ook een "kwpn" van zo'n transport en ik ben er blij mee schat van een paard maar wel met gebruiksaanwijzing kwa rijden.

Ik vind het ook ontzettend zielig voor deze veulens en dat dit meisje goed werk doet maar waarschijnlijk gaat deze man gewoon door zonder boetes of verbod om dieren te houden (want naar de gevangenis ga je nog niet voor dierenmishandeling zijn ze wel mee bezig maar nog zien of het echt waar is) Maar er zijn hier zat fokkers en handelaren die wel goed voor hun dieren zorgen.

Er moet gewoon veel meer controle komen vooral ook op deze europese transporten niet alleen voor paarden maar al het vee.

Inderdaad! Hier is er al stevige controle bij de paardenmarkten op de transportbedrijven en de dieren. Maar ja, wat er gebeurt met die paarden na die transporten is schimmiger. Ik ging er altijd van uit dat ze voor de slacht gaan. De beste manier is mss om het houden van paarden aan banden te leggen. In Engeland moet je eerst bewijzen dat je een paard nut bent, voor je er één mag aanschaffen. Ik kan dat wel goedkeuren. :Y) En dan lees ik op bokt dat mensen principieel niet naar de markten gaan. Duh! Alsof je daar wat aan hebt. Ik ga wel, om er van te leren en bewust te blijven dat wat er in het buitenland gebeurt ook hier gebeurt. Op zo'n markt kan je ook vaak een het leven van een paard een wending geven in de goede richting. Maar zo lang het geld opbrengt, zal het helaas blijven gebeuren. Sommige mensen gaan gewoon over lijken en kunnen dat ook nog goed verkopen.

Martine: Ja, ik ben benieuwd!
Sam stond vandaag alleen op stal en dan staat ie constant te hinniken. Dan neemt ie echt geen tijd om te eten. na een paar uur dus maar opgegeven. Maar vannacht heeft hij de hele nacht kunnen eten van een nieuw stuk wei, wat nu nog niet op is en net hebben we hem op een ander stuk land gezet, waar ie zijn maatjes wel kan zien, maar met heel vers jong gras! Nou meneer staat zalig te vreten. Eten kan ik het niet meer noemen. Ik zie hem wel weer groeien. Morgen ga ik de longe maar eens pakken en aan de conditie werken van hem! Wat een mooi practische vliegenkappies hebben je paardjes. Hier zitten er veel minder draadjes aan.

Heidi: Leuk hè? Als kids weten hoe zo iets werkt hihi. Sabrina is ook een keer zich stuk geschrokken van zo'n installatie! Wij hadden op dat moment gelukkig de videocamera bij de hand! Dus wij hebben het wel kunnen vastleggen. :+
En Marcel weer aan het lesgeven. Super joh! Jammer dat jullie zo ver weg van hier wonen. Ik zou het anders zeker proberen.
En kom maar op hoor! Kan Sabrina haar kunsten ook laten zien. Ze houdt van show, zodra ze weet dat ze kijkers heeft, gaat ze altijd op haar poown staan enzo. 8-)

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:58

Frank heeft net een stuk wei afgemaakt voor Sam. Dan heeft Sam een flink weitje jong gras voor zichzelf en de andere 2 kijken over de draad toe, hoe Sam zich volvreet. Prince was zo boos hierover dat ie met zijn hoofd ging slaan. Echt zo'n ponybeweging. En Des vond Frank op eens niet aardig meer. Sam wel, die staat nu flink te eten! In de stal heeft hij niet veel gegeten. Dan maakt ie zich veel te druk om nog te eten. Maar ik zie hem wel groeien hoor! Hij gaat vooruit!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:13

Sam is gelukkig zo te horen :). Shaggy moet ik ook echt meeslepen als we het eerst land doorgaan naar zijn land. In dat eerste land staat veel meer gras. Maar ja bij ons staan gewoon te veel paarden... Ach ja hij heeft het ook niet nodig ;).

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:23

Iedereen bedankt voor de steunbetuigingen van mn off-day... |(

Ik moet weer even bijlezen, gaat weer erg hard hier!

Suzanne: Knap dat je je angst aan het overwinnen bent, echt een stap in de goede richting.
Na nog een pechgeval met mn hond s'avonds, die mij geheel onverwacht over straat sleurde omdat zn concurrent voorbij kwam gerend en ik op dat moment de fietshelm van mn dochter aan het vastmaken was, is het toch nog goed gekomen! Ninjo (de hond) heeft asfalt van heel dichtbij gezien toen. Zie hier de draak:

Afbeelding

Michelle: weer super foto's, erg mooi om te zien

Zalamera: ziet er naar uit dat ze uit gaat groeien tot een echt plaatje!

Angela: fijn dat de behandeling aanslaat, hopelijk gaat het snel weer beter.

Anouk: Ja, kan mn vriendin goed opvangen. Kon haar gelukkig helpen met de juiste keuze te maken omdat ze het gewoonweg niet meer wist. Hailey, is ook al besmet ja. Tegen iedereen roepen dat ze naar haar paard moet om te rijden!
Siroop is echt een crime, heb dat ooit met een pot honing gehad...
Je bent dus weer een ervaring rijker met Des...grappig verhaal

Esther: Wat erg dat je huisarts zo naar tegen je doet, lekker gevoelloos! Helaas begin ik dit steeds vaker te horen.

Ik kreeg de vraag om mn topic te plaatsen, sommige foto's zijn al bij jullie bekend!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1330657

Gisteren nog les gehad, de bak was alleen erg nat. Wilde binnen gaan rijden maar daar was het te stoffig en benauwd, dus buiten geprobeerd. Ging best goed, moet nu meer opwaarts rijden en zn achterhand er meer onder. Dat viel niet mee met een zware natte bodem, maar uiteindelijk kwamen we er wel. Hij was wel behoorlijk zwaar op de hand, maar ik ga er van uit dat dit minder word zodra hij het meer onder de knie heeft. Ik denk ook dat de bodem er mee te maken had.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:41

Stoute Ninjo! Haha.
Ja, zo'n zware bodem kost moeite hè?
En Desje was idd een leuke ervaring, maar ik verheug me er op dat er een Engels zadel op ligt. Die Startrekk vind ik echt helemaal niks!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:29

martine: moest even 2x naar je foto's kijken, zo die paarden aan touwen zie je hier niet snel ;)!
ze zien er goed uit!

Alicia: ow dat smoeltje op die foto! hij kijkt al zo van wie wil mij wat maken :P

Lekker slim! Je kan pas op de keuring rijden als je paard ouder dan 4 is..geen proefje voor mij en querida dus. vandaag allebei de kanten gegaloppeerd :) knap perd!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:56

Mies_Apollo schreef:
Lekker slim! Je kan pas op de keuring rijden als je paard ouder dan 4 is..geen proefje voor mij en querida dus. vandaag allebei de kanten gegaloppeerd :) knap perd!

:= hahahaha, echt wat voor jou Mies! :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:54

Hahahaha dat is nu jammer! Zijn er geen foto's van jou en Querida onder het zadel? Ben wel benieuwd :D.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:11

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:27

Die had ik ook nog niet gezien :). Leuke foto's!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:18

alicia: wat een mooie hond! onze mechelaar heeft daarstraks toch ff goed op z'n mieter gehad. ze was achter me aangekomen naar de buren. en dat mag niet van t baasje

helaas vandaag geen heidi, marcel en jesse over de vloer door hun defecte auto. maar wat in het vat zit, verzuurt niet.
sabrina heeft haar 2e bixiewedstrijdje gereden met 2 concurrentjes. en dat was stevige concurrentie: een meisje van ik denk 9 of 10 op een fries (!) en nog eentje van 8 of 9 met een welshje. beiden waren al dik wedstrijdklaar (B of misschien wel L1). dat was dus zware tegenstand maar ze reed netjes. de 1e jury had echt de tijd: netjes uitleg achteraf en supervrolijk. sabrina liet toen toch nog maar wel d'r staan-kunstje zien. dat vond de jury ook weer geweldig.
2e proef groette ze gewoon af maar op verzoek van mij reed ze de A-C nog een keer en dit maal met staand op prince groeten. geeft toch mooie reacties. jury wilde weten hoe oud ze was...
maar goed, beide proefjes 3e (laatste) maar weer wat ervaring rijker en natuurlijk die felbegeerde strik/rozet. prince had mazzel want er zat een kinder- en een ponysnoepzak bij.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:29

Ja helaas geen bezoekje naar jullie zoals het gepland was :o
maar goed volgende keer beter :D

we zijn maar op de trein gestapt om naar Utrecht te gaan.
daar lekker gewinkeld en wat we eigenlijk wilde hebben kwamen we niet mee thuis maar wel met andere dingen hahaha :D
kennen jullie dat :P

Jesse heeft van zijn papa leuke voor lees boekjes gehad en een pianoboek met xylofoon om muziek te leren maken en van mama kleur potloodjes en wasco en een tekenboek.
Morgen is zijn oma Jarig dus dat word een leuke kleurplaat maken :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:56

Wat een hoop geklets :D !

Las dat Sabrina haar 2e bixie had. Knap gedaan hoor met zulke tegenstanders, en ook nog haar kunst laten zien :D !

Anouk, zo Sam even aan de rust. Hoe komt hij ineens zo mager dan? Het ging best goed met zelf voeren toch? Wel lekker dat hij een stuk wei erbij heeft gekregen, zal hard gaan nu ;) . Chic is ook snel mager, een ander paard bij ons wordt dik van lucht haha :D En ik moet hem echt in de gaten houden, want hij is zo weer slank/magertjes..

Heid, gave foto's van Baron! Weet niet of ik dat nou al wel of niet had gezegd :D

Zalamera wordt groot!! Wat een leuke merrie is dat toch! :9

Alicia, flink getrained met paardjelief lees ik! Zware bodem etc heeft altijd wel invloed ja. Chic wordt er altijd wat traag op het been van..

Suus, lekker met de kar weer geweest. Top!

Martine, fijn dat alles goed gaat daar! Je paardje ziet er goed uit! Mooie kleur heeft ie! :D

Monique, al aan het aftellen tot de 6e :D ?

Ik heb lekker een vakantie in september geboekt met mn vriend :D Onze eerste zonvakantie samen 8-) . We gaan naar de canarische eilanden, onwijs veel zin in :D !

Chic vandaag lekker aan de longe met stiek. Hij liep echt fantastisch de sjouwen zeg <3 . Hij kan dan zo lekker lopen. Schuim stond tussen de billen :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:01

Heidi: Jammer hoor dat jullie niet konden, maar mss maar beter ook, want op het concoursterrein was een fotograaf druk om wat bij te verdienen met foto's maken. Iedereen was gecharmeerd van Sabrina en haar pony. Het is ook een machtig mooi setje en het ziet er parmantig uit. Sabrina was duidelijk de jongste deelneemster en iedereen vond haar heel knap. Eén herkende haar zelfs uit de paard en sport hihi.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:06

Ilona: Als we dat wisten? Hij staat 24/7 op de wei en de andere 2 doen het daar meer dan uitstekend op. Dat hij het niet redt is voor ons ook een complete verrassing. Ik voer hem nu bij en met een wei met jong gras wil ie wel eten. Op zich doe ik er natuurlijk alles aan om hem weer dik te krijgen, maar ik vraag me idd ook wel af wat ik er aan kan doen, dat dit niet meer gebeurt. Het lijkt mij niet normaal, dat een paard met 24 uur eten om zich heen nog mager wordt. Ook de zadelmaker wees er op dat een paard wat zo gehouden wordt, van nature ook spieren moet opbouwen omdat hij constant in beweging is. Dat doet ie ook niet! Dus ergens vind ik het raar. Voorlopig doe ik braaf wat de fysio aanraadt. Als ik over 4 weken geen verbetering zie, moet het anders en daarvoor heb ik al veel info gekregen.
Ik zei nog tegen Frank: "Wat kregen ze in Spanje ook al weer?" Daar hebben we in de voerbak staan kijken en ze kregen daar geplette haver met nog wat bestanddelen. Gerst kon je volgens hen beter niet geven, want daar werden ze heet van. Toch? Jus? En die paarden waren lekker mollig!

Jus, nogmaals bedankt voor de mooie cursusfilmpjes in het bouwen van Spaanse zadels. Echt super! Ik ga ze zeker nogmaals bestuderen en voor mij is het nu klip en klaar, dat ik Spaans moet leren. ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:29

In onze zone is er geen gras zoals je wel hebt kunnen zien haha , mijn paarden krijgen een muesli , haverstro en in de winter geef ik ze lucerne en ze eten ook wel wat van het stro.
Bij Antonio Correas krijgen ze een mix van geplette haver (hij heeft een machine daarvoor)tarwezemelen en brokken (prohorse ) en lucerne.
Het hooi wat hier te krijgen is is niet van een goede kwaliteit dus de meeste stallen gebruiken gedroogde lucerne als ruwvoer of haverstro. (geloof dat het zo heet in NLands)

http://img.alibaba.com/photo/211477980/alfalfa_bale.jpg

Leuk voor Sabrina dat het een succes was , ik heb als lesklantjes 2 zusjes 10 en 15 ze rijden allebei wedstrijden en de grote zit de kleine altijd op te naaien dus eergister had de grote gezegt tegen de kleine ha ik heb je concurentie gezien je kan er wel mee ophouden dus die kleine in plaats van kwaad te worden heeft ze de les van haar leven gereden haar mama stond met de mond open hoe ze het paard reed ze is pas met dit paard begonnen en ja het is een " dikke PRE " hengst van 1,60 en ze komt bijna niet onder het zadel met de beentjes maar ze had hem aan het lopen joh , dan zie je maar weer wat voor superras dit toch is.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:44

Wat een mooi verhaal over je leerling! Super! Dat is nog eens inzet! Die komt er wel. ;) Ik was bij de voerleverancier en die had iets soorgelijks in muesli-vorm. Ik zag ook dat ie Luzerne heeft, dus als de brokken op zijn en het werkt niet, ga ik dat proberen.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:49

Even nog snel die tarwekiemen is alleen vulling zit niet veel voeding in , als bij ons een paard ineens afvalt zonder een reden doen we een bloedtest kijken of er iets mis is. Mijn nederlander is ook moeilijk " vol " te krijgen en hij eet als een bootwerker daar ligt het niet aan maar ja als je tussen allemaal bolle PRE staat met dikke nekken en konten en ook nog korter zijn valt het ook meer op.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 00:06

Dat gaat ook zeker gebeuren bij Sam als het over 4 weken niet is gebeterd.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:32

Heey

Anouk & frank: Wat super van Sabrina zeg :D Echt leuk dat ze haar kunstje voor de jury liet zien :D.

Martine: Leuke foto's :D.

Alicia: Wat een mooie hond zeg :D.

Hier stond er een of andere kruiskruid in de wei :(. ( gelukkig niet op Shaddy's en Nouchka's stuk). Het leek het meeste op sint jakobskruiskruid. Er stonden 3 planten. Die hebben we vanochtend verwijderd. Ik hoop dat ze nu niet meer terug komen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:47

Als het Jacobskruiskruid is moet je wel uitkijken, dat is praktisch niet uit te roeien... Uit de wortels groeien alleen nog maar meer planten. Gelukkig stond het in ieder geval niet op jou stukje! Maar hopelijk gaan er niet meer planten komen!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:06

We houden het ook heel goed in de gaten. Ik ben idd ook erg blij dat het niet op ons stuk stond.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:51

Angela: Vervelend dat het er staat idd, maar realiseer je wel: In een vette weide zullen ze het niet snel eten. De meeste paarden weten wel wat ze beter niet kunnen eten.
Hier eten de paarden de wei kaal en alles wat er nog stond hebben we voor we op vakantie gingen kapot gespoten. Sinds zaterdag staat Sam weer op dat stuk. Na al die regen is het gif wel weg.

Vandaag Des weer geplaagd. Hij was letterlijk drijfnat na het werk. Ik klopte op zijn hals en ik hoorde echt klets! haha. Dus lekker afgespoeld na het werk. Frank was zeer verbaasd dat ie niet wou rollen na het werk! Maar hij had hooi gezien in de wei en Despi is altijd hongerig! Dus hooi ging voor rollen! Kon ie mooi even opdrogen... :+
Sam had ik voor het rijden gevoerd. Ik was in mijn rijplunje de wei in gewandeld. Dus ik zag hem twijfelen. Hij wilde niet komen in elk geval! tot ie zag dat er eten was. Hij begreep er weer geen jota van dat ik Des mee nam om te rijden. Na het rijden moest ie toch nog wel even laten weten dat ie me wel lief vond. Kwam ie even gezellig kroelen. Hij is zo anders dan die 2 hongerlappen. Sam onderbreekt eten echt voor aandacht! Die andere 2 zijn niet aanspreekbaar dan hoor. haha.