jus schreef:Verwaarloosing en mishandeling komt overal voor en hier zijn ook broodfokkers/handelaren die overal een slag proberen uit te slaan , een heleboel van deze handelaren importeren en exporteren naar NL , hier dus de afgekeurde KWPNers en in Nl de paarden die ze hier in Spanje niet willen , tussen deze paarden zitten soms ook hele leuke paarden want ze worden per partij gekocht maar de meesten zijn wel paarden die ze hier niet willen. Ik heb ook een "kwpn" van zo'n transport en ik ben er blij mee schat van een paard maar wel met gebruiksaanwijzing kwa rijden.
Ik vind het ook ontzettend zielig voor deze veulens en dat dit meisje goed werk doet maar waarschijnlijk gaat deze man gewoon door zonder boetes of verbod om dieren te houden (want naar de gevangenis ga je nog niet voor dierenmishandeling zijn ze wel mee bezig maar nog zien of het echt waar is) Maar er zijn hier zat fokkers en handelaren die wel goed voor hun dieren zorgen.
Er moet gewoon veel meer controle komen vooral ook op deze europese transporten niet alleen voor paarden maar al het vee.
Inderdaad! Hier is er al stevige controle bij de paardenmarkten op de transportbedrijven en de dieren. Maar ja, wat er gebeurt met die paarden na die transporten is schimmiger. Ik ging er altijd van uit dat ze voor de slacht gaan. De beste manier is mss om het houden van paarden aan banden te leggen. In Engeland moet je eerst bewijzen dat je een paard nut bent, voor je er één mag aanschaffen. Ik kan dat wel goedkeuren.
En dan lees ik op bokt dat mensen principieel niet naar de markten gaan. Duh! Alsof je daar wat aan hebt. Ik ga wel, om er van te leren en bewust te blijven dat wat er in het buitenland gebeurt ook hier gebeurt. Op zo'n markt kan je ook vaak een het leven van een paard een wending geven in de goede richting. Maar zo lang het geld opbrengt, zal het helaas blijven gebeuren. Sommige mensen gaan gewoon over lijken en kunnen dat ook nog goed verkopen.
Martine: Ja, ik ben benieuwd!
Sam stond vandaag alleen op stal en dan staat ie constant te hinniken. Dan neemt ie echt geen tijd om te eten. na een paar uur dus maar opgegeven. Maar vannacht heeft hij de hele nacht kunnen eten van een nieuw stuk wei, wat nu nog niet op is en net hebben we hem op een ander stuk land gezet, waar ie zijn maatjes wel kan zien, maar met heel vers jong gras! Nou meneer staat zalig te vreten. Eten kan ik het niet meer noemen. Ik zie hem wel weer groeien. Morgen ga ik de longe maar eens pakken en aan de conditie werken van hem! Wat een mooi practische vliegenkappies hebben je paardjes. Hier zitten er veel minder draadjes aan.
Heidi: Leuk hè? Als kids weten hoe zo iets werkt hihi. Sabrina is ook een keer zich stuk geschrokken van zo'n installatie! Wij hadden op dat moment gelukkig de videocamera bij de hand! Dus wij hebben het wel kunnen vastleggen.
En Marcel weer aan het lesgeven. Super joh! Jammer dat jullie zo ver weg van hier wonen. Ik zou het anders zeker proberen.
En kom maar op hoor! Kan Sabrina haar kunsten ook laten zien. Ze houdt van show, zodra ze weet dat ze kijkers heeft, gaat ze altijd op haar poown staan enzo.