[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 10:32

zo wat gaaf die uiltjes
die mogen hier ook wel komen Pling

het indoor wierden was heel erg gezellig de hele stal is bijna mee gegaan leuk hoor
tevens was het afscheid van een hele lieve leuke staigere die zal ik wel heel erg missen Huilen Huilen Huilen

heb veel tijd met haar doorgebracht is een goede vriendin geworden
maar we hadden een leuk boek voor haar gemaakt zodat iedereen een lief stukje heeft geschreven voor haar
zelf heb ik nog een heel gaaf klokje voor haar gekocht een zwarte van geuss Afbeelding
deze maar dan zwart met steentjes rondom de wijzerplaat
dan kan ze elke keer denken aan die zwarte fries als ze kijkt hoe laat het is en vergeet ze ons niet Haha!

gelukkig komt ze 15 dec weer naar ons toe en gaan we met zijn alle naar een kerstveiling van friese paarden

nu moet ik douche en aankleden celine heeft wedstrijden van de gym
en vanaaf vistie met een heerlijke fondue
doeiiiiiiiiiiiiiiii

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:17

Mooie foto's van die uiltjes zeg, echt gaaf!

Even een egoberichtje van mij Bloos Ik heb het nog steeds megadruk Huilen Het is erg druk op het werk, en ik ben ook nog eens ziek geweest (migraine), ben ik eindelijk beter en is er weer storm dus ik ben echt al bijna de hele week niet bij mn paardjes geweest. Donderdagavond ben ik even wezen tutten maar rijden komt er echt niet van Huilen Wat dat betreft is het dan wel balen dat ze niet wat dichterbij staan. Sinds al voordat Luna er was, heb ik echt een paardendipje, steeds geen zin om erheen te gaan of om te rijden. Ik weet niet of dat komt door de grote afstand die ik moet rijden (een half uur heen en een half uur terug als ik in 1x door kan rijden maar dat is de laatste tijd niet echt vaak het geval). Normaal gesproken gaan deze tijdelijke dipjes wel weer over bij mij maar deze duurt wel heel erg lang Huilen Normaal zou ik dan gaan tutten en wandelen met ze maar daar is het wel erg voor rijden, en ze staan de hele dag buiten dus in principe komen ze er toch wel uit. Dus dan sla ik maar een dagje over Bloos

Ben al aan t kijken of ik niet iets dichterbij kan vinden maar aan de andere kant staan ze daar gewoon super en is de omgeving erg mooi om buiten te rijden. En dan zit ik weer met Dinkey die ik dan toch nergens kwijt kan, want weidegang is hier gewoon schaars, helemaal in de winter. Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen.

Vandaar dat ik ook niet vaak reageer momenteel, ik heb ten eerste de tijd niet maar ten tweede heb ik ook niet veel te melden.

Maar het gaat verder wel goed met de paardjes en met Luna pupsel. Luna groeit als kool, is super slim maar ook heel erg eigenwijs Duivel als ze haar bui heeft. We zitten inmiddels op puppycursus waar we vorige week maandag avond helemaal zijn weggeregend (en daarna werd ik dus ziek Vork ), maar het is erg leuk en we hebben allemaal gezellige mensen Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:36

Saida: Ik ga boos op mezelf zijn als ik een onvoldoende heb, omdat ik dan de toets beter had kunnen maken, ik had dan zo goed geleerd, maar ik ga er natuurlijk niet vanuit dat ik een onvoldoende heb.
Ja, gesprongen! Go jij! Go jij! Goedzo!
Wat leuk dan je met Grytsje op vakantie mag, en ik ben benieuwd naar die voskleurige merrie!

Cloris: Ik heb de uiltjes nog nooit zien oefenen met vliegen, maar bij ons in de boom zit ook geen nest, ze komen ergens anders vandaan, waarschijnlijk bij het kasteeltje wat tegenover ons staat.

Malin: Jeetje meid, Ach gut dat is wel balen al die drukte en dan ook geen zin om naar je paardjes te gaan. Gelukkig komen ze de stal wel uit.
Gelukkig gaat het wel goed met Luna, krijgen we binnenkort nog foto's te zien?

Ik heb samen met mijn vriend gisteravond besloten dat we nu toch echt allebei heel graag een spiegelreflex willen, we hebben ons georrienteerd en we hebben gekozen voor een Canon EOS 400D Kit 18-55mm/55-200mm, maandag gaan we hem aanschaffen en dan is hij er hopelijk vrijdag zodat ik zaterdag en zondag mooie plaatjes kan schieten bij Femke van haar schitterende paarden!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zasread op 10-11-07 11:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:41

Malin,ik zit in bijna hetzelfde schuitje.
Ook megadruk met werk,ook migraine gehad en tot overmaat van ramp werd ik donderdagavond laat ,toen ik eindelijk m'n bed in wilde rollen,gebeld door stal dat Mynke ziek stond,koliek.
Dus hup,weer uit pyama en in de kleren en naar stal geraced,ondertussen de da bellend.
Wat zag m'n meisje eruit,helemaal doorwaternat van het zweet,onder het stro van het rollen en haar koppie hing zowat op de grond.
Ze waren wel al met haar aan het stappen,maar elke keer wilde ze zich laten vallen van de pijn Huilen
Ik raakte bijna in paniek,dacht echt dat ze eronderdoor zou gaan.
Gelukkig was de da er al vrij snel en na onderzoek bleek haar pols goed,tandvlees oke,geen verstopping,alleen wat behoorlijk rustige darmen.
Pijnstilling gespoten en na snel een andere deken gehaald te hebben thuis heb ik haar weer lekker op stal gezet.
Natuurlijk zelf geen oog dicht gedaan s nachts en als ik wel even wegzakte droomde ik van dode paarden en pony's....(al m'n lieverds zijn wel weer de revue gepasserd).
s Ochtends weer snel naar stal gegaan,waar ik ongeduldig werd begroet door een hyperende Mynke.
Even met haar gestapt,voor zover dat mogelijk was,want mevrouw ging weer lekker ouderwets uit haar stekker door de storm Haha!
Ben nog nooit zo blij geweest met haar rare sprongen en gebok Knipoog
Rob is s middags nog geweest en samen na m'n werk om 21 uur nog een keer.
Maar ze is weer oke OK dan!

Nu heb ik eindelijk een vrije dag,nou ja,vrij...
Het ziet er in huis niet uit,dus poetsen maar en boodschappen doen,wassen en misschien zelfs even strijken.
Dan naar stal,want Mynke wordt vandaag voor het eerst geschoren.
Heb nog even zitten twijfelen om dat uit te stellen,maar de da zag daar geen reden voor,dus vooruit maar...
Ik ben benieuwd.

Dus ook van mij dit ego berichtje en even geen reacties op anderen,moet zelfs eerst alles nog gaan bijlezen Bloos
Ga dat nu wel even doen,ondertussen een boterham naar binnen proppend Vork

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:45

Aaaah Paool dat MEEEEN je niet! gelukkig is ze weer helemaal opgeknapt, aan het begin van je berichtje zat ik echt met kippevel Verdrietig En dan die nacht, gadver ik voel echt helemaal met je mee Ach gut

Ja irritant is dat he, dan HEB je eindelijk een keertje tijd en dan moet je huis gedaan worden Boos! Er kwam hier ook nog iemand van de verzekering op bezoek om t huis te taxeren dus dan kan je het ook niet even laten liggen Vork

Sanne wat een onwijs gave camera, ik ben jaloers! Ja ik heb megaveel foto's van Luna maar ik heb ook niet echt de tijd om ze te verkleinen of up te loaden Bloos

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:47

Pipi: Dat is wel flink schrikken zeg, gelukkig is ze weer haar oude vertrouwde zelf!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:36

pipi en malin
ik hoop dat jullie snel weer een beetje er boven op komen
en ook je paardje zielig he zo`n koliek aanval bah
verwen haar maar
en malin ik hoop dat je toch wat dichterbij huis een stukje land of stal kan vinden
zodat jij ook weer van je mooie viervoeters kan gaan genieten

kop op mieden Ach gut en die ego berichtjes hebben we allemaal wel eens geeft toch niks moet kunnen
Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:37

paola,jemig,dat is schrikken,maar gelukkig is ze er weer helemaal bovenop!

en mynke scheren??spannend!!wel foto's maken he?? zit ze trouwens zo lang in haar vacht?de friesjes hier zijn allemaal heel kortharig,gelukkig!

ik moet alleen maes nog scheren,nou ja van de week maar eens gaan doen,daar ik net lees,dat ze op de foto gaan van het weekend! Haha!

enne malin,jee,zo'n dip..ik moet zeggen,heb het ook wel gehad hoor,en zeker als je er een stuk voor moet rijden dan is het moeilijker je eroverheen te zetten.
meestal is het wel zo,dat als je er eenmaal bent dat het dan weer heel erg leuk is,en dat je jezelf afvraagt waarom je nou zo moeilijk deed Haha!

wel leukd at het goed gaat met luna,heb je alweer foto's??ze zal wel groeien als kool.. Lachen

peet wat een vreselijk gaaf peerd heb je toch,als het even gaat kom ik een keer meeten hoor!! Tong uitsteken

echt zo'n mooie fries!

prinslover,ben benieuwd naar de foto's van jielt,is toch ook wel een kanjer hoor,maar hafje is ook erg leuk!

en nu vergeet ik weer een heleboel mensen,maar kan niet terug scrollen...

hier is niets bezonders te meldden,gaat allemaal zo zijn gangetje,kleine ozzy gaat inmiddels super met lucky,dat dat is wel erg fijn... Lachen

en het is hier NAT,bah bah bah,maar ze hebben hier wel de hele boel bestraat en van alles opgeknapt,dus ik heb nu een mooi terrein achter Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:03

kimmie261 schreef:
enne malin,jee,zo'n dip..ik moet zeggen,heb het ook wel gehad hoor,en zeker als je er een stuk voor moet rijden dan is het moeilijker je eroverheen te zetten.
meestal is het wel zo,dat als je er eenmaal bent dat het dan weer heel erg leuk is,en dat je jezelf afvraagt waarom je nou zo moeilijk deed Haha!

wel leukd at het goed gaat met luna,heb je alweer foto's??ze zal wel groeien als kool.. Lachen

[....]

hier is niets bezonders te meldden,gaat allemaal zo zijn gangetje,kleine ozzy gaat inmiddels super met lucky,dat dat is wel erg fijn... Lachen

en het is hier NAT,bah bah bah,maar ze hebben hier wel de hele boel bestraat en van alles opgeknapt,dus ik heb nu een mooi terrein achter Lachen

Fijn dat het met Oz en Luck zo goed gaat! Dat ik, als ik er eenmaal was, dan weer dacht, wat doe ik nou moeilijk, die fase ben ik helaas al voorbij. In het begin vond ik het niet erg, toen vond ik het alleen erg van te voren maar als ik dan eenmaal in de auto zat dacht ik, toch wel lekker. Muziekje, ff lekker half uurtje voor jezelf, daarna lekker de paardjes. Daarna dat als ik er eenmaal was, dacht van wat zit ik nou te miepen. En nu dus dat ik gewoon geen zin meer heb om te gaan Huilen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:43

Ik lees zo bij maar eest even wie heeft er ervaring met de Olympus spiegelreflex C-2500L. Omdat ik ook al een tijdje naar een camera zocht, en ik zag 'm wel voor goedkoop staan.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:21

[quote="kimmie261"]peet wat een vreselijk gaaf peerd heb je toch,als het even gaat kom ik een keer meeten hoor!! Tong uitsteken

echt zo'n mooie fries!

lijkt me heel gaaf als je een keer langs komt de koffie staat klaar geef maar een seintje wanneer je wilt komen
ps kan je wessel niet even meenemen hahahahahaa kan ik hem ff knuffen

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:04

zzzo ben 2 dagen niet geweest bokt lag er bij mij uit Boos!
echt vervelend.
leuke foto;s van de uiltjes .
echt schattige foto's van die hondjes.
heb samen met mijn hondje de 4de cursus afgerond ( dit is een behendigheid cursus) ze zeggen dat mij hondje een natuurtalentje is Haha!
* ikke helemaaltrots *

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:16

zo fanny daar mag je trots op zijn hoor
geniet er maar van
Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:48

Petra -> Wauw! Wat een mooi horloge!
Daar zal ze wel blij mee zijn!

Malin -> Geeft niets hoor, die egoberichtjes.
Als je geen tijd en zin hebt dan houdt het gewoon op.
Niet zo leuk dat je in zo'n dip zit, maar er komt gerust wel weer een eind aan.

Sanne -> Gave camera! Ik heb de voorganger; de 350, en ik ben er onwijs blij mee!
Ik vind het een erg gebruikersvriendelijke camera, niet te zwaar en niet te groot en hij maakt erg mooie foto's.

Paola -> Jemigt, wat zal jij je zorgen hebben gemaakt zeg!
Gelijk weer 10 jaar ouder! Tong uitsteken
Gelukkig is het goed afgelopen en houdt je paardje er niets aan over!

Fanny -> Gefeliciteerd!

Vanmiddag de mooie vlammende merrie even in de paddock losgelaten.
Tjeempie, daar zit behoorlijk wat pit in kan ik wel zeggen!
Ze heeft best wel mooie gangen zagen we wel.
Maar ze moet wel wat slanker worden, het totaalbeeld klopt nu niet echt.
Komt vanzelf wel als ze regelmatig beweging krijgt.
De boer kon ons niet haar naam vertellen, maar wel dat ze een stamboek KWPN-er is, een stermerrie met Jazzbloed.
Oftewel; het is een bommetje.
Hij gaat haar papieren even opzoeken thuis en dan horen we meer.

Voordat we met de merrie bezig waren heb ik Grietepiet haar benen flink gewassen.
Eerst met babyshampoo, en toen met betadineshampoo.
Toen ze van het land kwam begin september had ze mijt wat ik heb behandeld.
Dat is nu weg, maar nu zit er aan de binnenkant van haar benen iets wat lijkt op korstjes, maar toch ook weer niet.
Rasp misschien???
Ook gelijk haar kootholtes goed schoongewassen ivm de mok.
Daarna heeft Lisanne even lekker met Gryts in de binnenbak gereden, gewoon rustig aan, beetje stappen en draven en wat figuurtjes gemaakt.
Na het afzadelen waren haar benen en kootholtes mooi droog dus kon ik ze weer insmeren met m'n superzalf.
Echt perfect spul! Haar mok verdwijnt als sneeuw voor de zon!
Morgen zijn we een dagje weg en rijdt er een meisje op Grytsje.
Dan heeft ze iig haar beweging gekregen, anders ben ik zo bang dat ze weer terugvalt met die kniespier problemen......

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:45

goede morgen iedereen Haha! Doei!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:46

Weet niet in welke tijdzone jij zit, hier is het al middag hoor Clown

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:56

owja :p
hahah

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:56

kwam half 12 mijn bedje pas uit Tong uitsteken

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:55

jeumig, das laat! Ik moet elke zondag om 9 uur aan tafel verschijnen voor het gezamelijk ontbijt (hechten mijn ouders erg veel waarde aan..)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:57

Saida: Gelukkig werkt dat spul goed tegen mok, dan is ze er zo vanaf.
En ik word nu wel heel erg nieuwsgierig naar dat bommetje!! Foto's!! Knipoog
Ik hoop dat de 400d dan ook erg gebruiksvriendelijk is.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:23

zo, kom ook weer ff binnen vallen. Leuke fotos gezien! Canon camera's zijn erg gebruiksvriendelijk, heb zelf een powershot S5.
Gelukkig heb ik geen gezamelijk verplicht ontbijt meer haha, kwam vanmiddag ook pas om 12 uur uit bedje.. Beetje laat geworden gister, ben naar Direct geweest, speelden hier, waren erg goed

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:57

@ Saida: Wil foto's ziennnnn! Lekker dat je Grietspriet zo lekker hebt gewassen.

Denk dat ik pas op de volgende pagina weer helemaal weer meelees enzo. Nu word 't allemaal iets te veel haha, ik probeer het zoveel mogelijk bij te houden!

Ik ben natuurlijk in de ochtend bij Fue geweest. Echt een hitte was er. Niemand was er ook, was de enigste. Dressuur ging écht niet. Ik werd er chaggerijnig van en dat mocht niet ten kosten van mijn paardja gaan dus dacht ik, hee, laat ik is springen. Er was in de andere bak een springpacourtje. De eerste paar keer flink weigeren, daarna heeft mijn moeder me geholpen. Zelfs balkjes vond ie eng, daarna alles stap voor stap gedaan, en toen ging het goed. De eerste sprong was wat rommelig, maar hji had het gedaan! En vanaf toen begonnen we er plezier in te krijgen, zelfs Fuego! We hadden zelfs nog een klein pacourtje gesprongen, iets van 30 cm hoor, maar hij heeft het allemaal netjes en mooi gesprongen. Hij vond het nog leuk ook. Na een half uurtje rijden vond ik het wel genoeg in die hitte.

Ik was wel benieuwd hoe hij reageerde zonder zadel. Zadel erraf gehaalt en heel ff zonder zadel gereden. Prima! Daarna snel helemaal afgespoten en toen ging ik er zonder zadel en hoofdstel op. Halstertouw als een teugel maken en dat ging zo goed. Echt trots op hem, hij luisterde overal naar! Zo naar zijn stalletje gelopen en daar weer erraf gegaan. Dalijk weer, eventjes wandelen ofzo.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:09

zo, ik zal ook eens even gaan bijlezen en reageren Bloos mocht ik iemand vergeten, bij voorbaat mijn excuses.

Spokie: gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.

Furia is jarig vandaag, gefeliciteerd en nog vele jaren! En wat is Dizo en zijn zusje leuk Lachen

Saida: ook jij druk met je puppy Haha! en je paardje hihi, beide zijn nogal karakterjes he? Wij willen foto's van het Grietje Haha!

Zasread: als je je best hebt gedaan hoef je niet boos te zijn op jezelf bij een onvoldoende hoor. En die uiltjes zijn gaaf!! Erg mooie camera ook!

Prinslover: jammer dat je shoot niet doorging, maar wel fijn dat je zo lekker zonder tuig hebt kunnen hobbelen. Gaaf gevoel he? Haha!

Cloris: hoe is het met Piropo?

Malin, vervelend zo'n dipje, ik geloof dat meer mensen er last van hebben, ligt ook aan het weer.

Paola: dat is wel schrikken zeg! Wat kan je dan zo'n gestuiter aan een touwtje waarderen he? Ben benieuwd wat Mynke zegt van het scheren Haha!

Fanny: gefeliciteerd met je studiebollenpup Haha!

Esss, ik ben toch een tikje jaloers op die hitte bij jullie, verrek van de kou hier in NL Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb zelf weinig te melden verder, beetje druk hier met vanalles.Weet niet of ik het al verteld had, maar heb dus inmiddels een stal gevonden voor Yippie op 10 min fietsen, en daar ben ik nu in het weekend al vaker te vinden om wat te helpen. Erg gezellig, leuke club mensen en fijn om weer met de paarden bezig te zijn. Heb vandaag trouwens foto's gemaakt van ons huisje, voor- en na het klussen. Hier te vinden: viewtopic.php?f=2&t=857908&hilit=

Als ik nu de voor en nafoto's vergelijk is het toch wel een wereld van verschil..Voel me er zo thuis Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:12

We verhuizen weer terug naar Nl dus haha, ik mis wel een Hollandse storm eigenlijk. We willen naar Nijmegen verhuizen. We hebben ook trouwens daar een leuke pensioen stalling al gezien, en school en huis. Mensen in Nijmegen haha?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:55

Best grappig want alleen jullie weten allemaal precies hoe ik aan Fuego ben gekomen enzo.