Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:11

Wat een pech Suus, veel sterkte.
Ik vrees voor je dat er weinig te verhalen valt...

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:10

Suusenmalvin schreef:
He dames, ik lees dat jullie nog steeds lekker gaan! En wat een hitte he? Pfffff....
Ik heb erg verdrietig nieuws. Afgelopen dinsdag is m'n lieve Femme ingeslapen. Na haar dubbele peesblessure, had ze een dik en kreupel achterbeen en na röntgenfoto's bleek ze ook nog eens bijna kissing spines te hebben. Arm paard, ze heeft zoveel pijn gehad.
En ik heb blijkbaar een kapot paard gekocht. Erg zuur allemaal..
Stiekem wel al weer rond aan het kijken voor een ander paardje. Fries of niet, ik weet het niet zo goed. Ben nu wel een beetje huiverig geworden.
Weten jullie nog een betrouwbaar adres voor een fries? Eentje waar ze echt meerdere paarden verkopen?

Enne: Succes allemaal met de hitte en natuurlijk met de wedstrijden!

Wat vervelend zeg! Heel veel sterkte!!

Indd FryskAndaluz staat goed bekend, ze hebben ook een Facebook pagina waar ze ook heel vaak foto's neer zetten van de Friezen die ze te koop hebben staan, heb al vaak onwijs gave Friezen voorbij zien komen :j

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:07

Vandaag van Hanne gevallen ik was een volte aan het maken (in draf) en ze dee al heel de tijd vervelend en ging de andere kant op op het laatste moment. Toen passoa uit de bak ging ( ik was bezig met een volte) ging Hanne er in galop achteraan en gleed ze uit over het beton en toen zijn we allebei gevallen gelukkig heeft Hanne niks. Ik heb een schaafwond op me rug en het doet pijn als ik loop ;(
Afbeelding
Hanne haar vacht

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:27

aii klinkt pijnlijk

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:14

Ohh jeetje! Dat klinkt inderdaad heel heftig! Dat haar! :oo Gelukkig heeft ze niks..
Maar wat kunnen ze zich soms toch stom gedragen hè...

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 00:15

xXutopiaXx schreef:
Ohh jeetje! Dat klinkt inderdaad heel heftig! Dat haar! :oo Gelukkig heeft ze niks..
Maar wat kunnen ze zich soms toch stom gedragen hè...

Zeg dat wel :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:23

Hoe is het met de spierpijn hannelover?

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:15

Hoi, ik ben compleet nieuw in de Friezen wereld (bijna 40 KWPN) Ik zie dat er soms wedstrijden zijn voor alleen Friezen. Moet je lid zijn van KFPS om daar aan deel te nemen? Wat zijn de voordelen als je start met een Fries om lid te zijn van KFPS? (ben sinds vandaag de trotse eigenaar van mijn eerste Fries in mijn leven)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:29

Boro je kan gewoon starten met een knus startkaart. Je hoeft niet lid te zijn van het kfps. Ik ben geen lid.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:53

Je Fries moet wel geregistreerd zijn bij het stamboek. Je mag dus niet met een kruising of papierloze Fries starten.
En het is natuurlijk super leuk on tegen andere Friezen te rijden, de verschillen en overeenkomsten te zien ;)

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:57

Bedankt voor de reacties! Mijn fries is wel geregistreerd bij het stamboek. De vorige eigenaar was ook lid van kfps. Ze vertelde dat ze deel van het papier naar kfps moet terugsturen? En dat ik dat kan krijgen via kfps als ik lid wordt??

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:02

Ja, het stamboekpapier is dat.
Maar die heb je niet nodig om te starten. Wel als je je paard voor de keuring wil doen of er een abfp of ibop mee wilt rijden.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:06

Laura1982 schreef:
Hoe is het met de spierpijn hannelover?

Het gaat nu wel gied heb vandaag weer gereden ik kan alleen niet rennen ;(

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:08

Waarom moet heupspieren terug gestuurd worden dan? Dat heb ik niet gehad toen ik mijn fries kocht, ook de Friezen die vanaf hier verkocht worden hebben dit niet vgm.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:22

Heupspieren?? Bedoel je stamboekpapieren?
Daar zit statiegeld op (50 euro?).. En dan komt de naam van de nieuwe eigenaar erop te staan.

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:18

Ik heb de stamboekpapieren ook niet teruggestuurd toen ik mijn Fries kocht. Je moet dan lid worden etc. en ik vond dit toen een prijzig gebeuren om alleen maar mijn naam als eigenaar geregistreerd te hebben staan (nu staat de fokker vermeld). Mij werd toen gezegd dat als ik niet de intentie had om te fokken dat het weinig toegevoegde waarde heeft. Aangezien ik een ruin heb is fokken niet echt meer mogelijk haha.

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:03

Ik ken het alleen van KWPN, papier gaat bij verkoop mee met het paard, als je papier op naam wilt, kun je dat als nieuwe eigenaar zelf regelen. Ik begrijp nu dat bij een Fries dat anders gaat? Dat de oude eigenaar "verplicht" stamboek papier moet opsturen en niet aan nieuwe eigenaar mag geven??

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:13

Toen ik mijn merrie 5 jaar geleden kocht kreeg ik het stamboekpapier mee en heb dat zelf naar het kfps gestuurd om haar op mijn naam over te laten schrijven. Het is dus blijkbaar niet zo dat de oude eigenaar dit altijd moet doen.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:24

Ik heb hem ook zelf moeten opsturen en idd lid worden dan pas zetten ze het op naam tegen betaling! Nu ben ik niet meer lid en heb ik het gewoon gehouden dan maar geen 50 euro terug heb er tenslotte toen ook voor betaald

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:21

Sanet schreef:
Heupspieren?? Bedoel je stamboekpapieren?
Daar zit statiegeld op (50 euro?).. En dan komt de naam van de nieuwe eigenaar erop te staan.

Hahaha lang leven autocorrectie op je telefoon :')
Maar ik bedoelde de stamboekpapieren idd, wat de andere zeide komt mij idd ook bekend voor. Dat de nieuwe eigenaar het papier opstuurt om het op naam te zetten.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:32

ik ben ook alleen lid geweest om paard op mijn naam te krijgen, jaar er op opgezegd en stamboekpapieren gehouden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:02

Wij hebben het ook nooit gedaan, staat nu inderdaad de naam van de fokker op vermeld.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:50

Hier ook geen lid meer en papieren gehouden.

Afgelopen zondag wedstrijd in Nederweert gehad, maar geen succes. Met losrijden was hij zo fijn. Gleed ook helemaal niet op het gras maar ik vond in de ringen de bodem echt slecht. Eerste proef gleed hij niet, maar merkte echt dat hij t niet prettig vond lopen en in de 2e proef gleed hij in de galop.
Verder ging hij super goed de trailer op, geen longeerlijnen hoeven te gebruiken en hij was met 2 man te laden, ik was echt heel trots op hem. Zowel bij ons op stal als in Nederweert. Voor mij was dit al een hele overwinning!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:23

Hier ook geen lid meer wel nog de papieren ;) suus nog veel sterkte dat is echt !@#$+%- zegmaar...

Jullie zullen wel denken wat moet die hier ineens weer!
Maar ik blijf het topic altijd nog lezen enkel heb ik weinig te melden momenteel aangezien dit topic toch hoofdzakelijk over wedstrijden gaat en het trainen ernaartoe. ;)

Dara staat nu 2 maanden stil. Ze staat wel heerlijk op het weiland met dagelijks aandacht. Alleen het went niet!! Mn buikspieren zijn al aan het vergaan heb ik het idee hahahaha! Ook merk ik soms aan haar dat ze zoiets heeft van "hee moet ik niet mee?"

Je merkt pas wat je mist, als het er niet is zeggen ze! Nou in bepaalde zin geldt dit nu ook voor ons. Een simpel stukje buiten stappen zou nu al super zijn. Geen Z proef rijden! Was daar erg veel mee bezig.(Ik vond het natuurlijk wel erg leuk!)

Binnenkort maar weer even terug naar de dierenarts. Ik vond haar wel minder kreupel lopen alleen, de vochtbult bij de sprong is nog niet weg :(

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:27

Darabariton gewoon lekker meekletsen hoor wij gaan ook niet iedere week op wedstrijd. het gaat natuurlijk ook wel om het plaatje erom heen dus ook als het tegen zit Door een blessure.

Hebben ze al een scan gemaakt van de bult?