[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:53

Lekker hoor zo'n stukje mennen :). Ik wil het ooit ook nog leren, na die ritjes met Atlas en later ook op het kamp als kaartlezer op de kar trekt het mennen mij wel! Vooral omdat de paarden het vaak ook leuk vinden ;). Ben benieuwd wat Shaggy ervan zou vinden....

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:13

ja, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik in het begin best bang was hoor.. hele gebeure met knie kwam door de val van de wagen....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:28

Dat geloof ik ook wel ja... Ik weet nog wel hoe ik mijn eerste buitenrit maakte na mijn val waarbij ik mijn schouder zwaar gekneusd had. En de keer dat ik op hetzelfde paard moest als waar het mee gebeurd was dat was nog erger... Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen :). Gelukkig dat jij nu ook hebt kunnen genieten van het mennen ;).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:43

ooh, dat zal ook best schrikken geweest zijn!
Genoten heb ik zeker :) Nog ff bij pa en ma langs huis geweest, hun helemaal trots hihi

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:50

Tjonge! Weer een boel bij te lezen..!

Ilona: Helemaal mee eens. Er is veel te leren in het vak dat zadels aanmeten en maken heet.

Heidi: Sam heeft een fysio op visite gehad. En die vond dat Sam de komende 4 weken kalm aan moet doen. Het is weer een voedingskwestie. Sam heeft simpelweg niet genoeg voeding als ie 24 uur per dag 7 dagen lang de hele dag gras kan vreten. Op de één of andere manier haalt hij daar niet voldoende uit. Over 4 weken moet Sam dikker zijn. We snappen er echt niks van. Hij is de eerste die het daar niet op redt.
Zo de foto's stralen van plezier! Zoals jij er op zit is al beeldig natuurlijk, maar Jesse zo er op, mét de teugel... Geweldig! Een natuurtalentje! Goed kijken hoor! En die laatste foto is gewoon pure liefde! Prachtig!
En die honden zijn zo leuk. Basje hier heeft in zijn schaduw een Mechelse Herder staan. Ze zijn ook onafscheidelijk. Zelf had ik een dove Rottweiler. Die ging voor mij voor de bank liggen, zodat ik er op kon klimmen en ik heb er heel wat rondjes op rondgereden! :+

Branka: Ja, je komt er voor les, maar een compliment op zijn tijd is natuurlijk wel aanmoediging om door te gaan, wat je doet. Super joh, dat het zo goed gaat!

Alicia: Zie bij Heidi over de fysio.
Die video zou ik zo snel mogelijk op dvd laten branden. Hier hadden de videobanden flink geleden al. Dan hebben jullie er nog wat aan. Heel veel sterkte voor je vriendin. In hetzelfde schuitje zittend, zul je haar verdriet des te beter begrijpen!
En mooi verhaal over Hailey. Ook al besmet met het paardenvirus!
En kapot glas blijf je idd wel vinden! Hier een keer volle fles lessini zien vallen. Dat geeft ook al zo'n troep. Die siroop blijf je weken later ook nog onder je sokken voelen.

Monique: Ik vat niet wat dit is. En ik ben altijd wat wantrouwig met dit soort sites. Helemaal als ik ze zo blunt zie. Wat is dat dan?

Martine: Nogmaals proficiat met je huwelijk en super dat je zadel er is! Kan je paard duidelijker zijn hè? Endurance is wat jij nu het meest doet hè? Ben wel benieuwd naar foto met zadel. ;)
En hier zelfde probleem met mijn paard. Sam heeft ook al een voedingsprobleem! De zadelmaker vroeg al hoe gevoelig Sam is voor stress. Sam is daar hypergevoelig op.

Wanda: In jouw schoenen hè? Zou ik voor een Eurostar gaan met Friese vlag! Ik heb die gezien en die ligt superrrr gaaf op een Fries. Echt! Ik heb ook eens een Duitse site gezien met barokke sjabrakken deze: http://www.shetan-fashion.de/
Of deze? http://82.161.230.93/forums/viewtopic.p ... &t=1271015
En netjes dat je al 7 kilo kwijt bent. Hoe heb je dat aangepakt?

Zo Mies: Jij hebt niet stil gezeten!

Zalamera: Die ziet er goed uit! Ze gaat goed. Waar staat ze ergens?

Angela: Dat is goed nieuws, dat homeopathie helpt. Hopelijk voel je je zelf snel weer fit genoeg om weer te leven zoals leeftijdgenoten dat doen! (als je dat zou willen. :P )

Suus: Fijn om te lezen dat je vooruit gaat! Super dat je zo'n eind lekker gemend hebt joh!

Nou, omdat Sam het rustiger aan moet doen deze week, heb ik vandaag met schimmel tussen de benen gereden! Desperado van de wei af geplukt. Ik heb een boek liggen: Het atletische paard en daarin las ik dat barokkies veel moeten buigen en dat zijwaarts nuttig is voor de versterking van de lendenen. Ik heb dus een heel gesprek gehad met Des wat de bedoeling was. Stelling is voor hem afwenden en dus koos ik stelling naar buiten, maar dan vond Des dat je echt niet door kon lopen. Daar stond immers de bakrand? :') Ook zijwaarts een beetje geoefend en kont naar buiten drukken op de circel. Voornamelijk in stap, want in draf was dat nog veel te moeilijk. Frank trekt het niet om dit te oefenen, hij ziet zichzelf als een echte recreant en dat respecteer ik ook hoor! Ik vond het weer moeilijk om hem in galop te krijgen. :D Zowiezo heb ik geen aard met het espaniola zadel. Ik schoof alle kanten op! Ik kon Des zijn brein wel horen kraken haha! Al met al zijn we 3 kwartier bezig geweest en toen vonden we het wel welletjes. Sam had ondertussen zijn hooi op en kwam er weer bij, nou ze hebben het er echt even over gehad. Sam begreep er zowiezo geen jota van, dat het vrouwtje niet hem, maar de buum ging poetsen! Daarna heb ik ze even gewezen op het extra gras wat er bij was gekomen. Sam staat als cipier tussen een enge container en de andere 2. hihi.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 00:53

Dankje allemaal :D

lakshmi Ja die hond is echt een goed zak hahaha
hij is zo lief tegen Jesse volgens mij ziet ze hem als puppy hahaha.
Jesse mag alles doen erop zitten tegen aan liggen erop kruipen aan oren trekken en zijn hand in haar mond stoppen en ze doet nog niks zo braaf is ze.

soeske Ik kan het best begrijpen hoor dat je angstig op de kar zit na zo een enge val.
ik knijp hem ook nog wel eens als ik buiten gaat rijden met Baron.
Ik weet dat Baron braaf is maar het zit nog steeds tussen mijn oren.
( ooit met mijn ander paard geen leuke ervaring mee gehad en nog steeds speelt dat nog met me)

moppielover: :D ik hoor dat van meerdere van Jesse word geopereerd op mijn verjaardag of van diegene der moeder of ze moeten voor hun rijbewijs gaan of het is hun trouwdag.
ik ga ervan uit dan moet het een geluksdag wezen en alles gaat dan goed :D
positief blijven denken toch :o

Zalamera Wat een mooi merrietje heb je :D

Mies_Apollo super mooie foto,s zeg en wat lopen ze gaaf 8-)

Zilfstar Ik zou ook voor de middelste gaan (beige) trouwens deze kleurtje zou ook erg prachtig staan hoor bij je paard :D

idefix4 zou het zo zijn dat het per paard verschild van ene kan zo van het gras leven en andere moeten bij gevoerd worden omdat ze anders te weinig voeding binnen krijgen?

hahah Baron kan ik straks naar de manege rollen zo dik is hij geworden hahaha.
Macho ook trouwens hahaha.

Zo vandaag met macho gewandeld door een natuurparkje heen waar je wild roosters heb (je kan dan door een klaphekje heen hoor)
lekker tussen de schapen gewandeld :D
je heb daar bij het land veel natuur gebieden met wild roosters erg leuk :D
van de week fietsten we door 1 van de parken en daar liepen schapen rond en van die speciale koeien met lang zwart haren en een stier.
en wilde pony,s nou ja wild hahahaha.
ik denk dat het ijslanders zijn die daar in de natuurgebied mogen begrazen.
was er leuk om te zien :D
paar merrie,s en 1 hengst en ze lopen gerust op de fietspad :D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:07

sandra: mooie foto! Het echte veulen is eraf!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:58

Anouk: Ik herken de dingen die Des heeft ook heel erg :). Shaggy wil ook nog wel eens denken dat stelling van de hoefslag af is en moest dinsdag met mijn instructrice keertwendingen oefenen (was ook achterhand naar buiten drukken op een mooi vierkantje van pionnetjes :P), goeie gehoorzaamheids oefening en training ;). Was ook allemaal erg lastig :P. Maar ach veel blijven oefenen en ik kom vanzelf ergens :). Hij gaat al steeds meer een stapje vooruit!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:07

grappig esther, dat pak ikook vaak mee in de lessen :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:40

Dan kunnen we dat lekker verder oefenen :). Want ik ga er nog wel oefening in nodig hebben ;).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:44

Heidi: Zijn het geen konikpaardjes daar dan? Die zie je vaker. En wat heerlijk dat Baron het zo goed doet op het land! Een zegen hoor! Ik denk dat het bij Sam ook deels met stressgevoeligheid te maken heeft. Hij is heel gevoelig voor sfeer. En idd, mss haalt hij zijn eten wel niet uit alleen gras. Als jong paard ging dat hem wel prima af. Toen leefde hij de hele zomer op de wei. Maar ja, toen werkte hij nog niet, zoals nu. ;)

Esther: Ja, dat is wel wennen met zo'n paardje. Sam is zo lenig altijd geweest. Een heel ander paard. Des is minder soepel, maar die komt er ook wel. Het was best een uitdaging om hem te rijden. Het zal ook wel schelen dat ik met Sam moet kunnen wijken enzo vanwege het feit dat ik op concours ga hè? Voor mij de voornaamste reden om dat te doen, om die oefeningen degelijk te leren. Die pionnen heb ik met Sam idd ook gedaan toen Suus hier was! Maar Des is nog niet toe aan die oefening. Hij moet eerst beter begrijpen wat ik met mijn benen wil. Dan voel ik wel verschil in rijden tussen Frank en mij. Ik wed dat Frank probleemloos die oefening doet hoor. Hij kent Des immers en ik nog niet. Ach we zien wel. Als Des zijn andere zadel heeft, kan ik wel een keer overleggen, dat ik Des pak voor de onderlinge wedstrijdjes op de club. Dan pakt Des die ervaring ook meteen mee!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:52

Anouk: Des gaat het nog druk krijgen :). Maar leuk iets om naar toe te werken zo'n onderlinge wedstrijd! Lekker oefenen en wie weet komt je nog ergens ;).

Net even langs de huisarts geweest, maar die was er niet dus had een vervanger. Wat een eikel was dat zeg! Ik kwam voor twee dingen, en ach dat ene was toch niet zo erg (tja voor mij wel) en dat andere ach je bent gewoon overspannen.... Heb al bijna een jaar lang last van erge vermoeidheid en val praktisch overal in slaap. Maar ja vitamine B12 gebrek zit bij ons in de familie, en er zijn er ook al behoorlijk wat die daarvoor moeten prikken. Maar ja ik ben gewoon overspannen, hij luisterd ook gewoon niet goed naar me en ben gewoon in tranen die kamer uitgelopen, zegt meneer ook nog zo leuk ja ren maar weg van je problemen we zien uiteindelijk wel wie gelijk heeft. Dit loopt al langer dan een jaar en heb daar ook tijden van halve dagen gewerkt je kan mij niet vertellen dat je dan overspannen bent maar goed :(. We zullen wel weer zien, mag nog net aan wel gaan bloedprikken....

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:09

evdpanne schreef:
Dan kunnen we dat lekker verder oefenen :). Want ik ga er nog wel oefening in nodig hebben ;).

In galop he....

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:54

wisten jullie dat 5ive perfecte schoonmaak muziek is :P Ik ga als een tiet!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:02

Heey

Dankjulliewel :).

Anouk: Haha, ik wil wel zo ongeveer leven ja :P.
Lekker met Des gewerkt :D. Ik hoop dat je snel weer met Sam aan de slag kunt

Machonito: Groot gelijk hoor, lekker positief blijven dat is idd het beste ;).

Mijn vader wil ook met Shaddy gaan mennen. Alleen moet Shaddy nog beleerd worden voor de kar.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:12

idefix4 schreef:
Monique: Ik vat niet wat dit is. En ik ben altijd wat wantrouwig met dit soort sites. Helemaal als ik ze zo blunt zie. Wat is dat dan?

Anouk, bedoel je Eva's site? Nee joh! Eva is een bokker die in Spanje woont. Ze heeft in december vorig jaar 9 veulens van een hongerdood gered. Ze heeft er echt mega veel tijd en geld ingestoken om ze weer op de been te helpen en nu staan ze ter adoptie! 3 van de veulens staan intussen in nederland, de rest komt zodra er weer plek is bij de vervoerder. Heel veel bokkers hebben geholpen met vanalles en nog wat. Spullen, diensten, noem maar op. Je hoeft hier echt niet huiverig voor te zijn hoor! Arme eva, als ze dat hoort.......... :D Ze heeft alles wat ze heeft gedaan op een blog bijgehouden, waarvan de link in het topic staat bij haar onderschrift. Kijk maar eens wat ze heeft gedaan met de veulens, vooral Filly!! Echt geweldig!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:40

Emerald schreef:
idefix4 schreef:

Anouk, bedoel je Eva's site? Nee joh! Eva is een bokker die in Spanje woont. Ze heeft in december vorig jaar 9 veulens van een hongerdood gered. Ze heeft er echt mega veel tijd en geld ingestoken om ze weer op de been te helpen en nu staan ze ter adoptie! 3 van de veulens staan intussen in nederland, de rest komt zodra er weer plek is bij de vervoerder. Heel veel bokkers hebben geholpen met vanalles en nog wat. Spullen, diensten, noem maar op. Je hoeft hier echt niet huiverig voor te zijn hoor! Arme eva, als ze dat hoort.......... :D Ze heeft alles wat ze heeft gedaan op een blog bijgehouden, waarvan de link in het topic staat bij haar onderschrift. Kijk maar eens wat ze heeft gedaan met de veulens, vooral Filly!! Echt geweldig!

Het is ook niet hatelijk ofzo bedoeld, maar ik zie soms zo veel ellende langs komen en dan denk ik aan Hawaii en bedenk hoeveel er nog niet is geïnvesteerd en zo nog meer van die rampen en dan tja, mijn vertrouwen in goedwillendheid van anderen is een beetje zoekgeraakt. Maar als jij het zegt, zal het wel een waar verhaal zijn. Een mooi doel! Ik ga me er eens in verdiepen oké? Helaas ontbreekt het hier ook aan ruimte voor een extra paard.

Esther: Wat een idioot! Gelukkig mag je wel je bloed laten onderzoeken. Waar zit dat allemaal in? B12? Wel vervelend hoor, die chronische vermoeidheid! Hopelijk is het toch goed te behandelen en gaat dat snel gebeuren! En als je gelijk hebt, zou ik een klacht in dienen tegen die halve gare vervanger!

Zo net Sam op de wei gemikt. Hij komt al alerter over, dus volgens mij werken de brokken al. Ik heb geprobeerd of ie naar de wei wilde draven, maar dat was toch echt te veel moeite. Dus vandaag krijgt ie weer vrij. Ik zie graag dat ie vrijwillig gaat aandraven en dan pak ik de longe er wel bij. Des heeft vandaag al weer moeten werken. Arm beest! Deze keer heeft Frank hem gereden. Ik was vergeten hem te zeggen dat ik de beugels 2 gaten had korter gemaakt haha!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:45

Emerald schreef:
idefix4 schreef:

Eerste plaats zeggen dat dit wel goed werk is maar.
Ik woon in de buurt en nooit wat gehoord terwijl hier zat mensen wonen die vast wat gedaan hadden af en toe komt hier ook een verwaarloosd paard binnen en vaak (als het beestje gezond is) vind het makkelijk een eigenaar.
Zijn zat Spaanse forums met superpaardenliefhebbers die ook vast geholpen hadden.
Ook is hier een dierenbescherming , dit soort praktijken kunnen alleen verholpen worden als hier strafrechtig iets aan gedaan word (geloof dat ze dat wel gedaan hadden maar weet de uitslag niet of de eigenaar hier op gestraft is)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:02

Ja, ik zat te lezen en zag je berichtje. Ergens deel ik je mening ook, hoe hard die ook is. Elk paard verdient een goede baas! Ik werd ook wel verdrietig om te lezen dat er bij jou in de buurt ook nog paarden dood zijn gevonden. Het laat me wel inzien, dat hulp toch echt wel nodig is. En toch! Dan nog, betaal ik liever een goed overeengekomen prijs bij iemand die er nu ondanks de misere nog steeds goed voor zorgt, dan dat ik zo'n paardje ga redden. Ik vind het een betere boodschap overbrengen naar de verzorgers van paarden. Als we misere willen zien, moeten we ook in eigen boezem kijken hè? Ook in NL zijn er nog voldoende paarden die een zorgzame baas fantastisch zouden vinden. Konden we alle hulpbehoevenden maar helpen. En ik kan begrijpen dat het dier wel een beetje gezond moet zijn. Het is niet de bedoeling dat de hele stal ziek wordt door één ander paard. Ook iets om op te letten.

En zielig of niet voor de eigenaar, maar als ie al bankroet is, had ie net zo goed de paarden goedkoper kunnen aanbieden toen het voer nog niet op was. Dat heet dierenliefde. Blijkbaar heeft ie dat ook niet gedaan en hij verdient dan zijn straf wel. Idd 9 stuks zijn in een paardenrijk gebied als daar vast wel op te vangen. Ik vroeg me idd al af waar ze ergens zaten. Helemaal als er een stal bij staat met allemaal redelijk goed verzorgde paarden. Wat voor... sukkel ben je dan, dat je niet meer energie in zo veel ellende naast je stal steekt. Voor zijn stal is het ook geen reclame! Die 9 gaan nu met internationale belangstelling weg, die kopers komen nu niet meer bij hem.

Edit: mss kom ik nu harteloos over, maar ook ik heb een hart voor dieren hoor. Als ik een dier in nood kan helpen doe ik het. Echt! En wat zij nu doet voor deze dieren is een heel nobele zaak. Ik zou ze ook niet kunnen laten verkommeren. Maar ik geloof zeker ook, dat er in Spanje ook heel veel dierenliefde zit. Meer dan wij in NL denken. Door dit soort acties loop je idd het risico dat dit soort wanpraktijken blijven doorgaan.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 30-07-10 16:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:08

@Jus: Eva heeft eerst alle instanties in Spanje geinformeerd. Die konden niets doen, behalve afmaken. Ze heeft uiteindelijk de 9 veulens gekocht van de eigenaar en stap voor stap weer gezond gemaakt. Iedere stap die ze genomen heeft, heeft ze bijgehouden. Het zijn voornamelijk bokkers in nederland en belgie die haar hebben geholpen. Ook heeft ze hulp gekregen van dierenartsen e.d. in nederland en spanje. Het is en blijft een druppel op een gloeiende plaat, maar voor deze 9 paarden maakt het een verschil tussen leven of dood. Zonder haar hulp hadden ze het niet gered en het zijn stuk voor stuk geweldig leuke paarden. (geworden) Een groot aantal van deze veulens is ook ingeschreven in het PRE stamboek en hebben goede ouders. Daarvoor zijn chip en dna onderzoeken gedaan. Ze heeft ook van elk veulen precies bijgehouden wat er voor gedaan is aan ontworming, inenting, dierenartskosten e.d. De veulens worden aangeboden ter adoptie voor de prijs de het haar gekost heeft om ze gezond te krijgen. Dus niets extra's. Nu ze gezond zijn zoekt Eva adoptie adressen voor de veulens.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:32

Verwaarloosing en mishandeling komt overal voor en hier zijn ook broodfokkers/handelaren die overal een slag proberen uit te slaan , een heleboel van deze handelaren importeren en exporteren naar NL , hier dus de afgekeurde KWPNers en in Nl de paarden die ze hier in Spanje niet willen , tussen deze paarden zitten soms ook hele leuke paarden want ze worden per partij gekocht maar de meesten zijn wel paarden die ze hier niet willen. Ik heb ook een "kwpn" van zo'n transport en ik ben er blij mee schat van een paard maar wel met gebruiksaanwijzing kwa rijden.

Ik vind het ook ontzettend zielig voor deze veulens en dat dit meisje goed werk doet maar waarschijnlijk gaat deze man gewoon door zonder boetes of verbod om dieren te houden (want naar de gevangenis ga je nog niet voor dierenmishandeling zijn ze wel mee bezig maar nog zien of het echt waar is) Maar er zijn hier zat fokkers en handelaren die wel goed voor hun dieren zorgen.

Er moet gewoon veel meer controle komen vooral ook op deze europese transporten niet alleen voor paarden maar al het vee.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:13

Suzanne: hihi kom maar op met de knuppel. Op cheaptickets.nl bij de vakantievluchten staat alles wel zo'n beetje! Alleen heb je ook nog tunisair.com, dat zijn lijnvluchten maar soms goedkoper dan de vakantievluchten. Tegen die tijd staan de paarden trouwens zeker hier op de boerderij! Leuk zo'n stukje mennen weer, had je er nu wel weer vertrouwen in?

Mies leuke foto's!

Zalamera wordt een hele dame

Angela sterkte ermee, hopen dat het goed valt die behandeling!

Anouk dank je! Zal eens gaan kijken of ik een foto heb of anders binnenkort even maken. Sam is ook afgevallen? Vervelend dat hij zo'n stresskip is, wij hebben er ook zo een op stal staan die ook steeds erg afvalt als er maar een ander paard in z'n gezichtsveld staat, staat zich steeds op te winden. Flaaf is dan weer helemaal niet zo, staat altijd lekker te suffen en loopt overal gewoon los achter je aan. Hihi lekker op het witje gereden dus, oei ik ben bang dat Flaaf ook niet zo soepel is, tsja hij kan het allemaal wel maar enkel als hij flink opgewonden is, dat is hij alleen dus bijna nooit :=

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:21

En nog een paar fotootjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:23

lakshmi: mooie paardje hoor :D
vraagje raken de paarden niet in paniek als ze zo vast staan.
of als ze voor het eerst zo komen testaan :o

(macho is het ook gewend om aan een ketting testaan) maar met baron zou ik het nooit durven :o
Ik zie wel dat ze niet vast kunnen draaien aan de ketting met zo een slang erom heen :D

Zo Marcel is naar baron toe hij is les aan het geven die bij ons op het land sta met haar Anda :D

whahha Jesse heeft ineens zelf de cd aan gezet met de volume knop erbij hahaha
alleen denk ik dat de buren nu tegen de plafon aan geplakt zit whahhahaha :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:28

heidi: moet je hem eens op z'n hardst zetten met de afst.bediening als ie net langs de boxen wandelt/kruipt... hebben wij ooit eens gedaan met sabrina. gaf echt een megageweldige reactie